Sosiaalityön pääsykoe 2021
Kuinkas moni on tavoittelemassa sosiaalityön paikkaa syksyksi 2021? Miten/mitä olette ajatelleet lukea ennen ennakkomateriaalin julkaisua?
Itse ensimmäistä kertaa sosiaalityöhön hakevana kaipaisin neuvoja miten kyseiseen pääsykokeeseen kannattaa lukea ennen aineistoa. Olisi myös ihana kuulla miten vaikka jo sisälle päässeet lukivat kokeeseen.
Kommentit (992)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko saitte pisteitä esseestä? Minä sain 24p.
Luulin itse että ekasta osasta olisin saanut enemmän, kuin vain 16p. Siinä oli minulla liikaa vääriä vastauksia meni 6 miinuspistettä… olisi pitänyt jättää tyhjäksi mutta kokeessa olin aivan varma oikeasta vastauksesta 😀
Esseestä 22 pistettä, jota kyllä ihmettelen. Se minun essee oli sellainen sekasotku, kun vaan hädissäni kirjoitin kaikkea mitä muistin, kunnes paperi loppui. Lukemiset jäi niin vähällä, joten tuntuu erittäin oudolta, että sain paikan vastaan. Nyt innolla odotan jo syksyn opintoja ja saan alkaa harjoitella esseiden tekoa.
Tänään taas 1 varasija oli liikkumut minulla eteen päin :)
Vierailija kirjoitti:
Tänään taas 1 varasija oli liikkumut minulla eteen päin :)
Onnea!!
Mikä kaupunki ja oliko ylin toive? :)
Onko kukaan muu saanut valintakoettaan sähköpostiin? Olen täyttänyt Tampereen yliopiston kokeen näyttöpalvelujen sähköisen lomakkeen (nyt jo kaksi kertaa), eikä koetta ole vieläkään lähetetty sähköpostilla sieltä. Pelkään, että aikaraja menee umpeen ja sitten saa vastaukseksi vain voi voi ei nyt keritty lähettämään tätä sinulle. Olisi kiva nähdä kokeensa pisteytystä ym :(
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan muu saanut valintakoettaan sähköpostiin? Olen täyttänyt Tampereen yliopiston kokeen näyttöpalvelujen sähköisen lomakkeen (nyt jo kaksi kertaa), eikä koetta ole vieläkään lähetetty sähköpostilla sieltä. Pelkään, että aikaraja menee umpeen ja sitten saa vastaukseksi vain voi voi ei nyt keritty lähettämään tätä sinulle. Olisi kiva nähdä kokeensa pisteytystä ym :(
Kävitkö pääsykokeissa Tampereella, pitää tehdä pyyntö juuri siihen yliopistoon jossa on kokeen tehnyt fyysisesti. Varmaan kannattaa jo ottaa yhteyttä Tampereen opintotoimistoon opintotoimisto.tau@tuni .fi tai p. 0294 520 200 (klo 10-14).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö pääsykokeissa Tampereella, pitää tehdä pyyntö juuri siihen yliopistoon jossa on kokeen tehnyt fyysisesti. Varmaan kannattaa jo ottaa yhteyttä Tampereen opintotoimistoon opintotoimisto.tau@tuni .fi tai p. 0294 520 200 (klo 10-14).
Kävin Tampereella pääsykokeessa. Pistin tänään hakijapalveluihin sähköpostia, mutta oisikohan tuo opintotoimisto ollut järkevämpi? Ehkä soitan huomenna jos vastausta ei kuulu
Vierailija kirjoitti:
Nopeasti kun vipusesta katsoi niin taisi olla kaikki koevalinnan paikat täynnä jokaisessa yliopistossa sosiaalityön osalta. Varasijalla 2 Jyväskylään. Niin kovasti haluaisin vielä toivoa että pääsisin.😅
Miten tällaisen näkee, että just koevalinnan paikat täynnä? Tai ketkä on ensisijaisia?
Edellisestä linkistä Vipuseen näkee vain kuinka monta paikkaa on täytetty.
Oletteko katsoneet tarkastelukriteerien perusteella esseenne ja miettineet mistä pisteet ovat tulleet tai mistä voisi uupua?
Mä olen yrittänyt.
Hyväksyn etten saanut täysiä, mutta alle 20 pistettä oli mulle pohjanoteeraus.
Itse kirjoitin vaikka mistä teemoista.
Jos jaksatte, niin kertokaa paljon saitte pisteitä JA mitä aiheita käsittelitte, mitä ette.
Sieltä pitää valita pääsykoekoe tai todistusvalinta kohta. Tuon pääsykoevalinnan kun valitsee, niin mikä tahansa yliopisto näyttää olevan täynnä sosiaalityön kohdalta. :/
Vierailija kirjoitti:
Oli ylin toive, HKI.
Oliko koe- vai todistusvalinta mikä liikkui?
Vierailija kirjoitti:
Oli ylin toive, HKI.
Millä varasijalla olet nyt? Ja todistusvalinta?
Tiedoksi että sosionomina (amk) voi myös hakea sosiaalityön maisteriksi yliopistoon
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä kaikki sisäänpäässeet jo mukana oman yliopiston whatsapp-ryhmissä yms.?
Mietin, että jäänkö ihan ulkopuolelle, jos en vielä whatsapp ryhmään liity (ei nykyisessä puhelimessa nettiä jne...).
Linkkasin Varjovalmennuksen fb-sivulle ainakin Tampereen sisään päässeiden Whatsapp-ryhmän ja sinne on vasta 11 ihmistä löytänyt, eli ei läheskään kaikki.
Toivottavasti löytyy mahis whatsappailuun, mutta varmasti ilmankin pääsee hyvin mukaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä kaikki sisäänpäässeet jo mukana oman yliopiston whatsapp-ryhmissä yms.?
Mietin, että jäänkö ihan ulkopuolelle, jos en vielä whatsapp ryhmään liity (ei nykyisessä puhelimessa nettiä jne...).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopeasti kun vipusesta katsoi niin taisi olla kaikki koevalinnan paikat täynnä jokaisessa yliopistossa sosiaalityön osalta. Varasijalla 2 Jyväskylään. Niin kovasti haluaisin vielä toivoa että pääsisin.😅
Miten tällaisen näkee, että just koevalinnan paikat täynnä? Tai ketkä on ensisijaisia?
Nämä kaikki näkyy Vipusesta kyllä.
Tosin Vipunen ei näytä oikein noita tietoja: esimerkiksi Tampereella näytti, että kaikki paitsi yksi olisi ottaneet paikan vastaan, vaikka meidän ryhmässäkin oli jo useampi paikan saanut vielä harkintavaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä kaikki näkyy Vipusesta kyllä.
Ovat kuitenkin paikan ottaneet vastaan, varmaan sitten ehdollisena. Joo, vipusen mukaan treelle taisi olla 1 todistusvalinnassa joka ei ottanut paikkaa vastaan.
Tampereen fukseille pitäisi ainejärjestön mukaan olla facebook-ryhmä mutta en löydä sitä, onkohan vaan ettei sitä oo vielä vai miksköhän ei löydy🙈
Paljonko saitte pisteitä esseestä? Minä sain 24p.
Luulin itse että ekasta osasta olisin saanut enemmän, kuin vain 16p. Siinä oli minulla liikaa vääriä vastauksia meni 6 miinuspistettä… olisi pitänyt jättää tyhjäksi mutta kokeessa olin aivan varma oikeasta vastauksesta 😀