Ihmiset, jotka ovat aina kaikkien kanssa kaikesta eri mieltä
Mikä näitä henkilöitä vaivaa? Haluavatko he vain olla hankalia vai koittavatko osoittaa jotenkin olevansa viisaampia kuin muut? Tuntuu, että näitä on joka paikassa. Aina pakko kaivaa asiasta kuin asiasta se yksi epäkohta ja nostaa se esille. Joskus tuntuvat jopa lennosta vaihtavan mielipidettä. Rasittavia!!
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He uskovat olevansa älykkäitä suhtautumalla aina ja kaikkeen kriittisesti.
Niin, tai voisko olla että älykäs ihminen luonnostaan usein suhtautuu asioihin kriittisesti? ;) Jos henkilö vielä sattuu olemaan realisti tai jopa pessimismiin taipuvainen, niin ärsyttäähän se, jos hän ei suhtaudu kaikkeen varauksettoman hyväksyvästi.
Ei, älykäs ihminen näkee asiat monelta eri kantilta ja laajemmasta kulmasta.
Nimenomaan, siksi hän tuo esille ne ap:n mainitsemat epäkohdat ja oman, poikkeavan näkemyksensä. Ei se tarkoita, että hän olisi mielestään ehdottomasti oikeassa.
Fiksu ei vänkää.
Lakukissa kirjoitti:
Miksi liittyisinkään nettikeskusteluun ilmaisemaan että olen samaa mieltä.
Valitsen ennemmin sen keskustelun jossa olen eri mieltä.
Mutta ei se tarkoita että olisin kaikesta eri mieltä.
Miksi avaisitkaan ketjun, jossa kysyt muiden mielipiteitä?
:D
Jos vanhempi on sellainen, se on aika vaikeaa. Jotkut saavat vielä draaman siihen samaan liitettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on Vaakoja horoskoopissa. Ihan pakko olla eri mieltä tai tuoda esiin asioiden toinen puoli.
Are you kidding me?! Vaa'at ovat maailman diplomaattisin, miellyttämishaluisin merkki. Ärsyttävyyteen ja epäluotettavuuteen asti. Eivät vahingossakaan sohaise ampiaispesää tai keikuta venettä.
Mulla on lähisukulaisissa ja kavereissa kuusi Vaakaa ja kaikilla on tuo pakko tuoda esiin se asioiden toinen puoli. Ei mitenkään riitaa haastaen mutta kyllä se välillä ärsyttää, ettei ikinä voi vaan olla minun puolella.
Vierailija kirjoitti:
Ai ne topakat ja kipakat, jotka aina nopeesti ilmoittavat olevansa topakoita ja kipakoita? Ne on vähän tyhmiä.
Ehkä myös ne, jotka sanovat olevansa rehellisiä ja suorapuheisia ja töräyttelevät sen varjolla ilkeyksiä muille.
Voi olla, että he vain ovat päätyneet ympäristöön, jossa on hyvin erilaisia ihmisiä kuin he itse. Mulle kävi näin kun muutin kaupungista maalle. Kaupungissa hyvin monet kantani mm. luonnonsuojeluun, susiin, sukupuolirooleihin liittyen olivat täysin tavanomaisia.
Tän voi tietysti esittää myös hiljaisemmalla tavalla. Mutta itselläni ainakin vaan sattuu olemaan niin että olen suurimmaksi osaksi eri mieltä ns yleisen, hyväksytyn ja suositun näkemyksen suhteen. Mutten kuitenkaan tunnista tuota aina kaikkien kanssa eri mieltä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on viihdyttävää :)
Sinusta varmasti. Meistä muista se on väsyttävää.
Ja hei, me osataan jo arvata sun seuraava repliikkisi!
Kirjoita se!
Siinähän se jo tuli.
Antaisitko vaikka jonkun esimerkin? Tämä aloitus on vähän turhan epämääräinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on viihdyttävää :)
Sinusta varmasti. Meistä muista se on väsyttävää.
Ja hei, me osataan jo arvata sun seuraava repliikkisi!
Kirjoita se!
Siinähän se jo tuli.
Ei tullut, koska oli eri kirjoittaja. Menit lankaan :D
Yleensä jos suuri joukko ihmisiä on jostain yksimielisiä, kaikki ovat väärässä.
Mulla oli tällänen esimies. Jos esim totesi, että onpa kuumaa kahvia, hän sanoi että ei se niin kuumaa ole. Jos sanoi, että sataapa ulkona vettä, hän totesi: ”väärin, suellä tihuttaa ja illemmalla ei enää sada”.
Lopetin puhumasta sanaakaan hänen kanssaan, tämä ei siis ollut henkilökohtaista vaan torppasi kaikkien muidenkin sanomiset.
Mulla on kaveri, joka tuntuu olevan nykyisin kaikesta eri mieltä kuin minä. Hän muuttui tuollaiseksi oudoksi sen jälkeen, kun alkoi lukea ja täytellä kaiken maailman positiivisuuskirjoja.
Minulla on tuollainen kaveri.
Pyysin minun ammattillista näkökantaa yhteen asiaan. Kun kerroin mielipiteeni niin rupesi jankkaamaan vastaan, hän on kuullut ja luullut että asian ihan toisin. Aikani kuuntelin selostusta, sitten sanoin että hän voikin minua ruveta asiassa opettamaan. Pyysi anteeksi käytöstään.
Kävin fyssarilla ja näytin tälle kaverille millaisia liikkeitä fyssari minulle määräsi. Kaveri sanoi että nuo ovat vääriä liikkeitä, hän tietää parempia.
Tokaisin hänelle että korona on paska homma ja kaveri sanoi ettei sen tarvitse olla. Korvien välissähän se vaan suurimmaksi osaksi, asenne kysymys. Parin päivän kuluttua sanoo että on turhautunut koronaan ja minä tokaisen että asennetta peliin. Kaveri katsoo hölmistyneenä, enkö minä ymmärrä kuinka nämä rajoitteet haittaavat elämää.
Silti ihan hyvä tyyppi ja tykkään hänestä. Olen tullut siihen tulokseen että ”automaattisesti” haluaa aina sanoa vastaan ja etsii jutun juurta ja keskustelua olemalla aina vastakkaista mieltä.
Tälläisiä tyyppejä löytyy aika paljon
Ehkä haluavat näyttää fiksuuttaan kun uskaltavat olla eri mieltä valtavirran kanssa? Joskus sieltä voi tulla ihan hyviäkin mielipiteitä, toisinaan ei
Mitä ihmettä? Kuulostaa aika tympeältä. En varmasti itsekkään sanoisi tuollaiselle tyypille mitään. Minun eräs kolleega oli myös sellainen jonka piti olla kaikessa aina erimieltä. Jos edes joskus löysimme edes vähänkään yhteisen sävelen ja keskustelu oli päättymässä hänen piti vielä kääntyä ja väkisin keksiä joku asia sanottavaksi jolla alleviivasi että on erimieltä. Tuntui että hän halusi olla erimieltä ihan vain erimielisyyden vuoksi ja luuli sitten kai olevansa erityinen. Rivienvälistä hän kyllä usein korostikin kun hän on niin sellainen ja tällainen, oikein omahyväisesti. Eli varmaan tuossa taustalla jos haluaa olla aina erimieltä on varmaan se, että ihminen haluaa edes jollain tavalla olla poikkeuksellinen tai sitten sun työnantajan tapauksessa on varmaan ihminen, jolla on joku trauma ettei ole koskaan saanut olla oikeassa missään ja sitten se oireilee noin että kaikkeen epäolennaiseen, ei niin tärkeään pitää sanoa jotain eriävää. Ärsyttävää tosiaan..
Heillä on paha olla ja eivät osaa purkaa sitä muuten kuin levittämällä olojansa muiden päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on Vaakoja horoskoopissa. Ihan pakko olla eri mieltä tai tuoda esiin asioiden toinen puoli.
Are you kidding me?! Vaa'at ovat maailman diplomaattisin, miellyttämishaluisin merkki. Ärsyttävyyteen ja epäluotettavuuteen asti. Eivät vahingossakaan sohaise ampiaispesää tai keikuta venettä.
Mulla on lähisukulaisissa ja kavereissa kuusi Vaakaa ja kaikilla on tuo pakko tuoda esiin se asioiden toinen puoli. Ei mitenkään riitaa haastaen mutta kyllä se välillä ärsyttää, ettei ikinä voi vaan olla minun puolella.
Se ei johdu horoskoopista, vaan he eivät kunnioita ja arvosta sinua. Se on alistavaa käytöstä, pyrkimys painaa toista, itseään vähempiarvoista, alaspäin. Täällä palstalla oli kerran ketju, jossa sellaiset ihmiset avasivat ajatteluaan ja se oli ihan järkyttävää. Heillä oli itse määrittelemänsä kategoriat eri ihmisille ja halusivat jokaisen pysyvän kategoriassaan. Jos joku uhkasi nousta sieltä alempaa ylös, he ryhtyivät heti painamaan häntä alas.
Voi ei :(
Ota tikkari <3