Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tapailun ja seurustelun ero?

Vierailija
09.01.2021 |

Niin, missä kulkee raja? Tapailu on varmaan astetta vähemmän vakavaa ja edeltää seurustelua (?), mutta milloin tapailusuhde muuttuu seurusteluksi?

Kommentit (370)

Vierailija
361/370 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein mies pitää suhdetta tapailuna, nainen seurusteluna.

Mielestäni tapailu on sellaista, ettei oteta toista omaan elämään. Rusinat vaan pullasta. Ei oikein tehdä mitään yhdessä, ei esitellä sukulaisille tai kavereille.

Vierailija
362/370 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kirjainta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/370 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu on näkemistä joskus, ehkä vain seksin merkissä. Seurustelu on seurustelua; yhdessä olemista.

Vierailija
364/370 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapaillessa kumpikin panee halutessaan muitakin. Seurustellessa vain nainen panee enää muita.

Korjasin lauseesi 🙂

Korjasit täysin oikein.

-eri

Olen samaa mieltä kanssanne

Vierailija
365/370 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu eroaa seurustelusta siten, että tapailussa suhteen status on epäselvä. Toinen saattaa kuvitella olevansa monogamisessa seurustelusuhteessa, mutta toisen mielestä kyseessä on tapailusuhde ja seksi muiden kanssa on ok.

Seurustelusuhteessa molemmille osapuolille on selvää, että seurustellaan, vaikka siitä ei olisi ollut mitään puhetta. Seurustelusuhteita syntyy helpommin normaalin kanssakäymisen kautta ja molemmilla osapuolillla on uskollisuusolettamus. Tinderin kautta syntyy näitä tapailusuhteita, missä on uskottomuusolettamus. Lähtökohtaisesti nämä tapailijat siis olettavat, että heillä on oikeus uskottomuuteen ja uskollisuudesta pitää sopia sitten erikseen.

Vierailija
366/370 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia minusta käytännössä, tapailu ja seurustelu, jos puhutaan romanttisista suhteista. Ehkä alussa enempi käytetään tapailu-sanaa, kun ei vielä hyvin toista tunneta, ja tapailun vakiintuessa aletaan käyttää seurustelu-sanaa.

Myös muissa ihmissuhteissa tapaillaan toisia. Silloin ei puhuta seurustelusta. Muun muassa ystäviä vain tavataan tai tapaillaan.

Vierailija
367/370 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introventti ja huonosupliikkinen. Ilmeisesti minulla on vain tapailua. En osaa keskustelle eli seurustella.

Vierailija
368/370 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Entä miksi pitäisi kutsua tapailua, jossa ei ole kyse seurustelusta, muttei myöskään ystävyydestä?"

Tällaista kutsuttiin ennen irtosuhteeksi. Nykyisin se taitaa olla joku fu**buddy-suhde.

Vierailija
369/370 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Oon sen verra vanhanaikainen, et tapailuvaihees ei pussailla suulle eikä harrasteta seksii. Yks niistä tsiljoonista asioista, joissa pitäs ajatella toisella tavalla, et vois alkaa juoksee treffeil.

Sinuna kohdistaisin hakuni demiseksuaaleihin naisiin. Deittipalveluista noita löytyy jonkin verran, tosin ei kovin paljoa.

En itse ole demiseksuaali mutta en minäkään harrasta seksiä tapailuvaiheessa.

Vierailija
370/370 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu ei sulje muita ihmisiä pois kuvioista, voi siis tapailla muitakin samaan aikaan. Seurustelu on sitä, kun sovitaan että nyt ollaan yhdessä eikä enää katsella muualle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän