Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tapailun ja seurustelun ero?

Vierailija
09.01.2021 |

Niin, missä kulkee raja? Tapailu on varmaan astetta vähemmän vakavaa ja edeltää seurustelua (?), mutta milloin tapailusuhde muuttuu seurusteluksi?

Kommentit (370)

Vierailija
281/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailun jälkeen on ok ghostata. Seurustellessa pitää sanoa ääneen, jos toisen lärvi ei innosta.

Vierailija
282/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksista päätellen kukaan muukaan ei tiedä tai ero on just se, mitä itse päättää tai haluaa 😅

Ap

Ihan kuten missä tahansa keskustelussa somessa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kieltämättä hieman hämmentävää kuulla vuosien jälkeen joltain tutulta että silloin kun seurustelit x:n kanssa, vaikka en ole koskaan seurustellut kyseisen ihmisen kanssa :D Yhtä hämmentynyt oli myös tuttu, kun vastasin hölmistyneenä että en kyllä ole x:n kanssa koskaan seurustellut :D 

Eräs orastava seurustelukin päättyi siihen että mies oli jostain kuullut että olen seurustellut y:n kanssa vain hetkeä aiemmin. Asia selvisi vuosien jälkeen, mutta silloin oli jo liian myöhäistä.

Vierailija
284/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu muuttuu seurusteluksi kun pariskunta liimautuu yhteen.

Vierailija
285/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan itse sitten vaan todella vanhanaikainen ihminen, mutta mun mielestä tuo ero on lähinnä hiuksenhieno tulkintakysymys.

Siis tapailen yhtä ihmistä kerrallaan ja keskityn tähän täysin. Jossain vaiheessa määrittelemättömän ajan kuluttua ja paremmin tutustumisen jälkeen päätän sitten, onko tämä minusta sitä, mitä haluaisin pitkältä ja vakavalta parisuhteelta.

Jos ei, tapailu loppuu ja siirrytään seuraavaan ehdokkaaseen ja jos kyllä niin sitten on syytä käydä keskustelu jossa myös sen toisen osapuolen näkemykset ja tunteet tulee selväksi itselle.

Eli tapailulla ja seurustelulla ei mun näkövinkkelistä ole juurikaan muuta eroa kuin se, että seurustelu on tavallaan päätös jatkaa yhdessä vakavammalla pohjalla ja alkaa suunnitella mahdollista tulevaisuutta suhteen kannalta.

Vierailija
286/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaillessa voidaan vielä tavata muita, ellei sovita muutoin. Käydään treffeillä ja tunnustellaan yleisesti tärkeimmistä mahdollisesti yhteiseen elämään vaikuttavista asioita. Osa ihmisistä ei siirry tästä seurusteluun lainkaan vaan tapailevat useita ihmisiä samaan aikaan ilman sitoutumista.

Yleisesti ottaen tapailuvaiheessa nykyään kannattaa jo ottaa esille, mitä itse parisuhteesta haluaa.

Seurustelun yhteydessä päätetään viimeistään, että miten muut seksisuhteet kuuluu parisuhteeseen. Yksi kerrallaan on tavallisin ja yleisin tapa, mutta molempien tulee olla tietoisia, mikä toisen mielestä on ok. Seurustelun aikana on aika alussa otettava puheeksi rahan käyttäminen, mahdolliset tulevaisuuden haaveet perheen perustamisesta jne.

Sitten ennen avioliittoa otetaan puheeksi mm. avioehto.

On edelleen paljon parisuhteita, joissa ei keskustella yksilöön vaikuttavista päätöksistä ja valinnoista. Tasapainoisen aikuisen parisuhteen saa keskustelemalla kumppaninsa kanssa myös vaikeista asioista yhdessä - mahdollisimman pian asian ollessa ajankohtainen. Jos tuntuu, että ilkeänkö sanoa, sano.

Vierailija
287/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu on pelkkä tapa mutta seurustelua tehdään seurassa.  Siinäpä se ero noin pähkinänkuoressa.

Vierailija
288/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailu muuttuu seurusteluksi kun molemmat ovat sitoutuneet toisiinsa. Yleensä tuossa vaiheessa käydään keskustelu mihin tämä on menossa/jätetäänkö muiden tapailut pois ja sitä rataa.

Entä miksi kutsutaan naista, joka seurustelee, mutta siitä huolimatta tapailee muita miehiä?

Vierailija
289/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailun jälkeen on ok ghostata. Seurustellessa pitää sanoa ääneen, jos toisen lärvi ei innosta.

Tapailin naista 5 vuotta. Sen jälkeen ilmoitin, ettei hänen lärvinsä enää innosta.

Vierailija
290/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelu on asian suomenkielinen ilmaisu ja tapailu on vain käännös eräästä EU:n ulkopuolisesta kielestä.

Vierailija
291/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tärkeä kertoa toiselle osapuolelle, että koska vain tapailemme ja tutustumme, aion tapailla myös muita. Kukaan ei kerro luulen.

Toinen osapuoli voisi sitten päättää onko hän valmis tapailuun tällä raamilla.

Kurja saada esim sukupuolitauti kumppanilta joka tapailee laajalla skaalalla ja jättänyt sen kertomatta.

Onko kukaan samaa mieltä?

Vierailija
292/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, mutta itse lokeroisin nämä näin:

Tapailu:

- tapaillaan sovitusti esim. kerran viikossa ja tehdään jotain, mennään kahville/ravintolaan/museoon/leffaan/keilaamaan/kävelylle jne.

- ei välttämättä seksiä tai yöpymisiä toisten luona

- yhteydenpito säännöllistä, mutta ei päivittäistä

- aikuismainen meininki, tapaamiset sovitaan kalenterit kädessä tai jopa merkataan johonkin Google-kalenteriin eli nämä on aikuisia uraihmisiä, ei parikymppisiä

"Juttu" (eli kun sinulla on "juttua jonkun kanssa"):

- hengaillaan 

- on rentoo

- harrastellaan seksiä jos se kuuluu kuvioon

- saatetaan hengailla myös kavereiden seurassa eikä kukaan tee siitä numeroa, sillä "jutun" osapuolet on niin nuoria että uusia ihmisiä vaan tulee johonkin bileisiin/kämpille ihan luontevasti

- jännnnää, toisin kuin aikuismainen "tapailu" 

Romanssi:

- seksin täyteistä huumaa ja hulluutta

- TÄYNNÄ NAUTINTOA ja räjähteleviä orgasmeja

Seurustelu:

- vakikumppani josta on kerrottu äidille ja isällekin

- yhteydenpito on yhtä luontevaa ja tiivistä kuin esim. läheisten ystävien ja perheen kanssa

- molempien elämät limittyy yhteen, ja omista/yhteisistä suunnitelmista puhutaan toisen kanssa

N29

Vierailija
293/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailumieheltä otetaan áhŧéríin. Seurustellessa ehkä vielä välillä mutta avo-/avioliitossa ei enää koskaan.

Vierailija
294/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu = Alkutapaamiset 3 kertaa. Seurustelu = Aletaaks oleen. Seksisuhde = Pelimies huijaa naista.

Vierailija
295/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu on sitä, että toinen päätyy treffien huipennukseksi paloiteltuna metsään tai vesistöön. Seurustelu taas on sitä, että yhdessä tuumin paloitellaan ne ressukat joita tapaillaan.

296/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta, mutta itse lokeroisin nämä näin:

Tapailu:

- tapaillaan sovitusti esim. kerran viikossa ja tehdään jotain, mennään kahville/ravintolaan/museoon/leffaan/keilaamaan/kävelylle jne.

- ei välttämättä seksiä tai yöpymisiä toisten luona

- yhteydenpito säännöllistä, mutta ei päivittäistä

- aikuismainen meininki, tapaamiset sovitaan kalenterit kädessä tai jopa merkataan johonkin Google-kalenteriin eli nämä on aikuisia uraihmisiä, ei parikymppisiä

"Juttu" (eli kun sinulla on "juttua jonkun kanssa"):

- hengaillaan 

- on rentoo

- harrastellaan seksiä jos se kuuluu kuvioon

- saatetaan hengailla myös kavereiden seurassa eikä kukaan tee siitä numeroa, sillä "jutun" osapuolet on niin nuoria että uusia ihmisiä vaan tulee johonkin bileisiin/kämpille ihan luontevasti

- jännnnää, toisin kuin aikuismainen "tapailu" 

Romanssi:

- seksin täyteistä huumaa ja hulluutta

- TÄYNNÄ NAUTINTOA ja räjähteleviä orgasmeja

Seurustelu:

- vakikumppani josta on kerrottu äidille ja isällekin

- yhteydenpito on yhtä luontevaa ja tiivistä kuin esim. läheisten ystävien ja perheen kanssa

- molempien elämät limittyy yhteen, ja omista/yhteisistä suunnitelmista puhutaan toisen kanssa

N29

Tämä oli mielestäni varsin kattava määritelmä, toki yksityiskohdat voivat vaihdella ja tapailemisessa voi olla osia "jutusta" ja päinvastoin.

Monet täällä ajattelevat, että tapailu on jotain vähäarvoista, alentavaa tai merkityksetöntä. Ei se suinkaan sellaista aina ole.

Itse haluan nykyisen tapailupartnerin kanssa edetä hyvin hitaasti, viettää kivoja iltoja toistemme kanssa silloin tällöin, nauttia seksistä, rupatella ja keskustella, toisin sanottua tutustua häneen kunnolla ja nauttia hänestä ilman mitään paineita siitä, kEitÄ mE oiKeiN oLemmE toiSiLLemmE. Haluan nähdä, millainen hän oikeasti on, ennen kuin sitoudun häneen seurustelumielessä. En tapaile ketään muuta ja olen häneen vahvasti ihastunut. En vain vielä tunne häntä tarpeeksi, voidakseni sanoa, miten arkemme sopisivat yhteen.

Sitoutumisella tarkoitan muun muassa sitä, että kerron läheisilleni hänestä, mietimme menojamme yhteiseltä kantilta ja ikään kuin tiedotamme toisillemme enemmän asioistamme ja otamme toisen kannan huomioon. Tapailusuhteessa en antaisi esim. painoarvoa vaikkapa toiseen osoitteeseen/paikkakunnalle muuttamisen kanssa (mikäli etäisyys siis olisi melko samanlainen), ilmoittaisin vain asiasta, kun taas seurustellessa olisi erittäin outoa, jos kumppani vain ilmoittaisi muuttaneensa muualle.

Monien pariskuntien olisi ehkä kannattanut jatkaa tapailua kauemmin, jotta olisi tutustunut kunnolla toiseen ennen seurustelun aloittamista. Termejähän nämä toki vain ovat, mutta niillä on yllättävän iso merkitys yhteiskunnassamme.

Vierailija
297/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailussa sananmukaisesti tapaillaan ja katsotaan, että onko vastapuoli sopiva kumppaniksi, eli yksinkertaisesti että toimiiko homma ja kiinnostaako molempia.

Seurustelu alkaa siitä kun yhdessä todetaan, että homma toimii ja halutaan jatkaa tutustumista toiseen syvällisemmin ja pidemmän aikavälin ajatuksella ja siinä kohti sitten ei enää katsella vieraisiin pöytiin.

Vierailija
298/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu on sitä vaihetta, kun kumpikaan ei ole vielä ihan varma omista tai toisen aikeista. Jossain vaiheessa tulee keskustelu, jossa sovitaan että nyt ollaan yhdessä eikä kumpikaan enää tapaile muita. Silloin seurustellaan. Minusta myös tyttö- tai poikaystäväksi avoimesti nimittäminen on merkki seurustelusta. Sitä ennen toinen on säätö tai tyyppi jota olen tapaillut.

Vierailija
299/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen itse tietää kummasta kyse, tapailusta vai seurustelusta.

Kannata vauva palstalta neuvoja kysellä. tai kun kyselet ..niin tuskin tulevaisuutta seurustelulle.tms.

Vierailija
300/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhtaudun mieheen, joka ehdottaa meille romanssia?

Olen kiinnostunut miehestä ihmisenä ja tunnen vetoa häneen, mutta olen myös herkkä sielu enkä halua oletettuja sydänsuruja .

Jos koemme jotain hullaannuttavan ihanaa miten pääsen ylitse, kun mies on saanut haluamansa ja haluaakin lopettaa romanssin? onko palstalaisilla kokemuksia romansseista? missä tapaillaan , hullutellaan rakastellaan ja unelmoidaan ja annetaan reaalimaailman valua läpi vaaleanpunaisen hötön? missä linnoittaudutaan sänkyyn viikoksi? Kauan romanssit kestävät? miten pääsitte ylitse? kysymyksiä kysymyksiä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi