Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro yksi vähän terveellisempi välipala, jonka voisin ottaa käyttöön. Mikä on oma suosikkisi?

Vierailija
07.01.2021 |

Tarvitsisin iltapäiväksi jonkun välipalan, jonka voisin syödä 2-3 h tuntia ennen illallista. Haluaisin, että se olisi hyvän makuinen, mutta kuitenkin terveellinen ja suhteellisen nopea valmistaa. Voin siis tehdä sen kotona, ei tarvitse välttämättä olla mukaan otettava tai valmiina ostettava.

Kerro yksi oma suosikkisi!

Kommentit (339)

Vierailija
21/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan tarvitse mitään välipalaa. Syö enemmän aterioilla. Jatkuva syöminen sairastuttaa.

Vierailija
22/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen välipaloja? Ei aikuinen sellaisia tarvitse. Syö ruoka-aikana ruokaa, joka pitää kylläisenä seuraavaan ateriaan saakka.

Vierailija
24/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panosta aamupalaan, lounaaseen, päivälliseen ja iltapalaan ja unohda välipalat. Ihan turhia kaloreita varsinkin, jos haluaa elää terveellisesti.

Pyh, ihmiset on erilaisia. Minä pärjään ihan hyvin 2-3 aterialla, mutta joku muu tarvitsee 5-7. Kuuntele omaa kehoa, tärkeintä, että on hyvä olla.

Aika moni näistä pikaisemmista välipaloista makeita. Itse kaipaisin enemmän suolaista vaihtoehtoa, silloin harvoin kun välipalaa tulee syötyä. Ruisleipä ja/tai Kananmuna on minulla usein, mutta sorrun usein syömään pelkkää leipää jos sitä on tarjolla. Niin pyrin välttämään sen ostamista.

Syönkin kilon irtokarkkeja, kun mun keho tahtoo.

Vierailija
25/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan aikuinen syö välipaloja?

Vierailija
26/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapiirakka. Siinä on lihaa ja piirakkaa.

Vierailija
27/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapala on turhin välipala. On vaan sen merkki, että päivällinen on syöty liian aikaisin ja lounaskin miten sattuu. Jos jokin välipala pitää syödä, niin juurikin lounaan ja päivällisen välissä, omat lempparit on pieni annos jotain täysjyväpastasalaattia ja marjarahkaa.

Vierailija
28/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin aikuinenkin tarvitsee välipalan jos aikoo jaksaa vielä harrastaa liikuntaa illalla. Esim. banaani, voileipä tai viilipurkki riittää ainakin itselle, ettei verensokeri pääse laskemaan iltapäivällä liikaa ja jaksaa vielä illalla jumppaankin. Toki liikunnan alkamisajankohdasta riippuen myös päivällinen ennen tai jälkeen liikunnan.

Vierailija
29/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltapala on turhin välipala. On vaan sen merkki, että päivällinen on syöty liian aikaisin ja lounaskin miten sattuu. Jos jokin välipala pitää syödä, niin juurikin lounaan ja päivällisen välissä, omat lempparit on pieni annos jotain täysjyväpastasalaattia ja marjarahkaa.

Miksi siinä välissä pitäisi syödä joku välipala?

Vierailija
30/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmakuivattu kinkku ja kaveriksi joku leipäpala tai korppu. Terveiset Espanjasta

Vierailija
31/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma suosikkini on mehukas omena, jonka lohkon syötäviin paloihin sekä reilu ruokalusikallinen tahinia, johon dippaan omenalohkoja. Suosittelen kovasti! Tahinissa on sitten runsaasti kaloreita (hyvää tekevien vitamiinien ja hivenaineiden lisäksi), joten kohtuudella.

Vierailija
32/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenan syön itse monesti välipalana.

Omenan lisäksi tosiaan kivaa vaihtelua on porkkana ja jos on kovempi nälkä, niin sitten banaani.

Vierailija
33/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panosta aamupalaan, lounaaseen, päivälliseen ja iltapalaan ja unohda välipalat. Ihan turhia kaloreita varsinkin, jos haluaa elää terveellisesti.

Pyh, ihmiset on erilaisia. Minä pärjään ihan hyvin 2-3 aterialla, mutta joku muu tarvitsee 5-7. Kuuntele omaa kehoa, tärkeintä, että on hyvä olla.

Aika moni näistä pikaisemmista välipaloista makeita. Itse kaipaisin enemmän suolaista vaihtoehtoa, silloin harvoin kun välipalaa tulee syötyä. Ruisleipä ja/tai Kananmuna on minulla usein, mutta sorrun usein syömään pelkkää leipää jos sitä on tarjolla. Niin pyrin välttämään sen ostamista.

Pyh, omaa kehoaan voi opettaa ja siksi on hyvä pyrkiä pois opituista tavoista syödä turhia kaloreita.

Turhia. Jos ap on normaalipainoinen ja kalorit tarpeen?

Pöljää kuvitella että kaikille sopii sama tyyli kuin itsellä. T normaalipainoinen luonnostaan kolme kertaa päivässä syövä nainen, jonka mies myöskin ihannepainossa ja syö joka välissä välipalaa

Vierailija
34/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä todellakin aikuinenkin tarvitsee välipalan jos aikoo jaksaa vielä harrastaa liikuntaa illalla. Esim. banaani, voileipä tai viilipurkki riittää ainakin itselle, ettei verensokeri pääse laskemaan iltapäivällä liikaa ja jaksaa vielä illalla jumppaankin. Toki liikunnan alkamisajankohdasta riippuen myös päivällinen ennen tai jälkeen liikunnan.

Höpöhöpö, se välipalan syöminen ei auta verensokeriin myönteisesti, päinvastoin. Syö ruoka-aikana, niin ei tarvii välillä mussutella ylimääräistä.

Vierailija
35/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että päivällinen on vähän myöhemmin, niin ei tarvi iltaa juosta jääkaapilla. Kaikki tutkimukset osoittaa, että kuuden jälkeen paastoaminen on kaikin puolin hyväksi. Jos ennen puolta päivää joutuu jo lounaan syömään niin kiljuva nälkähän siinä ehtii tulla seitsemässä tunnissa. Siksi välipala tuohon väliin.

Vierailija
36/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omenan syön itse monesti välipalana.

Omenan lisäksi tosiaan kivaa vaihtelua on porkkana ja jos on kovempi nälkä, niin sitten banaani.

Mutta kun ne hedelmät on pelkkää sokeria!

Vierailija
37/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyh, omaa kehoaan voi opettaa ja siksi on hyvä pyrkiä pois opituista tavoista syödä turhia kaloreita.

Turhia. Jos ap on normaalipainoinen ja kalorit tarpeen?

Pöljää kuvitella että kaikille sopii sama tyyli kuin itsellä. T normaalipainoinen luonnostaan kolme kertaa päivässä syövä nainen, jonka mies myöskin ihannepainossa ja syö joka välissä välipalaa

Paino ei kerro terveydestä.

Vierailija
38/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan kuivahedelmä-pähkinä-kaura mysliä maitotilkassa pehmeäksi turvonneena ja lionneena.

Vierailija
39/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että päivällinen on vähän myöhemmin, niin ei tarvi iltaa juosta jääkaapilla. Kaikki tutkimukset osoittaa, että kuuden jälkeen paastoaminen on kaikin puolin hyväksi. Jos ennen puolta päivää joutuu jo lounaan syömään niin kiljuva nälkähän siinä ehtii tulla seitsemässä tunnissa. Siksi välipala tuohon väliin.

Mitkä tutkimukset? Laita tähän edes yksi.

Vierailija
40/339 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiit Elovena välipala keksit suklaa. Mysli ja tuoremehu.