Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Netflixin hehkutettu Bridgerton, yritin katsoa, mutta lienenkö liian wanha...

Vierailija
10.01.2021 |

Niin teennäistä, lapsellista ja ennalta-arvattavaa. Katsoin ekan jakson suurin odotuksin, rakastan menneisyyteen sijoittuvia pukudraamoja... mutta äh mikä pettymys. Olisin ehkä tykännyt 16-vuotiaana, näin 4-kymppisenä en taida kuulua kohderyhmään..

Vai vieläkö se siitä muuttuu, kannattaako edes yrittää katsoa pidemmälle?

Kommentit (238)

Vierailija
181/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todella jotkut eivät pidä tästä sarjasta niin miksi siitä sitten tänne tullaan vänkäämään?

Joillakin on aina todellakin tarve haukkua kaikkea mahdollista. On kyse sitten mistä vaan.

Vänkääjiä on todellakin vaikea uskoa, etteivät he pidä tästä sarjasta. Niin joo💡 alitajunnan tiimoilta pidätte tästä sarjasta, jos ette tiedosta pitävänne Bridgertonista.

Vierailija
182/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkää Downtonista ja Tudorsista niin tykkääkö tästä? Mulla ei ole Netflixiä tällä hetkellä, kun en oikein keksi sieltä mitään muuta katsottavaa, ja mietin että kannattaako sitä pelkän Bridgertonin takia ottaa?

Downtonia en katsonut, mutta veikkaan sen olleen laatusarja. Kuten niin monet brittipukudraamatuotannot. Ei vaan ollut aikaa silloin. Ehkä joskus.

Tudorsia kattelin lähinnä Henry Cavilin takia.

Vilkaisin tätä Bridgertonia.. Semmoinen puolivillainen teinisarja. Tässä myydään nyt nuorille mukahistoriaa, kun eivät viitsi lukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Historia ei ole fantasiaa. Kyllä näissä viihdehötöissä pitäisi sitten selkeästi ilmoittaa että on täyttä fantasiaa vailla todellisuuspohjaa.

Jokaiselle täysjärkiselle se selvisi viiden minuutin katsomisen jälkeen. Koko sarjan tyyli on kevyen humoristinen.

Tämä valitus on kuin kiukuttelisi Monty Pythonista, että eihän briteillä ole mitään höpsön kävelyn ministeriötä.

Paitsi että Monty Pythonia ei ole markkinoitu historiallisena draamana.

Vierailija
184/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä roskaviihdettä. En tiedä onko tätä edes niin kehuttu, vaan sanottu että on suosittu (paska myy).

Vierailija
185/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kun ei ollut sillä hetkellä parempaakaan tekemistä. Pukudraamojen suurena ystävänä minua häiritsi se valtava seksuaalisuus. En ole mikään siveyden sipuli ja tiedostan että ihminen on ollut kaikkina aikoina lihan himojen perään, mutta olen niin tottunut muiden vastaavien sarjojen olevan todella pidättyväisiä mikä tuo oman latauksensa siihen tunnelmaan, kun pelkkä kädestä pitäminen on suurten tunteiden paljastamista. Hahmoihin oli hirveän vaikea samaistua ja pidin kaikkia lähinnä vain ärsyttävinä, varsinkin kahta päähenkilöä. Myös sarjassa tapahtuvan r a i s k a u s hämmensi ja asiaa ei juurikaan käsitelty sen jälkeen.

Sen verran kommentoin, että se sek*uaalisuus on kerrankin kuvattu siten, kuin se sen aikakaudella todellisuudessa oli. Elokuvateollisuus on vain kuvannut sen häveliäänä ja tabuna. Kautta aikain rahvailla ja kuninkaallisilla on olleet rakastajat juurikin siitä syystä, että puolisoita harvemmin valittiin itse ja tunteita ei tuotu julkisesti esille. Me pääsemme kerrankin aikakauden rakkauselämää katsomaan. Empire aikaan rakkausliittoja ei juurikaan ollut ylemmissä luokissa. Olet oikeassa siinä, että me ollaan vain totuttu pidättyväisyyteen. Sitä se julkisesti olikin, mutta historiasta löytyy lukemattomia tarinoita siitä, miten jotkut harrastivat haureutta ennen liittoa. Kädestä pidettiin kiinni samoin, kuin nykyäänkin, mutta se vaan piilotettiin. Myös nuoriso samalla tavalla ilakoi vanhemmiltaan salassa. Itse olen pukuhistorioitija ja esim nuorison mekkoihin ja housuihin tehtiin reikiä mitä erilaisiin tarkoituksiin, vaikka lopulta oli kyse siitä, että niiden avulla voitiin harrastaa haureutta riisumatta pukua. Ne puvuthan esim. Barokin ja Romantiikan aikana ommeltiin kiinni. 

Hahmojen samaistumiseen ei tässä ole haettu. Kirjasarja on fiktiivinen ja nykyajan romattisten käsitysten värittämiä. Lisäksi tuo rai*s*ka*us on jännä, miten siihen kommentoidaan. Me arvostelemme kyllä sitä aikakauden naisten kohtaloa olla se säädyllinen ja kuuliainen samalla, kun miehet kävyät hu*r*is*a. Me kuitenkin kiinnitetään huomiota naisen tekemään raiskaukseen. Kirjasarjassa ko. kohtauksessa Herttua oli humalassa. Sama teko, selvin tai humalassa, mutta jos tarkkaan mietit, niin eiköhän aika monessa rikosleffassa tai sarjassa kuvata miehen tekemiä r*iskau*sia. Miehen tekemänä niitä on kuvattu lukuisia kertoja. Ei aihetta siis sensuuriin. 

Itse pidän tätä sarjaa ehdottomasti hyvänä asenteiden ravistajana. Tuo rotujen sekoitus oli mainio veto siinä missä se naisen tekemä sek*uaalirikos. Asetelma tosiaan on tehnyt tehtävänsä ja saanut aikaan keskustelua. 

Vierailija
186/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin siinä kohtaa kun paljas perse vilkkui puuta vasten kun se tyyppi jyysti sitä tyttöä. Äh, ei jaksa. Muutenkin teennäinen alku.

Mä luin että siinä olisi paljon seksiä, ja se on mulle turn off. Mua kiinnostaa enemmän juonittelut ja henkilöhahmot, kuin tekojyystö.

Sun kannattais käydä se**uaaliterapeutilla keskustelemassa sun ongelmista kohdata ko. aihe, kun se aiheuttaa sussa noita reaktioita noinkin. Itse en ainakaan kehtaisi kirjoitella 47v naisena, että ko. aihe nostattaa vaikeita tunteita ja blokkaisin sarjan vain jonkun luonnollisen asian takia. Teillä ei kai aiheesta lapsuudenkodissa keskusteltu tai se oli kiellettyä/tabu. Onnee vaan häpeän kanssa.

Ai on pakko nauttia seksikohtauksista telkkarissa ollakseen normaali ihminen? 😂😂😂

Vierailija
187/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos todella jotkut eivät pidä tästä sarjasta niin miksi siitä sitten tänne tullaan vänkäämään?

Joillakin on aina todellakin tarve haukkua kaikkea mahdollista. On kyse sitten mistä vaan.

Vänkääjiä on todellakin vaikea uskoa, etteivät he pidä tästä sarjasta. Niin joo💡 alitajunnan tiimoilta pidätte tästä sarjasta, jos ette tiedosta pitävänne Bridgertonista.

Luulin että oli tarkoitus keskustella sarjasta, ei yhteen ääneen hehkuttaa sen ihanuutta?

Vierailija
188/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin katsoa myös, mutta ensimmäiseen viiteen minuuttiin jäi. Itse en pidä nykyisestä tavasta kuvata historiallista aikaa.

Tuossa on niin paljon virheitä historian kuvauksen suhteen, että itseäni ei kiinnostanut jatkaa kuin vartin verran. Tuohon aikaan ei ole ollut tummaihoisia yläluokkaisissa ollenkaan.

Tätä ei minusta pidä edes ottaa jonain historiallisena kuvauksena, vaan pikemmin ihan vaan satuna, kuten vaikka Liisa Ihmemaassa. Hienot puvut, kaikenlaista tyyppiä, paljasta ihoa ja sänkykohtauksia ja alastomuutta vaihteeksi enemmän miehiltä kuin naisilta. Poliittisesti korrektia ihonväriä jne.

Neljä ekaa jaksoa oli kädelle pussaamista ja sitten se olikin jo reilummin seksiä. Ei toisin roisia.

Vierailija
189/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkää Downtonista ja Tudorsista niin tykkääkö tästä? Mulla ei ole Netflixiä tällä hetkellä, kun en oikein keksi sieltä mitään muuta katsottavaa, ja mietin että kannattaako sitä pelkän Bridgertonin takia ottaa?

Downtonia en katsonut, mutta veikkaan sen olleen laatusarja. Kuten niin monet brittipukudraamatuotannot. Ei vaan ollut aikaa silloin. Ehkä joskus.

Vilkaisin tätä Bridgertonia.. Semmoinen puolivillainen teinisarja. Tässä myydään nyt nuorille mukahistoriaa, kun eivät viitsi lukea.

Tuosta sarjasta ei opi sitten historiaa oikeastaan yhtään. Tuota katsomalla siitä historiankokeesta saa nelosen. Tämä sarja on heille, jotka haluavat romantiikkaa ja sitten sänkykohtauksia. Se nyt on yhtä todellinen kuin sarjat jossa ollaan vuodessa 2110. Kirjoittajilla on mielikuvitus lentänyt ja netflixin tasa-arvo ym. vaatimukset täytetty ja kauniit vaatteet kaikilla.

Vierailija
190/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän perustuu kioskikirjallisuuteen, eli niihin mitä ennen sanottiin harlekiinikirjoiksi.

Näinhän se käy. Nykyaikana ihmiset eivät viitsi lukea itse edes harlekiineja niin niistä pitää vääntää tv-sarja. Suurimmalla osalla ei myöskään ole mitään tietoa historiasta niin tällöin toki näissä ohjelmissa kaikki käy eikä mitkään epätarkkuudet häiritse. Pääasia että viihtyy ja maksaa netflixistä.

Kyllä Bridgerton-sarjan kirjat on olleet ihan suosittuja (Suomessa tuntemattomampia koska sarjaa on vasta nyt alettu kääntää suomeksi.) Ei mitään kirjasarjaa kirjoiteta montaa osaa, jos sillä ei ole lukijoita, saati että siitä tehtäisiin Tv-sarja. Kioskikirjallisuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta minä olen tässä asiassa samaa mieltä Jörn Donnerin kanssa. Lukeminen kannattaa aina.

Vierailija
191/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin että oli tarkoitus keskustella sarjasta, ei yhteen ääneen hehkuttaa sen ihanuutta?

Niin ollaan sitten päin vastoin tehty, kuin hehkutettu ihanuutta. Eikä tässä mielestäni keskustella sarjasta vaan pädetään, kun kaikki pitäisi tehdä toisin.

Vierailija
192/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Historia ei ole fantasiaa. Kyllä näissä viihdehötöissä pitäisi sitten selkeästi ilmoittaa että on täyttä fantasiaa vailla todellisuuspohjaa.

Jokaiselle täysjärkiselle se selvisi viiden minuutin katsomisen jälkeen. Koko sarjan tyyli on kevyen humoristinen.

Tämä valitus on kuin kiukuttelisi Monty Pythonista, että eihän briteillä ole mitään höpsön kävelyn ministeriötä.

Tietääkseni Monthy pythomia ei markkinoitu muuna kuin sketsiviihteenä. Bridgetonia markkinoidaan historiallisena draamana, jota se ei ole.

Vierailija
193/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on melkein aina varma että mitä hehkutetumpi sarja ja varsinkin jos massat tykkäävät...sarja on oikeasti ihan paska: p 

Turha varmaan haaveilla entisaikojen laadukkaista pukudraamoista huoh. 

Ihanaa pätemisen ja toisten vähättelyn tarvetta. HUOH. :D

No kyllä sitä pätemisen ja toisten vähättelyn tarvetta on tässä ketjussa ihan molempiin suuntiin. Jollet pidä sarjasta, et vain tajunnut sitä oikein, olet tärkeilevä snobbaileva tylsimys, ja varmaan myöskin ra cisti.

Huoh huoh ;)

eri

Vierailija
194/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta sarjasta ei opi sitten historiaa oikeastaan yhtään. Tuota katsomalla siitä historiankokeesta saa nelosen. Tämä sarja on heille, jotka haluavat romantiikkaa ja sitten sänkykohtauksia. Se nyt on yhtä todellinen kuin sarjat jossa ollaan vuodessa 2110. Kirjoittajilla on mielikuvitus lentänyt ja netflixin tasa-arvo ym. vaatimukset täytetty ja kauniit vaatteet kaikilla.

Ei taideta dokumentiksi luokitella tätä sarjaa.

Salkkaritkin on täyttä fantasiaa ja jotkut silti senkin ottaa tosissaan. Parempi vaan, että sarjoissakin on niitä epäkohtia, jotta niitä ei otettaisi niin tosissaan. Televisio-ohjelmat ja todellisuus ovat täysin eriasioita.

Vierailija
195/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salkkaritkin on täyttä fantasiaa ja jotkut silti senkin ottaa tosissaan. Parempi vaan, että sarjoissakin on niitä epäkohtia, jotta niitä ei otettaisi niin tosissaan. Televisio-ohjelmat ja todellisuus ovat täysin eriasioita.

Ja kuitenkin viihteellisen hölynpölyn avulla olisi mahdollista ujuttaa jotain tietoa esim juuri historiasta tämän nykyisen lukemistaharrastamattoman sukupolven päähän. Kyllähän nämä hämärtää oikean historian tajua.

Vierailija
196/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni Monthy pythomia ei markkinoitu muuna kuin sketsiviihteenä. Bridgetonia markkinoidaan historiallisena draamana, jota se ei ole.

Tiesitkö, että kauhuelokuviakin luokitellaan kauhuksi, vaikka suurimmaksi osaksi olisi vain draamaa?

Ei noita genre nimikkeitä kannata uskoa sokeasti.

Niissäkin on tulkinnan varaa.

Vierailija
197/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuitenkin viihteellisen hölynpölyn avulla olisi mahdollista ujuttaa jotain tietoa esim juuri historiasta tämän nykyisen lukemistaharrastamattoman sukupolven päähän. Kyllähän nämä hämärtää oikean historian tajua.

Mua ollaan pienestä pitäen opetettu, ettei sarjoista ja elokuvista pidä ottaa oppia, ellei sitten dokumentti ole kyseessä. Niissä kun on muutenkin niin paljon virheellistä tietoa, vaikka mikä olisi aiheena. Nuorisoa pitäisi ohjeistaa mistä sitä tietoa kannattaa ottaa ja mistä ei.

Vierailija
198/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsooko joku tietokoneelta sarjoja? 😂

Mainitsiko joku jossain katsovansa tietokoneelta? Et vieläkään tiedä, että Netflixiä voi katsoa myös ihan telkkarista. Se on valmiina uusimissa ja vanhempiin voi ostaa laitteen jonka avulla saa jaettua vaikka kännykästä ne sarjat sinne telkkariin. Ja mitä sitten vaikka katsoisikin koneelta, miten se sinuun vaikuttaa?

Vierailija
199/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsooko joku tietokoneelta sarjoja? 😂

Mainitsiko joku jossain katsovansa tietokoneelta? Et vieläkään tiedä, että Netflixiä voi katsoa myös ihan telkkarista. Se on valmiina uusimissa ja vanhempiin voi ostaa laitteen jonka avulla saa jaettua vaikka kännykästä ne sarjat sinne telkkariin. Ja mitä sitten vaikka katsoisikin koneelta, miten se sinuun vaikuttaa?

Mä katson näitä puolituntisia sarjoja kännystäni.

Elokuvia ja pidempiä sarjoja tv:stä. On se hyvä, että jokaiselle löytyy katsomis-vaihtoehdoista se sopivin.

Eri

Vierailija
200/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin siinä kohtaa kun paljas perse vilkkui puuta vasten kun se tyyppi jyysti sitä tyttöä. Äh, ei jaksa. Muutenkin teennäinen alku.

Mä luin että siinä olisi paljon seksiä, ja se on mulle turn off. Mua kiinnostaa enemmän juonittelut ja henkilöhahmot, kuin tekojyystö.

Sun kannattais käydä se**uaaliterapeutilla keskustelemassa sun ongelmista kohdata ko. aihe, kun se aiheuttaa sussa noita reaktioita noinkin. Itse en ainakaan kehtaisi kirjoitella 47v naisena, että ko. aihe nostattaa vaikeita tunteita ja blokkaisin sarjan vain jonkun luonnollisen asian takia. Teillä ei kai aiheesta lapsuudenkodissa keskusteltu tai se oli kiellettyä/tabu. Onnee vaan häpeän kanssa.

Mitä vaikeita tunteita ja häpeää? :) Kyllä se olet sinä, jonka kannattaa päänsä tutkituttaa, jos vastaat noin ihmiselle, joka ei innostu tv-sarjan seksikohtauksista :D   T. Eri

Minuakaan ei seksikohtaukset kiinnosta. Seksielämäni ja pääni on omasta mielestäni ihan kunnossa. Pitkästyn vain ihan kuoliaaksi kaikessa missä on jotain äijämäistä räiskettä ja taistelua, samoin seksikohtaukset skippaan.

Ei kaikesta ohjelmissa tarjottavista asioista tarvitse tykätä.