Sosiaalityön pääsykoe 2021
Kuinkas moni on tavoittelemassa sosiaalityön paikkaa syksyksi 2021? Miten/mitä olette ajatelleet lukea ennen ennakkomateriaalin julkaisua?
Itse ensimmäistä kertaa sosiaalityöhön hakevana kaipaisin neuvoja miten kyseiseen pääsykokeeseen kannattaa lukea ennen aineistoa. Olisi myös ihana kuulla miten vaikka jo sisälle päässeet lukivat kokeeseen.
Kommentit (992)
Pääsin ei-ensikertalaisena Tampereelle. Huh, en voi uskoa tätä. Pisteitä sain 44.
Sähköpostiin tullut pisteet eriteltynä. 1.osiosta tuli 11 pistettä eli juuri ja juuri riitti tarkasteluun, onneksi sillä 2.osiosta tuli 22 pistettä.
Nyt ohjeita tyhmälle, että miten tuo opiskelupaikka nyt vastaanotetaan? Sähköpostiin ei ole tullut mitään ohjetta, vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin hain Lappiin sosiaalityötä opiskelemaan, toiskertalaisena. Jäin Lappiin (itsellä viimeisenä hakukohteena) varasijalle, josta hyvinkin mahdollista päästä sisään. Hain kaikkiin yliopistoihin, nuorena ihmisenä mahdollisuus muuttaa oikeastaan mihin tahansa opiskelemaan. SILTI mietin tosissani, että jos Lappiin pääsisin opiskelemaan, olisinko OIKEASTI valmis muuttamaan etelästä sinne. Lapin yliopisto kun tunnetusti ei halua olla etelän etäyliopisto. Mietinkinkin sitä, moniko Lappiin hakija olisi tosissaan valmis muuttamaan lähemmäs Lapin yliopistoa opiskelemaan. Kynnys ei ehkä kovin matala monellekaan, jos etelämmästä hakee. Mielenkiintoista nähdä, kuinka Lapin jonot liikkuvat.
Tätä samaa pohdin kuumeisesti. Ottaakko lapin paikka vastaan alalta joka ei ole mulle se ihan 1.vaihtoehto (yleinen kasvatustiede) ja rampata lapissa luennoilla vai lukeako vuosi avoimessa ja hakea ens keväänä uudestaan siihen mihin eniten haluan (hallintotieteet). Paikka siis rollossa olis mutta mietityttää että miten nyt tekisin kun valinnan paikka on minulla.
En sinuna ehkä ottaisi paikkaa vastaan, jos kerta kyseessä ala, joka ei ole sun ykköstoive sekä yliopisto, joka myöskään ei ole sun ykköstoive. Sen lisäksi kasvatustieteitä voi lukea avoimessa perus ja aineopinnot, niin kannattaako ensikertalaisuus siihen laittaa? Etenkin jos kerta hallintotieteet on sun toive, niin jos olisin sinä, jättäisin paikan ottamatta.
Unohdin mainita että en ole ensikertalainen joten se mahdollisuus on jo tuhlattu vuosia sitten. Eniten pelottaa riittääkö moti avoimessa yksin pakertaa.
No sittenpä ei ole asialla väliä... Onko hallariin helppo päästä maisterihaussa? Jos luet itsesi kasvatustieteen kandiksi ja otat hallintotieteet sivuaineeksi ja vaihdat maisterihaussa HTM:ksi?
Niin mietin juuri tuota. Toki voisin myös avoimessa lukea perus&aineopinnot ja hakea niillä+ aiemmalla amk- tutkinnolla maisteriin. Lähinnä pohdin että pystynkö siihen. Kiitos kuitenkin kommentoneille. :) vaikeita päätöksiä. Miten se tuntuikin keväällä hakiessa niin selvälle ja helpolle ja nyt mitä lähempänä valintatilanne on niin kokoajan vaikeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ohjeita tyhmälle, että miten tuo opiskelupaikka nyt vastaanotetaan? Sähköpostiin ei ole tullut mitään ohjetta, vielä?
Opintopolusta käyt klikkaamassa. Ilmoittaudu samalla läsnäolevaksi ensi lukuvuodeksi ja maksa yo-kunnan jäsenmaksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintopolusta käyt klikkaamassa. Ilmoittaudu samalla läsnäolevaksi ensi lukuvuodeksi ja maksa yo-kunnan jäsenmaksu.
Oma on ehdollinen, koska haluavat ammattikoulun todistukseni? Miten se kuuluisi toimittaa? En siis voi vain klikkailla mitään ymmärtääkseni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, kun en päässyt Turkuun, olen tällä hetkellä tod. valinnassa ei ensikertalaisilla varasijalla 2. Ja toivon vaan hirveästi että ne nyt liikkuisivat viellä mutta enpä oikein usko.
Onnea kuitenkin kaikille valituille ja tsemppiä kaikille jotka eivät nyt päässeet haluamaansa paikkaan! ❤️Paljon sait pisteitä pääsykoevalinnassa ja ootko siihen varasijalla?
En saanut siitä ekastaosiosta 11 pistettä niin ei tarkistettu :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma on ehdollinen, koska haluavat ammattikoulun todistukseni? Miten se kuuluisi toimittaa? En siis voi vain klikkailla mitään ymmärtääkseni?
Soitin yliopistolle ja oli vain virheellisenä tuo ehdollisuus, joten poistavat sen ja pääsen normaalisti ottamaan paikan vastaan. Kiitos avusta. Vinkkinä siis muillekin, että ongelmatapauksissa yhteys yliopiston hakijapalveluihin tms.
Onko teillä käsitystä kauan menee noiden avoimien perus- ja aineopintoja suorittamisessa yleensä? Työn ohessa opiskelisin.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä käsitystä kauan menee noiden avoimien perus- ja aineopintoja suorittamisessa yleensä? Työn ohessa opiskelisin.
2-3 vuotta, koska kursseja ei ole tarjolla aina silloin kun haluat.
Vierailija kirjoitti:
Työn ohessa ehkä yksi kurssi kuukaudessa on ihan miellyttävä tahti eli 5 op/kk. Perusopintoja on se 25 op eli 5 kk jne.
Vierailija kirjoitti:
Ok, kiitos. Aika pitkä aika kyllä.
Ihmiset on erilaisia. Itse suoritin osa-aikatyön (3x8h/vk) opinnot vuodessa keskiarvolla 5,00. Tämäkin on siis mahdollista. Itse tunnet itsesi ja voimavarasi 😊 Ja mä ainakin sain kaikki kurssit vuoden sisään Helsingin yliopistossa. Ei ollut ongelmia.
Moi! Onko kellää mitään hajua miten paljon ei-ensikertalaisena 4.varasija yo-arvosanoilla jyväskylään voi liikkua? :)
Apua!!! En vii uskoa, pääsin sisälle!!! Oon ei-ensikertalainen ja kolmatta kertaa hain. Viimeeks jäi 0,5 pisteen päähän sisään pääsystä.
Ekana hki varasija 9. Ei kai tuosta pysty pääsemään?
Tokana oli kuopio jonne sain pisteitä 40, sisäänpääsyyn vaadittiin 35. Sitten JKL peruutui koska pääsin ylempään( sain 40 pistettä ja raja 40 p. !)
Ette usko kuinka iloinen olen :))) Joskus maanmatosellekin käy mäihä ja olen kuitenkin jo ”keski-ikäinen akka”…
Hei.
Osaako joku sanoa että onko mahdollisuuksia päästä jyväskylän yliopistoon kun olen varasijalla 15?
Saisin lapin yliopistosta paikan mutta ykkössijalla minulla on jyväskylän yliopisto?
Luulisi että olis mahdollisuuksia:) Mä oon Kuopioon varasijalla 33 toiskertalaisena. Mulla ei varmaan mahdollisuuksia ole? :(
Paljonko sulla on pisteitä? Olen myös varasijalla 15. Jyväskylään, mutta pisteet eivät tällä hetkellä riitä Lappiin..!
Oma järjestys tosiaan oli 1.Hki ja 2.Lappi ja vasta 3.Jyväskylä. Hieman harmittaa, että en laittanut Jyväskylään toiseksi, kun ehkä helpompi olisikin sinne muuttaa kuin Lappiin. Omat pisteet olisivat siis riittäneet Jyväskylään ja Rovaniemelle, HKI varasija 16, joten sen voi unohtaa.