Hpv-rokote pojalle vai ei?
Nyt pitäis päättää. Olen ihan kahden vaiheilla.
(kysyin tätä pari päivää sitten, mutta silloin aloitukseni poistettiin ennenkuin ehdin lukea vastauksia... Pysyyköhän nyt. Luulis että tästä saa neutraalisti ja asiallisesti keskustella?)
Kommentit (145)
Tää voi ehkäistä syövältä, joten kyllä ottaisin.
Meillä on pojat ottaneet. Hyvä niin.
Siis toi rokotehan on umpisurkea ehkäisemään syöpää. Kysy siltä pojalta, haluaako hän halvaantumisen riskillä rokotteen. Ja kysy itseltäsi, kumpi on pienempi paha - halvaantuminen vai syöpä.
Minä pohdin samaa tossa syksyllä pitkään ja päädyttiin olla ottamatta rokotusta. Toki juteltiin asiasta pojan kanssa paljon ja sanoin että itse saat tehdä lopullisen päätöksen. Vaikea asia, rokotteesta on niin paljon ristiriitaista tietoa. Tytön kohdalla sama asia parin vuoden päästä edessä, mietityttää jo nyt. Muutoin en ole rokotevastainen tai edes erityisen kriittinen, mutta tämä rokote, (toki myös syövän mahdollisuus) pelottaa.
Tyttöjen HPV-rokotuksista puhuttaessa täällä aina joku denialistimamma tulee kertomaan, kuinka on tyttärensä kanssa yhteistuumin sopinut hänen harrastavan seksiä vain avioliitossa yhtä puhtaan miehensä kanssa.
Odotan jännityksellä, onko mammalla myös poikia.
Facessa on ryhmä hpv-rokottedsta sairastuneiden vanhemmille. Liity siihen ryhmään ja kysy siellä.
Vierailija kirjoitti:
Siis toi rokotehan on umpisurkea ehkäisemään syöpää. Kysy siltä pojalta, haluaako hän halvaantumisen riskillä rokotteen. Ja kysy itseltäsi, kumpi on pienempi paha - halvaantuminen vai syöpä.
Laitapa nyt niitä lahteitä tänne siitä, kuinka yleisiä ne halvaantumiset ovat HPV-rokotteen seurauksena?
t. äiti, jonka 3 tyttöä on jo rokotettu, eikä kellään mitään ongelmia. Nyt on poika vuorossa.
Ihan samanlailla kun allergiat kulkee suvussa kulkee suvussa myös rokotereaktiot...
Mihin halvaantumisväitteet perustuvat?
Tää on just niin vaikeaa, kun on ristiriitaista tietoa hirveästi. Ja vakuuttavaa kummaltakin puolelta (ainakin osa). Mistä tavallinen pulliainen voi tietää kun jopa lääkärit erimielisiä?
Ap
Ei. Just sain tietää tapauksen jossa lapsi vammautui pahasti.
Tässä on taustalla myös se että nuoret tehdään hedelmättömäksi ( agenda) ja siksi viestejä poistetaan ettei totuus tulisi ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo rokote ehkäisee yli 90 prosenttia papilloomaviruksen aiheuttamista syövistä. Älä tule puhumaan pas.. tänne. Olen tehnyt tästä rokotteesta lopputyöni ja ketuttaa tällaiset jotka levittävät muka oikeaa tietoa täällä. En jaksa alkaa täällä kirjoittamaan asiasta. Hakekaa oikeaa tietoa.
Juuri hoidin teholla parikymppistä jolla levinnyt kohdunkaulan syöpä. Ei ollut rokotettu.
Vierailija kirjoitti:
Tää on just niin vaikeaa, kun on ristiriitaista tietoa hirveästi. Ja vakuuttavaa kummaltakin puolelta (ainakin osa). Mistä tavallinen pulliainen voi tietää kun jopa lääkärit erimielisiä?
Ap
Lääkärit eivät ole eri mieltä. Nämä netissä vouhkaavat lääkärit ovat akupunktio ja vaihtoehtoisen lääketieteen ”lääkäreitä” ja venäläistä propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitapa nyt niitä lahteitä tänne siitä, kuinka yleisiä ne halvaantumiset ovat HPV-rokotteen seurauksena?
t. äiti, jonka 3 tyttöä on jo rokotettu, eikä kellään mitään ongelmia. Nyt on poika vuorossa.
Laitapa itse tänne lähteitä siitä miten yleisiä HPVn aiheuttamat syövät on.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Just sain tietää tapauksen jossa lapsi vammautui pahasti.
Tässä on taustalla myös se että nuoret tehdään hedelmättömäksi ( agenda) ja siksi viestejä poistetaan ettei totuus tulisi ilmi.
Just. Salaliittoteoriat vedetään tähänkin. Hei oikeesti ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo rokote ehkäisee yli 90 prosenttia papilloomaviruksen aiheuttamista syövistä. Älä tule puhumaan pas.. tänne. Olen tehnyt tästä rokotteesta lopputyöni ja ketuttaa tällaiset jotka levittävät muka oikeaa tietoa täällä. En jaksa alkaa täällä kirjoittamaan asiasta. Hakekaa oikeaa tietoa.
Juuri hoidin teholla parikymppistä jolla levinnyt kohdunkaulan syöpä. Ei ollut rokotettu.
Eikö ole mystistä että tämän hpv rokotteen tulon jälkeen kohdunkaulojen määrä on lisääntynyt? Monessa maassa.
Eikös se syöpä tule vasta vuosien papillooman sairastamisen jälkeen, jos ei saada pois hoitamalla tai ei itsekseen katoa? Näin mulle sanottiin kun tartunta aikoinaan tuli. Pojiltahan se on jokseenkin helppo hoitaa pois ainakin pipp€listä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri hoidin teholla parikymppistä jolla levinnyt kohdunkaulan syöpä. Ei ollut rokotettu.Eikö ole mystistä että tämän hpv rokotteen tulon jälkeen kohdunkaulojen määrä on lisääntynyt? Monessa maassa.
Joo että rokote ihan niitä tekisi. On täällä typerää sakkia. Kaikki tuntemani lääkärit ottavat nämä rokotteet lapsilleen. Ja heitä on paljon ammatistani johtuen. Papilloomavirus tartunnan saa neljä suomalaista viidestä nykyään. Se on niin yleinen ja siksi leviää ja syövät lisääntyneet.
Lue oikeaa tietoa thl sivuilta. Tänne ei kirjoita muut kuin ihmiset, jotka eivät osaa lähdekritiikkiä. Netistä löytyy huuhaa tietoa. Terv. Kouluterkkari (todellakin lapseni ottavat rokotteen).