Kerro yksi vähän terveellisempi välipala, jonka voisin ottaa käyttöön. Mikä on oma suosikkisi?
Tarvitsisin iltapäiväksi jonkun välipalan, jonka voisin syödä 2-3 h tuntia ennen illallista. Haluaisin, että se olisi hyvän makuinen, mutta kuitenkin terveellinen ja suhteellisen nopea valmistaa. Voin siis tehdä sen kotona, ei tarvitse välttämättä olla mukaan otettava tai valmiina ostettava.
Kerro yksi oma suosikkisi!
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Omatekemä hedelmäsalaatti ja keitetty kanamuna.
Ihan terveellinen kun jättää hedelmät pois ja lisää kananmunalle voita.
Viili (ei makuviiliä) banaaniviipaleilla. Hyvää ja nopeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehrman-rahka.
Juu, rahka kyytipoikana ananaspalat, marjat. Maistuu myös ilman lisukkeita. Mun suosikki. Purkki vaan auki ja lusikka purkkiin. Ei tule edes tiskiä.
Kyllä. Ehrmann-rahka on mun ehdoton suosikki tälöä hetkellä. On niin hyvää, että voi syödä jopa sinällään. 😋
Monia eri merkkien rahkoja oon maistellu, mutta yleensä ne on lentäny saman tien roskiin, koska ovat olleet niin pahan makuisia. Tämä Ehrmann oli nappiostos heti ekalla kerralla, enkä siitä luovu. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Keitetty muna, tonnikalatuorejuustosalaattiwrap, ruisleipä avokadolla tai juustolla. Hedelmä tai vihannes.
Voi vähän sattua tuo munan keittäminen.
Brodeiinisheikki:
-soraa 1dl
-paskaa oman maun mukaan
Plentaa ja avot!
Vierailija kirjoitti:
Jugurtti+chia-siemenet+hedelmäsose.
Vartiksi jääkaappiin ja valmis.Jos haluaa hifistellä, niin sekaan vaniljasoijamaitoa ja marjoja. Nams!
Jos haluaa oikein kunnolla "hifistellä" niin lykkää vähän omia karvoja kuidun lähteeksi.
Skyr rahka. Lusikka mukana, niin voi ottaa vaikka mukaan. Banaan & pähkinöitä.
Omat vakkarit on maustamaton/turkkilainen jogurtti, pähkinöitä ja joskus myös pikkuisen hunajaa. Myös banaani käy tähän hyvin. Lohkon usein myös omenaa tai persimonia, jostain syystä niitä on kivempi syödä viipaleina :D Omenaan laitan joskus myös vähän maapähkinävoita, ihan törkeän hyvää. Kaloreitahan siitä tulee runsaasti, joten maltilla. Ehkä ennemmin jälkiruokana tai iltasnäksinä tämä!
Myös erilaisia wrappeja syödään meillä usein. Täytteeksi mitä milloinkin jääkaapista löytyy, esim. kinkkua, juustoa, tonnikalaa, munakokkelia, salaattia, porkkanaraastetta, raejuustoa. Yleensä laitan ripauksen esim. chilikastiketta tai vastaavaa ekstramakua antamaan. Wrapit säilyvät hyvin kun pistää pussin huolellisesti kiinni sulkimella.
Ihanaa kun nää palstat on täynnä oman elämänsä besserwissereitä 😂 ”ehdota joku välipala” ni vastataan ”aikuinen ei tarvitse välipalaa”. ”Mitä olet toivonut joululahjaksi?” ”En ole toivonut”. ”Mikä on Tähkän tuotannon paras biisi?” ”En kuuntele tähkää”. Niinku mitä?! Eks te voi alottaa jotain omaa ketjua mihin listaatte kaikkia asioita joita mieleen tulee, mitä KUKAAN ei oo teiltä kysynyt 😂😂😂
Fazerin Sininen. Saan siitä tarvittavan kalsiumin.
Vierailija kirjoitti:
Viili (ei makuviiliä) banaaniviipaleilla. Hyvää ja nopeaa.
Tähän sopii vanilliinisokeri.
Myös Valion Luomu rahka on hyvä tolleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan terveellinen kun jättää hedelmät pois ja lisää kananmunalle voita.
No onpa tarjoilut munalle.
Bulgarianjugurtti ja sokeroimaton mansikkakeitto
ruisleipää ilman levitteitä tai leikkeitä ja rasvatonta maitoa, tai sitten banaani tai porkkana
Skyr-rahka. Proteiinia, herkullinen ja kohtuullisen vähän kaloreita yhdessä annoksessa. Pitää nälkää hyvin. Vaihtoehtoisesti pari porkkanaa. Nuo voikkariehdotukset on huonoja. Helposti siitä tulee pääaterian verran energiaa. Itse harvoin arkena syön kahta lämmintä ruokaa. Lounas tai päivällinen voi hyvin olla vaikka ruisleipä ja päällä avokadoa tai vähärasvaista kalkkunaleikettä. Vehnäleipää en syö milloinkaan, eli ruista tai täyskauraa alle.
Vierailija kirjoitti:
Maustamatonta rahkaa+ jäisiä puolukoita! Itse oon jääny tohon koukkuun kun syksyn jäljiltä oli ämpärillinen puolukoita pakkasessa, ja söin kaikki 😂 nyt oon ostanu ihan kaupasta.
Suosittelen!
Itse syön maustamatonta, mutta rasvaisempaa versiota rahkasta ja mustaherukoita. Ei tarvitse makeutta, koska mustaherukka maistuu itsessään täyteläiseltä. Kevytrahkan mausta en pidä, ja tuo ”täysrahka” ei silti ole mikään kaloripommi.