Kerro yksi vähän terveellisempi välipala, jonka voisin ottaa käyttöön. Mikä on oma suosikkisi?
Tarvitsisin iltapäiväksi jonkun välipalan, jonka voisin syödä 2-3 h tuntia ennen illallista. Haluaisin, että se olisi hyvän makuinen, mutta kuitenkin terveellinen ja suhteellisen nopea valmistaa. Voin siis tehdä sen kotona, ei tarvitse välttämättä olla mukaan otettava tai valmiina ostettava.
Kerro yksi oma suosikkisi!
Kommentit (339)
Hedelmät, pähkinät, smoothiet... Mun tyypillisin välipala on omena ja kourallinen pähkinöitä. Joskus rouskin porkkanaa. Tykkään myös chiavanukkaasta ja jos jaksan, pannulla paistettu muna on herkkujen ykkönen.
Suosittelen jerkyä ja kyytipojaksi jaffaa.
Ruisleipä, ehkä juustoa ja päälle siivutettu omenaa.
Jos välipala on pakko syödä niin kananmunaa. Ravintoaineissa aivan omaa luokkaansa verrattuna lähes mihin vaan. Se on oikeaa superfoodia, jos haluaa niin voi jotain vihanneksia pistää joukkoon, jos paistaa.
Minä syön aika usein lämpimiä voileipiä välipalaksi, jos olen kotona. Teen ne niin, että ensin paahdan leivän paahtimessa, sitten täytteet ja lopuksi mikroon. Nyt on täytteenä pestoa, mozzarellaa ja tomaattia.
Töissä syön yleensä banaanin, rahkaa tai smoothieta tms., mitä voi syödä helposti autossa.
No snacking. Pizza is not on the menu either!
Tällaisia itse syön:
- leipäviipale ja siihen päälle kasviksia tai jos vaalea leipä niin esimerkiksi maapähkinävoita ja hilloa tai banaania
- juurespaloja
- hedelmä
- soijajogurttia itsetehdyn myslin kera ja lisäksi hedelmä (tai marjoja) pilkottuna sekaan
- pähkinöitä
Ja siis vain jotain näistä tai voi yhdistää joitain keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallisen välipalavihamielistä porukkaa täällä. Epäilen samoin, että monella paasto onnistuu koska liikuntaa ei päivään juuri sisälly. Nälkäisenä juokseminen/rautailu/pallopeli on melkoisen ikävää ja tehotonta puuhaa.
Hedelmä ja pähkinöitä, rahka, jugurttia ja pähkinää, avocadoa ruisleivällä, pikapuuro ja tilkka maitoa esim.
Ajankohta on huonoin mahdollinen tälle, juuri kun on päässyt henkisesti oman syömisensä herraksi, niin joku alkaa tyrkyttämään välipaloja joilla taatusti päätyy joulua edeltävään jatkuvaan syömiskierteeseen. Joskus kesällä sitten välipaloja.
Yrittääks ne syöttää sua väkisin?
Ite tykkään sulattaa marjoja mikrossa, siihen sit pehmeää turkkilaista jugurttia ja suklaa-pähkinä-rusina-sekoitusta. Monesti siihen päälle vielä keitetty kananmuna.
Vierailija kirjoitti:
-Rahka
-Banaani
-Voileipä
Ovatko nämä vaihtoehtoja?
Pehmeä maitorahka ja sekaan pari lusikallista mustikka-kaura ptoteiinijauhetta makua antamaan, ehdoton lemppari. Ei tuu liian makeaa, just hyvää. Leivon myös pakkaseen kaurapuuropohjaisia sämpylöitä, joihin myös reilusti porkkanaa, niitä sulatan mikrossa nopeasti, ei kaipaa ees levitettä tai muita päällysiä. Sitten myös kaurapuuro kuuluu välipaloihin, tosin omaa syömistä jos joku muu tarkkailisi niin olisi varmaan lounasta :D jos pika versio niin elovenan mustikka-vadelma-omena annos puurot nro1.
Syön yleensä maustamatonta soijajogurttia, mysliä ja marjoja, tai jonkun hedelmän ja pähkinöitä.
Joskus kauraleipää tai siemennäkkäriä ja kasviksia.
Välipalavastaisille huomautan, että ainakin minun on mahdotonta saada riittävää energiamäärää päivässä vain kolmesta ateriasta, en kykene syömään niin paljon kerralla. Laihdun todella helposti, jos syön liian vähän eikä se ole toivottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Syön yleensä maustamatonta soijajogurttia, mysliä ja marjoja, tai jonkun hedelmän ja pähkinöitä.
Joskus kauraleipää tai siemennäkkäriä ja kasviksia.
Välipalavastaisille huomautan, että ainakin minun on mahdotonta saada riittävää energiamäärää päivässä vain kolmesta ateriasta, en kykene syömään niin paljon kerralla. Laihdun todella helposti, jos syön liian vähän eikä se ole toivottavaa.
Kuinka ihmeen paljon sä sitä energiaa tarttet? Kyllä nyt normaalista ravinnosta on mahdollista saada energiat täyteen ilman älytöntä ruokamäärää.
Eri asia tietty, jos ruoka koostuu "kevyestä" ja rasvattomasta ruuasta.
Tosin tuosta soijajugurtista jo huomaa, että et ole ihan kartalla ravintoasioissa.
Aloimme syödä päivällistä vasta klo 19 jälkeen ja kun lounas on työn takia klo 11 syön välipalan. Ehkä desi puolitoista maustamatonta jogurttia, omena paloiteltuna ja itse tehty vähäsokerinen ja runsaspähkinäinen granola on suosikkini.
Unohda ne välipalat ja kaikki palat muutenkin, helpottuu elämä kummasti.
Viili ja mysliä ja bansku. Helppo ottaa töihin.
Pitkä ruisleipä viipale, päälle voita ja tönkkösuolattua muikkua.
Mikrossa tehty kaurapuuro. Misokeitto tofukuutioilla.
Muussaa avocado ja lisää sekaan 2 tl tummaa kaakaojauhetta.
On gluteeniton, vegaaninen ja ketogeeninen.
Siemennäkkäri, päällysteillä tai ilman. Hyviä rasvoja ja proteiinia. Pitää nälän poissa. Helppo tehdä, netistä ohjeita. Säilyykin hyvin.