Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityön pääsykoe 2021

Vierailija
10.01.2021 |

Kuinkas moni on tavoittelemassa sosiaalityön paikkaa syksyksi 2021? Miten/mitä olette ajatelleet lukea ennen ennakkomateriaalin julkaisua?

Itse ensimmäistä kertaa sosiaalityöhön hakevana kaipaisin neuvoja miten kyseiseen pääsykokeeseen kannattaa lukea ennen aineistoa. Olisi myös ihana kuulla miten vaikka jo sisälle päässeet lukivat kokeeseen.

Kommentit (992)

Vierailija
161/992 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kai pääsykokeessa vastauksissa tai esseessä tarvitse nykyäänkään viitata kirjoittajaan? Toki ne pitää osata (oikein/väärin -kysymykset), mutta muu kuulostaisi aika erikoiselta.

Vierailija
162/992 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustaidot hukassa kirjoitti:

Tuntuu että osaan ja opin asiat kyllä hyvin, mutta ongelmaksi minulla sitten muodostuu kirjoittaminen. En osaa kirjoittaa hyvin, tehdä oikeanlaisia aloituksia, lopetuksia, varmaan oikein viitata artikkeleihinkaan.. onko kellään vinkkejä tällaiseen?

Pääsykokeessa kirjoittaminen tehdään niin kovassa kiireessä, että tuollaiset muotoseikat ovat toissijaisia. Tärkeintä on saada tekstiä aikaiseksi todella nopeasti ja siitä aiheesta, mistä kysytään. Opettele vanhojen pääsykokeiden arvostelumalleja lukemalla se, mitä vastauksissa odotetaan ja yritä sitten kokeessa saada ne vaadittavat asiat paperille. Opettele siis kirjoittamaan nopeasti kaavamainen esseevastaus ilman kikkailuja. Pisteet tulevat siitä, että faktat ovat hallussa, mainitset kaiken asiaan kuuluvan ja pysyt aiheessa. Esimerkiksi rakenteellisen sosiaalityön mainitsemisesta on saanut pisteitä varmaan kaikissa pääsykokeiden esseissä, joiden mallivastauksen olen lukenut. Hyvää kirjoittamista voi sitten harjoitella myöhemmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/992 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku, milloin todistusvalinnalla valitut saivat tiedon viime vuonna? Menikö viime tippaan?

Vierailija
164/992 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku, milloin todistusvalinnalla valitut saivat tiedon viime vuonna? Menikö viime tippaan?

26.5.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3706754/sosiaalityo-paasykokeet-2020?pa…

Vierailija
165/992 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, että sosiaalityön opiskelu eikä työskentely sossuna kiinnosta kyllä hevon helvettiä.

Mutta varma työpaikka ja on siinä nyt sentään se kuppainen kolmen tonnin palkka, joten pakko se on vaan yrittää lukea.

Tällasia ihmisiä ei kyllä kaivattaisi yhtään tuonne sosiaalityöhön, eikä oikeestaan millekään sote-alalle, myrkyttävät vaan työilmapiirin. Noh, tämä on varma trolli. 

Sitä ihmettelen, miksi ihmeessä jollakin voi motiivina olla pelkkä varma työpaikka, kun hakeutuu sote-alalle. Voi olla aika raskasta, jos asiakkaat vetuttaa jo alkuunsa ja onhan se ikävä niille asiakkaille. 

aika idealistista että pitäisi olla erityinen palo sote-alalle. Etenkin toista tutkintoa tekevissä on paljon niitä, joille varma työllistyminen on tärkeä valintakriteeri alalle hakeutumiseen, näin myös itselläni.

Vierailija
166/992 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oonko ymmärtänyt oikeen, että valintakoe tehdään paperille eli kirjoitusvälineet vaan mukaan? Ja jos koe sisältää esseen niin sekin tehdään paperille, mikä kuulostaa hassulta tänäpäivänä. En siis löytänyt muunlaista tietoa kokeessa tarvittavista välineistä.

Vierailija
167/992 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oonko ymmärtänyt oikeen, että valintakoe tehdään paperille eli kirjoitusvälineet vaan mukaan? Ja jos koe sisältää esseen niin sekin tehdään paperille, mikä kuulostaa hassulta tänäpäivänä. En siis löytänyt muunlaista tietoa kokeessa tarvittavista välineistä.

Joo, kaikki käsin kirjoitetaan. Itse henkilökohtaisesti vihaan kun kaikki nykypäivänä täytyy suorittaa tietokoneen kanssa, joten onneksi edes pääsykokeessa saa kirjoittaa normaalisti paperille. :)

Vierailija
168/992 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä veikkaatte yo-todistuvalinnan lopullisiksi pisterajoiksi? Veikkaan, että piterajat ei hirveästi liiku, mutta silti pieni pelko, että riittääkö. Hain Tampereelle, Jyväskylään ja Rovaniemelle. Todistuspisteitä itsellä 99,7. Huomisen jälkeen tiedän, onko sittenkin 103,5. Eiköhän noilla pitäisi Rovaniemelle päästä😬

Vierailija
169/992 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa itsellä tyssätä lukeminen siihen kun en saa viimeistä Ranta-Tyrkön artikkelia auki, sivu vaatii mulla ainakin kirjautumista eikä tahdo onnistua... Linkki näyttää suoraan ainoastaan artikkelin ensimmäiset 30 sivua. Miten te olette toimineet tämän kanssa?

Vierailija
170/992 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa itsellä tyssätä lukeminen siihen kun en saa viimeistä Ranta-Tyrkön artikkelia auki, sivu vaatii mulla ainakin kirjautumista eikä tahdo onnistua... Linkki näyttää suoraan ainoastaan artikkelin ensimmäiset 30 sivua. Miten te olette toimineet tämän kanssa?

Minä oon olettanut, että ne 30 sivua mitkä siihen aukeaa niin on nimenomaan se artikkeli. Ainakin otsikko täsmää ilmoitetun materiaalin kanssa..

Vierailija
171/992 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noi yo pisterajat nous noin paljon. Paljo teillä pisteitä?

Vierailija
172/992 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 88 pistettä todistusvalinnasta, hain kuopioon eli tuskinpa riittää! Ihana kun 1 pistettä vailla paremmasta arvosanasta ja sen pisteen myötä ois sit opiskelupaikkakin luultavasti auennut.. no ei voi mitään!

Vierailija
173/992 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

121,6 pistettä ja Turkuun hakemassa ensikertalaisena. Olen lukenut tähän asti artikkeleita, mutta nyt pohdin kovan lukemisen mielekkyyttä omilla pisteilläni. Jatkaisitteko loppuun asti puurtamista pääsykokeeseen vastaavassa tilanteessa? 

Vierailija
174/992 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, että sosiaalityön opiskelu eikä työskentely sossuna kiinnosta kyllä hevon helvettiä.

Mutta varma työpaikka ja on siinä nyt sentään se kuppainen kolmen tonnin palkka, joten pakko se on vaan yrittää lukea.

Toivottavasti ei tärppää ja asenteesi tukee tätä. Tuut vaan tekemään hallaa itsellesi ja muille. 

Vierailija
175/992 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

121,6 pistettä ja Turkuun hakemassa ensikertalaisena. Olen lukenut tähän asti artikkeleita, mutta nyt pohdin kovan lukemisen mielekkyyttä omilla pisteilläni. Jatkaisitteko loppuun asti puurtamista pääsykokeeseen vastaavassa tilanteessa? 

Kyllä sä oot noilla pisteillä sisällä, mä en ainakaan jatkais lukemista :D

Vierailija
176/992 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vähän päälle 107 pistettä, toivottavasti ees Jyväskylään pääsis.. 🥺

Vierailija
177/992 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Saan ylioppilaskirjoitukista 94,7 pistettä. Mitä luulette riittääkö Kuopioon tai Rovaniemelle? Paljonkohan muuttuu rajat viime vuodesta? Minkälaista muutosta ollut 2020 todistusvalinnassa verrattuna vaikka 2019 hakuun?

Vierailija
178/992 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sst kirjoitti:

Moikka!

Saan ylioppilaskirjoitukista 94,7 pistettä. Mitä luulette riittääkö Kuopioon tai Rovaniemelle? Paljonkohan muuttuu rajat viime vuodesta? Minkälaista muutosta ollut 2020 todistusvalinnassa verrattuna vaikka 2019 hakuun?

Mun mielestä riittää molempiin :)

Vierailija
179/992 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänä vuonna hiljaisia nämä keskustelut

Vierailija
180/992 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää hemmetin tietämättömyys ja odottelu saa mut hulluksi😅😅😅

Ketju on lukittu.