Mistä johtuu satunnainen ahminta terveellä?
Enkä puhu nyt mistään herkuttelusta, vaan jostain syystä toisinaan itselle iskee ihan älytön tarve ahmia. Silloin yleensä ahmin kaapista kaikkea, mitä normaalisti en söisi. Tänään vedellyt kohtauksessa mm. omenasosetta pelkältään, pelkkää kylmää jauhelihakastiketta ja kuivaa mysliä paketillisen. Siinä meni itsellä huomisen ruoka ja monet välipalatkin.
Kovin vakavaa tämä ei varmasti ole, mutta outoa on. Olen ihan normaalipainoinen, syön riittävästi, mutta silti toisinaan iskee ihan hallitsematon tarve ahmia. Ne ruuat mitä ahmii, ei edes ole erityisen herkullisia. Pitää vaan nopeasti saada ängettyä jotain suuhun. Nyt on tietysti hankala olo, kun vatsa ihan ääriä myöten täynnä.
Kommentit (22)
Mulla oli äsken mini ahmimiskohtaus. 90g + 250g karkkipussit meni. Muuten söin kevyehkösti tänään, mutta en harrastanut sen kummemmin liikuntaakaan. Olo oli jo valmiiksi turvonnut, koska PMS-oireet päällä. Olen normaalipainoinen, mutta haluaisin syödä niukemmin, jotta vartalo olisi sirompi ja naisellisempi. Ongelma on siinä, että syödessäni kevyesti repsahdan aina jossain kohdassa uudestaan vanhoihin tottumuksiin ja paino nousee kohisten. Säännöllisen liikunnan ylläpitämiselle ei tunnu olevan aikaa, eikä liikunta kevennä, jos sen jälkeen tulee halu syödä kaksin verroin. Hyväksyn itseni kaiken kokoisena, mutta tiedostan, että ahmimiseen liittyy tylsyyden ja yksinäisyyden tunteet. Taidan vaan yrittää jatkaa säännöllisellä syömisellä ja panostaa lisukesalaatteihin ja kasvissosekeittoihin. Kohta ne menkatkin alkaa.
Hormonit ja saattaa olla jokin hetkellinen vitamiinin puutos.