Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityön pääsykoe 2021

Vierailija
10.01.2021 |

Kuinkas moni on tavoittelemassa sosiaalityön paikkaa syksyksi 2021? Miten/mitä olette ajatelleet lukea ennen ennakkomateriaalin julkaisua?

Itse ensimmäistä kertaa sosiaalityöhön hakevana kaipaisin neuvoja miten kyseiseen pääsykokeeseen kannattaa lukea ennen aineistoa. Olisi myös ihana kuulla miten vaikka jo sisälle päässeet lukivat kokeeseen.

Kommentit (992)

Vierailija
721/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en päässyt Lappiin valintakokeella toiskertalaisena, vaan oon varasijalla, liian kaukana kylläkin. Mulla sama tilanne kun täällä jo aiemmin todettu, että tuntuu niin epäreilulta tämä toiskertalaisen hakijan tilanne…

Vielä odottelen ihmettä, jos tänä vuonna pääsisikin Kuopioon helpommin. Katselin noita hakijatilastoja ja mietin, että pienenpieni mahdollisuus saattaisi teoriassa olla. Mutta lähinnä siis ihmettä odottelen.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
722/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikille panikoijille Jodelista tietoa, että viime vuonna jopa varasijalta 60 oli päästy Lappiin opiskelemaan sosiaalityötä, sillä monelle Lappi on se vihoviimeisin vaihtoehto, (jota en itse kyllä ymmärrä).

Toki kyseessä ehkä enskat, mutta eiköhän myös ei-ensikertalaisillakin jonot liikkuneet, kunhan kaikista muista paikoista tulokset saapuu 9.heinäkuuta ja siitä sitten viikon verran? ihmiset ottaa opiskelupaikkoja vastaan jne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin hain Lappiin sosiaalityötä opiskelemaan, toiskertalaisena. Jäin Lappiin (itsellä viimeisenä hakukohteena) varasijalle, josta hyvinkin mahdollista päästä sisään. Hain kaikkiin yliopistoihin, nuorena ihmisenä mahdollisuus muuttaa oikeastaan mihin tahansa opiskelemaan. SILTI mietin tosissani, että jos Lappiin pääsisin opiskelemaan, olisinko OIKEASTI valmis muuttamaan etelästä sinne. Lapin yliopisto kun tunnetusti ei halua olla etelän etäyliopisto. Mietinkinkin sitä, moniko Lappiin hakija olisi tosissaan valmis muuttamaan lähemmäs Lapin yliopistoa opiskelemaan. Kynnys ei ehkä kovin matala monellekaan, jos etelämmästä hakee. Mielenkiintoista nähdä, kuinka Lapin jonot liikkuvat.

Vierailija
724/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin hain Lappiin sosiaalityötä opiskelemaan, toiskertalaisena. Jäin Lappiin (itsellä viimeisenä hakukohteena) varasijalle, josta hyvinkin mahdollista päästä sisään. Hain kaikkiin yliopistoihin, nuorena ihmisenä mahdollisuus muuttaa oikeastaan mihin tahansa opiskelemaan. SILTI mietin tosissani, että jos Lappiin pääsisin opiskelemaan, olisinko OIKEASTI valmis muuttamaan etelästä sinne. Lapin yliopisto kun tunnetusti ei halua olla etelän etäyliopisto. Mietinkinkin sitä, moniko Lappiin hakija olisi tosissaan valmis muuttamaan lähemmäs Lapin yliopistoa opiskelemaan. Kynnys ei ehkä kovin matala monellekaan, jos etelämmästä hakee. Mielenkiintoista nähdä, kuinka Lapin jonot liikkuvat.

Itse olen taas saanut nimenomaan sen kuvan että Lappi suorastaan korostaa etäopiskelumahdollisuuksia? Ja että moni opiskelee etelä-suomesta käsin siellä😊 mielestäni ihan heidän sivuillakin luki näin.. oli syy miksi itse helsinkiläisenä laitoin lapin hakukohteissa kolmanneksi, kaikkiin kuuteen hain.

Vierailija
725/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä Lapissakin läsnäoloakin vaaditaan ja toisaalta itse kyllä kokisin tosi tylsänä tehdä opinnot vaan etänä. Onhan se eri asia kuitenkin olla live-opetuksessa. Vuorovaikutus on erilaista vaikka oliskin etänä jopa läsnä esim zoomin kautta. Mulla ainakin puuduttaa jo nyt etäopiskelu kun oon muutaman kurssin suorittanu niin avoimen kautta.

Sosiaalityö on niin vuorovaituksellinen ala, että näkisin kyllä vuorovaikutuksellisuuden keskusteluineen olevan todella tärkeää siinäkin mielessä.

Vierailija
726/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan ainakin weboodin mukaan monien kurssien suoritus onnistuu etänäkin. Osassa muutama pakollinen luento (tai kurssin päätyttyä tentti) on, mutta ainakaan perheettömälle tai hyvät tukiverkostot omaavalle perheelliselle tuskin mikään ongelma matkustaa silloin tällöin luennolle Lappiin.

Täällä tosiaan perheellinen Lappiin päässyt pohtii, että muuttaako nyt heti elokuussa vai vasta myöhemmin mahdollisesti Rovaniemelle. 

Vierailija
727/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin yksilökohtaista miten kokee etäopiskelun ja vuorovaikutuksellisuuden, itse olen nauttinut kovasti itsenäisestä opiskelusta avoimessa ja tuntuu että se toimii itsellä tosi hyvin. Toki jos helsingistä paikka aukeaa tulee varmasti osallistuttua myös live-luennoille ahkerasti kun kampus tuossa naapurissa.

Vierailija
728/992 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen taas saanut nimenomaan sen kuvan että Lappi suorastaan korostaa etäopiskelumahdollisuuksia? Ja että moni opiskelee etelä-suomesta käsin siellä😊 mielestäni ihan heidän sivuillakin luki näin.. oli syy miksi itse helsinkiläisenä laitoin lapin hakukohteissa kolmanneksi, kaikkiin kuuteen hain.

Ei ennen koronaa, kyllä se on aina potkinut tuota etelän etäyliopiston statusta vastaan.

Graduryhmiä on järjestynyt Helsingissä, kun etelään muuttaneet ihmiset halutaan valmistumaan, mutta mitään ekan vuoden etäopintoja siellä ei perinteisesti ole tarjottu.

Vierailija
729/992 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin jonot ovat liikkuneet ja ensikertalaisten pisteet laskeneet 25 22. Itellä ei-ensikertalaisena varasija tippunut yhdellä. Jyväskylän kohdalle on myös tullut kaikki palkit

Vierailija
730/992 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viikonloppunakin päivittynyt ja silti osalla ei näy vielä edes pisteet/varasijat? En voi ymmärtää! Jos kokeeni olisi ’kadonnut’, lukisiko siellä tyyliin ’ei osallistunut valintakokeeseen’.

Vierailija
731/992 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan Lapissa ymmärtääkseni jonain aiempana vuonna pisteraja tippunut 38->29 eli eiköhän nuo pisterajat vielä ensi viikollakin liiku ja paljon, kun muut tulokset tulee. Toki alin mahdollinen pisterajahan on 18 pistettä (kun monivalinnoista saatava 11 ja esseestä 7), minne se voi laskea. :D

Vierailija
732/992 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli viikonloppunakin päivittynyt ja silti osalla ei näy vielä edes pisteet/varasijat? En voi ymmärtää! Jos kokeeni olisi ’kadonnut’, lukisiko siellä tyyliin ’ei osallistunut valintakokeeseen’.

Joo sielä lukisi että, et osallistunut, joten ei voi siitä olla kiinni (onneksi). Mutta jos ne eivät tule näkyviin huomenna tai viim siinä kohtaa kun muut sos.työ paikat julkaistaan niin sitten vaan yhteyttä yliopistoon

Vierailija
733/992 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän tuloksia on nyt viikonloppuna tullut kerta tuo pisteraja tippui jo kolme pistettä?

Vierailija
734/992 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän tuloksia on nyt viikonloppuna tullut kerta tuo pisteraja tippui jo kolme pistettä?

Hallintotieteet, oikis, lääkis, Vakava..?

Vierailija
735/992 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole viikonloppuna tullu mitään tuloksia, mutta ihmiset ovat saattaneet ilmoittaa jättävänsä paikan vastaanottamatta.

Vierailija
736/992 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun oli päivittynyt viikonloppunakin. Mulla olis ensikertalaisena paikka nyt Lapissa, mut kovasti odotan että pääsisin muualle! Lappi tuntuu nyt oikeesti vähän huonolta vaihtoehdolta kuitenkin… Hain kun ajattelin käyttää kaikki mahdollisuudet saada paikka.

Jospa huomenna tulee lisää tuloksia.

Vierailija
737/992 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun oli päivittynyt viikonloppunakin. Mulla olis ensikertalaisena paikka nyt Lapissa, mut kovasti odotan että pääsisin muualle! Lappi tuntuu nyt oikeesti vähän huonolta vaihtoehdolta kuitenkin… Hain kun ajattelin käyttää kaikki mahdollisuudet saada paikka.

Jospa huomenna tulee lisää tuloksia.

Paljon sait pisteitä/ mitkä kaupungit sulla on vielä ylempänä? 

Vierailija
738/992 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis yksi teoria on että jos pääsee ylimpään hakukohteeseen ja tulokset syötetty mut ei julkastu niin sillon häviää alemmista varasijat sun muut. Tosin tää ei oo 100% varma mut kävis mulla ainakin järkeen koska samalla hävis kun 1. Hakukohteen eli tampereen kohdalle tuli palkit…." Näin oli joku kirjottanut VAKAVA-keskusteluun, kun sielläkin pohditaan näitä kadonneita/puuttuvia pisteitä ja varasijoja.

Vierailija
739/992 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuvat pisteet tarkoittavat sitä, että joku ylempi kohde on sijoittelussa. Alempi paikkahan peruuntuu, jos saa ylemmän.

Sijoittelu tarkoittaa sitä, että jaetaan ne opiskelupaikat. Se pitää tehdä ennen kuin tulokset pannaan näkyviin. Siinä välissä tehdään vielä jotain tarkistuksia, joten siksi tulokset eivät ole näkyvillä heti, kun paikat on jaettu.

Kärsivällisyyttä!

Vierailija
740/992 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä samaa pohdin kuumeisesti. Ottaakko lapin paikka vastaan alalta joka ei ole mulle se ihan 1.vaihtoehto (yleinen kasvatustiede) ja rampata lapissa luennoilla vai lukeako vuosi avoimessa ja hakea ens keväänä uudestaan siihen mihin eniten haluan (hallintotieteet). Paikka siis rollossa olis mutta mietityttää että miten nyt tekisin kun valinnan paikka on minulla.

Ketju on lukittu.