Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilo viikossa laihduttaminen on kivaa, ei tuskaa ja hammastenkiristystä

Vierailija
07.01.2021 |

Tämä tietysti on tosi yksilöllistä, mutta laihduttaminen tuntuu ihan helpolta, kun ei yritä liikaa kerralla. Hitaasti hyvä tulee!

Lähtötilanne siis oli reilu kk sitten 81 kg/165 cm. Juu, se on liikaa. Päälle viisikymppisenä on helppo jotenkin lumpsahtaa sellaiseen "antaa mennä"-moodiin, on töissä ja perheessä paljon työtä ja siitä tulee helposti palkinneeksi itseään syömällä mitä mieleen juolahtaa. Ja tottahan se kiloja kartuttaa!

Ongelma ei niinkään ole minulle ulkonäöllinen, vaan terveydellinen: nilkat pakanat alkoivat särkeä liikkuessa, mikä on oiva merkki siitä, että massaa on liikaa päällä.

Reilu kk sitten asetin tavoitteeksi päästä normaalipainoon, mikä tarkoittaa 16 kg laihduttamista. Lopetin iltaherkuttelun, aloin katsoa, mistä teen päivän ainoan lämpimän aterian. Ja mitä syön välipalana.

Minulle on etätöissä luontevaa pantata päivällä, ja syödä alkuillasta perheen kanssa, monelle muulle taas luontevaa on syödä lounas, tämä on yksilöllistä ja riippuu päivärytmistä - päiväpainotteinen olisi toki ihanteellinen, mutta minulle siis sopii tämä.

Lisäsin myös liikkumista entisestään, nyt käyn melkein päivittäin joko sauvakävelyllä mäellä tai teen kotona puolen tunnin cardio-work outin tubesta. Syke liikkuu noissa keskiarvolla 130. Molemmissa palaa 200-300 kaloria.

Kyllä minä välillä herkuttelenkin. Esimerkiksi Soleron tropical mehujää-jäätelö-puikko on vain 98 kaloria, sen kehtaa illalla syödä, kunhan ei muuta sitten mässäile.

Päivittäinen kalorinsaantini on jäänyt aika systemaattisesti 300-400 alle kulutuksen, eikä se enempää vaadi!

Ei tunnu yhtään vaikealta ja jaksan oikein mainiosti jatkaa tätä useamman kuukauden vielä. Jossakin vaiheessa toki painonpudotus hidastuukin, mikä on ok, sitten mennään hitaammalla tahdilla.

Tsemppiä muillekin laihduttajille!

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ! Olet siis pudottanut jo neljä kiloa?? Huomaako sen vaatteissa/olossa?

Vierailija
2/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin. Monella ei riitä kärsivällisyys ja yritetään tehodieettejä, joilla totta kai saavutetaan nopeasti tulosta, mutta iso osa alun nopeasta laihtumisesta on nestehukkaa ja kun dieetti lopetetaan, normaaliruokavalio palauttaa nopeasti lähteneet kilot myös nopeasti takaisin. Kukaan ei jaksa pitkään kitudieettiä lipsumatta.

Toinen aika iso plussa hitaalle painonpudotukselle on, että iäkkäänä nopea pudotus johtaa helposti tyhjänä roikkuviin nahkapoimuihin. Jos laihduttaa hitaasti ja samalla kiinteyttää kroppaansa liikunnalla, noiden helttojen riski pienenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi asiaan, jotka ei sovi hätähousuille. Painonpudotus ja sijoittaminen.

Vierailija
4/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi, ei kun liki 7. Ei vielä kauheasti näy, hiukan housut ovat väljemmät.

Ap

Vierailija
5/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin. Monella ei riitä kärsivällisyys ja yritetään tehodieettejä, joilla totta kai saavutetaan nopeasti tulosta, mutta iso osa alun nopeasta laihtumisesta on nestehukkaa ja kun dieetti lopetetaan, normaaliruokavalio palauttaa nopeasti lähteneet kilot myös nopeasti takaisin. Kukaan ei jaksa pitkään kitudieettiä lipsumatta.

Toinen aika iso plussa hitaalle painonpudotukselle on, että iäkkäänä nopea pudotus johtaa helposti tyhjänä roikkuviin nahkapoimuihin. Jos laihduttaa hitaasti ja samalla kiinteyttää kroppaansa liikunnalla, noiden helttojen riski pienenee.

Jep, tuota riippanahkaa haluan myös välttää. Päälle viisikymppisenä ei nahka ja kudokset palaudu samalla lailla kuin nuorena.

Ap

Vierailija
6/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kaksi asiaan, jotka ei sovi hätähousuille. Painonpudotus ja sijoittaminen.

Totta.

Ap

Vierailija
7/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivointa on se, että jo lapsuudessa kasvatuksessa otettiin huomioon oikea ruokavalio, liikunta ja lepo. Ja nyt me vanhemmat annamme tämän perinnön lapsille.

N43, ylipainoa 0 kg

Vierailija
8/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi, ei kun liki 7. Ei vielä kauheasti näy, hiukan housut ovat väljemmät.

Ap

Mutta piti siis sanoa, että olossa tuntuu kyllä. Nilkat on tosin edelleen vähän arat, koska liikun aiempaa enemmän, mutta eiköhän se siitä. Vointi muuten on energisempi.

Ap

Vierailija
9/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivointa on se, että jo lapsuudessa kasvatuksessa otettiin huomioon oikea ruokavalio, liikunta ja lepo. Ja nyt me vanhemmat annamme tämän perinnön lapsille.

N43, ylipainoa 0 kg

Kiva juttu, sittenhän asia ei koske sinua. Ei muuten koskenut minuakaan ennen kuin liki viisikymppisenä.

Ap

Vierailija
10/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa plateaulle. Joudut vähentämään kaloreita vielä toiset 300-400 kaloria ja paino jumittaa paikoillaan. 

Vierailija
11/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplodeja. Mitä siihen meni noin viiskyt vuotta, että oivalsit et pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa. Ja nyt pitäisi olla ihan, että wau?

Vierailija
12/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N43, ylipainoa 0 kg

Niin minäkin luulin sinun ikäisenäsi.

Pus!

N54

Vierailija
13/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa plateaulle. Joudut vähentämään kaloreita vielä toiset 300-400 kaloria ja paino jumittaa paikoillaan. 

Ja se varsinainen painon pudotus alkaa vasta siinä kuudennen viikon kohdalla. Pidä kivaa sen jäätelösi kanssa.

Vierailija
14/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43, ylipainoa 0 kg

Pus!

N54

Kun katson äitiäni ja isääni minua ei huimaa yhtään.

Vierailija
15/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43, ylipainoa 0 kg

Pus!

N54

Minä en luule vaan tiedän, että se aineenvaihdunta hidastuu ja minun pitää mukautua siihen muuttamalla elämäntapoja, eikä imeskellä jäätelöä kotisohvalla.

Vierailija
16/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43, ylipainoa 0 kg

Pus!

N54

Toisilla pysyy järki päässä myös vaihdevuosissa. Osaan kyllä säätää energiansaantia pienentyneeseen aineenvaihduntaan.

Vierailija
17/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43, ylipainoa 0 kg

Pus!

N54

Siltikin liikakiloja on helpompi ennaltaehkäistä kuin laihduttaa pois. Siksi kannattaakin ottaa asioista selvää, eikä luulla.

Vierailija
18/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43, ylipainoa 0 kg

Pus!

N54

Minä en luule vaan tiedän, että se aineenvaihdunta hidastuu ja minun pitää mukautua siihen muuttamalla elämäntapoja, eikä imeskellä jäätelöä kotisohvalla.

Oletpa ylimielinen..

Vierailija
19/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap!

Kummastuttaa ketjuun kommentoivat, jotka julistavat omaa erinomaisuuttaan sillä, että ovat olleet aina normaalipainoisia. Mulla on yksi tällainen kaveri. Haukkuu aina vähänkin ylipainoiset läskeiksi ja ihrakasoiksi. Kun joku kertoo laihduttavansa, niin tämän kaverin kommentti on "minäpä olen aina ollut laiha, katso, katso!". Minä, minä, minä....

-M29

Vierailija
20/88 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43, ylipainoa 0 kg

Pus!

N54

Oletpa ylimielinen..

Et tunnista käytöstä, josta syytät muita? Niin minäkin luulin, mutta nyt tiedän että kaikki lihoo kun minäkin lihoin.

Pus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän