Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin kuunnella ekaa kertaa Children of Bodomia

Vierailija
09.01.2021 |

30s riitti. En vain pysty kuuntelemaan huutomusiikkia. En usko, että palstan mammatkaan voi kuunnella

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Children of Bodom nimi ei ole tuulesta temmattu vaan viitataan niihin nuoriin jotka surmattiin Bodom-järvellä 1960.

Koko bändi oli lähes tuntematon siihen asti kunnes alkoi oikeudenkäynti  surmissa ainoaa henkiinjäänyttä vastaan n 10 vuotta sitten. 

Vierailija
22/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei raskaasta musasta tykkää, ei voi tykätä tästäkään. Vaikka kuinka olisi taitavia pelimanneja.

Mutta riittävän moni piti ympäri maailmaa.

Vajaat 3 miljoonaa myytyä albumia ja vähintään toinen mokoma myytyjä bootlegeja toreilla siellä täällä.

Kyllähän se siitä kertoo, että bändillä oli omat kannattajansa.

Cob ei kuulunut omiin suosikkeihin, mutta ymmärrän sen suosion silti.

Alexi olisi voinut varmasti tehdä helposti muunkinlaista musiikkia, mutta tämä raskas osasto oli hänen juttunsa ja tapansa kanavoida tunteitaan. Koska örinä ei myöskään itseeni uppoa, jäi Alexi etäiseksi, mutta hieman tutustuin median kautta jo vuosia sitten koska oli musiikkityylistään huolimatta henkilönä kiinnostava ja karismaattinen. Nytkin katsoin koko eilisen illan haastatteluja ja esiintymispätkiä, ja kosketti kun youtuben kommenteissa toistuvasti ympäri maailman kerrottiin Alexin olleen syy monien soittoharrastukselle, ja hänen musiikkinsa pelastaneen monien elämän nuorena. Koen samaa omaa (melodisempaa) lempparibändiäni kohtaan, mutta näköjään toimii yhtälailla raskaamman musiikin parissakin. Kaikesta tilanteen surullisuudesta huolimatta, Alexi täytti maanpäällisen tehtävänsä, mikäli se tuo edellä mainittu oli, ja sai elää paljolti myös hyvää ja haluamaansa elämää, aika loppuunkin asti joten aika lailla saappaat jalassa sai lähteä. Löysin melko heti asiaan paneuduttuani myös jotain mistä pidin: not my funeral (esitetty myös pelkällä kitaralla, ilman örinää). RIP Alexi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole aiemmin tykännyt tai halunnut kuunnella Bodomia, niin älä tee sitä nytkään. Minä olen kuunnellut sitä ylä-asteelta lähtien ja minulle siitä on aina v*ttuiltu. Nyt Laihon lähdettyä ne samat ihmiset, jotka vielä viime kuussa ihmetteli miten vieläkin kuuntelen sitä "örvellystä" jakaa facebookissa ja muualla ripsejä ja linkkejä biiseihin ja hehkuttaa miten oli suomen lahja maailmalle. Ai että vihaan ihmisiä.

Niin se viha ja ahdistus oli se mikä tappoi

Vierailija
24/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitää öristä jos ei oikein osaa englantia

Vierailija
25/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole selvää että jos et tykkää raskaasta musiikista et varmana pidä COBistakaan. Voi luoja taas..

Vierailija
26/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole aiemmin tykännyt tai halunnut kuunnella Bodomia, niin älä tee sitä nytkään. Minä olen kuunnellut sitä ylä-asteelta lähtien ja minulle siitä on aina v*ttuiltu. Nyt Laihon lähdettyä ne samat ihmiset, jotka vielä viime kuussa ihmetteli miten vieläkin kuuntelen sitä "örvellystä" jakaa facebookissa ja muualla ripsejä ja linkkejä biiseihin ja hehkuttaa miten oli suomen lahja maailmalle. Ai että vihaan ihmisiä.

Niin se viha ja ahdistus oli se mikä tappoi

Haista paska.

Vierailija
27/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän kyllä raskaammasta musiikista, mutta kieltämättä osa cobi:n tuotannosta on nykyään aika rasittavaa kuunneltavaa. Ehkä ikä on pehmentänyt korvia laskenut testosteroneja ja nyt viehättää enemmän nightwishin panteran jne kaltainen light-cola. Sitten kun alkaa kiinnostaa joku antti tuisku tai cheek on aika kaivaa haulipyssy komerosta ja siementää pää karkeisilla.

Vierailija
28/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tykkää niin et tykkää, kaikilla on makunsa. Se että muusikko kuolee ei tarkoita että sen musiikkia on pakko kuunnella.

Vierailija
29/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Children of Bodom nimi ei ole tuulesta temmattu vaan viitataan niihin nuoriin jotka surmattiin Bodom-järvellä 1960.

Koko bändi oli lähes tuntematon siihen asti kunnes alkoi oikeudenkäynti  surmissa ainoaa henkiinjäänyttä vastaan n 10 vuotta sitten. 

LOL

Oli nuorempana mahtavaa kuunnella bodomia bodom pöpelikössä telttaillen;) 

N40

Vierailija
30/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monipuolisesti erilaisia musatyylejä diggailen, mutta tämä ei vaan nappaa. Ei pysty, ei kykene. Olen adhd ja näin raskas ja nopea musiikki vaan ahdistaa ja saa päänsisäisen levottomuuden sietämättömäksi. Mutta hyvä jos joku tykkää ja kuuntelee.

Hyvä pointti tuo neurologinen ulottuvuus. Minustakin tuntuu, että raskaammasta musiikista pitävät yleensä hitaat ja rauhalliset ihmiset, kun taas nopeammalla aineenvaihdunnalla varustetut pitävät rauhallisemmasta musiikista ja melodisuudesta. Ehkä musiikkimaulla tosiaan kompensoidaan jotain sisäistä tilaa. Itsekin olen mieluummin ylivilkkauteen taipuvainen, enkä vaan jaksa metallimusiikkia, joka tuntuu suorastaan uuvuttavalta. Olen musiikillisesti leppoisa ABBA-ihminen, kun omassa elämässä vauhtia on muutenkin ihan tarpeeksi, ei tarvitse kiihdyttää itseään hirveällä biitillä hereille.

On oikeasti hyvä pointti! Itse aina kuuntelen energistä ja nopeaa musiikkia olipa se ysäripoppia tai metallia, ja inhoan kaikkea rentoa. Ja olen luonnostani passiivisuuteen ja vetelyyteen ja hitauteeen taipuvainen. Tosiaan yritän saada itseeni vähän kierroksia musiikin kautta.

Vierailija
31/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ihmettele, jos on tottunut jotain Cheekiä kuuntelemaan. Aivan huippubändi.

Cheekistä kuitenkin useampi tykkää ja kappaleiden sanat osaa vielä useampi. Children of Bodomin kappaleita ei osaa kuin pieni marginaaliporukka, joka kuitenkin näköjään kuvittelee olevansa muita parempaa väkeä.

Itse en pidä kummastakaan em. artistista, mutta on harhaista väittää yhtä heistä paremmaksi kuin toista.

Se nyt ei ole kumma, että Cheekin biisien sanoja osaa suomalaiset paremmin, varsinkin kun ne ovat luokkaa "Jos et mun tyylii tajuu, se meinaa että sulla ei oo tyylitajuu". Vaikka löytyyhän Cheekiltä ainakin yksi loistava englannin kielinen veisu, mutta harmi kyllä ovet maailmalle eivät auenneet sillä timanttisella biisillä. Se on jännä miten kerta toisensa jälkeen suomalaiset kevyen musiikin artistit ajavat kuin laivat karikolle, kun yrittävät laajentaa uraansa Suomen rajojen ulkopuolelle.

Vierailija
32/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kuunnella sitä rääkymistä mitä lauluksi kait kutsutaan. Se peittää kaiken muun alleen. Laihon olisi oikeastaan kannattanut keskittyä soittamaan ja antaa jonkun muun laulaa. 

Vierailija
33/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL

Oli nuorempana mahtavaa kuunnella bodomia bodom pöpelikössä telttaillen;) 

N40

Ja jakaen jännill3 pojille?

Vierailija
34/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ihmettele, jos on tottunut jotain Cheekiä kuuntelemaan. Aivan huippubändi.

Cheekistä kuitenkin useampi tykkää ja kappaleiden sanat osaa vielä useampi. Children of Bodomin kappaleita ei osaa kuin pieni marginaaliporukka, joka kuitenkin näköjään kuvittelee olevansa muita parempaa väkeä.

Itse en pidä kummastakaan em. artistista, mutta on harhaista väittää yhtä heistä paremmaksi kuin toista.

Se nyt ei ole kumma, että Cheekin biisien sanoja osaa suomalaiset paremmin, varsinkin kun ne ovat luokkaa "Jos et mun tyylii tajuu, se meinaa että sulla ei oo tyylitajuu". Vaikka löytyyhän Cheekiltä ainakin yksi loistava englannin kielinen veisu, mutta harmi kyllä ovet maailmalle eivät auenneet sillä timanttisella biisillä. Se on jännä miten kerta toisensa jälkeen suomalaiset kevyen musiikin artistit ajavat kuin laivat karikolle, kun yrittävät laajentaa uraansa Suomen rajojen ulkopuolelle.

Jaa häh? väitätkö, että Cheekistä pitää useampi kuin maailmallakin melko hyvin menestyneestä uranuurtajasta Bodomista, älä nyt jauha pskaa;D

Vierailija
35/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän kyllä raskaammasta musiikista, mutta kieltämättä osa cobi:n tuotannosta on nykyään aika rasittavaa kuunneltavaa. Ehkä ikä on pehmentänyt korvia laskenut testosteroneja ja nyt viehättää enemmän nightwishin panteran jne kaltainen light-cola. Sitten kun alkaa kiinnostaa joku antti tuisku tai cheek on aika kaivaa haulipyssy komerosta ja siementää pää karkeisilla.

No jaa. Itse  eilen lekillä kuuntelin välillä CoB:ia ja väliin luukutin AnaTuden uutta Treenaa-biisiä ihan himona:D

Vierailija
36/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallimusiikki ei ole valtavirtaa. Siksi siitä ei tykkää kaikki ja hyvä niin. Metallia kuuntelee tietynlaiset ihmiset ja siksi metallifestareilla on rentoa ja mukavaa.

Vierailija
37/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallin kuuntelu on haastavaa ja vaatii kuulijalta tietynlaista erottelukykyä, että aivot oppivat jäsentämään sitä hetkittäin hyvinkin monimutkaista kaaosta. Itse aloin aikoinaan kuunnella vähän raskaampaa rokkia, sitten melodista ja rauhallista metallia, nykyään nautin hyvinkin monimutkaisesta, nopeasta ja teknisestä metallista. Mikä tottumattoman korville on käsittämätöntä meteliä, voi toisen korville olla hyvinkin antoisa moniulotteinen sävelteos täynnä tunnelatausta ja voimaa.

Vierailija
38/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lempibändeistäni jo yli kahdenkymmenen vuoden ajan. T. Palstamamma 52v.

Vierailija
39/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi lempibändeistäni jo yli kahdenkymmenen vuoden ajan. T. Palstamamma 52v.

Saanko kysyä, mistä alapeukku? Onko musiikkimakuni jotenkin virheellinen vaiko peräti täysin väärä?

Vierailija
40/96 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että CoBin kuuntelijakunta ei rajoitu Suomen rajojen sisälle? Bodomilla on kuuntelijoita aivan satavarmasti enemmän kuin Cheekillä. Laatuun en kommentoi mitään. Minä pidän enemmän metallimusiikista, mutta en paskanna muiden musiikkimakujen päälle. Jokainen tyylillään.

Youtubessa kyllä Cheekin biisit saaneet enemmän katselukertoja kuin cobin biisit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän