Naisnäkökulmaa kaivataan; miksi vain "vääränlaiset" naiset kiinnostuvat?
Ikää on pian 40 ja olisi hienoa joskus löytää elämänkumppani. Lapsia en haluaisi, enkä myöskään haluaisi isän roolia uusperheessä.
Minusta kiinnostuneet naiset ovat olleet pääasiassa minua nuorempia, jopa huomattavasti (ikäeroa suurin piirtein 15v). Tämän ikäisillä olettaisin että haaveissa olisi perhe. Sellaisia tulevia pullantuoksuisia perheenäitejä; lyhyitä ja vartaloltaan tanakoita, hyvästä ruuasta suuresti nauttivia, naisia joille koti on tärkeä ja he osaavat pitää sen viihtyisänä. Mies hoitaisi sitten käytännöllisen ja suoraviivaisen puoliskon. Mies rakentaa jotain, ja sitten pääsee soppapatojen ääreen, jne.
Käsitykset miehistä ovat minusta olleet melko konservatiivisia; joskus tämä on ilmaistu suoremmin ja toisinaan vähemmän suoraan. Joskus enemmmän positiiviseen ja toisinaan "miehen kuuluu olla X ja osata Y"-tyyliin.
Yhdessäolo tuntuisi mieluiten olevan sellaista nainen miehen kainalossa-tyyppistä. Ollaan turvassa, mies osaa ja taitaa kun nainen on pieni ja söpö (tässä tapauksessa siis lyhyt).
Minusta ei ole koskaan kiinnostunut:
- vela-nainen (tunnen useitakin)
- normaalipainoinen nainen (tunnen monia)
- liikunnallinen nainen (ttunnen moniakin)
- harrastuskaveri (on useita naispuoleisia harrastuskavereita)
- nainen jonka kanssa riittää puhuttavaa tieteistä, taiteista, tai muista ei käytännön arkeen liittyvistä aiheista (moniakin kavereina)
- nainen joka ei kaipaa selkeää mies/nainen-roolijakoa (tuntuu olevan harvinaisempaa, mutta näitäkin tunnen kyllä)
Olen kuin vastakohta sille mitä he hakevat. Lyhyehkö ja hoikka, nörttimäinen, en hallitse miesten töitä enkä välitä perinteisistä äijäjutuista. En halua voimakasta sukupuoliroolijakoa, en halua leikkiä isoa miestä koska en ole iso, en ole kiinnostunut talon rakentamisesta vaa henkisistä asioista joita nämä kiinnostunee naiset pitävät ufojuttuina ja turhuuksina.
Ihan kuin minuun ei ihastuttaisi sellaisena kuin olen, vaan kehityskelposena (luotettavana ja turvallisena) potentiaalisena Äijänä tai Ukkona jollainen en ole enkä sellaiseksi tule muuttumaan. Mutta kyllä sinä ap sellainen olet, usko vain, kyllä se Äijä ja Ukko sieltä löytyy. Ei löydy, uskokaa jo :/
Mikä neuvoksi? Alanko ryyppäämään holtittomasti ja soittamaan sosiaalitoimiston tuilla rokkia vai mitä?
Kommentit (405)
Etsin itse vastaavanlaista miestä!
Miten me samanlaiset kohdataan?
Sinäkö TAAS?!?!? Et ole tarpeeksi varakas ja menestynyt hoikille ja menestyneille naisille. Unohdit kertoa, ettet välitä maallisesta materiasta ja sinulle on ihan ok hyvin niukka elämä rahallisesti.
Hippinaisille ja muille henkisistä asioista kiinnostuneelle olet taas liian tavallisen näköinen ja tylsä, ainakin ulospäin.
Niin ja feminiiniset naiset (hoikat, kauniit, taiteista kiinnostuneet) haluavat maskuliinisen miehen. Sinä et nyt ainakaan ole maskuliininen.
Niin hullulta kuin se kuulostaakin, niin jotkut ihastuvat omiin mielikuviinsa siitä, miten saavat muokattua toisen mieleisekseen. Ovat näkevinään vastapuolessa "potentiaalia", jota tällä ei edes ole ja heijastavat omia haavekuviaan tähän ihmiseen. En tiedä, ovatko tällaiset ihmiset sitten katsoneet liikaa romanttisia komedioita, koska niissä yleinen juonityyppi on se, kuinka sinnikkäämpi ja ihastuneempi osapuoli saa toisen "puhkeamaan kukkaan" (lue: muutettua täysin päinvastaiseksi kuin alussa).
Sinulle ap on käynyt aika huono tuuri, kun kohdallesi sattuu jatkuvasti näitä potentiaalin metsästäjiä. En oikein osaa antaa konkreettista vinkkiä siihen, miten pääsisit kohtaamaan enemmän samanhenkisiä naisia, joilla on terve itsetunto ja halu tutustua aitoon ihmiseen. Alkoholisoituminen ja sossuntuilla rokin soittelu kuulostaa hauskalta mutta käytännössä tuskin toimii kovin kauaa, varsinkaan, jos et itse ole pohjimmiltasi rockhenkinen elämäntapapummi. Minulla on ollut tätä samaa ongelmaa, että minuun ovat usein ihastuneet sukupuolikäsityksiltään konservatiiviset ja ensisijaisesti naista etsivät miehet, ja yritin muuttaa itseäni narttumaisemmaksi sen seurauksena. Ei se sitten oikein onnistunut, koska olen rauhallinen ja sopuisa luonne ja esittäminen vei todella paljon voimavaroja.
Mitäs ap sanot, kun olen samantyyppinen lyhyehkö nörttimies kuin sinä, paitsi hiukan enemmän kiinnostunut rakentelusta ja muusta "maskuliinisesta", ja haluaisin löytää kiltin ja äitimäisen ja hoikan perheenperustajanaisen, ja tähän asti olen saanut pelkästään skitsoja vela-naisia ja bilenaisia ja ne harvat perheenperustajanaiset joita olen saanut, ovat olleet puhtaasti tulevaa yh-äiti tyyppiä, eli siittäjä ei kelpaa pysyväksi mieheksi ellei ole joku saakelin miljonääri ja nhl-kiekkoilija.
En ymmärrä mitä naiset haluaa. Itse haluaisin vain perhe-elämää melko säästeliäästi eläen, ilman mitään some-leuhottelua ja yli-isoja velkoja, ja myös ilman että nainen paisuu kuin pullataikina. Ja tätä en saa!!
Yli kolmekymppiset naiset pitävät kehityskelpoisista projektimiehistä. Ehkä sinä olet sellainen.
Entäs samanikäiset tai muutaman vuoden vanhemmat naiset? Kolmekymppisillä on pieniä lapsia, joten jos et halua isäpuoleksi, niin teinit lähtevät kotoa muutaman vuoden kuluttua viettämään omaa elämäänsä. Itsekin muutin kotoa 16-vuotiaana.
En kuulu ikäluokkaasi, mutta ihmettelen tuota ylitarjontaa henkisiä asioita harrastavista miehistä. Niin naisvaltaisia ovat sekä perinteiset kirkolliset että uushenkisemmät tapahtumat.
Ongelma on jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
En kuulu ikäluokkaasi, mutta ihmettelen tuota ylitarjontaa henkisiä asioita harrastavista miehistä. Niin naisvaltaisia ovat sekä perinteiset kirkolliset että uushenkisemmät tapahtumat.
En ole mitenkään huomattavan hengellinen mies itse, mutta en kuitenkaan mikään ateisti myöskään. Olen joskus jossain seurakunnan tilaisuuksissakin käynyt, varsinkin jos on ollut jotain mielenkiintoisen oloista tekemistä ( siis ei raamatun lukemista). Hämmentävää on ollut huomata, että tilaisuuksissa on ollut miesenemmistö. Yksinkertaisesti naisia, joilla olisi hyvät arvot ja kiinnostus perinteiseen, huikentelemattomaan elämään, on vähemmän kolmi-nelikymppisissä kuin miehiä.
t. 5
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö TAAS?!?!? Et ole tarpeeksi varakas ja menestynyt hoikille ja menestyneille naisille. Unohdit kertoa, ettet välitä maallisesta materiasta ja sinulle on ihan ok hyvin niukka elämä rahallisesti.
Hippinaisille ja muille henkisistä asioista kiinnostuneelle olet taas liian tavallisen näköinen ja tylsä, ainakin ulospäin.
Niin ja feminiiniset naiset (hoikat, kauniit, taiteista kiinnostuneet) haluavat maskuliinisen miehen. Sinä et nyt ainakaan ole maskuliininen.
Millä perusteella hoikkuus ja taiteista kiinnostuminen ovat synonyymejä sille että haluaa perinteisen maskuliinisen miehen? Hoikkuden ei luulisi liittyvän asiaan mitenkään, enkä ole havainnut että taidepiireissä erityisesti suosittaisiin perinteisen maskuliinisia miehiä...
(pl. tasoteoria, vai siihenkö yrität viitata?)
Vierailija kirjoitti:
Entäs samanikäiset tai muutaman vuoden vanhemmat naiset? Kolmekymppisillä on pieniä lapsia, joten jos et halua isäpuoleksi, niin teinit lähtevät kotoa muutaman vuoden kuluttua viettämään omaa elämäänsä. Itsekin muutin kotoa 16-vuotiaana.
Ilman muuta kävisi.
Kyse ei siis ole siitä että minä olisin etsimässä nuorempaa, vaan minusta kiinnostuneet ovat olleet nuorempia (perheenperustamisiässä).
-ap
Vierailija kirjoitti:
Sullakin on tuo yleinen harhakuvitelma, että uskonto ja hengellisyys ovat vain naisten hömpötyksiä.
- monella ikäiselläsi on jo mies ja lapsia. Sitten on yksinhuoltajat, joita et huoli.
- nuoremmat on siis sinun vaihtoehto. Ja sinun pitäisi löytää sellainen, joka ei halua lapsia.
- vain akateemiset käy sulle. Kaikille akateemisille naisille sinä et välttämättä ole se ”ykkösvaihtehto”, jos olet nörtti. Sinulle sopisi vain siis nörtti- tyyliset naiset.
- haluat, että sinusta tykätään sellaisena kuin on. Niinhän me kaikki sitä halutaan. Pystytkö sinä samalla tavalla rakastamaan toista ”sellaisenaan”? Vaikka olisi sinua ei miellyttäviä piirteitä, niin sinun kuuluu pystyä siihen, jos vaadit sitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mitenkään huomattavan hengellinen mies itse, mutta en kuitenkaan mikään ateisti myöskään. Olen joskus jossain seurakunnan tilaisuuksissakin käynyt, varsinkin jos on ollut jotain mielenkiintoisen oloista tekemistä ( siis ei raamatun lukemista). Hämmentävää on ollut huomata, että tilaisuuksissa on ollut miesenemmistö. Yksinkertaisesti naisia, joilla olisi hyvät arvot ja kiinnostus perinteiseen, huikentelemattomaan elämään, on vähemmän kolmi-nelikymppisissä kuin miehiä.
t. 5
Ollaan naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella hoikkuus ja taiteista kiinnostuminen ovat synonyymejä sille että haluaa perinteisen maskuliinisen miehen? Hoikkuden ei luulisi liittyvän asiaan mitenkään, enkä ole havainnut että taidepiireissä erityisesti suosittaisiin perinteisen maskuliinisia miehiä...
Hoikkuus on luultavasti ainoastaan tekijä, joka antaa naisille mahdollisuuden kuoria kermat miesmarkkinoilta aina kun haluavat miehiä valita. Hoikkia naisia on niin vähän, ja he ovat ilmeisesti todella suosittuja. Itsekin voimailin itseäni vähän skrodemmaksi jotta olisin enemmän viehättänyt hoikkia naisia, vaikkei se painojen nostelu mitään kivaa mielestäni ollut. Ja mikä oli lopputulos: aloin kiinnostamaan lihavia naisia hiukan enemmän, mutta edelleenkään en kiinnosta hoikkia perheenperustajanaisia ollenkaan.
t. 5
Vierailija kirjoitti:
Taisit sekoittaa henkisyyden ja hengellisyyden? ;)
Ja muuten, en olisi varma tuostakaan. Jotenkin vaikuttaisi siltä että tiukasti uskonnollisissa on ainakin minun ikäluokassani miesenemmistö (itse en heihin kuulu).
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan hoikkuutta ja taidetta tyyliin Pauliina Littorin-Laitinen tai Johanna Oras, en jotain vassariradikaalia, joka on valmistunut Taikista elämään apurahojen varassa ja joka on niin ylipainoinen, että vain Hemuli-kaavut mahtuvat päälle.
Maskuliinisella en myöskään tarkoita öyhöttävää salimakea vaan jotain ihan muuta.
Ja naisen hoikkuus = naiselliset muodot näkyvät. Vyötärö erottuu lantiosta. Se on naisellista. Ylipaino: muodot katoavat keskivartalolta ja muualtakin. Nainen on yhtä muodotonta massaa. Ei naisellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta kävisi.
Kyse ei siis ole siitä että minä olisin etsimässä nuorempaa, vaan minusta kiinnostuneet ovat olleet nuorempia (perheenperustamisiässä).
-ap
Eikö deittipalvelussa voi valita ikähaarukkaa, mistä seuraa hakee, joten voit laittaa nuoremmat naiset ulos valinnoista? Olet siinä iässä, että on paljon eronneita naisia, joista voisi löytyä sopiva. Jos nainen on hiukan vanhempi, ei sillä mielestäni ole mitään merkitystä suhteen onnistumisen kannalta. Siinä iässä myös näkyy kuka on liikunnallinen ja säilyy normaalipainoisena myös jatkossa (jos nyt vähän kyynisesti asiaa lähestyy).
Nämä vähän väliä samaa hankkaavat ovat täysnollaporukkaa.
Keksi jotain muuta joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 5
Kyllä hippileirit ja Tuomasmessut ovat täynnä naisia. Tuo perinteisyys sun puolelta taitaa tökätä. Et voi oikein vaatia perinteistä asetelmaa kun et itsekään siihen suostu.
Katosiko viestini?
Ehdotin kysynnän ja tarjonnan lakia.
Ap:n ikäluokassa on ylitarjontaa harrastajamiehistä. Ai ei pärjää eksentrisille hippimiehille, jänskille rokinsoittajille, puhumattakaan pakkakunnossa-miehistä jotka lähtevät Alpeille viikonlopuksi ja tarjoavat kattohuoneistoa viikonloppujen viettoon.
Ikäluokassa ap:n ikä miinus 10-15v on alitarjontaa perheenperustajamiehistä naisille jotka eivät ole suosituimmasta päästä, jos perhe halutaan nopsaan.