Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Netflixin hehkutettu Bridgerton, yritin katsoa, mutta lienenkö liian wanha...

Vierailija
10.01.2021 |

Niin teennäistä, lapsellista ja ennalta-arvattavaa. Katsoin ekan jakson suurin odotuksin, rakastan menneisyyteen sijoittuvia pukudraamoja... mutta äh mikä pettymys. Olisin ehkä tykännyt 16-vuotiaana, näin 4-kymppisenä en taida kuulua kohderyhmään..

Vai vieläkö se siitä muuttuu, kannattaako edes yrittää katsoa pidemmälle?

Kommentit (238)

Vierailija
161/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historia ei ole fantasiaa. Kyllä näissä viihdehötöissä pitäisi sitten selkeästi ilmoittaa että on täyttä fantasiaa vailla todellisuuspohjaa.

Vierailija
162/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin katsoa myös, mutta ensimmäiseen viiteen minuuttiin jäi. Itse en pidä nykyisestä tavasta kuvata historiallista aikaa.

Asennevamma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin katsoa myös, mutta ensimmäiseen viiteen minuuttiin jäi. Itse en pidä nykyisestä tavasta kuvata historiallista aikaa.

Asennevamma.

Noup. Niin se vaan ottei paskasta saa hiottua timanttia, mutta kiiltävän paskan voi saada aikaiseksi.

Vierailija
164/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin alkuunsa kun otti niin päähän se asetelma taas. Tytöt kaitsetaan kuin hiehot karjakon tarkistettaviksi ja tottakai epäviehättävät tytöt esitetään lihavina ja kömpelöinä ja naurettavina ja tämä meidän päähenkilö palkitaan virheettömästä kauneudestaan. En voi uskoa että vuosikymmenestä toiseen sama tunkkainen kaava ja tämä on sitten Netflixin suosituinta katsottavaa. Miten olis jos kerrankin ruma tyttö saisi ansaitsemansa ihmisarvon? Esitettäisiin kunnioittavassa valossa?

Mmm, se lienee ollut ajan henki, kaunis, hoikka, hyvästä suvusta ole tyttö on halutumpi kuin hieman vaatimattomampi.

Minusta on kuitenkin kiinnostavaa, että näille "vaatimattomammille" tytöille ainakin ensimmäisissä jaksoissa annettiin ihna merkittävä rooli älykkäinä ja empaattisina.

Itse asiassa hoikkuutta ei pidetty 1800-luvulla (eikä vielä 1900-luvun alkupuolellakaan) viehättävänä, sillä pieni pyöreys kertoi, että nainen ei tee raskasta työtä vaan on varakas ja saa paljon lepoa ja syödäkseen. Samaan kategoriaan kuului hyvin vaalean ihon ihannointi: rusketusta oli vain niillä, jotka joutuivat työskentelemään ulkona.

Tämä tulee hyvin esiin esim. L. M. Montgomeryn kirjoissa, joissa hoikka ja helposti pisamia saava Anna kadehtii iholtaan hyvin vaaleaa ja kasvoiltaan pyöreää Dianaa.

Hoikkuuden ihannoinnin loi Coco Chanel.

Vierailija
165/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana sarja! Juurikin sellaista kevyttä hömppää jossa voi heittää aivot narikkaan. Ennelta-arvattava? Kyllä!

Täytyy myös vähän suodattaa eikä ottaa sitä historiallisesti totena, suurimpana tummaihoinen kuningatar valkoisten piireissä.

Ksatsoin kaikki osat putkeen joulunpyhinä.

Kyllä se 38-vuotiaaseen naiseen upposi. Katson toisenkin kauden jos sellainen tulee.

Rakastelukohtaukset oli aika intensiivisiä loppua kohti. Vähän kelasin niitä kun oli niin pitkiä.

Vierailija
166/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on fiktiivinen viihdesarja. Jos jotakuta häiritsee, että mukana on värillisiä näyttelijöitä, koska se on historiallisesti "väärin" niin kyllä se kertoo ihmisestä jotain. Häiritseekö teitä oikeasti kaikki fiktioissa olevat outoudet, vaikkapa että piru elää maan päällä, eläimet puhuvat tai supersankarit osaavat lentää tai yksi ihminen pelastaa jollain superaseilla maailman?

Minusta tässä sarjassa on paljon tyylittelyä, joka alleviivaa sen epärealistisuutta, joten yhteen seikkaan takertuminen on taas kyllä vain omia ennakkoluulojanne.

Ei häiritse, jos se markkinoidaan oikein. Eli Bridgeton ei ole historiallinen draama, vaan 1800-luvun vaihtoehtoinen todellisuus. Sci-fiä siis.

Vierailija
167/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin siinä kohtaa kun paljas perse vilkkui puuta vasten kun se tyyppi jyysti sitä tyttöä. Äh, ei jaksa. Muutenkin teennäinen alku.

Mä luin että siinä olisi paljon seksiä, ja se on mulle turn off. Mua kiinnostaa enemmän juonittelut ja henkilöhahmot, kuin tekojyystö.

Sun kannattais käydä se**uaaliterapeutilla keskustelemassa sun ongelmista kohdata ko. aihe, kun se aiheuttaa sussa noita reaktioita noinkin. Itse en ainakaan kehtaisi kirjoitella 47v naisena, että ko. aihe nostattaa vaikeita tunteita ja blokkaisin sarjan vain jonkun luonnollisen asian takia. Teillä ei kai aiheesta lapsuudenkodissa keskusteltu tai se oli kiellettyä/tabu. Onnee vaan häpeän kanssa.

Vierailija
168/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sarja nyt oli selkeästi tehty ajatuksella "entä jos asiat olisi olleet toisin 200 vuotta sitten..". Jos mustien historia brittiläisessä yhteiskunnassa kiinnostaa, suosittelen elokuvaa Belle, perustuu tositapahtumiin. Brittimies rakastuu kaukomailla mustaan tyttöön, nai tämän ja saavat tytön. Äiti ja isä kuolevat ja tyttö haetaan britteihin isän suvun kaitsettavaksi. Vasta paikanpäällä sukulaisille selviää, että tyttö on puoliksi tumma. Toiset järkyttyvät, toiset päättävät kohdella kuten ketä tahansa perijätärtä. Leffassa käsitelläön niin rakkautta kuin politiikkaa orjuuden looettamiseksi. Kaikinpuolin liian tuntemattomaksi jäänyt elokuva, on meinaan hyvä.

Vierailija
169/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin alkuunsa kun otti niin päähän se asetelma taas. Tytöt kaitsetaan kuin hiehot karjakon tarkistettaviksi ja tottakai epäviehättävät tytöt esitetään lihavina ja kömpelöinä ja naurettavina ja tämä meidän päähenkilö palkitaan virheettömästä kauneudestaan. En voi uskoa että vuosikymmenestä toiseen sama tunkkainen kaava ja tämä on sitten Netflixin suosituinta katsottavaa. Miten olis jos kerrankin ruma tyttö saisi ansaitsemansa ihmisarvon? Esitettäisiin kunnioittavassa valossa?

Jos tähän lähdetään, niin se ihannemieskin voisi olla jotain muuta kuin jokin helvetin rikas prinssi, joka näyttää mallilta, mutta on jotenkin silti säilyttänyt ihailtavan luonteen eikä ole muuttunut egonsa pauloissa olevaksi itsekkääksi persläviksi.

Vierailija
170/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on fiktiivinen viihdesarja. Jos jotakuta häiritsee, että mukana on värillisiä näyttelijöitä, koska se on historiallisesti "väärin" niin kyllä se kertoo ihmisestä jotain. Häiritseekö teitä oikeasti kaikki fiktioissa olevat outoudet, vaikkapa että piru elää maan päällä, eläimet puhuvat tai supersankarit osaavat lentää tai yksi ihminen pelastaa jollain superaseilla maailman?

Minusta tässä sarjassa on paljon tyylittelyä, joka alleviivaa sen epärealistisuutta, joten yhteen seikkaan takertuminen on taas kyllä vain omia ennakkoluulojanne.

Ei häiritse, jos se markkinoidaan oikein. Eli Bridgeton ei ole historiallinen draama, vaan 1800-luvun vaihtoehtoinen todellisuus. Sci-fiä siis.

Samaa mieltä. Pitäisi sitten markkinoida sitä fantasiasarjana niin kuin esim. Game of Thronesia eikä historiallisena draamana.

Vierailija
171/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana sarja! Juurikin sellaista kevyttä hömppää jossa voi heittää aivot narikkaan. Ennelta-arvattava? Kyllä!

Täytyy myös vähän suodattaa eikä ottaa sitä historiallisesti totena, suurimpana tummaihoinen kuningatar valkoisten piireissä.

Ksatsoin kaikki osat putkeen joulunpyhinä.

Kyllä se 38-vuotiaaseen naiseen upposi. Katson toisenkin kauden jos sellainen tulee.

Rakastelukohtaukset oli aika intensiivisiä loppua kohti. Vähän kelasin niitä kun oli niin pitkiä.

Pitkiä? Aikas wam pam, thank you mam - meininkiä. Mutta viihdyttävää hömppää kyllä.

Vierailija
172/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin. Hauska kombinaatio nykyajasta ja historiasta

Vierailija
173/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin siinä kohtaa kun paljas perse vilkkui puuta vasten kun se tyyppi jyysti sitä tyttöä. Äh, ei jaksa. Muutenkin teennäinen alku.

Mä luin että siinä olisi paljon seksiä, ja se on mulle turn off. Mua kiinnostaa enemmän juonittelut ja henkilöhahmot, kuin tekojyystö.

Sun kannattais käydä se**uaaliterapeutilla keskustelemassa sun ongelmista kohdata ko. aihe, kun se aiheuttaa sussa noita reaktioita noinkin. Itse en ainakaan kehtaisi kirjoitella 47v naisena, että ko. aihe nostattaa vaikeita tunteita ja blokkaisin sarjan vain jonkun luonnollisen asian takia. Teillä ei kai aiheesta lapsuudenkodissa keskusteltu tai se oli kiellettyä/tabu. Onnee vaan häpeän kanssa.

Mitä vaikeita tunteita ja häpeää? :) Kyllä se olet sinä, jonka kannattaa päänsä tutkituttaa, jos vastaat noin ihmiselle, joka ei innostu tv-sarjan seksikohtauksista :D   T. Eri

Vierailija
174/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin. Ihanan kepeä sarja joka ei ei ole autenttinen historiadraama. Upeita pukuja, koruja ja loistoa. Miespäänäyttelijää katseli ilolla. Seksiä oli vähemmän kuin odotin. Mä olen historiallisten ja "historiallisten" sarjojen ja elokuvien suurkuluttaja, kaikki menee (lähes).

Vierailija
175/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan karmeaa katselukelvotonta paskaa, ja kyseessä on käsittääkseni yksi Netflixin suosituimmista sarjoista. Kuvastaa hyvin millaiselle kohderyhmälle Netflix on suunnattu.

Millaiselle?

Mitä sinä katsot?

En ole tuo kommentoija mutta vastaan.

Otin Netflixin kokeeksi nyt joulukuussa, kun tiesin, että tulen olemaan kotona ja tarvitsen jotain viihdettä. Noh, viihdettä siellä tosiaan onkin. Netflixissä on paljon kaupallisia menestyksiä ja leffat ja sarjat ovat "pikaruokaa". Siis mukavaa katsoa eikä tarvi jälkeenpäin juuri miettiä.

Minä taas katson monia sarjoja tai leffoja niin, että hyvistä tulee kuin ikoneita seinille, mietin ja analysoin niitä, kun en katso niitä, nautin kerroksellisuudesta ja eri yksityiskohdista.

Netflix on mielestäni suunnattu sellaisille, joita miellyttävät sarjat kuten Syke tai leffat kuten Forrest Gump (eli perus av-mamma).

Netlixissä on minulle jotain katsottavaa, mutta se tuntuu olevan enemmälti sattuma kuin se, että joku ajatteleva ihminen olisi valinnut sinne mielenkiintoisia juttuja. Näinpä arvelen, että kohdallani Netflixin maksut jäävät tuohon yhteen kuukauteen, jonka maksoin.

Kiitos tiedosta.

Musta kuningatar -sarja oli mielestäni kiinnostava. 

Sykettä en ole koskaan katsonut enkä pitänyt Forrest Gumpista, jonka näin ikuisuus sitten. 

Pidän av-mamma -kommentteja surkuhupaisina.

Minustakin se oli hyvä. Mutta ilmeisesti se on myös ainoa sellainen.

t: tuo aiempi kommentoija

Vierailija
176/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkää Downtonista ja Tudorsista niin tykkääkö tästä? Mulla ei ole Netflixiä tällä hetkellä, kun en oikein keksi sieltä mitään muuta katsottavaa, ja mietin että kannattaako sitä pelkän Bridgertonin takia ottaa?

Ei välttämättä. Jos sinulle on tärkeää, että historialliset tosiasiat esitetään kuten ne olivat, et pidä Bridgertonista. Toki myös Tudors otti taiteellisia vapauksia, mutta Bridgerton on sijoitettu johonkin fantasiamaailmaan, jota ei ole koskaan ollut.

Itse olen Downton-fani ja tykkäsin Tudorsista. Bridgerton oli silkkaa pas kaa. Katsoin ekan jakson, enempään en kyennyt.

Vierailija
177/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on melkein aina varma että mitä hehkutetumpi sarja ja varsinkin jos massat tykkäävät...sarja on oikeasti ihan paska: p 

Turha varmaan haaveilla entisaikojen laadukkaista pukudraamoista huoh. 

Ihanaa pätemisen ja toisten vähättelyn tarvetta. HUOH. :D

Vierailija
178/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Historia ei ole fantasiaa. Kyllä näissä viihdehötöissä pitäisi sitten selkeästi ilmoittaa että on täyttä fantasiaa vailla todellisuuspohjaa.

Jokaiselle täysjärkiselle se selvisi viiden minuutin katsomisen jälkeen. Koko sarjan tyyli on kevyen humoristinen.

Tämä valitus on kuin kiukuttelisi Monty Pythonista, että eihän briteillä ole mitään höpsön kävelyn ministeriötä.

Vierailija
179/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse esim. Tarussa sormusten herrasta, koska kyseessä on fantasiakirja/-elokuva.

Sen sijaan vaikka Downton Abbeyssa olisi häirinnyt, jos siellä olisi puhuva jänis tms. DA kun on tiettyyn historialliseen aikakauteen sijoitettu draama.

Vierailija
180/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sarja nyt oli selkeästi tehty ajatuksella "entä jos asiat olisi olleet toisin 200 vuotta sitten..". Jos mustien historia brittiläisessä yhteiskunnassa kiinnostaa, suosittelen elokuvaa Belle, perustuu tositapahtumiin. Brittimies rakastuu kaukomailla mustaan tyttöön, nai tämän ja saavat tytön. Äiti ja isä kuolevat ja tyttö haetaan britteihin isän suvun kaitsettavaksi. Vasta paikanpäällä sukulaisille selviää, että tyttö on puoliksi tumma. Toiset järkyttyvät, toiset päättävät kohdella kuten ketä tahansa perijätärtä. Leffassa käsitelläön niin rakkautta kuin politiikkaa orjuuden looettamiseksi. Kaikinpuolin liian tuntemattomaksi jäänyt elokuva, on meinaan hyvä.

KUulostaa hyvältä. KIItos vinkistä!