Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini harrasti seksiä usein vieressäni ollessani pieni. Oli kamalaa.

Vierailija
09.01.2021 |

Tuli mieleen tuosta eräästä keskustelusta ja oli pakko kirjoittaa avaus siitä.
Asia on vähän jopa häpeällinen, siksi koin haluavani kirjoittaa.

Äitini on alkoholisti ja usein lähti baariin ja jätti meidät lapset keskenämme.
Minä sitten itkuisena ja ikävöivänä menin usein äidin sänkyyn nukkumaan ja odottamaan, että tulee kotiin.
Pelkäsin usein mitä hänelle tapahtuu ja muistan jopa rukoilleeni, ettei hän kuolisi noilla kännireissuillaan.
Tapahtui usein niin, että hän toi jonkun randomin baarista kotiin.
Joskus oli uhkaavia tilanteita, yksi mies huusi meille lapsille ja aiheutti pelkoa käytöksellään.
Toisinaan heräsin siihen, että vieressäni harrastetaan seksiä, se oli todella ahdistavaa.
En vieläkään löydä sanoja, se oli vain todella outoa ja leikin vieressä nukkuvaa.

En tiedä oliko tuossa syy siihen, että minusta tuli lapsena itsekin aika seksuaalinen.
Aloin katselemaan telkkarista seksikohtauksia ja kiihotuin. Halusin itsekin olla aikuinen ja aloin tyydyttämään itseäni usein.
Seksistä tuli jollain tavoin pakkomielle.
Aika arkaa kirjoittaa tällaisista mutta tahtoisin ymmärtää paremmin lapsuusajan tapahtumien vaikutuksia omaan käytökseeni.
Tunnen häpeää aika monista asioista.

Vieläkin oireilen aika radikaalein tavoin monista asioista ja tuossakin vain murto-osa kaikesta mitä tapahtui.
Lähinnä vanhempien alkoholismi oli kaiken kaikkiaan iso osa kaikkea lapsuudessa.
Minusta tuli läheisriippuvainen, liian kiltti enkä osaa vieläkään vetää rajoja kunnolla mikä on itseäni kohtaan sallittua käytöstä ja mikä ei. Esimerkiksi olen ollut jo kaksi kertaa väkivaltaisessa suhteessa, molemmat alkoholisteja ja minua huomattavasti vanhempia miehiä.
Kykyni arvioida oikeaa ja väärää on aika sumussa vaikka tiedostan kyllä mutta en osaa oikein reagoida, mielummin turrun tilanteeseen. Tai sitten en pysty katkaisemaan välejä ahdistuksesta huolimatta.
Aika järkkyä miten kaikki vaikuttaa kaikkeen näköjään.

Onneksi pääsen terapiaan.
En tiedä miksi kirjoitin, halusin vain. Tämä tekee ihan hyvää itse ilmaisulle.

Kommentit (218)

Vierailija
1/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseilmaisulle*

Ap

Vierailija
2/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat harrasti mökillä kun nukuimme samassa tilassa. Olin jo melkein teini ja kyllä ahdisti melkoisesti ja välillä vieläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, ihan varmasti tuollainen jättää pysyviä jälkiä mielenterveyteen. Toivottavasti saisit elää onnellisempaa elämää jatkossa taustastasi huolimatta.

Vierailija
4/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakkain pani vierelläin, ihan hiljaa lähelläin"

Vierailija
5/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on kaunis asia.

Vierailija
6/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rakkain pani vierelläin, ihan hiljaa lähelläin"

Luuletko olevasi hauska, laulun sanat ovat "Rakkaimpani vierelläin, ihan hiljaa lähelläin."

Vierailija
7/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin lapsena makuuhuoneesta kuuluvaan sängyn narinaan ja hiivin katsomaan ovelle ja näin vanhempani täydessä touhussa. Nolotti olla samassa huoneessakin vanhempieni kanssa jatkossa. Syyllistin turhaan asiasta itseäni.

Vierailija
8/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti, tota kannattaisi kyllä oikeasti purkaa jonkun ammattilaisen kanssa -voi jättää aika pahoja jälkiä henkisesti..

Vierailija
9/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin lapsena makuuhuoneesta kuuluvaan sängyn narinaan ja hiivin katsomaan ovelle ja näin vanhempani täydessä touhussa. Nolotti olla samassa huoneessakin vanhempieni kanssa jatkossa. Syyllistin turhaan asiasta itseäni.

Tuossa asiassa ei ole syyllisiä, mutta ei sinne makuuhuoneen ovelle aina pidä hiipiä.

Vierailija
10/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia.

Itselleni yksinhuoltajan poikana kaikenlainen seksuaalisuus oli tabu.

Mutsi ei koskaan avioeronsa jälkeen hankkinut miesystävää ja eli selibaatissa koko loppuelämänsä.

Televisiosta tulleet rakastelukohtaukset aiheuttivat hänessä telkkarin sulkemisreaktion ja jopa luonto-ohjemissa tapahtuneet eläinten parittelujen näyttäminen inhoa ja kommentointia kuinka kaikenlaista saastaa televisiossa saakin näyttää.

Pienenä muistan kerran jääneeni kiinni itseni tyydyttämisestä ja se häpeä jota jouduin kokemaan tuskin koskaan poistuu mielestäni.

Kasvoin kolmen naisen perheessä ja kaikki miehiset mallit loistivat poissaolollaan.

Nuorena olin arka ja saamaton naisten kanssa, mutta myöhemmin elämässäni jostain syystä kohtasin naisia joilla oli alkoholi/huume/mielenterveysongelmia ja läheisriippuvana roikuin epätoivoisesti suhteissa jotka aiheuttivat ongelmia molemmille osapuolille.

Vasta myöhemmällä iällä olen päässyt eroon koko ikäni vaivanneesta masennuksesta, sillä muistan teini-iässä kokeneeni jonkinlaisen onnentunteen (myöhemmin ymmärsin tämän tunteen) ja pelkäsin sekoavani, sillä en ollut koskaan lapsuuteni aikana tuntenut samanlaista tunnetta.

Pitkä tie on tullut kuljettua, työelämässä oltua, vakavan masennuksen ja työkyvyttömyyseläkkeen kautta nykyiseen tilanteeseen, jossa koen olevani suhtkoht tyytyväinen nykyiseen elämääni.

Koskaan ei ole liian myöhäistä hankkia itselleen miellyttävä lapsuus.

MInä leikin edelleen, joskin aikuisten leluilla, moottoripyörillä, autoilla tietokoneilla ym. ja vietän ensimmäistä kertaa elämässäni myös seksuaalisesti antoisaa aikaa, ilman häpeää tai pelkoa.

Vierailija
11/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini haukkui suomalaisia miehiä koko lapsuuteni ja paneskeli ulkomaalaisia hoitojaan. Vihani feminismiä kohtaan on oikeutettua, siihen ei lisä häpäisyt auta.

Vierailija
12/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitajalle: Tuo omassa lapsuudessasi kokemasi yliseksuaalisuus on hyvin tyypillistä käytöstä seksuaalisesti hyväksikäytetyille lapsille. Koska sellaisen kohde sinä olit, kun jouduit lapsena olemaan läsnä, kun aikuiset harrastivat seksiä.

Suosittelen terapiaa.

Vierailija
13/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitajalle: Tuo omassa lapsuudessasi kokemasi yliseksuaalisuus on hyvin tyypillistä käytöstä seksuaalisesti hyväksikäytetyille lapsille. Koska sellaisen kohde sinä olit, kun jouduit lapsena olemaan läsnä, kun aikuiset harrastivat seksiä.

Suosittelen terapiaa.

Kiitos vastauksille.

Terapia kyllä alkaa, en tiedä kehtaanko puhua näistä siellä mutta pakkohan se on jos tahdon edistystä mielen solmuissa.

On niin paljon kaikkea mitä pitäisi käsitellä.

Kuten tämä alkoholismi, perheen vakavat mielenterveysongelmat ja ne tapahtumat mitä siihen liittyi. Sitten omat oireilut vuosien mittaan mutta selviän kyllä kun saan tulla kuulluksi asioiden kanssa.

No mutta joka tapauksessa tuli vielä mieleen..

En tiedä oliko tämä kovin vakava tilanne mutta muistan sen.

Olin siis isovanhempien luona ja tullessani pesulta pyyhe päällä, menin istumaan isoisäni syliin. Hän sitten päätti alkaa kourimaan alapäästä ja hämmentyneenä poistuin tilanteesta. Olin varmaan 6-7-vuotias.

Se oli aika outoa joo..

Mutta tällaisia tapahtui ja kaikesta oltiin hiljaa ja silmät peitettiin vaikka perheen sisäinen dynamiikka oli kaikkea muuta kuin terve.

Ap

Vierailija
14/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti harrasti seksiä etelän lomamatkalla jonkun hotellin työntekijän kanssa, kun olin 7-vuotias. Olin viereisessä huoneessa, ymmärsin että muhinoivat mutta en luojan kiitos nähnyt tai ihan käsittänyt, mitä tapahtui. Jälkeen päin olen tietysti ymmärtänyt asian ja en muistele hyvällä. En oikein tiedä, miten tuohonkin päädyttiin. Äitini oli siinä vaiheessa ollut pari vuotta yksin, niin varmaan kaipasi jotain toista ihmistä. Ja äitini kai oli naiivi, muistan, että lähetteli jotain kirjeitä sitten Suomesta sinne perään, ilmeisesti jotenkin ajatteli, että tuttavuus jatkuu.

Vierailija
15/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös oma äitini harrasti irtosuhteita eronsa jälkeen tuoden baarituttavuuksia kotiin ja harrasti heidän kanssaan seksiä ollessani kotona. Vaikka nukuinkin eri huoneessa, koin nämä tilanteet inhottavina ja vaikka en itse aktia nähnytkään, olivat äänet selvästi kuultavissa. Kieltämättä jätti jälkensä suhtautumisessa seksiin ja äitiini. Tuntui myös, ettei minua arvostettu sen vertaa, että olisi otettu huomioon, miten tällainen käyttäytyminen voi vaikuttaa omaan lapseen.

Vierailija
16/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä AP! ❤️

Häpeä on hyvin yleinen tunne päihdeperheessä kasvaneelle. Myös älä tunne/älä puhu -malli opitaan usein pienestä pitäen. Siksikin olet äärettömän rohkea, kun puhut suoraan tunteistasi ja kokemuksistasi. Oletko kuullut Al-anon ryhmistä? Sieltä voisit löytää hyvää vertaistukea (tarkoitettu päihderiippuvaisten läheisille) terapian tueksi. Lisäksi kuulostat siltä, että terapiasta on erittäin paljon apua, koska yksi iso osatekijä onnistuneeseen terapiaan on oma halu toipua ja valmius yrittää. Eteenpäin vain! Vaikka tunnet häpeää, se ei ole sinun vikasi tai sinun velvollisuutesi sitä kantaa. Toivon sinulle kaikkea hyvää tulevaisuuteen ja iloa, naurua & kevyempää oloa.

N28

Vierailija
17/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, itselläni aika samanlainen tausta. Äitini toi usein miehiä baarista kotiin ja sain sitten kuunnella/katsoa aikuisia harrastamassa seksiä. Joskus itkin ja pyysin lopettamaan ja äitini vain nauroi. Joskus vaan itkin pidellen tyynyä korvillani ja yritin nukahtaa. Lapsuuteni oli todella ahdistava ja nyt aikuisuudessa näitä asioita muistellessa tulee ihan huono olo.

Itselläkin vaikutti jollain lailla varmasti seksuaalisuuteen nämä kokemukset, olin myös hyvin seksuaalinen jo nuorena ja kun pääsin itse täysi-ikäisenä baareihin, minkäänlaista itsesuojeluvaistoa ei ollut, vaan lähdin monesti ihan tuntemattomien miesten mukaan heidän koteihinsa, seksiä harrastamaan. Tuosta kun rauhotuin niin olen lähinnä kokenut seksin ällöttävänä enkä halua ajatella asiaa. Nykyisessä parisuhteessa on ongelmia, sillä en pysty harrastamaan seksiä, sillä ajatuskin siitä kuvottaa. En halua katsoa mitään ohjelmia, missä on seksiä, sillä sekin kuvottaa.

Toivoisin todella, ettei asiaa vähäteltäisi ja asialle jopa naureskeltaisi, että taas lapsi näki kun vanhemmat puuhaili hehheh. Toki vahinkoja sattuu, mutta väitän kyllä että vanhempien vastuulla on tehdä jotain asian eteen, ettei lasten tarvitse seksiaktia nähdä.

N30

Vierailija
18/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap! Hyvän ja asiallisen ketjun teit, ja osaat hyvin kirjoittaa. Tunnistin itseni tästä tekstistä. Ja tuo että isovanhempasi on kosketellut sua, on seksuaalista hyväksikäyttöä joka jättää jäljet ja niin syvän häpeän, huonommuuden tunteen ja hämmennyksen, että siitä kannattaa terapiassa puhua kun kykenet, vaikka se onkin todella vaikeaa. Tsemppiä! <3 et ole yksin.

Vierailija
19/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isät raahanneet baareista naisia?

Vierailija
20/218 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monellako miehellä naisystävä tuo miehiä kotiin ja paneskelee samassa sängyssä toista miestä kun oma yrittää nukkua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän