Riittääkö liikunnaksi jos kävelee keskimäärin 5 km päivässä?
Siis arki/hyötyliikuntaa. Siihen päälle jonkun verran lihaskuntoharjoittelua. Välillä myös kovempaa aerobista treeniä.
Kommentit (34)
Katso peiliin - sehän sen sanoo, riittääkö tuo sinulle.
Minun mielestä riittää hyvin. Itse pyrin tuohon, olen yli 50v.
Riittää, se on jo erittäin hyvä lenkki.
Vierailija kirjoitti:
Riittää. Jos vielä vähän teet vaikka kyykkyjä
Mihin se siis riittää?
Riippuu ihan siitä, mihin tarpeeseen liikut. Jos ihan vain siihen, että pitää saada jotain liikuntaa, niin joo. Jos taas sulla on vaikka niska-hartiakipuja, niin ei välttämättä riitä
Moni saisi päivän riittävän liikunnan kun parkkeeraisi vähän kauemmas toimistosta. Ei tarvitse erikseen "lähteä lenkille".
Mihin sen pitäisi riittää?
Jos aiot maratonille, niin ei riitä.
Jos haluat pysyä vaan elossa, riittää.
Siis onko tuo koko liikkumisesi päivän aikana? Sitten se ei ole hirveän paljon. Mutta jos se on erillinen kävely muun työssä/kotona liikkumisen päälle, niin on ihan hyvä.
Mietin siis siltä kannalta että riittääkö peruskunnon ylläpitämiseksi. Olen kyllä vähän ylipainoinen, eli painonpudotukseen ei näytä riittävän, mutta pitää seuraavaksi muuttaa ruokavaliota. t. Ap
Riittää ainakin terveyden ylläpitoon ja varmaan pitää sutjakassa kunnossa muutenkin.
Periaatteessa kyllä. Olisi hyvä, jos vaikka joka toisella kävelylenkillä nostaisit tempoa, sykettä ja samalla saisit hien pintaan. Aerobinen rasitus on hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Mietin siis siltä kannalta että riittääkö peruskunnon ylläpitämiseksi. Olen kyllä vähän ylipainoinen, eli painonpudotukseen ei näytä riittävän, mutta pitää seuraavaksi muuttaa ruokavaliota. t. Ap
Sydämelle edullisen aerobisen peruskunnon ylläpitämiseen riittää mukavasti. Pieni ylipaino ei ole pahasta.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olet tätä kaavaa toistanut?
Peruskunnon ylläpitämiseksi tuo ei ikävä kyllä riitä.
Minä kävelen työmatkat yht. 5 km, jonka lisäksi 2-3 juoksulenkkiä viikossa ja päivittäin joogaharjoitus tai pikku jumppa. Ja minusta se ei vielä ole kovin paljon.
Minulle viimeisen vuoden aikana on keskimäärin tullut 7km päivässä. Se on vähemmän kuin aiemmin, edellisenä vuonna oli 8,5 km päivässä. Ja olen ylipainoinen, joudun säilyttääkseni lievän ylipainon (siis etten liho merkittävästi ylipainoiseksi) tämän liikunnan lisäksi välttämään sokeria ja noudattamaan 16:8 ruokarytmiä. Joten pidän 5 km aika pienenä määränä.
Liikun lähes joka päivä tuon verran. Must s eon ihan jees. Pyrin kyllä kiireen salliessa uimaan, hiihtämään tms. Moni ei liiku kun painamalla auton kaasua ja tupakka palaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu syömisistäsi.
Tavallaan joo mutta jos haluaa ottaa huomioon myös lihaskuntoa täytyy ajatella toisin. Tarkoitatko ettei hoikan tarvitse liikkua yhtään?
Riittää. Jos vielä vähän teet vaikka kyykkyjä