Sosiaalityön pääsykoe 2021
Kuinkas moni on tavoittelemassa sosiaalityön paikkaa syksyksi 2021? Miten/mitä olette ajatelleet lukea ennen ennakkomateriaalin julkaisua?
Itse ensimmäistä kertaa sosiaalityöhön hakevana kaipaisin neuvoja miten kyseiseen pääsykokeeseen kannattaa lukea ennen aineistoa. Olisi myös ihana kuulla miten vaikka jo sisälle päässeet lukivat kokeeseen.
Kommentit (992)
Kiitos teille, mukava kuulla muidenkin kuulumisia. Joo, ensivuonna sitten uudestaan eiköhän se tästä!:)
Te jotka ootte tilanneet kokeenne kopion Helsingistä, ootteko jo saaneet? Mulle ei oo vielä tullut..
Kannattaa tosiaan tilata se pääsykoe jos varasijalla pisteen tai kahden päässä. Minä löysin virheen ensimmäisen osion arvioinnissa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tosiaan tilata se pääsykoe jos varasijalla pisteen tai kahden päässä. Minä löysin virheen ensimmäisen osion arvioinnissa.
Millaisen virheen löysit?
Sinällään positiivinen virhe sillä olin vastannut yhden kysymyksen väärin mutta siitä ei oltu vähennetty pistettä. Oli tavallaan mennyt nollana kuin jos en olisi mitään vastannut. En ole lähellä pääsyä mutta kurja kun tollaisissa tarkoissa hommissa voi virheen takia joku ,menettää ansaitun paikan. Ja tietty tässä tapauksessa olisi voinut mennä paikka virheen takia oikeasti vähemmän pisteitä saaneelle hakijalle.
Vierailija kirjoitti:
Sinällään positiivinen virhe sillä olin vastannut yhden kysymyksen väärin mutta siitä ei oltu vähennetty pistettä. Oli tavallaan mennyt nollana kuin jos en olisi mitään vastannut. En ole lähellä pääsyä mutta kurja kun tollaisissa tarkoissa hommissa voi virheen takia joku ,menettää ansaitun paikan. Ja tietty tässä tapauksessa olisi voinut mennä paikka virheen takia oikeasti vähemmän pisteitä saaneelle hakijalle.
Joo, on tämä hakuprosessi raadollinen.
Sekin, että jos olisi paremmilla pisteillä oikaisun jälkeen ja siten paremmilla varasijoilla mahdollistaisi sisäänpääsyn, jonka joku muu ehtiikiin jo nappaan. Että kyllä nämä aika tarkkaan saisi lukea ennen valintoja ja sisäänottoja….
Tuntuu että kaikki muut varasijat liikkuu paitsi Kuopion...
Kuka se osasi vipusta tulkita, että kuinka moni Helsingin paikoista otettu jo vastaan? Luopuako varasijasta vai ei, itse en löytänyt vipusesta tuollaiseen vastausta.
Mistä näätte tämän vuoden valintakokeen ja oikeat vastaukset? Mulla ei näy vieläkään Tampereen yliopiston sivuilla
890 / Millä varasijalla olet Helsinkiin? Enska?
Oikeat vastaukset tältä vuodelta ei näy Tampereen sivustolla samassa paikassa kuin aiempien vuosien, linkki löytyy samalta sivulta alempaa.
Iiti kirjoitti:
890 / Millä varasijalla olet Helsinkiin? Enska?
Enska tosiaan ja turhan kaukana nro. 13, mutta ajattelin, jos ihmiset nyt luopuvat jonottamisista sieltä välistä vielä tänään ja huomenna, niin saattaahan se liikkua yhtäkkiä paljonkin. :D Toiveajattelua toki.
Haluaisin luopua varasijasta, niin voi alkaa muuttoa suunnittelemaan, irtisanomaan asunnon ja allekirjoittaa uuden sopimuksen, mutta toisaalta en halua joutua myöhemmin lukemaan mistään keskustelusta kuinka Helsinkiin pääsi varasijalta 20 tms.. :D
Jäin nyt jonottamaan ja näköjään sen voi vielä tässä jonottaessa muuttaa sitovaksi tuon nykyisen paikan vastaanoton. Eli, jos saa kivan asunnon, niin sitten luovun jonotuksesta myöhemmin.
Nyt neuvoja onnettomalle, että mitä vielä piti tehdä paikan vastaanoton suhteen? Ilmoittautua jotenkin yliopistoon tms.?
Mahtaakohan todistusvalinnan jonot vielä liikkua? Meikäläinen varasijalla 4. Tampereelle ja oon ensikertalainen. Epätoivosena joka päivä varmaan 10 kertaa opintopolussa josko ois sijat liikkuneet 😅
Olen itse varasijalla 4.Helsinkiin ja enään 3 ensikertalaisen todistuspaikkaa on ottamatta,joten omat mahdollisuuteni ovat siinä,että joku olisi ottanut paikan ehdollisesti vastaan ja pääsisi ylempään vaihtoehtoonsa niin paikka vapautuisi. Jos,siis JOS noita 3 paikkaa ei oteta huomenna vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Jäin nyt jonottamaan ja näköjään sen voi vielä tässä jonottaessa muuttaa sitovaksi tuon nykyisen paikan vastaanoton. Eli, jos saa kivan asunnon, niin sitten luovun jonotuksesta myöhemmin.
Nyt neuvoja onnettomalle, että mitä vielä piti tehdä paikan vastaanoton suhteen? Ilmoittautua jotenkin yliopistoon tms.?
Et voi vielä ilmoittautua yliopistoon,jos sulla ei ole paikka otettu sitovasti vastaan,koska silloin et tiedä mihin yliopistoon menet/ilmoittaudut. Sitten voit hakea tukia ja ilmoittautua,kun olet ottanut paikan sitovasti vastaan. Ei ne Helsingin sijat enään 13 liiku. En usko. 12paikkaa on jaossa enskoille todistuksella,niin tuskin kaikki peruisivat. 🤔
Läheltä liippaa kirjoitti:
Mahtaakohan todistusvalinnan jonot vielä liikkua? Meikäläinen varasijalla 4. Tampereelle ja oon ensikertalainen. Epätoivosena joka päivä varmaan 10 kertaa opintopolussa josko ois sijat liikkuneet 😅
Paljonko sulla on todistuspisteitä? Mikä on tampereen alin pisteraja enskoille todistuksella tällä hetkelllä?
Saako mistään tietoonsa kuinka oma essee on arvosteltu? Eli mistä teemoista on saanut pisteet ja mitkä jätetty pisteittä.
Olen myös ei-ensikertalainen. Hain ensimmäistä kertaa sosiaalityöhön ja varasijalle jäin. Aika kauas, mutta en jonon hännillekään. Olen työelämässä ja opiskelin kokeeseen työn ohessa. Kevät on ollut aika raskas vähän kaiken puolesta ja lukumotivaatio kärsi ja mahdollisuudet lukemiseen eivät olleet parhaat. Harmittaa toki että en päässyt, mutta samalla näen monta kohtaa, missä voisin parantaa ja se antaa toivoa yrittää vielä uudelleen. En antanut aivan kaikkeani vielä. Mulla on yksi yliopistotutkinto suoritettuna joten kokemusta yliopisto-opinnoista on. Päivä päivältä enemmän alan olla varma siitä, että yritän vielä ensi keväänä uudelleen. Tiedän jo, missä voin parantaa. Paljon onnea kaikille jotka pääsitte sisään ja paljon myös tsemppiä kaikille, jotka eivät päässeet :)