Sosiaalityön pääsykoe 2021
Kuinkas moni on tavoittelemassa sosiaalityön paikkaa syksyksi 2021? Miten/mitä olette ajatelleet lukea ennen ennakkomateriaalin julkaisua?
Itse ensimmäistä kertaa sosiaalityöhön hakevana kaipaisin neuvoja miten kyseiseen pääsykokeeseen kannattaa lukea ennen aineistoa. Olisi myös ihana kuulla miten vaikka jo sisälle päässeet lukivat kokeeseen.
Kommentit (992)
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä muilla tuli pisteitä verrattuna alimpaan hyväksyttyyn pistemäärään? Itselläni Kuopioon tuli 35p ja alin hyväksytty oli 35p 😅
Ensikertalaisena 33p ja alin hyväksytty oli aluksi 25p Lappiin, nyt on jo 22p.
Näkeeköhän jostain paljon oli pisteitä saanu ekasta osiosta ja toisesta osiosta?
Mulle on ainakin tullut sähköposti paljon sai noista osioista.
Joo on tullut jo sähköposti missä näkyi pisteiden jakautuminen. Nyt oli tainnut ei-ensikertalaisten varasijat liikkua kaikkiin yliopistoihin 1-2 pykälää.
Voisko joku Hesaan maisterihaussa päässyt kertoa mitkä oli alimmat pisteet, millä on päässyt sisään.
Millaisilla pisteillä tälle alalle yleensä pääsee? Eikö max. pisteet ollut kuitenkin 60..? Vai olenko ihan hakoteillä.
22 kuulostaa jo naurettavan pieneltä.
Vierailija kirjoitti:
Millaisilla pisteillä tälle alalle yleensä pääsee? Eikö max. pisteet ollut kuitenkin 60..? Vai olenko ihan hakoteillä.
22 kuulostaa jo naurettavan pieneltä.
Lappi on yleensä ollut n. 38 ja muut sitä enemmän. Nyt tosiaan Lappiin oli aluksi 25/60 pistettä eli varmaan historian alhaisimmat koepisteet vaadittiin tänä vuonna ja myös Helsinkiin pääsi pisteillä 38/60 (normaalisti kai n. 48/60). Hakijoita kuitenkin tänä vuonna taas enemmän kuin aiemmin eli oliko koe sitten vain olevinaan erittäin vaikea vai eikö ihmiset vain yrittäneet kunnolla?
Omasta mielestäni koe oli samaa tasoa kuin aiemmin eli ei mitenkään erityisen vaikea.
Te joille on jo tullut sähköposti, jossa näkyy eri osioiden pisteet, niin mistä näette ne? Mulle tuli sähköpostilla opintopolusta tuloskirje, mutta siinä näkyy vain samat tiedot kuin omaopintopolun sivuilla eli kokonaispistemääräni, ei ollenkaan eriteltyjä pisteitä.
Eikös viime vuonna Lappiin ollu päässy kahdeksalla pisteellä…
Mulle on tullu kaksi sähköpostia, se jossa pisteet oli jaoteltu tuli jo aiemmin. Kannattaa tarkistaa myös roskaposti.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta maksimi oli 30, kun nyt 60. Pisteet oli vain esseestä, viime vuonna oli kaksiosaiset kokeet. Eli eivät ole vertailukelpoiset.
Vierailija kirjoitti:
Esseestä riitti 8 pistettä, mutta monivalinnoista tuli saada 30/40 pistettä ensin eli 38/70 pistettä oli viime vuonna sisäänpääsy. En nyt kuitenkaan viime vuotista vertaisi muihin vuosiin, kun oli niin toista maata se nettipääsykoe..
Tulkitsinko oikein, että helsingissä 21 on nyt ottanut paikan vastaan?
https://www.tuni.fi/fi/tule-opiskelemaan/sosiaalityon-yhteisvalinta
Tuolta löytyi oikeat vastaukset pääsykokeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Oikeat ja oikeat… :’(
Mä olisin varmaan sisällä ykkösessäni, jos tuossa ei olisi mun mielestä selkeästi vääriä oikeita vastauksia muutama.
Vierailija kirjoitti:
Te joille on jo tullut sähköposti, jossa näkyy eri osioiden pisteet, niin mistä näette ne? Mulle tuli sähköpostilla opintopolusta tuloskirje, mutta siinä näkyy vain samat tiedot kuin omaopintopolun sivuilla eli kokonaispistemääräni, ei ollenkaan eriteltyjä pisteitä.
https://www.helsinki.fi/fi/hakeminen-ja-opetus/hae-kandi-ja-maisteriohj…
Minä näin tuolta eritellyt pisteet, en sitten tiedä näkyykö vain Helsinkiin hakijoille. Sain myös ennen tuloskirjettä sähköpostin Lapista jossa pisteet eritelty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin varmaan sisällä ykkösessäni, jos tuossa ei olisi mun mielestä selkeästi vääriä oikeita vastauksia muutama.
Minä tilasin pääsykokeen itselleni, sen voi tilata yliopiston kautta jossa tehnyt pääsykokeen. Ainakin Helsingissä oli sähköinen hakemuspohja. Noista on se pari viikkoa aikaa tehdä oikaisua, niin ainakin oman mielenrauhani takia tarkastan kokeen. Ja kai sitä voi kysellä myös jos jotkut väitekohdat näyttäytyy omasta mielestä vääränä.
Itselläni jäi Kuopio pisteestä kiinni ja neljäs varasija niin kiinnostaa...Mielestäni vastasin 18 kysymykseen, joten 15 pistettä ekasta osiosta kuulostaa kummalta. Jos yksi niistä olisi väärin tulisi pistemäärä olla 16, jos kaksi väärin niin 14.
Mietityttää sekin että miten varasijat jaetaan jos on ainakin neljä saanut saman pistemäärän, onko niissä jotain desimaaleja laskettu mitkä ei näy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tilasin pääsykokeen itselleni, sen voi tilata yliopiston kautta jossa tehnyt pääsykokeen. Ainakin Helsingissä oli sähköinen hakemuspohja. Noista on se pari viikkoa aikaa tehdä oikaisua, niin ainakin oman mielenrauhani takia tarkastan kokeen. Ja kai sitä voi kysellä myös jos jotkut väitekohdat näyttäytyy omasta mielestä vääränä.
Itselläni jäi Kuopio pisteestä kiinni ja neljäs varasija niin kiinnostaa...Mielestäni vastasin 18 kysymykseen, joten 15 pistettä ekasta osiosta kuulostaa kummalta. Jos yksi niistä olisi väärin tulisi pistemäärä olla 16, jos kaksi väärin niin 14.Mietityttää sekin että miten varasijat jaetaan jos on ainakin neljä saanut saman pistemäärän, onko niissä jotain desimaaleja laskettu mitkä ei näy...
Mutta miten perustella omasta mielestään väärät oikeat vääriksi? Siis nämä monitulkintaiset? Eikö ne ole kiveen hakattuja, jos on jokin merkattu oikeaksi/vääräksi mallivastauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni jäi Kuopio pisteestä kiinni ja neljäs varasija niin kiinnostaa...Mielestäni vastasin 18 kysymykseen, joten 15 pistettä ekasta osiosta kuulostaa kummalta. Jos yksi niistä olisi väärin tulisi pistemäärä olla 16, jos kaksi väärin niin 14.Mietityttää sekin että miten varasijat jaetaan jos on ainakin neljä saanut saman pistemäärän, onko niissä jotain desimaaleja laskettu mitkä ei näy...
Mutta miten perustella omasta mielestään väärät oikeat vääriksi? Siis nämä monitulkintaiset? Eikö ne ole kiveen hakattuja, jos on jokin merkattu oikeaksi/vääräksi mallivastauksissa.
Varmaan voisi laittaa sen oma perustelun, jos löytää pääsykoemateriaalista tukea väitteelleen. Laittaa sen kohdan/sivunumeron niille tiedoksi että joku kohta olisi väärin...en sitten tiedä huomioiko ne enää tälläisiä kommentteja. Mutta jos tarpeeksi moni laittaisi palautetta kohtien monitulkintaisuudesta tai että jokin olisi jopa väärin niin jospa ne tekisi ensi vuonna pikkuisen selkeämmät väitekohdat.
Lapissa ei-ensikertalaisten varasijat siirtyivät yhdellä ☺️