Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityön pääsykoe 2021

Vierailija
10.01.2021 |

Kuinkas moni on tavoittelemassa sosiaalityön paikkaa syksyksi 2021? Miten/mitä olette ajatelleet lukea ennen ennakkomateriaalin julkaisua?

Itse ensimmäistä kertaa sosiaalityöhön hakevana kaipaisin neuvoja miten kyseiseen pääsykokeeseen kannattaa lukea ennen aineistoa. Olisi myös ihana kuulla miten vaikka jo sisälle päässeet lukivat kokeeseen.

Kommentit (992)

Vierailija
121/992 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa hei rohkeasti spostia tuohon. Kukaan ei ole uskaltautunut vielä :D Yhdessä mukavempi pohtia artikkeleita.

Olen ensikertalainen itse.

Vierailija
122/992 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon teillä pisteitä todistuksesta? Oletteko ensikertalaisia?

Olen ensikertalainen, ja pisteitä olis tulossa vaan 101,4 kun en kirjottanut matikkaa ollenkaan :') Sosiaalityö ei kuitenkaan oo ykköshakukohde, jonne sain paremmat pisteet ja ainakin viime vuoden pisterajoilla olisin päässyt sisään.

(Osaako kukaan asiasta paremmin tietävä ollenkaan arvioida paljonko todistusvalinnan pisterajat tulee muuttumaan viime vuoteen verrattuna? Oletan että nousevat varmaan viime vuodesta, mutta mitenkähän paljon?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/992 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ~110 pistettä. Toivottavasti riittäis ☹️

Vierailija
124/992 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näkee paljonko hakijamäärät on kasvanut viime vuodesta?

Vierailija
125/992 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös yliopistot oo julkaisseet hakijamäärät. Niitä vertailemalla edellisvuotisiin saa ainakin. Itse mitä kattoin, niin hakemilleni linjoille oli tuhansia hakijoita. Kyllä vähän epätoivoiselta tuntuu pääsykoe urakka. Harmittaa kun en hakenut sosiaalityöhön vaikka sitä aprikoin. Kiinnostava ala.

Vierailija
126/992 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ei-ensikertalainen ja pääsin viime vuonna todistuksella Helsinkiin.

Kirjoitin seuraavat arvosanat:

Äidinkieli E

Pitkä kieli L

Lyhyt matikka E

Historia E

Biologia E

kirjoitin myös muita aineita, mutta niitä ei taidettu ottaa laskuihin mukaan.

En ole varma, mitkä aineet katsottiin pisteissä, mutta pisteitä tuli 126.3

Vierailija
127/992 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt siis joku whatsapp ryhmä tehty? :)

Vierailija
128/992 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikertalainen hakija ja todistuksella ei mitään toivoa sisäänpääsyssä. Meni aikoinaan huonosti eikä tuolloin ollut vielä tietoa, että pelkällä yo-todistuksella tulevaisuudessa voisi päästä sisään. En ole lähtenyt sitä korottamaan, vaan olen opiskellut avoimessa yliopistossa sosiaalitieteitä ja nyt keskityn pääsykokeeseen. Toiveissa päästä sisään tänä tai ensi vuonna. :) 

Vierailija
129/992 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt selvis syy sille, ettei moni nää Jodelissa sosiaalityökanavalla mitään.. Ainoastaan Helsingin Jodelissa näkyy tuolla kanavalla keskustelua :D

Laitoin s-postia tuohon mainittuun spostiin ja toivoin, että lisäisitte mut WA-ryhmään mikäli sellainen jo on :)

Vierailija
130/992 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko kenestäkään muusta, että kaksi ensimmäistä artikkelia toistaa samaa aihetta ja erittelyjä samoista aikakausista, mutta eri käsitteiden kautta? Jotenkin kaipaisin selkeämpää aikakausiesittelyä. Tämä toiston tuntu sekoittaa.

Vierailija
131/992 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko kenestäkään muusta, että kaksi ensimmäistä artikkelia toistaa samaa aihetta ja erittelyjä samoista aikakausista, mutta eri käsitteiden kautta? Jotenkin kaipaisin selkeämpää aikakausiesittelyä. Tämä toiston tuntu sekoittaa.

Itse mietin aivan samaa. Eilen kun kävin artikkeleita läpi tuntui, että uutta asiaa ei tullu ollenkaan vaan muutamaa samaa pointtia toistettiin sivu sivun jälkeen vähän eri sanoilla. Alko pikkuhiljaa tuntumaan siltä että onko mussa itsessä nyt jotain vikaa ja onko mulla nyt mennyt tässä joku ohi.

Vierailija
132/992 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa ensimmäisessä artikkelissa avataan vähän tietokäytäntöjen historiaa ja siitä, että miten ne on lähtenyt liikkeelle . Aika lailla vuosilukuja ja kuka teki ja mitä teki ja mikä johti esimerkiksi vaivaishoidon syntyyn ja siitä jatkumona muiden alalle tärkeiden historialliseen merkkipaalujen muodostumiselle. Siitä on sitten hyvä lähteä avaamaan seuraavia artikkeleita..

Kyllä täällä on luettu useampaan kertaan artikkeli läpi ja kyllä se tännekin vielä heprealta näyttäytyy.. pakko vain jäsennellä ja laittaa eri aikakauden tapahtumat aikajärjestykseen ja opetella ulkoa /:

Onnea lukemiseen ja saa kyllä se, joka kouluun pääsee ja sisäistää kaikki artikkelit olla iha hiton ylpeä itsestään ! :) <3

Vierailija
133/992 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomassiteko, et ekan artikkelin ”Karen” on oikeesti ”Karin”

Vierailija
134/992 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko löytäneet Facebook ryhmää hakijoille? Olen koettanut etsiä mutten ole nyt löytänyt :)

Vierailija
135/992 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokäytäntö...

Siis just olen itsekin tänään miettinyt pääni puhki, että mikä on tän sanan synonyymi ja tää koko sana sisältöineen selitetty napakasti ja käytännössä. On mulla siitä jokin ote, mutta voisin kyllä tarvita jutskailua jonkun kanssa tästä. Ketään ulkopuolista kiinnosta tämä... 😀

Vierailija
136/992 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko löytäneet Facebook ryhmää hakijoille? Olen koettanut etsiä mutten ole nyt löytänyt :)

Ite myös yrittänyt etsiä , mutta ei löydy . Pitäiskö tehdä uus ryhmä? :)

Vierailija
137/992 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaanko hakijalle parempi vaihtoehto, eli jos on huono yo-todistus, niin mahis päästä vain valintakokeen kautta?

Vierailija
138/992 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tehdään. Voin tehdä nyt :) Tulen kohta kommentoimaan mikä nimisen sain luotua :)

Vierailija
139/992 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt loin eli sosiaalityön pääsykokeet 2021 vertaistukiryhmä. Tervetuloa kaikki. :)

140/992 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt loin eli sosiaalityön pääsykokeet 2021 vertaistukiryhmä. Tervetuloa kaikki. :)

En itse ainakaan löytänyt :o Pystytkö laittamaan tähän esim. linkin suoraan ryhmään?

Ketju on lukittu.