Kerro yksi vähän terveellisempi välipala, jonka voisin ottaa käyttöön. Mikä on oma suosikkisi?
Tarvitsisin iltapäiväksi jonkun välipalan, jonka voisin syödä 2-3 h tuntia ennen illallista. Haluaisin, että se olisi hyvän makuinen, mutta kuitenkin terveellinen ja suhteellisen nopea valmistaa. Voin siis tehdä sen kotona, ei tarvitse välttämättä olla mukaan otettava tai valmiina ostettava.
Kerro yksi oma suosikkisi!
Kommentit (339)
Itse syön aamupalalla marjoja ja puuroja. Aamulla otan sen verran enemmän marjoja sulamaan, että välipalaksi syön sitten samoja marjoja sekä rahkaa/maustamatonta jogurttia sekä tilkan mehukiisseliä sekä hiukan vehnälesettä. Vaihtelen päivittäin marjoja sekä myös kiisselin makua ja viikonloppuisin en välipalaa syö lainkaan, niin en ehdi kyllästymään tähänvälipalaan.
Joskus syön myös raejuustoa, mehukeittoa ja banaania.. Todella hyvää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omenan syön itse monesti välipalana.
Omenan lisäksi tosiaan kivaa vaihtelua on porkkana ja jos on kovempi nälkä, niin sitten banaani.
Mutta kun ne hedelmät on pelkkää sokeria!
Vettä lähinnä. On myös kuituja, vitamiineja ja muita hyödyllisiä ravinteita hiilihydraattien lisäksi.
Kovasti porukka tykkää myrkyttää itseään hedelmäsokerilla ja oksalaatilla. Silmiinpistävää myös kaukomailta rahdattujen hedelmien kulutus. Normaali syöminen täysin hukassa ja nälkää siirretään turhilla välipaloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Smoothie. Ei mitään sokeria joukkoon vaan pelkkiä hedelmiä ja marjoja
Sokeriahan tuossa on lisäämättäkin.
Niin hedelmäsokeria joka ei lihota ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omenan syön itse monesti välipalana.
Omenan lisäksi tosiaan kivaa vaihtelua on porkkana ja jos on kovempi nälkä, niin sitten banaani.
Mutta kun ne hedelmät on pelkkää sokeria!
No eivät ole, vaan myös hivenaineita ja kuituja.
Te ketkä ette syö hedelmiä: Mistä saatte kuitua ja C-vitamiinia? Sanokaa nyt vielä että ette syö edes leipää koska hiilarit. Karppaus on kyllä yks typerimmistä kulteista.
Halkaise banaani pitkittäin ja levitä molemmille puolille maapähkinävoita. Tai levitä sitä omenan lohkoille.
Vierailija kirjoitti:
Syökää kunnon oikeaa ruokaa niin ei niitä välipaloja tarvi. Miten olis syödä valipalaksi sitä mitä mieli tekee, hedelmä, pasteija, voi vi++u, onpa toisilla vaikeaa
Kuulostaa, että sulla olis välipalalle tarvette kun oot noin hangry.
Vierailija kirjoitti:
Muakin ärsyttää välipalaa syövät ihmiset näköjään. En tiennytkään ennen kuin avastin tämän keskustelun. Aloin kelailla, että mikähän syy tähän on (koska vttuako se minulle kuuluu :D) ja päädyin siihen, että kaikki tuntemani ikinälkäiset välipalan nakertajat on älyttömiä tiukkapipoja ja vttupäitä. Ihan hyvä huomata tällaista totaalista epäloogisuutta itsessään, koska eihän tämä varmaan tähän asiaan rajoitu. Sori kaikille välipalatyypeille. Oon varmaan joskus jossain keskustelussa täällä AV:llakin huokaissut, että aikuinen ihminen ja välipalaa vailla! On siinäkin!
Ap:lle sanoisin, että pieni määrä pähkinöitä, manteleita tms. voisi olla hyvä ratkaisu, varsinkin, jos pitää syödä jossain muualla kuin kotona.
Kyllä se välipalan syöminen voi liittyä myös ihan todelliseen tarpeeseen. Itse tein jonkin aikaa sellaista fyysistä työtä, jossa energiaa kului. Söin työaikana niin paljon kuin ehdin, eli molemmilla kahvitauoilla runsaan eväsleivän ja ruokatauolla lämmintä ruokaa, ja silti oli nälkä kotiin lähtiessä. Vapaa-ajallakaan en rajoittanut syömisiäni mitenkään, vaan söin kaikkea niin paljon kuin teki mieli. Kuitenkin laihduin n. 8 kiloa vuodessa, vaikken ollut ylipainoinen alun perinkään. Muistan tuolta ajalta sen, että koko ajan oli nälkä, ja piti huolehtia, että on ruokaa saatavilla muutaman tunnin välein.
Puoli purkkia tonnikalaa ja lusikallinen majoneesia ja/tai chilikastiketta näkkileivälle.
Salaattilautanen,
jossa pilkottua salaattia, punasipulia, porkkanaraastetta, paprikaa, tomaatteja, avocadoa, fetaa, oliiveja ja päälle oliivioljyä.
Salaatin voi tehdä vaihdellen niistä aineista mitä sattuu kotona valmiina olemaan. Lohta, kanaa, lihaa, papuja jne.
Kun tottuu kokoamaan salaatin, alkaa se tuntumaan tosi helpolta.
Popkornii kattilas, suolan sekaan vähän savupaprikajauhetta. Pitäs olla terveellisempää(?) Hätävara ainakin.
Juokseva jogurtti ja sinihome juusto viinirypäleet ja vettä . Rypäleitä voi dipata rahkaan .
Uuniin hapanleipä päälle tonnikala vatkattu muna seos ja juustoraastetta .
Meillä on hätä varalla aina rusinoita monta laatikkoa ja pähkinöitä . Keksejä ja mehuja . Karkkipusseja .
Teen töitä hoitoalalla ja syön päivittäin sekä lämpimän ruuan että välipalan töissä. Tänään oli lämmin ruoka aamuvuorossa chilillä maustettu uunifeta-tomaattipasta ja parsakaalia. Välipala oli porkkana ja banaani.
Eilen söin aamuvuorossa lämpimäksi ruuaksi itse tehtyä tonnikalapitsaa ja välipalaksi klementiinin ja proteiinirahkan.
Kevytviili ja jäisiä pensasmustikoita. Tämän paremmaksi ei kevyt välipala muutu.
Mä syön joskus töissä myslipatukan, jos on oikein nälkä, mutta pääsääntöisesti välttelen välipaloja. Niitäkin on monenlaisia. Jos olisin kotona, söisin luonnonjugurttia ja marjoja, mutta töihin en jaksa näitä kuljettaa.