Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mirtsapiini, lihottaako myös pienellä annoksella?

Vierailija
09.01.2021 |

Unettomuuteen määrätty mirtsapiini 15 mg, annoksella 1/4-1 tabletti. Käsittääkseni tämä lääke lihottaa todella herkästi. Onko kokemuksia lihottaako näinkin pienellä annoksella? Nukkuakin kyllä pitäisi, mutta ei olisi varaa kerryttää lisäkilojakaan.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä  lihoin puoliskalla.

Vierailija
2/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki liho noista lääkkeistä lainkaan, monesti se on syy seuraus suhde, eli lääke kasvattaa ruokahalua ja sitten mätetään karkkia kaksin käsin, nään tunteeseen voisi vaikka haukata omenan tai muuta terveellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua lihotti neljännes. Mutta kokeile ihmeessä, kyllä se hyvin myös nukutti.

Vierailija
4/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki liho noista lääkkeistä lainkaan, monesti se on syy seuraus suhde, eli lääke kasvattaa ruokahalua ja sitten mätetään karkkia kaksin käsin, nään tunteeseen voisi vaikka haukata omenan tai muuta terveellistä.

Onko sulla omakohtaista kokemusta mirtatsapiinista?

Vierailija
5/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut aina vain puolikkaan mirtan unettomuus jakson katkaisuun. Ollut ihan pelastus. Jatkuvassa käytössä kuumemma paino voi nousta.

Vierailija
6/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan silloin tällöin kolmasosan pilleristä enkä ole huomannut painonnousua.

Kokeile ihmeessä, kyllähän unettomuus on terveydelle vahingollista!

Vierailija
7/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otan silloin tällöin kolmasosan pilleristä enkä ole huomannut painonnousua.

Kokeile ihmeessä, kyllähän unettomuus on terveydelle vahingollista!

Ei se taida satunnaiskäytössä lihottaakaan.

Vierailija
8/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahalua kasvattaa ja sitä kautta paino nousee. Lääke itsessään ei lihota.

Vierailija
9/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin puolikkaalla.

Kokeile varovasti, nukkuminenkin on tärkeää. Tai kaikkein tärkeintä. Sääli kun ei nykyään enää saa nukahtamislääkkeitä...

Vierailija
10/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se omenan haukkaus ei auta. Se aiheuttaa jatkuvan nälän tunteen mikä ei lähde ikinä kunnolla syömällä.

Itse olen syönyt mirtaa ja lihoin vaikka en syönyt enempää vaan vähemmän. Söin kylläkin samaan aikaan yhtä toistakin lääkettä, joten en tiedä varmasti kumpi lihotti kun lopetin molemmat samaan aikaan. Nälkä oli kalvava, mutta en sallinut itseni syödä paljoa koska paisuin ja paisuin. Lihoin 20kg viikoissa. Lopetin lääkkeet ja ryminällä lähti yli 30kg koska söin niin vähän. Kuihduin alipainoiseksi.

Vierailija
11/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillut olen nyt parina yönä, nukuin 12 tuntia ja näin paljon unia. Sen jälkeen vielä päivällä vähän huimaava olo usean tunnin ajan, joten en ainakaan työpäivää vasten uskalla ottaa. Lääkäri kehottikin kokeilemaan ensin viikonloppuna. Häviääköhän tuo seuraavan päivän huimaus, kun lääkkeeseen tottuu? Ilmeisesti se valtaisa ruokahalun lisääntyminen ja nesteiden kertyminen tulee vasta parin viikon käytön jälkeen, jos on tullakseen?

Vierailija
12/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aluksi voi väsyttää vielä aamullakin. Muistan kerran kun olin illalla ottanut tuota, aamulla varhain töihin, kävelin pakkasessa, ja väsymys oli niin sanoin kuvaamattoman kova, että olisin voinut kellistyä lumikinokseen ja nukahtaa siihen paikkaan...Selvisin silti töihin ja siellä vähitellen virkistyin.

Vierailija
13/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseistä lääkettä määrätään myös esim. lemmikkieläimille ruokahalua kiihdyttämään jos se jonkin vuoksi on alentunut. Eli ihan hyvin voi lihottaa jos käyttää säännöllisesti ruokahalun kasvaessa.

Vierailija
14/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan osta sitä, etteikö lääke vaikuttaisi aineenvaihduntaan. Mä olin tosi nuori, kun söin mirtatsapiinia vuoden ajan, ja se lihominen oli niin nopeaa, etten ymmärrä, miten olisin niillä syömisillä voinut lihoa niin nopeasti. Joo, söin varmasti enemmän kuin aiemmin, mutta en nyt siis ahminut mitään, ja mulla oli ainakin nuorena sellainen aineenvaihdunta semmoinen, että sain kyllä aika huoletta syödä karkkia ja muuta herkkua. Kilot lähtikin lääkkeen lopettamisen jälkeen sen ihmeemmin laihduttamatta.

Vierailija
15/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kg muutamassa kuukaudessa. Ruokahalu aivan hillitön. Herkkuja en syönyt, mutta tavallista ruokaa sitäkin enemmän. Lopetin ja nyt yritän kiloja pudottaa. Mutta ei se unettomuuskaan kivaa ole. Nyt otan silloin tällöin murusen, kun uni häviää. Nulun 12 tuntia ja seuraava päivä menee torkkuen. Olen kyllä muutenkin herkkä lääkkeille.

Otin siis 1/4 osa tablettia unettomuuteen.

Vierailija
16/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 kg muutamassa kuukaudessa. Ruokahalu aivan hillitön. Herkkuja en syönyt, mutta tavallista ruokaa sitäkin enemmän. Lopetin ja nyt yritän kiloja pudottaa. Mutta ei se unettomuuskaan kivaa ole. Nyt otan silloin tällöin murusen, kun uni häviää. Nulun 12 tuntia ja seuraava päivä menee torkkuen. Olen kyllä muutenkin herkkä lääkkeille.

Otin siis 1/4 osa tablettia unettomuuteen.

Tätä pelkäsinkin. Triptyliä olen ajoittain ottanut aiemmin, mutta lääkäri halusi vaihtaa mirtsapiiniin, kun kuulemma uni on sillä luonnollisempaa. Toki unettomuuskin lihottaa. Ap

Vierailija
17/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se itse lääke lihota, lisää vain ruokahalua. Eli ruoka-annoksesi koko on tässä ratkaiseva, ei lääkeannoksen koko. Tärkeintä on seurata syömisiään kuurin aikana.

Fyysinen mahdottomuus että käytännössä nolla kaloreita sisältä pilleri voi lihottaa.

Vierailija
18/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke ei lihota vaan liikasyöminen.

Vierailija
19/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta koita ylipainoiselle yrittää sanoa että hän on itse vastuussaan lihomisestaan.... Kaiken maailman eri tekosyyt käydään läpi ennen kuin myönnetään että on omista valinnoista kiinni.

Vierailija
20/40 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei lihota eikä ruokahalu kasvanut.

Mutta hyvin nukun,