MIksi ei vaan voi olla vapaaehtoisesti sinkku?
Aina kaikki tahot toitottaa, perhe sitä perhe tätä.
Miksi ei vain voi olla vapaaehtoisesti sinkku?
Olen ollut VES mies kokoikäni ja olen onnellinen.
Rahaa on säästössä ja voin tehdä mitä huvittaa. Miksi tämä on niiiiiiiiin väärin?
Olen todella onnellinen ja suosittelen muillekkin tätä!
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkku elää oman napansa ympärillä, eikä koskaan opi todellista vastuuta. Sinkku ihminen jää raakileeksi, ei kypsy tai kehity ihmisenä.
Nyt sinä olet aika heikoilla. Koulu, netti yms kiusaaminen tuo esille sen karun tosia asian miten vanhemmat ovat sen vastuunsa kantaneet.
Yksittäistapauksista ei voi yleistää. Valtaosa perheistä on ns. normaaleja ja täysipäisiä. Suurin osa lapsista ei ole kiusattuja. Suurin osa vanhemmista ei ole päihdekäyttäjiä. Pieni sekopäiden vähemmistö hallitsee uutisointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihminen on sosiaalinen eläin. Vain hyvin harvat ovat oikeasti tyytyväisiä yksinäisyyteensä. Ihmiseläin tarvitsee fyysistä läheisyyttä (tieteellisesti todistettu asia).
Voit tietysti selitellä itsellesi sinkkuuden ihanuutta, mutta en oikein usko sinua. Mites ajattelit viettää 75 vuotispäiviä? Kuka tulee käymään? Kuka rakastaa sinua silloin kaikkine vikoineenkin?Kenen sinä oletat tulevan käymään kun olet 75v?
Lapset ja heidän lapset. Puolison sukulaiset. Kysymykseni oli enemmänkin kyllä metafora, mutta odotetusti meni sinulta täysin ohi.
Suomi on täynnä yksinäisiä, yllättyneitä 75- vuotiaita.
Se, että hommaa perheen ei tarkoita muuta kuin sitä, että tilapäisesti on ihmisiä ympärillä.
Todennäköisyys yksinäisyydelle on paljon pienempi perheellisellä. Tutkittu tosiasia on, että perhe ja puoliso pidentävät elinikää ja elämän laatua.
No nyt tarvitsee kyllä esittää jo lähde. Koska olen omin silmin lukenut päinvastaisia tutkimuksen johtopäätöksiä tuosta laadusta.
Voi niitä on satoja. Tuossa yksi helppolukuinen.
Pyysin tutkimusta elämän laadusta ja linkitit viihdelehden julkaisun, jossa kirjoitettiin elämän pituudesta. Taisi olla liian vaikealukuista sinulle?
Linkitä tutkimus. Elämän laadusta. Kuten väitteesi oli.
Arvelin sinun tarvitsevan jotain helppolukuista. Jos et itse löydä vastausta, niin en nyt ala sinua palvelemaankaan. Hae vaikka väestöliiton sivuilta ym. Ei tosiaan ole rakettitiedettä tämä.
Ei ole ollut pienintäkään ongelmaa olla sinkku, joten miksi aloitus?
-
Eipä silti, kyllä parisuhdekin olisi kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö ottaa summanmutikassa vaan joku porvoolainen 30kg ylipainoinen neljän lapsen yh, jolla lapsien isistä ei ole edes aavistusta? Joku sellainen hirveä porsas jolla on virtsankarkailua?
Kyllä kiitos, asun täällä omakotitalossani ja mersu pihassa oikein loistavasti yksinkin. Osaan laittaa ruokaa, pestä pyykit, imuroida ja mopata lattiat. Teen myös näppärästi muutkin omakotitaloon liittyvät huoltotoimet.
Hohhoijaa taas. Sanonpa nyt vaikka näin, että "Vesa ei vaan tajua". Et jotenkin ymmärrä koko asiaa. Rinnastat perheen ja varallisuuden samoiksi. Et vaan tajua...
Lopetan kommentointini tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkku elää oman napansa ympärillä, eikä koskaan opi todellista vastuuta. Sinkku ihminen jää raakileeksi, ei kypsy tai kehity ihmisenä.
Nyt sinä olet aika heikoilla. Koulu, netti yms kiusaaminen tuo esille sen karun tosia asian miten vanhemmat ovat sen vastuunsa kantaneet.
Yksittäistapauksista ei voi yleistää. Valtaosa perheistä on ns. normaaleja ja täysipäisiä. Suurin osa lapsista ei ole kiusattuja. Suurin osa vanhemmista ei ole päihdekäyttäjiä. Pieni sekopäiden vähemmistö hallitsee uutisointia.
Ihan pikkujuttuahan se nyt on, että joka kolmas lapsi on kiusattu kun se ei sovi omiin itsekkäisiin tarpeisiin osoittaa ympäristölleen omaa hienouttaan.
Miksikäs ei? Mulla on kyllä lapsia, ja niitä olen aina halunnut, mutta en halua parisuhdetta. Oma kokemus on, että mies on vähän kuin yksi lapsi lisää, jota en kaipaa.
Vapaaehtoisesti sinkku on ihan yhtä absurdi sanapari kuin vastentahtoisesti parisuhteessa/naimisissa
Lähtökohtaisesti ihminen määrittelee itse päämääränsä ja pyrkii sitä kohti
Jos päämäärään liittyy toisia tekijöitä, esim. toivottu kumppani, asia ei enää ole 100% yksilön oman päätäntävallan alla. Siinä vaiheessa luovitaan, joko käydään neuvotteluja ja tehdään mahdollisimman tyydyttävä kompromissi tai aloitetaan alusta ja määritellään tavoitteet ja päämäärä uudelleen
Ihminen on vapaa elämään kuten tahtoo, kukaan ei pakota parisuhteeseen eikä yksinäisyyteen. Mieltäänkin saa matkan varrella muuttaa jos tahtoo
Ole sinkku ja nauti sinkkuudestasi äläkä kallista korvaasi muiden puheille
Pyysin tutkimusta elämän laadusta ja linkitit viihdelehden julkaisun, jossa kirjoitettiin elämän pituudesta. Taisi olla liian vaikealukuista sinulle?
Linkitä tutkimus. Elämän laadusta. Kuten väitteesi oli.