Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tapailun ja seurustelun ero?

Vierailija
09.01.2021 |

Niin, missä kulkee raja? Tapailu on varmaan astetta vähemmän vakavaa ja edeltää seurustelua (?), mutta milloin tapailusuhde muuttuu seurusteluksi?

Kommentit (370)

Vierailija
321/370 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romansseista kirjoitti:

Miten suhtaudun mieheen, joka ehdottaa meille romanssia?

Olen kiinnostunut miehestä ihmisenä ja tunnen vetoa häneen, mutta olen myös herkkä sielu enkä halua oletettuja sydänsuruja .

Jos koemme jotain hullaannuttavan ihanaa miten pääsen ylitse, kun mies on saanut haluamansa ja haluaakin lopettaa romanssin? onko palstalaisilla kokemuksia romansseista? missä tapaillaan , hullutellaan rakastellaan ja unelmoidaan ja annetaan reaalimaailman valua läpi vaaleanpunaisen hötön? missä linnoittaudutaan sänkyyn viikoksi? Kauan romanssit kestävät? miten pääsitte ylitse? kysymyksiä kysymyksiä :)

Kun olin nuori ja kokematon, vanhempi mies imaisi mut puolipakolla romanssiinsa. Olihan se huikeaa sen mitä kesti, mutta kokemattoman sydämen särkymistä sai paikkailla pitkään. Eli jos sulle on ok, että homma ei ole muuta kuin hauskanpitoa ja suuria tunteita lyhyen aikaa, ja sitten päättyy kun siirrytään seuraavaan, niin antaa mennä vaan. Saatpahan kokemuksia. Mutta jos kaipaat pysyvämpää yhteyttä ja parisuhdetta, niin nyt on oikea hetki sanoa ei, ja lopettaa tapailutkin.

Vierailija
322/370 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiteytettynä ero on siinä, onko sinut esitelty kumppanin äidille vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/370 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romansseista kirjoitti:

Miten suhtaudun mieheen, joka ehdottaa meille romanssia?

Olen kiinnostunut miehestä ihmisenä ja tunnen vetoa häneen, mutta olen myös herkkä sielu enkä halua oletettuja sydänsuruja .

Jos koemme jotain hullaannuttavan ihanaa miten pääsen ylitse, kun mies on saanut haluamansa ja haluaakin lopettaa romanssin? onko palstalaisilla kokemuksia romansseista? missä tapaillaan , hullutellaan rakastellaan ja unelmoidaan ja annetaan reaalimaailman valua läpi vaaleanpunaisen hötön? missä linnoittaudutaan sänkyyn viikoksi? Kauan romanssit kestävät? miten pääsitte ylitse? kysymyksiä kysymyksiä :)

Kun olin nuori ja kokematon, vanhempi mies imaisi mut puolipakolla romanssiinsa. Olihan se huikeaa sen mitä kesti, mutta kokemattoman sydämen särkymistä sai paikkailla pitkään. Eli jos sulle on ok, että homma ei ole muuta kuin hauskanpitoa ja suuria tunteita lyhyen aikaa, ja sitten päättyy kun siirrytään seuraavaan, niin antaa mennä vaan. Saatpahan kokemuksia. Mutta jos kaipaat pysyvämpää yhteyttä ja parisuhdetta, niin nyt on oikea hetki sanoa ei, ja lopettaa tapailutkin.

Kiitos todella paljon vastauksesta. tätä on kestänyt jo sen aika hänen liehittelynsä että alan olla aika ihastunut, mutta luultavasti tämä liehittely tekee päästä höttöisen. Hän tietää mitä tekee sanotaan näin. Älykäs naistennaurattaja jolla on myös sydänsuruja taustalla ja minusta tuntuu että tässä leikissä mun sydämeen vielä sattuu. Ja kun sen tiedostan niin on parempi hiljalleen vetäytyä tästä ja ottaa opiksi. tosin hän lähestyi minua minä en ole tehnyt mitään aloituksen suhteen. Todella hassu tapaus. Näen hänen pelimiehen ja minkälie surullisen hauskuuttajan lävitse masentuneen ja herkän miehen johon ihastuin tässä tiimellyksessä. hänestä on helppo pitää. koska hänellä on jo ikää, tulee mieleen että miten pitkään miehilläkin säilyy naistennaurattajan luonne? huh mua viedään ku pässiä narussa. hah.

Minä haluaisin hyvän ja turvallisen parisuhteen jossa on rakkautta. en mitään leikkejä enää. hakekoon romanssinsa muualta.!

Vierailija
324/370 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailuvaiheessa on hyvä pyörittää laajaa rinkiä, josta valita (10-100)

Seurusteluvaiheessa kannattaa joukko rajata (5-10) niin voi syventyä yksityiskohtiin

Huippuna on sitten moniparisuhde (2-4), jossa nautit työsi hedelmistä

Vierailija
325/370 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin jonkun aikaa tapaillaan, sitten muuttuu seurusteluksi joka vuosien saatossa taas muuttuu tapailuksi.

Vierailija
326/370 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu on treffeillä käymistä (dating). Sellaista kevyttä tutustumista ja ajanviettoa. Seurustelu alkaa kun sovitaan yhdessä, että jättäydytään pois deittisovelluksista. Seurusteleva pari tekee asioita yhdessä, ja kumppania ei piilotella sukulaisilta eikä kavereilta.

Vierailija
327/370 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun siitä sovitaan.

Itse olin suhteessa jonkun 10 kk tyypin kanssa. Käytiin huvipuistoissa, rannoilla, uimassa, monen yön hotellireissulla, vietettiin monia päiviä yhdessä. Käytiin yhdessä kaupassa, vietettiin leffailtoja, keilailtiin, käytiin patikointireissuilla kansallispuistoissa ja joka päivä oltiin yhteydessä jatkuvasti viesteitse. Yökyläiltiin, leffailtiin, pidettiin sarjamaratoneja ja pantiin kuin puput. Seksi oli kivaa ja muutenkin läheisyys.

Kun sitten otin puheeksi, että tapaileeko muita, hän sanoi, että ei. Ja olen hänen mielessään jatkuvasti, eikä haluisi tapailla muita.

Tämäkään ei ollut mikään sitoumus seurustelusta. Kun sitten 10 kk päätin ottaa puheeksi, että mitäs tämä nyt on, niin hän vaan sanoi, että "seksiä". No ei kai siinä. Sanoin, että jos tämä on vain sitä, niin antaa olla mun puolesta koko juttu. Muistan vaan ilkeän vastauksen, "Harmi varmaan sulle kun tykkäsit musta niin paljon". Tämä viesti oli mun mielestä hyvin törkeästi ilmaisu ja maku meni heti. Meni viikko ja hänellä oli jo uusi. Kyllä muaki alkuun harmitti ja kaipasin häntä, mutta mun mielestä toi loppu meni niin ikävästi, että en ole enää yhtään kaivannut ja nyt muistelen asiaa jo suht lämmöllä.

Eli kun sovitaan ja lyödään kättä päälle.

Vierailija
328/370 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä että hääkakkuun lisätään leipomossa ainesosa joka vähentää naisilla seksihaluja oman miehen kanssa.

Ihmeellinen aine ....

Vierailija
329/370 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä on tapailun ja seurustelun ero?"

Ei varvitse kerätä vaatteitaan ja mennä kotiin pesemään vehkeitään kun on saanut pillua.

Vierailija
330/370 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun haluaa olla tosissaan ja että on yhteinen tulevaisuus , se on seurustelua.

Vierailija
331/370 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun haluaa olla tosissaan ja että on yhteinen tulevaisuus , se on seurustelua.

Miksi joka toinen sitten valehtelee puolisolle, sukulaisille ja papille?

Vierailija
332/370 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Status muuttuu siinä vaiheessa kun nainen lopettaa muiden miesten pyörittämisen ja alkaa ilmoittamaan omistussuhdetta jonkin yhteen mieheen ja alkaa vaatimaan samaa määrää huomiointia ja palvelua yhdeltä mieheltä mitä ennen sai usealta mieheltä

Vierailija
333/370 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Miesystäväni on naimisissa ja asuu vaimonsa kanssa ja on silloin tällöin luonani yötä. Hän ei halua kertoa ystävilleen tai lapsilleen suhteestamme. Tapailemmeko vai seurustelemmeko?

Vierailija
334/370 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu on vaihetta, jossa tutustutaan toisiinsa. Ei mitään seksiä vielä siinä vaiheessa.

Tapailu muuttuu seurusteluksi, kun halutaan harrastaa seksiä, eli se on liima suhteelle.

Tapailu voi kestää jopa useita kuukauksia. En ollut uskoa, kun kuulin eräästä parista, jotka olivat tutustuneet tapailemalla useita viikkoja ja keskustelemalla mahdollisimman paljon kaikesta.

Vierailija
335/370 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu tarkoittaa sitä että tutustutaan ts ei tässä vaiheessa levi---tellä raajo---ja. 

336/370 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailu on vaihetta, jossa tutustutaan toisiinsa. Ei mitään seksiä vielä siinä vaiheessa.

Tapailu muuttuu seurusteluksi, kun halutaan harrastaa seksiä, eli se on liima suhteelle.

Tapailu voi kestää jopa useita kuukauksia. En ollut uskoa, kun kuulin eräästä parista, jotka olivat tutustuneet tapailemalla useita viikkoja ja keskustelemalla mahdollisimman paljon kaikesta.

Mutta on olemassa heitäkin, jotka tapailee ja harrastaa seksii keskenään, mutta eivät ole suhteessa (tätä on nähty leffoissakin). Tätä kutsutaan irtosuhteeksi.

Joten seksi ei ole enää, ainekaan kaikille (ehkä joskus oli), joku sopimus siitä että kummatkin osapuolet ovat parisuhteessa keskenään. Parisuhde on kuin platoninen rakkaus + seksi (tarkentamatta missä muodossa), jos osapuolet niin päättävät, ja tapailu on tavallaan kaveruutta, joka sitten myöhemmin kehittyy ystävyydeksi, joka tuo mukaan suhteeseen sen platonisen rakkauden. Mutta ystävätkin jotka harrastavat keskenään seksiä, eivät ole välttämättä parisuhteessa keskenään, koska eivät ole päättäneet sitoutua moiseen.

Suhdemuotoja on siispä monia.

War. War never changes.

Vierailija
337/370 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tapaillut erästä miestä vuoden verran. Hän jää luokseni toisinaan yöksi. Mä en jaksa nyt tapailla muita, mutta toisaalta en suunnittele yhteistä tulevaisuuttakaan. Hän on esitellyt mut kavereilleen, mutta minä en aio esitellä häntä kenellekään. Nimitän tätä tapailusuhteeksi.

Vierailija
338/370 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailussa on paljon seksiä.

Seurustelussa on kohtuullisesti seksiä.

Avioliitossa seksi loppuu.

T. Kokenut mies

Kuinka surullista. 

Meillä oli seurusteluaikana vain vähän seksiä, koska koitimme säästää avioliittoon, melkein onnistuttiin.  Nyt avioliitossa on ollut paljon (hyvää) seksiä jo kohta 27v. Kumpi on siis kannattavampaa, tapailla vai mennä naimisiin? Tapailua ei ollut ollenkaan, koska siihen aikaan ruvettiin heti seurustelemaan.

Vierailija
339/370 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksista päätellen kukaan muukaan ei tiedä tai ero on just se, mitä itse päättää tai haluaa 😅

Ap

Kukaan ei tiedä, joten parasta puhua tarpeeksi, että pysyy kartalla. Joidenkin mielestähän on ok tapailla vain yhtä ihmistä kerrallaan, joidenkin mielestä saa sopia kahvitreffejä etc mutta jos aletaan harrastaa seksiä niin sitten saa olla vain yksi, ja joidenkin mielestä saa käydä treffeillä vaikka olisi naimisissa. Kukin tyylillään, mutta on paras verbaalisesti varmistaa että siitä, mikä tyyli valitaan, vallitsee täydellinen yhteisymmärrys. No, kun mieheni kanssa aloin seurustella ei ollut tarve, koska satuimme molemmat olemaan lomalla, ja juttu sujui siihen määrään, että olimme 24/ yhdessä, joten muiden tapailu ei olisi ollut mahdollistakaan. Mutta se ei taida olla yleinen tilanne.

Vierailija
340/370 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu muuttuu seurusteluksi kun mies alkaa lyödä naista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi