Paljonko sinulla on vyötärönympärys?
Paljonko on vyötärönympärys? Itselläni miehenä vaihtelee 89-93cm välillä.
Vyötärölihavuuden merkki on se, että vyötärön ympärys ylittää naisilla 90 senttimetriä ja miehillä 100 senttiä.
Ihanteellinen vyötärömitta on miehillä alle 94 cm ja naisilla alle 80 cm. Vyötärölihavista 7–8:lla kymmenestä on rasvamaksa.
Maksasyöpää aiheuttava rasvamaksa on jo joka neljännellä suomalaisella
Kommentit (62)
Mittasin illallisen jälkeen ja oli 87cm. Mittasin uudelleen aamulla ja oli 76cm.
Minulla on pohkeen ympärysmitta sen, mikä näillä kuivan kesä oravilla! Vyötäröä ei ole näkynyt kolmeenkymmeneen vuoteen. Mittanauhassa ei riittänyt mittä oli 150 cm mittanen. Arvioisin, että 175 cm on minulla lihaa mitä taputella!
t. Obbeesinainen
Paino 98. Pituus 175. Vyötärö 95.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa. 85 cm.
Bmi on kuitenikin normaalipainon sisällä.
Melkein sama -83 cm. Painoa on 8 kg liikaa siihen nähden, mitä haluaisin olla. Olen nyt 163 cm ja painan 65 kg.
Vierailija kirjoitti:
118cm ja olen 97kg nainen, omenavartalo
"Fun fact, kun aamulla mittaan, mun vyötärön ympärys on 110cm. Illalla se on 118-121cm vaikka olisin vehnää vältellyt. Raskauden jälkeen vyötärön ympärys on alkanut elää ihan omaa elämää.
109cm omenavartalo. Mutta kehon koostumusmittauksessa todettiin että sitä pelättyä sisäelinrasvaa ei olekaan mitenkään merkittävästi, vaan ympäryysmitta muodostuu Michelinrenkaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Fun fact, kun aamulla mittaan, mun vyötärön ympärys on 110cm. Illalla se on 118-121cm vaikka olisin vehnää vältellyt. Raskauden jälkeen vyötärön ympärys on alkanut elää ihan omaa elämää.
Kertoo siitä että sulla ei ole enää keskivartalon tukea ollenkaan.
67 cm. Olen lyhyt ja hoikka, paino 48 kg.
Tyhjällä masulla 58 cm. Pituus 167 cm.
Vierailija kirjoitti:
3 metriä.
sama
Vierailija kirjoitti:
67 cm. Olen lyhyt ja hoikka, paino 48 kg.
Nää on kyl hyviä havaintoja itselle. Olin urheilija nuorena. Painoin 75kg. Olen mies. Mun vyötärön ympärys oli 71cm.
78 cm, olen 43-vuotias mies. Rasvaprosenttini on taatusti normaali eli noin 10.
Joku 68cm. Olen pitkä ja laiha naine. Rasva kertyy persuuksiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siitä että sulla ei ole enää keskivartalon tukea ollenkaan.
Vaikka olisi kuinka tiukat lihakset raskaudet (itsellä 4) venyttävät vatsanahkaa eikä koskaan palaudu kunnolla. Itsellä myös aamun ja illan ero muutaman sentin, km 87cm. Ylipainoa 4kg
Mulla myös 68cm. Rasvat kertyy reisiin ja peppuun jos kertyy, vatsa ollut aina timmi.
N36