Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras lääke ahdistukseen

Vierailija
09.01.2021 |

Paras lääke ahdistukseen? Jätetään pois hauskat ja mukahyödylliset kommentit kuten kalja, nukkumaan meneminen ajoissa ja jooga tai muu liikunta. Nyt tarvitaan lääkitystä, jolla päästään normaaliin oloon ja elämään takaisin kiinni. Kokemuksia /ehdotuksia?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calvados tai solera-rommi.

Vierailija
22/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanoria määräsi mulle aikoinaan psykiatrian erikoislääkäri yths:llä. Kunnallinen ei suostu reseptiä uusimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengitykseen keskittyminen, uloshengityksen pidentäminen tai uloshengityksen vaikeuttaminen tietoisesti (vain yhden hengityksen kerrallaan). 

5 asiaa harjoitus: Kiinnitä huomiota 5 näkemääsi asiaan, 5 kuulemaasi asiaan, 5 tuntemaasi asiaan. 

Ja tärkeimpänä: Turvaudu Jeesukseen. 

Kuule, pidä sä ne jeesukses ihan omana tietonas, ketään ei kiinnosta.

Vierailija
24/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anksilonia söin. En ole täällä koskaan kuullut kenenkään mainitsrvan sitä. Onko muilla kokemuksia?

Kesti hetken ennen kuin tehosi. Mulla syömishäiriöhistoria, joka karsi kaikki jotka nostaa painoa.

Vierailija
25/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

autonomisen hermoston rauhoittamiseen pyrkivät harjoitteet esim hengitys. Googlaa vagus-hermo

Hengitysharjoitukset siis. Ideana on rauhoittaa autonomista hermostoa mikä puolestaan voi rauhoittaa ahdistusta.

Vierailija
26/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintorikas ruoka on tärkeä.

Paljon kasviksia ja marjoja.

Hyviä, luonnollisia rasvoja, ei kemiallisesti käsiteltyjä ja siten keholle haitallisia. Mantelit, siemenet ja pähkinät.

Tsemppiä kovasti ja jaksamisia 💚

27/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Escitalopram toiminut todella hyvin!

Mikään lääke ei ole juuri koskaan mikään ratkaisu ahdistukseen.

Siellä on edellä mainittu monta parempaa vaihtoehtoa.

Vierailija
28/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jää Xanoriin tai bentsoihin riippuvaiseksi ja vieroittautuu niistä käytettyään niitä pitkän aikaa, vasta tietää mitä on oikea ahdistus. Sitä ennen sitä ei tiedä.

Vierailija
29/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti voimakkaan ahdistuksen kokeneet eivät täällä käy puhumassa ulkoilusta tai jeesuksesta.

Vierailija
30/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rarehanu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Escitalopram toiminut todella hyvin!

Mikään lääke ei ole juuri koskaan mikään ratkaisu ahdistukseen.

Siellä on edellä mainittu monta parempaa vaihtoehtoa.

lääkkeissä ongelmana on se että keho tottuu ja mukautuu niiden käyttöön, ne voi jossain vaiheessa lopettaa toimimasta ja niistä voi tulla vieroitusoireita (joista yksi on esim. paha ahdistus).

Vierailija
31/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hengitykseen keskittyminen, uloshengityksen pidentäminen tai uloshengityksen vaikeuttaminen tietoisesti (vain yhden hengityksen kerrallaan). 

5 asiaa harjoitus: Kiinnitä huomiota 5 näkemääsi asiaan, 5 kuulemaasi asiaan, 5 tuntemaasi asiaan. 

Ja tärkeimpänä: Turvaudu Jeesukseen. 

Kuule, pidä sä ne jeesukses ihan omana tietonas, ketään ei kiinnosta.

Jeesus on tie, totuus ja elämä.

Vierailija
32/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan venlafaksiini, hyvänen aika! Itselläni se vain pahensi ahdistusta, ja lopulta lääkkestä eroon pääseminen oli todella vaikeaa.

Parhaita lääkkeitä ahdistukseen ovat luultavasti bentsot ja opioidit, mutta lääkärit ovat hieman nihkeitä määräämään niitä. Itselläni on jonkin verran auttanut sellainen lääke kuin Atarax - kyseessä on antihistamiini (jep, allergialääke), jolla on lievä rauhoittava vaikutus. Otetaan tarvittaessa. Ahdistus ei välttämättä katoa, mutta ainakin lievenee. Riippuvuutta ei pitäisi syntyä.

Minulle määrättiin myös ketiapiinia pienellä annostuksella. Tätäkin otetaan tarvittaessa. Olen ottanut lääkettä iltaisin ennen nukkumaanmenoa, koska lääke väsyttää. 

Vierailija
33/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opamox autta mulla.

Rauhottavia ei enää määrätä vaikka olisi miten ahdistunut.

Mitä horiset.

Psyykkisiä on onglemia autetaan ja lievennetään lääkkeillä, aivan samoin kuin fyysisiäkin sairauksia.

Kyllä niitä lääkärit määräväät ihan päivittäin eri puolilla Suomea potilailleen.

Eivät ne mitään huumeita ole, eikä vie ketään mihinkään fantasiamaailmaan, vaan auttavat juuri siihen mihin ne määrätäänkin.

Väärikäyttäjät ovat sitten aivan eri asia.

Vierailija
34/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamoxia sain marraskuussa työterveyslääkäriltä, ihan pyytämättä. Väsyttää vaan ihan tolkuttomasti eli ainakin mulla vie toimintakyvynkin. Escitalopram pisti kyllä mielialan nousuun, mutta vei unet, joten ilman mitään mennään.

Ja minulla ahdistus on muuttunut vihaksi. Tuntuu, että sisälläni on räjähtämässä oleva möykky vihaa. Paiskoin tänään tyhjää Domestos-pulloa pitkin kämppää ja sitten kuristin itseäni lakanalla, kun olin niin vihainen ja oli paha olla.

Vierailija
35/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti voimakkaan ahdistuksen kokeneet eivät täällä käy puhumassa ulkoilusta tai jeesuksesta.

mitä vaihtoehtoja ihmisellä on jos on vaikka tosi lääkeherkkä tai lääkkeet ei toimi?

Vierailija
36/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ja bentsot, mieluiten erillään ja maltillisesti. Asioiden järjestykseen saaminen ja toivo huomisesta(joo, ei näy tulevaisuudessa).

Vierailija
37/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opamox autta mulla.

Rauhottavia ei enää määrätä vaikka olisi miten ahdistunut.

Mitä horiset.

Psyykkisiä on onglemia autetaan ja lievennetään lääkkeillä, aivan samoin kuin fyysisiäkin sairauksia.

Kyllä niitä lääkärit määräväät ihan päivittäin eri puolilla Suomea potilailleen.

Eivät ne mitään huumeita ole, eikä vie ketään mihinkään fantasiamaailmaan, vaan auttavat juuri siihen mihin ne määrätäänkin.

Väärikäyttäjät ovat sitten aivan eri asia.

No mun psyk.polilla Hgissä on tuo tilanne, usko tai älä.

Vierailija
38/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

autonomisen hermoston rauhoittamiseen pyrkivät harjoitteet esim hengitys. Googlaa vagus-hermo

Hengitysharjoitukset siis. Ideana on rauhoittaa autonomista hermostoa mikä puolestaan voi rauhoittaa ahdistusta.

Joo, varmaankin johonkin pikkuahdistuksiin auttaa hengitykset ja kävelylenkit. Siinä kohtaa kun sydän hakkaa kurkusta ulos viidettä päivää niin ei auta enää kuin kunnon tavara.

Vierailija
39/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle toimii sosiaalisten tilanteiden pelkoon hyvin pieni annos amfetamiinia. Sitten kun tulee ne ikävät laskut niin mieto annos diapamia. Harmi että joudun hankkimaan pimeästi lääkkeeni kun mitkään lääkäreiden määräämät ei ole toimineet/pahentaneet vaan oloa.

Vierailija
40/43 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut niin pahoja ahdistuksia, että olen joutunut laitokseenkin. Sain kyllä rauhoittavia pahimpiin kohtauksiin, mutta ne auttaa vain hetkeksi ja niistä menee nopeasti teho. Parhaiten on toiminut psykoosilääkkeet, mutta niillä on todella paljon ikäviä sivuvaikutuksia. Oloni oli kuitenkin niin tuskaisa, että olin valmis ottamaan ihan mitä tahansa, vaikka luodin kallooni.

Ja ne lääkkeet kyllä auttoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä