Mitä mieltä Martinan mielipiteestä lihavuudesta?
Kommentit (1236)
Vierailija kirjoitti:
Martina muka ammattilainen kirjoitti:
Artikkelissa kirjoitetaan: ”-Mielestäni se, että sanotaan, että on ok olla lihava, niin se ei ole ok. Tuossa kohtaa kehopositiivisuus viesti on mennyt metsään, Martina Aitolehti sanoo.”
Kehopositiivusuuden idea ei ole se, että lihavuus on ok vaan sen pääidea on tasa-arvo- ja ihmisoikeuskysymys. Lue täältä kun et näköjään tiedä sinäkään mitä kehopositiivisuus on: https://syomishairioliitto.fi/artikkelit/kehopositiivisuus-on-tasa-arvo…
Viime vuosina sosiaalisessa ja perinteisessä mediassa on puhuttu runsaasti myös kehopositiivisuudesta, mitä kohtaan Martinalla on ristiriitaiset ajatukset.
– Kehopositiivisuus on alun perin ollut hyvä juttu. Viesti siitä, että kunnioittaa ja rakastaa omaa kehoaan on se sitten, millainen tahansa, on tärkeä. Kyllähän fakta kuitenkin on se, että lihavuus on monien sairauksien aiheuttaja, Martina sanoo ja jatkaa:
– Mielestäni se, että sanotaan, että on ok olla lihava, niin se ei ole ok. Tuossa kohtaa kehopositiivisuusviesti on mennyt metsään.
-
Koska et ymmärrä lukemaasi, väännän rautalangasta: Lihavuus on monien sairauksien aiheuttaja ja siksi ei ole ok sanoa että on ok olla lihava.
Aivan samalla tavalla kuin ei ole ok sanoa että on ihan ok juoda viinaa tai polttaa tupakkaa.
Alkaako hahmottua?
Jonkun sanan tai lauseen irrottamalla asiayhteydestään saa aina kikkailtua haluamansa laisia provoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ja jopa loukkaa nuo Martinan puheet. Oon itse merkittävästi alipainoinen, luonnostaan siis ja en liho millään. Enkä edes halua lihoa, koska kroppa toimii.
Ylipainoa voi ajatella samalla tavalla. Joo ei ole terveellistä sekään, mutta mitä te sillä muiden terveydellä teette? Miksei Martina tuomitse tupakoimista ja dokaamista? No ei tietenkään, koska hän itsekin ryyppää ja ehkä polttaa. Martinahan kerran kännissä pahoinpiteli Sofia Belourfia, viinaa siis menee kunnolla.
Mutta auta armias jos oot ylipainoinen, hui kauhistus! Martina heti julistaa terveyden ilosanomaa, mutta itse ryyppää ja pahoinpitelee muita.
Minusta tuo juttu oli todella hyvä. Tykkäsin.
En ymmärrä miksi nykyään täytyy mennä loukkaantumaan joka asiasta. Jopa siitä, että joku uskaltaa sanoa, että lihavuus ei ole hyväksi ja siitä pitäisi pyrkiä pois.
Lihavuus on todella suuri terveysriski ja siitä ei päästä mihinkään, vaikka kuinka loukkaantuisi siitä, että joku uskaltaa sen ääneen sanoa.
Vähän sama asia, kun joskus 70-luvulla, jos joku uskalsi paheksua sisällä polttamista. Sehän oli melkein rikos josta olisi kuulunut saada vähintään raippoja.
Silloinkin joku olisi ollut sitä mieltä, että vaikka en polta, olen sitä mieltä, että kyllä ihmisten täytyy saada polttaa missä vaan , jos ne haluaa. Mitä se kenellekään kuuluu.
Tämä lihavuus on nykypäivän vitsaus ja kyllä siitä täytyy saada puhua, niin, ettei mielensä pahoittajat ole heti loukkaantumassa.
Sovitaanko ettei nyt loukkaannuta kun kerron, että rattijuopumus on hirveä rikos ja toistettuna vielä hirveämpi. Ei mitään tekemistä hyvinvoinnin kanssa ja jo laissa ehdottomasti kiellettyä. Väkivalta on toinen rikos, jota en hyväksy, ja moneen kertaan tuomitut ovat pohjasakkaa.
En myöskään tykkää, kun ihminen kierrättää kaiken ulosoton kautta, sehän vaan kertoo siitä, ettei arvosta niiltä, joilta tuotteen tai palvelun ostaa.
En myöskään ymmärrä, että,ihminen, jolla on silikonit, puhuu terveellisyydestä ja kehonkuvasta.
Toki ymmärrän, että tyhmiä on helppoa huiputtaa, siksihän joka toinen instassa pyllyään esittelevä on nykyään hyvinvointivalmentaja ja tyhmät ostaa. .
Ei minulla muuta.Sovitaanko ettei nyt loukkaannuta, kun kerron ettei kiinnosta sun jutut aiheen vierestä.
Asian vierestä?
Niinpä niin, Martinan rikoksetkin näistä ruskeakielisistä positiivinen juttu, enää ei tartte kun jonkun kuolla tuon rattijuopon alle niin jopa on mahtavaa.
Näinhän se on, kun ei älyä ole, niin ostetaan valmennus ihmiseltä jolla ei ole ammattitaitoa mutta on julkkis, ja rikollinen.
Ohis.Hoh hoijaa. Ole sinä sitä mieltä, minä olen toista mieltä. Diggaa vaikka vapaamatkustajaa jos haluat!
Rikollinen hyväksyy usein toisen rikollinen, vähättelee tekoa. Se on sitä löysää moraalia.
Mutta siihen sinulla on oikeus ja minulla on oikeus halveksia teitä.
Tiedätkö? Who cares? Anna mennä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ja jopa loukkaa nuo Martinan puheet. Oon itse merkittävästi alipainoinen, luonnostaan siis ja en liho millään. Enkä edes halua lihoa, koska kroppa toimii.
Ylipainoa voi ajatella samalla tavalla. Joo ei ole terveellistä sekään, mutta mitä te sillä muiden terveydellä teette? Miksei Martina tuomitse tupakoimista ja dokaamista? No ei tietenkään, koska hän itsekin ryyppää ja ehkä polttaa. Martinahan kerran kännissä pahoinpiteli Sofia Belourfia, viinaa siis menee kunnolla.
Mutta auta armias jos oot ylipainoinen, hui kauhistus! Martina heti julistaa terveyden ilosanomaa, mutta itse ryyppää ja pahoinpitelee muita.
En ymmärrä miksi nykyään täytyy mennä loukkaantumaan joka asiasta. Jopa siitä, että joku uskaltaa sanoa, että lihavuus ei ole hyväksi ja siitä pitäisi pyrkiä pois.
Lihavuus on todella suuri terveysriski ja siitä ei päästä mihinkään, vaikka kuinka loukkaantuisi siitä, että joku uskaltaa sen ääneen sanoa.
Vähän sama asia, kun joskus 70-luvulla, jos joku uskalsi paheksua sisällä polttamista. Sehän oli melkein rikos josta olisi kuulunut saada vähintään raippoja.
Silloinkin joku olisi ollut sitä mieltä, että vaikka en polta, olen sitä mieltä, että kyllä ihmisten täytyy saada polttaa missä vaan , jos ne haluaa. Mitä se kenellekään kuuluu.
Tämä lihavuus on nykypäivän vitsaus ja kyllä siitä täytyy saada puhua, niin, ettei mielensä pahoittajat ole heti loukkaantumassa.
Selitä: miksei tupakoimisesta saarnata yhtä paljon kuin ylipainosta? Miksei Martina puhu päihteistä mitään??
Martina puhuu päihteitä vastaan instassaan ihan viikottain, miksi et seuraa kun kerran kiinnostaa, ei se Martina tällä palstalla sulle vastaile.
Puhuu päihteitä vastaan ja storyissaan kuvaa viinilastia jonka on Leville saanut lahjoituksena.
En minä muuten, mutta rahasta myyn periaatteenikin. Vai miten? Tuo muija on niin törkeä valehtelija ettei mitään rajaa.Kyllä. Sanoinko että on absolutisti? En. Kertoo ihan viikottain kuinka alkoholi vaikuttaa treenaamistuloksiin tai yleiseen vireystilaan. Ei rieku kännissä esim Levillä ravintoloissa kaulakkain kaikkien muiden asiakkaiden kanssa korona-aikana vaan ottaa lasillisen punaviiniä illalla itsekseen kotona. Varmaan fiksuna ihmisenä ja ilmaisen googlettamisen kannattajana osaat hakea ihan itse eron jatkuvan kännihakuisen juomisen ja lasillisen silloin tällöin välillä.
Juu, me täällä Levillä tiedetään, marttina riehuu miesten vessoissa.
Fakta.
Jos Martina haluaa pärjätä, jota ei koskaan tule tekemään, niin kannattaa jättää se viinilasillinenkin ottamatta.
Ja kännissä olen nähnyt usein, eikä vimosesta kerrasta ole kauaa, että se siitä.
Lässytä mitä lässytät.Lässyti lässyti 😂
Sitä aina tietää olevansa oikeassa ja osuneensa kun toiselta loppuu sanat ja argumentit. Ja,ottaa käyttöön typerät hymiöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää kuinka liikuttavan paljon ihmiset ovat huolissaan toisten (ylipainoisten) ihmisten terveydestä. Jos joku vetää röökiä ketjussa, tai vetää pleksit joka viikonloppu, niin ei se muita huoleta. Mutta ruokavalio huolettaa :D
Minua kyllä huolettaa toisten tupakointi. Ei ainoastaan siksi, että se vaikuttaa kanssaihmistenkin terveyteen. Monta kertaa olen kaupungilla melkein purrut kieleeni, että en sanoisi nuorelle naiselle: älä tupakoi, kun sillä pilaat terveytesi ja kauneutesi ajan mittaan. Joskus näkee tupakoivia äitejä ja isiäkin lastenvaunuja/-rattaita työntämässä.
Hei, elä omaa elämääsi. Oletatko, että sinä olet ainoa, joka tietää tupakoinnin haitoista? Niin, sitähän minäkin. Pidä huolta itsestäsi ja anna muiden pitää huolta omista elämistään. Huh, tyhmä naakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovitaanko ettei nyt loukkaannuta kun kerron, että rattijuopumus on hirveä rikos ja toistettuna vielä hirveämpi. Ei mitään tekemistä hyvinvoinnin kanssa ja jo laissa ehdottomasti kiellettyä. Väkivalta on toinen rikos, jota en hyväksy, ja moneen kertaan tuomitut ovat pohjasakkaa.
En myöskään tykkää, kun ihminen kierrättää kaiken ulosoton kautta, sehän vaan kertoo siitä, ettei arvosta niiltä, joilta tuotteen tai palvelun ostaa.
En myöskään ymmärrä, että,ihminen, jolla on silikonit, puhuu terveellisyydestä ja kehonkuvasta.
Toki ymmärrän, että tyhmiä on helppoa huiputtaa, siksihän joka toinen instassa pyllyään esittelevä on nykyään hyvinvointivalmentaja ja tyhmät ostaa. .
Ei minulla muuta.Sovitaanko ettei nyt loukkaannuta, kun kerron ettei kiinnosta sun jutut aiheen vierestä.
Asian vierestä?
Niinpä niin, Martinan rikoksetkin näistä ruskeakielisistä positiivinen juttu, enää ei tartte kun jonkun kuolla tuon rattijuopon alle niin jopa on mahtavaa.
Näinhän se on, kun ei älyä ole, niin ostetaan valmennus ihmiseltä jolla ei ole ammattitaitoa mutta on julkkis, ja rikollinen.
Ohis.Hoh hoijaa. Ole sinä sitä mieltä, minä olen toista mieltä. Diggaa vaikka vapaamatkustajaa jos haluat!
Rikollinen hyväksyy usein toisen rikollinen, vähättelee tekoa. Se on sitä löysää moraalia.
Mutta siihen sinulla on oikeus ja minulla on oikeus halveksia teitä.Tiedätkö? Who cares? Anna mennä!
Sitä aina tietää olevansa oikeassa ja osuneensa kun toiselta loppuu sanat ja argumentit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeahkosta iästään huolimatta Martina vaIkuttaa olevan timmissä kunnossa ainakin verrattuna useimpiin muihin vastaaviin tu..iin julkkiksiin.
Varmaan johtuu siitä, että Martina on ureillut ja liikkunut lapsesta saakka ja harjoittanut liikunnan ohjauksia ja valmennuksia jo parikymmentä vuotta. Koko ajan opiskellut lisää ja näyttää, että ihan viime vuosina oppinut uutta ruokavaliostakin. Hienoa!
Joopa joo.
Niin mitäs tutkintoja hänellä sitten on, kun on kerran opiskellut? Ai ei mitään.
Tutkintoja?
Martina on opiskellut personal traineriksi, kuntosalivalmentajaksi, kehonpainovalmentajaksi ja voimavalmentajaksi. Hänellä on myös 20 vuoden kokemus ohjaajana ja valmentajana toimimisesta. En tiedä, mikä "tutkinto" sinulle olisi tärkeämpi kuin kokemus ja alan koulutus.
Ja silti pitää käyttää itsellään fysiikkavalmentaja? Eikö pysty itse itseään valmentelemaan?
Kaikilla valmentajilla on hyvä olla oma treenari, jolta oppii uutta koko ajan. Sehän on hyvä juttu! Mentorityyppistä. Kaikki noi jollain tavalla oppii muilta ja toisiltaan, moni käy ulkomailla oppimassa.
Kuinkakohan moni ammattivalmentaja käyttää sitten mentorinaan häntä?
Kannattaa seurata Martinan instaa, kun kuitenkin kiinnostaa. Siellähän niitä aina näkyy tasaisin väliajoin.
No ei todellakaan kiinnosta paisuttaa typeryksen klikkitiliä.
Totta puhuu. Lihavuus ei ole koskaan terveellistä. Enkä puhu nyt muutamasta liikakilosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitä: miksei tupakoimisesta saarnata yhtä paljon kuin ylipainosta? Miksei Martina puhu päihteistä mitään??
Martina puhuu päihteitä vastaan instassaan ihan viikottain, miksi et seuraa kun kerran kiinnostaa, ei se Martina tällä palstalla sulle vastaile.
Puhuu päihteitä vastaan ja storyissaan kuvaa viinilastia jonka on Leville saanut lahjoituksena.
En minä muuten, mutta rahasta myyn periaatteenikin. Vai miten? Tuo muija on niin törkeä valehtelija ettei mitään rajaa.Kyllä. Sanoinko että on absolutisti? En. Kertoo ihan viikottain kuinka alkoholi vaikuttaa treenaamistuloksiin tai yleiseen vireystilaan. Ei rieku kännissä esim Levillä ravintoloissa kaulakkain kaikkien muiden asiakkaiden kanssa korona-aikana vaan ottaa lasillisen punaviiniä illalla itsekseen kotona. Varmaan fiksuna ihmisenä ja ilmaisen googlettamisen kannattajana osaat hakea ihan itse eron jatkuvan kännihakuisen juomisen ja lasillisen silloin tällöin välillä.
Juu, me täällä Levillä tiedetään, marttina riehuu miesten vessoissa.
Fakta.
Jos Martina haluaa pärjätä, jota ei koskaan tule tekemään, niin kannattaa jättää se viinilasillinenkin ottamatta.
Ja kännissä olen nähnyt usein, eikä vimosesta kerrasta ole kauaa, että se siitä.
Lässytä mitä lässytät.Lässyti lässyti 😂
Sitä aina tietää olevansa oikeassa ja osuneensa kun toiselta loppuu sanat ja argumentit. Ja,ottaa käyttöön typerät hymiöt.
🙀👍🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Kehopositiivisuutta: silikonit ja implantit pakaroissa👍 ym. Sairas maailma!!!
No ei ihme, että se kritisoi kehopositiivisuutta, koska ei itse näköjään tunne sitä itseään kohtaan. Kaikki leikkaukset ovat riski terveydelle, ja on todella huonona esikuvana, jos teettää niitä pelkän ulkonäön takia.
Martsu näyttää hyvältä.
Joo samaa mieltä. Ulkonäön puolesta se on ok, vaikka olisikin lihava. Jokainen saa näyttää miltä haluaa.Mutta terveydellisellä kantilla ei ole ok olla lihava, koska se on terveydelle vaarallista. Ja sitä terveyttä pitäisi just ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Martina muka ammattilainen kirjoitti:
Artikkelissa kirjoitetaan: ”-Mielestäni se, että sanotaan, että on ok olla lihava, niin se ei ole ok. Tuossa kohtaa kehopositiivisuus viesti on mennyt metsään, Martina Aitolehti sanoo.”
Kehopositiivusuuden idea ei ole se, että lihavuus on ok vaan sen pääidea on tasa-arvo- ja ihmisoikeuskysymys. Lue täältä kun et näköjään tiedä sinäkään mitä kehopositiivisuus on: https://syomishairioliitto.fi/artikkelit/kehopositiivisuus-on-tasa-arvo…
Viime vuosina sosiaalisessa ja perinteisessä mediassa on puhuttu runsaasti myös kehopositiivisuudesta, mitä kohtaan Martinalla on ristiriitaiset ajatukset.
– Kehopositiivisuus on alun perin ollut hyvä juttu. Viesti siitä, että kunnioittaa ja rakastaa omaa kehoaan on se sitten, millainen tahansa, on tärkeä. Kyllähän fakta kuitenkin on se, että lihavuus on monien sairauksien aiheuttaja, Martina sanoo ja jatkaa:
– Mielestäni se, että sanotaan, että on ok olla lihava, niin se ei ole ok. Tuossa kohtaa kehopositiivisuusviesti on mennyt metsään.
-
Koska et ymmärrä lukemaasi, väännän rautalangasta: Lihavuus on monien sairauksien aiheuttaja ja siksi ei ole ok sanoa että on ok olla lihava.
Aivan samalla tavalla kuin ei ole ok sanoa että on ihan ok juoda viinaa tai polttaa tupakkaa.
Alkaako hahmottua?
Ymmärrän idean, mutta tuo ei siltikään ole kehopositiivisuutta. Kehopositiivisuus-aatteessa on kyse ihmisoikeuksista ja tasa-arvosta: ketään ei saa syrjiä kehon vuoksi. Alkaako hahmottua? Martina käyttää tuota aatetta väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää kuinka liikuttavan paljon ihmiset ovat huolissaan toisten (ylipainoisten) ihmisten terveydestä. Jos joku vetää röökiä ketjussa, tai vetää pleksit joka viikonloppu, niin ei se muita huoleta. Mutta ruokavalio huolettaa :D
Minua kyllä huolettaa toisten tupakointi. Ei ainoastaan siksi, että se vaikuttaa kanssaihmistenkin terveyteen. Monta kertaa olen kaupungilla melkein purrut kieleeni, että en sanoisi nuorelle naiselle: älä tupakoi, kun sillä pilaat terveytesi ja kauneutesi ajan mittaan. Joskus näkee tupakoivia äitejä ja isiäkin lastenvaunuja/-rattaita työntämässä.
Hei, elä omaa elämääsi. Oletatko, että sinä olet ainoa, joka tietää tupakoinnin haitoista? Niin, sitähän minäkin. Pidä huolta itsestäsi ja anna muiden pitää huolta omista elämistään. Huh, tyhmä naakka.
Aiheellinen huoli! Yököttävän näköistä röökata lasten aikana. Minunkin tekisi mieli sanoa, mutta onneksi näkee harvemmin tuollaista nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martti hullulla psykoosi päällä?
Jep, eikö tolle hullulle saada bannia.
Tiedoksenne, että täällä on useampi kriittinen kirjoittaja, joka paheksuu tällaista piilomainontaa, kun tuotteen laadustakaan ei oikein ole takeita.
Kerrankin asiaa tämän Martinan suusta! Olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan että EI ole ok olla lihava!! ja selittää lihavuus jollain kehonpositiivisuudella. Pelkkää potaskaa ja itsensä huijaamista koko kehopositiivisuus.
Lihavuudesta aiheutuu valtava lasku yhteiskunnalle, kun sairauksia jostain syystä kertyy juuri näille ylipainoisille...
Näitä martiinoita on meissä naisissa vaikka kuinka paljon. Ei tosiaan ole mikään ekspertti lausahtelemaan muka viisauksia. Neuvot on myötähäpeän puolella.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuudesta aiheutuu valtava lasku yhteiskunnalle, kun sairauksia jostain syystä kertyy juuri näille ylipainoisille...
Päihteistä syntyvät syövät aiheuttavat paljon enemmän kuluja yhteiskunnalle. Mutta eihän se teitä kiinnosta yhtä paljon kuin ylipaino. #terveysedellä #aivotperässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen ihmisen pitäisi olla tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on ja rakastaa itseään. Itseinho ei auta ketään. Sen jälkeen kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, voi alkaa muutos kohti terveellisempää.
Nähdäkseni kehopositiivisuus tähtää tähän. Mitä se auttaa, jos lihavat ihmiset inhoavat omaa kroppaansa? Muutoksen pitäisi tulla hyvän kautta.[/quote
Jos lukee lehtijutun, niin näinhän Martinakin ajattelee asiasta. Tuon klikkiotsikon perusteella voisi päätellä muuta.
Martinalla on itsellään rankka syömishäiriötausta, josta on myös aikoinaan puhunut paljon.
Se ei tunnu kuitenkaan tehneen hänestä yhtään empaattisempaa muita syömishäiriöisiä kohtaan. Yleensähän tunnesyöminen on lihavuuden taustalla. Tuomitseminen on typerä tapa suhtautua asiaan.
Minusta tuntuu ettei osaan lempeys pure. Kyllä mulle lääkäri sanoi, että sun pitää tehdä jotain painollesi. Tarjosi ravintoterapeuttia ja itselläni liikaa oli 12 kg. Ei minulle lempeä viesti olisi mennyt perille. Puoliso yritti lempeästi vihjailla. Lääkärin jälkeen sisuunnuin ja lähdin Martinan haasteeseen. Siitä päivästä elämä onkin liikunnan ja terveyden osalta muuttunut totaalisesti 👍
Moi Martina. Kuule, et sinä täältä saa lisää asiakkaita.
Kuule ihan lääkäriasemalla Kampissa kävin. Martinan ohjelma sattui just eteen ja firman E-passi sopi. Hieno juttu oli ja siitä se sitten lähti 👍
Juu niin varmaan, Martina. Vähän liian läpinäkyvää. Ei tämän naisen ohjelmia lääkäriasemalla jaeta.
Sanoinko jossain niin?? Itse hain netistä kun en jaksanut lähteä muualle. Lääkäri katsoi läpi ja sanoi, että järkevältä vaikuttaa. Painoa lähti 6,5 ja sen jälkeen kaiken kaikkiaan 10 kg. Voidaan vääntää tästä vaikka koko päivä. Mulle on ihan sama mitä olet mieltä - oma mielipiteeni perustuu kokemukseen.
Perusohjeita on niin paljon ilmaiseksi netissä, ja appeja, että ihan turha laittaa rahaa nettivalmennuksiin. Esimerkiksi jos osaa englantia, lose it-app on erittäin hyvä. Ilmainen perusasetuksilla. Jos taas ottaa paremmilla asetuksilla, niin sekin maksaa vain neljäkymppiä. Itse olen käyttänyt ihan sitä ilmaista. Siinä on oma yhteisö, ja ihan ilmainen sekin.
En halua. Haluan treenivideot, jossa näytetään mitä tehdään ja päiväihjelma on valmiiksi määritetty. Ei tarvitse itse maksaa. Firmalta saa rahaa E-passin kautta, joten ei oma kukkaro köyhdy yhtään.
Niitä juuri löytyy paljon ilmaiseksi netissä. Tiedoksi niille joilla ei ole passeja.
Komppaan, esimerkiksi youtubessa on vaikka millä mitalla. Itselläkin epassi, mutta käytän sen mieluummin hierontoihin.
No niin, itsekin toteat " tietenkään sisällä ei saa polttaa" on sinulle itsestään selvää, mutta sitä se ei vielä 70-luvulla ollut.
V 1976 kiellettiin tupakointi kouluissa/päiväkodeissa/julkisessa liikenteessä ja vasta vuonna 2007 ravintoloissa ei saanut polttaa sisällä.
Ja silloinkin tupakoijat parkuivat samaan tapaa, että miksi heitä holhotaan? Nyt se on normaalia, ettei noissa kyseisissä paikoissa ja monessa muussa paikassa saa polttaa. myös lihavuus tulee jossain vaiheessa siihen pisteeseen että se kielletään, kun ihmiset ei muuten ymmärrä omaa parastan.
Jos olet liia lihava, et voi mennä lentokoneeseen tai et saa tiettyjä hoitoja (nykyäänkään ei voida leikaka aina, jos painoa liikaa) jne.
Joku päivä sinllekin on itsestään selvää, ettei kannata olla liian lihava. Ihan vain omaksi parhaaksi. Ja vähän yhteiskunnan parhaaksikin.