Ulkona on aavemaista, pöllö huhuilee, puut paukahtelevat pakkasessa ja järven jää ujeltaa
En uskalla mennä ulos edes viemään roskia saati liiteriltä puita hakemaan, vaikka heti aamulla olisi kyllä tarvetta lämmittää uuni.
Kommentit (37)
Tuu vaan hakemaan puita, vai tuanko ne YÖLLÄ.
Ihanaa, kuulostaa ihan lapsuuteeni talvilta! Muistan kun siskon kanssa oltiin kuutamossa järven jäällä kun jää moukui ja räsähteli. Ei pelottavaa vaan vähän jännittävää ja hauskaa.. 🥰
Mikset uskalla?
Toi ois mulle unelma. Tekisin kupin kahvia/teetä ja menisin juomaan sen terassille lämpimän viltin alle ja kuuntelisin vain luontoa.
Oi, olisipa ihanaa. Jonain päivänä vielä muutan maalle :)
Kuulostaa ihanalta. Täällä kaupungissa taksit ujeltaa ohi ja känniset huutelee tuossa ikkunan alla.
Ihanan kuuloista.
Kunnon suomalainen tunnelma.
Täällä kaupungissa betonipunkkereissa seinät paukkuu kun känniset naapurit örveltää ja parvekkeen alla vierasmaalaiset molottavat hortoillessaan toimettomina ympäri kyliä.
Vaihtaisin paikkoja kanssasi heti. Täällä kerrostalossa kuuluu ärsyttävää biletystä ja jonkun rasittavan ämmmän kirkumista.
Niin on. Meilläkin pakkanen paukkuu.. älä mee. Mene aamulla sitten.
Olisinpa tuollaisessa paikassa. Täällä kuuluu vain naapurien määkinä ja satunnaista liikennettä. Pakkanenkaan ei pauku.
Vierailija kirjoitti:
Mikset uskalla?
Toi ois mulle unelma. Tekisin kupin kahvia/teetä ja menisin juomaan sen terassille lämpimän viltin alle ja kuuntelisin vain luontoa.
Hui, kuppi kaakaota on mutta juon sen visusti ikkunan lämpimämmällä puolella. En ole kauaa asunut yksin omassa talossa, joten tämä on nyt ensimmäinen aavemainen yö 😳
-AP-
Höpöhöpö!! Ihana pakkas-ilta; kuuntele pöllön huhuilua ja pakkasen pauketta ja nauti! :)
Täällä maalla on kyllä rauhallista. Pakkanen paukkuu, jäät huutavat kuin viimeistä päivää ja pöllö huhuilee. Ja aina tänne kehoitetaan muuttamaan, jos krs-talo asumisessa häiriköintiä. Ei oo hiljaista, jos ei naapuri häiritse, niin sen tekee luonto.
Mulla jotenkin kihosi nyt kyyneleet silmiin... tuli niin vahva lapsuusmuisto mieleen - aikaan jolloin elämä oli huoletonta ja helppoa. Tultiin siskon kanssa sormet kohmeessa, posket punaisina sisälle pimeästä talvi-illasta ja äiti teki lämmintä kaakaota ja voileipiä iltapalaksi. Voih 🥰😢 ikävä siskoa ja äitiä
T. Se joka tuolla aiemmin jo haikaili lapsuuteen
Voih, kuulostaa ihanalta! <3