Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tapailun ja seurustelun ero?

Vierailija
09.01.2021 |

Niin, missä kulkee raja? Tapailu on varmaan astetta vähemmän vakavaa ja edeltää seurustelua (?), mutta milloin tapailusuhde muuttuu seurusteluksi?

Kommentit (370)

Vierailija
261/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee siinä vaiheessa kun nainen lopetta usean miehen pyörittämisen ja keskittyy hakemaan huomiota ja palvelua vain yhdeltä mieheltä samalla kun haluaa mustasukkaisesti omistaa tämän miehen

Vierailija
262/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä niitä 8termejä ole kiveen hakattu ja jokainen pari muutenkin etenee omalla tavallaan. Esimerkiksi me emme ole koskaan sopineet seurustelusta ja kuitenkin olemme olleet yhdessä jo useita vuosia ja nykyisin avoliitossa..

Joo, mullakin takana lähes 20 vuoden avoliitto, joka alkoi niin vuoden kestäneestä seurustelusta, ei silloin tarvinnut tällaista miettiä tai määritellä.

Siksi olen nyt toisella kierroksella vähän hukassa.

Aivan samat fiilikset, ihan pihalla ollaan ja myös 20v naimisissa. Eron jälkeen en oikein käsitä tätä deittailu kulttuuria... Milloin tapailu muuttuu seurusteluksi? Entä jos on seksiä niin onko vielä kyse tapailusta? Onko silloin ok olla seksiä muidenkin kanssa? Kyllä ennen oli paljon helpompaa 😂

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaillessa tutustutaan, kahvitteluja, seksiä yms. sekä muiden tapailua. Eli seksiä, kahvittelua ja tutustimista myös muihin ehdokkaisiin. Sitten kun on oikea tunne, aletaan seurustelemaan yhden kanssa, tai useamman jos ei ole monogamisti.

Vierailija
264/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se, jos toinen päivittää faceen, että ollaan yhdessä, mutta et itse koe olevasi, niin tapailua.

Eräskin red flag -tyyppi kertoi meidän olevan yhdessä, vaikka lähinnä hän oli ons ja deitti minulle.

Naurettavaa, että hän puhuu minusta exänä, vaikka en ole hänelle edes sekään.

Vierailija
265/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on se, että tapailussa ollaan lähekkäin ja seurustelussa sisäkkäin ainakin jossain vaiheessa.

Vierailija
266/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelu alkaa, kun pitää laittaa muille naisille viestiä, että vähään aikaan ei voida nähdä.

Vierailija
267/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailukumppania ei normaalisti olla aikeissa juuri silloin, lähiaikoina eikä ehkä koskaan esitellä omille vanhemmille vaikka seurustelukumppani voitaisiin esitellä. Siinä, selkeä määrittely, nyt tiedätte missä suhteissa olette.

Vierailija
268/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä kysymys. Ihan kummallinen ilmiö nykymaailmassa tuo tapailusuhde.

Aivan kammottava ilmiö ihmissuhteiden kannalta. Ainoa tilanne jossa se toimii on jos molemmat avoimesti kertovat hakevansa tapailukumppanilta vain satunnaista seksiä, kertovat hakevansa sitä muualtakin ja molemmat aidosti hyväksyvät asian.

Aika usein tuo menee siihen että toinen osapuoli haluaisi koeajaa kumppaniaan ensin yksinoikeudella. Sitten kun selviää että kämpässä haiseekin lievästi hiki ja lateksi jo saapuessa niin tulee aika petetty olo. Voihan sitä myös törmätä kaupungilla tapailukumppaniin joka tekee tuttavuutta toiseen...

Vierailija
269/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TRs. kirjoitti:

Tapaillessa tutustutaan, kahvitteluja, seksiä yms. sekä muiden tapailua. Eli seksiä, kahvittelua ja tutustimista myös muihin ehdokkaisiin. Sitten kun on oikea tunne, aletaan seurustelemaan yhden kanssa, tai useamman jos ei ole monogamisti.

Ei tapailussa välttämättä tapailla muitakin. Tapailla voi vain yhden kanssa sillä ajatuksella, että tyyppi vaikuttaa kiinnostavalta ja lupaavalta, ja tapailun aikana tunnustellaan, onko hän kiinnostava ja sentyyppinen, jollaisen kanssa itse haluaa olla.

Itse en tapailisi useaa samaan aikaan, koska se tarkoittaisi sitä, etten oikeastaan olisi heistä kenestäkään erityisen kiinnostunut. Deittipalstalla tavattujen kanssa voi kyllä olla tutustumistreffejä niin, että samoihin aikoihin tapaa ja tutustuu useampaan, mutta jos varsinaisesti jatkan tapailua jonkun kanssa, kyllä se silloin tarkoittaa sitä, että nimenomaan hän vaikutti kiinnostavalta. Jos yksikään ei erotu joukosta, en jatka tapailua kenenkään kanssa, koska silloin tulkitsen, että kukaan ei varsinaisesti "kolahda".

Vierailija
270/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se, jos toinen päivittää faceen, että ollaan yhdessä, mutta et itse koe olevasi, niin tapailua.

Eräskin red flag -tyyppi kertoi meidän olevan yhdessä, vaikka lähinnä hän oli ons ja deitti minulle.

Tämä on karmaisevaa! Mullakin on 3 tapailusuhdetta takana joissa itse olin vain tapailemassa ja tutustumassa, jotta selviäisi kannattaako meidän alkaa seurustelemaan, sellaista kevyttä tunnustelua, treffeillä käyntiä.

Sitten nämä tyypit kertoilivat eteenpäin että silloin kun ME seurusteltiin.. Olen monta kertaa saanut oikoa näkemyksiä, että ei, en seurustellut, vaan tutustuin, ja päätin että hän ei todellakaan ole sellainen mies jonka kanssa haluaisin seurustella. 

Yhden tällaisen kanssa jäin kaveriksi, ja olimme olleet kavereita jo monta vuotta kun hän tapasi naisystävänsä. Olivat vuosia yhdessä, ja kun olivat eronneet, niin tämä nainen puhui että "silloin kun te pekan kanssa olitte yhdessä". Keskeytin että hetkinen, emme ole olleet mitenkään yhdessä, ainoastaan tapailimme. Tähän nainen sanoi että hän oli kyllä käsittänyt että me olimme olleet vakavassa seurustelusuhteessa, ja mies oli meidän eron takia ollut rikki. Wtf?? Miten voi olla noin eroava käsitys? Musta vähän tuntuu että hän on omassa päässään kehittänyt tällaisen seurustelusuhteen kanssani, koska olen, miten sn nyt voisi sanoa nätisti, aika eri maailmasta kuin hän. Hän on mt-työttömyyseläkeläinen, minua vanhempi, ja ei mikään kedon kaunein kukka. Itse olen aika lailla erilainen.

Vierailija
271/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on karmaisevaa! Mullakin on 3 tapailusuhdetta takana joissa itse olin vain tapailemassa ja tutustumassa, jotta selviäisi kannattaako meidän alkaa seurustelemaan, sellaista kevyttä tunnustelua, treffeillä käyntiä.

Sitten nämä tyypit kertoilivat eteenpäin että silloin kun ME seurusteltiin.. Olen monta kertaa saanut oikoa näkemyksiä, että ei, en seurustellut, vaan tutustuin, ja päätin että hän ei todellakaan ole sellainen mies jonka kanssa haluaisin seurustella. 

Yhden tällaisen kanssa jäin kaveriksi, ja olimme olleet kavereita jo monta vuotta kun hän tapasi naisystävänsä. Olivat vuosia yhdessä, ja kun olivat eronneet, niin tämä nainen puhui että "silloin kun te pekan kanssa olitte yhdessä". Keskeytin että hetkinen, emme ole olleet mitenkään yhdessä, ainoastaan tapailimme. Tähän nainen sanoi että hän oli kyllä käsittänyt että me olimme olleet vakavassa seurustelusuhteessa, ja mies oli meidän eron takia ollut rikki. Wtf?? Miten voi olla noin eroava käsitys? Musta vähän tuntuu että hän on omassa päässään kehittänyt tällaisen seurustelusuhteen kanssani, koska olen, miten sn nyt voisi sanoa nätisti, aika eri maailmasta kuin hän. Hän on mt-työttömyyseläkeläinen, minua vanhempi, ja ei mikään kedon kaunein kukka. Itse olen aika lailla erilainen.

Ei se ole niin että vain toisen käsitys on oikea. Kummankin teidän käsitys on se miltä se yhdessä olo teistä tuntuu. Hän oli sitoutuneempi suhteeseenne kuin sinä olit ja se oli hänelle se todellisuus. Sinulle se oli se että te vain tapailette kvyesti ja se oli sinulle se tunne.

Ei näitä kannata niin vakavasti ottaa että pitäisi olla joku yksi ainoa virallinen "status". Eikä ainakaan suuttua siitä jos toinen näkee asiat toisin. Hän ehkä sai iloa siitä että koki teidän seurustelevan joten miksi kieltää sitä häneltä?

Vierailija
272/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta saa sen käsityksen että mielestäsi moelmmat osapuolet olisivat aina koko ajan samalla tasolla siinä suhteen syvyydessä. Mutta eihän se niin mene. Lähes aina jompi  kumpi on alussa se rakastuneempi ja se joka haluaa edetä nopeammin ja toinen sitten ehkä vielä vähän katselee. Se on ihan luonnollista että on hieman eri käsitykset siitä missä mennään koska kummankin tunteet ovat vähän eri vaiheissa. Monesti suhteet eivät edes syntyisi jos se toinen ei olisi se ihastuneempi ja se joka veisi ponnekkaammin asioita eteenpäin.

Vierailija
273/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole niin että vain toisen käsitys on oikea. Kummankin teidän käsitys on se miltä se yhdessä olo teistä tuntuu. Hän oli sitoutuneempi suhteeseenne kuin sinä olit ja se oli hänelle se todellisuus. Sinulle se oli se että te vain tapailette kvyesti ja se oli sinulle se tunne.

Ei näitä kannata niin vakavasti ottaa että pitäisi olla joku yksi ainoa virallinen "status". Eikä ainakaan suuttua siitä jos toinen näkee asiat toisin. Hän ehkä sai iloa siitä että koki teidän seurustelevan joten miksi kieltää sitä häneltä?

Kyllä se mainetta pilaa, jos kaikenmaailman parin viikon tapailut väittävät että kyllä seurusteltiin. Sitähän olisi seurustellut myös sen alkoholistin kanssa, jonka alkoholismi paljastui vasta kk tapailun jälkeen. Ei todellakaan ole se ja sama mitä muut ihmiset puhuvat.

Vierailija
274/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta saa sen käsityksen että mielestäsi moelmmat osapuolet olisivat aina koko ajan samalla tasolla siinä suhteen syvyydessä. Mutta eihän se niin mene. Lähes aina jompi  kumpi on alussa se rakastuneempi ja se joka haluaa edetä nopeammin ja toinen sitten ehkä vielä vähän katselee. Se on ihan luonnollista että on hieman eri käsitykset siitä missä mennään koska kummankin tunteet ovat vähän eri vaiheissa. Monesti suhteet eivät edes syntyisi jos se toinen ei olisi se ihastuneempi ja se joka veisi ponnekkaammin asioita eteenpäin.

Sinun yksipuolinen rakkautesi jotain ihmistä kohtaan ei todellakaan tarkoita sitä että te olisitte seurustelleet vakavasti, kun sinusta nyt vain tuntuu siltä :D

Vierailija
275/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu muuttuu seurusteluksi, jos harrastetaan seksiä, tai vaihtoehtoisesti tapailu päättyy siihen, mikäli seksi on huonoa.

Tapailussa ei ole lupauksia, seurustelussa on. Siirtyminen seurusteluun ei tapahdu itsestään, koska siitä pitää aina sopia yhdessä. Tapailuvaiheessa kummallakin osapuolella on oikeus perääntyä ilman selityksiä, mutta seurustelun päättämiseen pitäis olla selkärankaa kertoa toiselle vähän syitäkin eroamiseen. Tapailun voi päättää ihan vaan kertomalla, ettei halua enää tavata, kieltäytymällä jatkosta ja jopa jättämällä enää vastaamatta viesteihin, vaikkei se kovin fiksua ole.

Vierailija
276/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään meriitti, mutta on noloa olla lapseton.

Vierailija
277/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanan "seurustella" voi toisaalta mieltää monella tavalla, mikä voi osaltaan selittää asiaa. Ja sitten toisaalta ihmisten kiinnostus ja varmuus toisen sopivuudesta itselle voi myös syttyä eri aikaan. Mutta ehkä käytetty sanamuoto ei ole olennaisin asia?

Vierailija
278/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailu muuttuu seurusteluksi, jos harrastetaan seksiä, tai vaihtoehtoisesti tapailu päättyy siihen, mikäli seksi on huonoa.

Tapailussa ei ole lupauksia, seurustelussa on. Siirtyminen seurusteluun ei tapahdu itsestään, koska siitä pitää aina sopia yhdessä. Tapailuvaiheessa kummallakin osapuolella on oikeus perääntyä ilman selityksiä, mutta seurustelun päättämiseen pitäis olla selkärankaa kertoa toiselle vähän syitäkin eroamiseen. Tapailun voi päättää ihan vaan kertomalla, ettei halua enää tavata, kieltäytymällä jatkosta ja jopa jättämällä enää vastaamatta viesteihin, vaikkei se kovin fiksua ole.

Mikä lasketaan seurustelusta sopimiseksi? Itse en ole sellaista koskaan erikseen sopinut tyyliin "aletaano oleen", "voidaanko kutsua meidän juttua seurusteluksi" tai "onko tää nyt tapailua vai seurustelua". Eli tämäntyyppisiä keskusteluja en käynyt, mutta kummasti onnistuin silti perustamaan kumppanin kanssa perheen. Ei varmaan tarkoita kuitenkaan sitä, että edelleen vain tapailemme, kun ei ole erikseen sovittu seurustelusta?

Vierailija
279/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelu on seurustelua kun siitä on erikseen sovittu. Tapailla voi ketä vaan vaikka kaveria tai kumppaniehdokasta. Tapaillessa katsotaan kiinnostaako toista tai kumpaakaan.

Vierailija
280/370 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä niitä termejä ole kiveen hakattu ja jokainen pari muutenkin etenee omalla tavallaan. Esimerkiksi me emme ole koskaan sopineet seurustelusta ja kuitenkin olemme olleet yhdessä jo useita vuosia ja nykyisin avoliitossa..

Mekään emme miehen kanssa koskaan sopineet mitään seurustelun aloittamisesta. Kummallakaan ei ollut mitenkään vilkasta ihmissuhteiden parissa koskaan ollutkaan ja molemmat keskittyivät heti alusta alkaen suhteeseen, kun tuntui siltä että tästä saattaisi kehittyä jotain. Ei vilkuiltu mitään viittä muuta vaihtoehtoa samaan aikaan niin kuin nykytrendi tuntuu olevan.

Jossain vaiheessa (kuukausien seurustelun jälkeen) tuli keskustellessa ilmi, että mies oli joskus yrittänyt (huonolla menestyksellä) etsiä seuraa Tinderistä ja sovellus oli oikeastaan käyttämätön. Mies sitten totesi että kun me kerran olemme yhdessä, niin sama kai poistaa koko tilikin olemasta. Ja poisti sen sitten, en tietenkään nyt 100% varmuudella voi sanoa kun en ole koskaan kytännyt. Eli kai se oli sitä suhteen "virallistamista" vaikkei kumpikaan sitä sellaisena kokenut. Sillä sovelluksella ei vain ole mitään virkaa jos sille ei ole tarvetta. Erittäin hyvin on sujunut, nyt ollaan yhdessä neljättä vuotta molemminpuolisella 100% luottamuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan