Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hupsista, tajusin juuri, että olen ollut pois työelämästä jo puoli vuotta. Kuinkahan paljon se on heikentänyt työllistymismahdollisuuksiani?

Vierailija
09.01.2021 |

Olen siis tehnyt varhaiskasvatuksessa lastenhoitajan töitä, koulutukseltani lähihoitaja.
En kovasti töihin hingu, mutta viimeistään ansiosidonnaisen (ja miehen rahojen) loppuessa täytyy töihinkin kai mennä. Onneksi ei vielä kauhea kiire sillä, paitsi mietin miten pitkä työttömyys aika vaikuttaa töiden saamiseen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koe, että näinä koronan aikoina asialla on mitään merkitystä - ellei ole hoitoalalla...

Vierailija
22/29 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla hääppönen hoitaja tämä ap, jos puoli vuotta on ollut työtön.

Hyville lastenhoitajille on kyllä töitä. En palkkaisi ihmistä, jolla on kovin paljon katkoksia työhistoriassaan. t. pk:n johtaja

Mikä on sun perustelu sille, että puolen vuoden työttömyys tekee ihmisestä jotenkin huonomman työntekijän? 

Oletko hieman yksinkertainen? Jos alalla on pulaa työvoimasta, kuten ap:n tapauksessa, on kertakaikkiaan vain huono asia, jos ei ole työllistynyt usean kuukauden työttömyyden aikana. Eri asia aloilla, joissa töitä ei niin ole.

Ja kuka käskee kertomaan olleensa työttömänä sen puoli vuotta? Äkkiäkös puolen vuoden aukon selittää jollakin muulla syyllä, ollut omaishoitajana, tehnyt hyväntekeväisyystyötä, lähtenyt opiskelemaan mutta tuli katuma päälle, hoiti lapsia kotona, oli miehen yrityksessä apuna jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla hääppönen hoitaja tämä ap, jos puoli vuotta on ollut työtön.

Hyville lastenhoitajille on kyllä töitä. En palkkaisi ihmistä, jolla on kovin paljon katkoksia työhistoriassaan. t. pk:n johtaja

Mikä on sun perustelu sille, että puolen vuoden työttömyys tekee ihmisestä jotenkin huonomman työntekijän? 

Oletko hieman yksinkertainen? Jos alalla on pulaa työvoimasta, kuten ap:n tapauksessa, on kertakaikkiaan vain huono asia, jos ei ole työllistynyt usean kuukauden työttömyyden aikana. Eri asia aloilla, joissa töitä ei niin ole.

Kuka on sanonut että AP on koittanut työlllistyä tuona aikana? Monet ovat ihan omasta tahdostaan jonkin aikaa sapatilla jos esim. YT:t napsuu kohdalle.

Vierailija
24/29 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko töihinmeno. Jätä työt fiksuimmillesi.

Vierailija
25/29 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja saa aina töitä.

Vierailija
26/29 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuat mitenkään.

Olin 7vuotta pois (toivuin  pahasta syövästä ja hoidoista).

Otin hanttihommia heti kun pääsin tolpilleni, 2v päästä sain vakituisen omalta alaltani.

Vierailija
27/29 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla koulutuksella mitenkään ..

Sincc

Tuolla koulutuksellahan juuri töitä riittää, joten on se iso miinus jos ei töissä ole pitkään aikaan ollut.

Tunnen useita lähihoitajia, eikä yksikään ole ollut päivääkään työttömänä.

No kyllä mun kaveri on ollut työttömänä ja vieläpä monta kuukautta. Syynä oli se että oli totaali yh joten ei voinut tehdä vuorotyötä kun oli ekaluokkalainen huollettavana eikä halunnut että tämä joutuisi iltoja olemaan yksin kotona. Lähihoitajan palkoilla ei myöskään voi palkata säännöllisesti lapselle hoitajaa illoiksi. Sai lopulta keikkatyötä jossa pääsi valitsemaan vain aamuvuoroja.

Vierailija
28/29 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuat mitenkään.

Olin 7vuotta pois (toivuin  pahasta syövästä ja hoidoista).

Otin hanttihommia heti kun pääsin tolpilleni, 2v päästä sain vakituisen omalta alaltani.

Mahtavaa, että sait töitä ja etenkin se, että parani! Ei kukaan työnantaja voi olla niin sydämetön, että ajattelisi vakavan sairauden olevan jotain lusmuilua.

Vierailija
29/29 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pk-seudulla on lähihoitajan paikkoja tarjolla runsaasti päiväkodeissa.

Joten kipi kapi töihin ap!