***TOUKOkuisten elokuu***
En löytänyt tällaista pinoa niin rohkenin aloittaa.
Tuoreita neuvolaterveisiä: Eilen kävimme Tommin kanssa neuvolassa. Ikää pojalla on nyt 2 kk ja viikko.
Paino oli huimat 7 300 g ja pituutakin oli 61 cm. Täysimetyksellä ja silloin tällöin Nan-huikilla on ukkeli kasvanut.
Motoriikassa ei ollut terkan mielestä mitään poikkeavaa. Ehkä itse vain luulin, koska edelliset lapset ovat olleet niin varhaiskypsiä siinä suhteessa. Karsastusta pitänee seurata, ja vesikivestä.
Ei meinannut terkka uskoa millään, että Tommi on vastannut hymyyn jo kolmen päivän ikäisenä, mutta pakkohan sen lopulta oli uskoa :) Ja juttua tulee pikkumieheltä vaikka kuinka. Onneksi Tommi oli juttutuulella neuvolassa niin sai täti oikein kunnon näytteet :)
Muutenkin menee ihan mukavasti. Vatsavaivoilta ja allergiaoireilta on säästytty ainakin toistaiseksi. Yötkin sujuvat nukkuessa, vain pari-kolme kertaa pitää yöllä syötellä ja sen jälkeen uni jatkuu ilman kitinöitä.
Lämmintä loppukesää kaikille! Meillä esikoisen hääkiireet (häät on 12.8.) alkaa painaa päälle, ettei varmaan tule paljoa seurailtua palstaa.
peik & Tommi Taneli
Kommentit (87)
Onpas jäänyt koneella hengailu vähälle viime aikoina... Oiskohan noilla kahdella tenavalla jotain osuutta asiaan..? :)
Ja pirkanmaan tapaamisesta... Mä olen ehdottomasti mukana ja hyvältä kuulostaa joku puisto paikkana, jos vaan on kelejä. Ja Stockmann vois olla se varapaikka. Sorsapuisto vois olla ihan kiva, siellähän on leikkipuistokin näille isommille. Ja nurmikenttää pienemmille ja äideille. :) Ja ne viltit ja pienet naposteltavat oli kans kiva idea. Meillekin sopis arki-iltapäivä kaikkein parhaiten. Mites muille sopis vaikka siinä klo 14. aikoihin? Ja sitten sitä päivää... Ens viikko voi olla vähän liian pian, mutta mites se seuraava, sanotaan vaikka ke 30.8. Miltäs kuulostaa??? Sehän taitaakin olla vieläpä Eemelin nimipäivä, joten syytä juhlaan... hih! :)
Typylle vielä... Kivan nimen sai teidän poika! ;)
PJS + Elmo
Piti vielä sulle laittaa, että sori ku en oo ehtinyt kirjottelemaan. Yritän vastailla mahdollisimman pian, kun saan tarpeeksi pitkän " tauon" täällä kotona.. :)
PJS
Mä en varmaan pääse tuolloin 30.8. kun ollaan se viikko mökillä...
Helisevine päinemme... :)
No, mites sit se seuraava viikko? Meille ei käy ma eikä ke, kun Vilmalla alkaa kerho... Vai tuleeko se ens viikko teistä liian nopeesti? Vai yritettäiskö vaikka ens perjantaina? Eli se taitaa olla 25.8. Vai onko liian pian?
Mitä sanoo kaima Nokialta? ;)
PJS
Kaima Nokia-citystä helisevän päänsä kanssa sanoo, että ens viikon perjantai sopis oikein hyvin. Mitenkäs muut???? Ja sit sillä syyskuun ekalla (kokonaisella) viikollakin sopii. Ke-to ollaan helsingissä, mutta muuten käy kyllä. Eli mä voisin nyt ehdottaa [b]treen tapaamiseen[/b] joko [b]pe 25.8.[/b] tai sitten vaikka [b]pe 8.5.[/b].
helisevä pää kuittaa
tai jos ei kuitenkaan ihan 8.5. asti odotettais... eli siis 8.9. piti sanomani
Meille käy molemmat päivät. Ehkä mieluummin 25.8. noin ilmojen puolesta vois olla lämpimämpää... Vaikka eihän sitä tiedä tuleeko syksyä ollenkaan, kun koko ajan on niin pirun kuuma! (niin juu, paitsi tietty tänään... :))
Mutta mites muut pirkanmaalaiset???
PJS
Hyvin pyyhkii meillä, vauva iloinen ja tyytyväinen. 3kk neuvolassa mitoiksi tuli 7220g ja 63cm, rintamaidolla mennään. Rokotuksen jälkeisen päivän oli poika äreä, muttei onneksi sen kummenpia sivuvaikutuksia. Arki sujuu leppoisasti ja rytmi on säilynyt " siedettävänä" .
Kuinkas Emmi ja Minttuli voi? Onko yhtään parempi olla?
Rsna ja Dolosa ja ainakin jossain vaiheessa Soilekin olivat kiinnostuneita pk-seudun tapaamisesta. Me voitaisiin tulla poitsun kanssa myös!
Voisinpa olla minäkin tulossa tapaamiseen mukaan, melkein kun ollaan jo tänne Tampereelle kotiuduttukin! Ennen tapaamista pitää kuitenkin jonkun hieman valaista, että missä on sorsapuisto... :o)
Kello 14 on meillekin ihan hyvä aika - vaikka eipä meillä juuri mitään päivärytmiä ole... - ja päivistäkin käy näillä näkymin molemmat!
Joo minä olen messissä, jos vaan aika sopii. Ukko jää ens viikon alusta neljän viikon lomalle ja menoa on sovittu jo aika paljon, mutta ehkä joku päivä olis vielä vapaana =)
Soile05 ja Aaro 3,5 kk
Pitäisikö ihan oma otsikko laittaa, jossa sitten voisimme sopia aikaa ja paikkaa? Vai miten olisi parasta toimia? Olisi kyllä hauska nähdä muita vauvoja ja äitejäkin = )))
niin mulle sopii myös tämän viikon perjantai klo 14. sorsapuisto on rautatieasaemalta vähän matkaa pois keskustasta päin, tamperetalon vieressä. laitan tähän linkin karttasivulle, jos onnistun...;)
http://020202.fi/web/guest/kartat?p_p_id=02_map_WAR_portlets&p_p_action…;
pitäisköhän meidänkin laittaa aiheesta oma keskustelu, niin ei sotkettais muiden turinoita tällä palstalla?
hehheh...noh, mutta emelia löydät sen itse helposti esim www.020202.fi sivuilta kartoista hakusanoilla sorsapuisto, tampere!
Laitoin pk-seudun aloituksen. Kaikki mukaan ehdottelemaan!
Nyt neuvolaan, palaan myöhemmn asiaan
Dolosa
Moi!
Nostin tossa aiemmin ton meidän " pirkanmaa" -ketjun, en tiä kuinka alas se nyt jo on ehtinyt... Mutta periaatteessa siinä on ihan samat jutut kuin täälläkin. Tosi kiva jos säkin pääset mukaan!
PJS
Neuvolassa on taas käyty 3kk:n merkeissä. Pituutta löytyy 58.5 cm ja painoa 5720 g. Huimasti on siis kasvua tullut syntymämittoihin. Muutenkin tyttö voi hyvin ja rokotuksenkin otti vastaan hymyssä suin. Vielä ei ainakaan oireita ole pistoksesta tullut. Ja toivottavasti ei tulekaan!
Siiri on onnistunut kääntymään kaksi kertaa selältä mahalleen! Kovasti on yrittänyt ja hups! niin se vaan onnistui. Itse en käännöstä nähnyt, mutta oli kyllä ihmettelemistä kun tulin keittiöstä niin tyttö tuijotteli mahallaan pää pystyssä. Äkkiä aika vaan vierii!
Jokin ihme on tapahtunut muutenkin. Siiri ei ole noissa vaunuissa viihtynyt ja viime viikosta asti on ollut kyydissä jopa hereillä! Eikä vaunujen tarvitse olla edes liikkeessä. Jo käy elämä helpommaksi kun saa liikkua kunnolla. Ollaankin sitten kärrytelty urakalla, jotta on saanut äitikin liikuntaa!
Kovasti nyt tapaamisia järjestellään. Kiva kun saa kasvoja nimimerkeille/nimille. Jaksamisia kaikille mammoille ja vauvoille!
Dolosa ja Siiri tasan 3 kk
Hei vaan kaikille! Aika menee niin vinhaa vauhtia. Pienokaisemme tuntuvat kasvavan hurjaa vauhtia jokainen omissa lukemissaan.
Meillä ei puhettakaan edelleenkään mistään kääntymisestä=/ Muutenkin tuntuu olevan Aaron laiskan pulskee=) Maanantai iltana aloitin antamaan hieman velliä, kun on alkanut herättelee kahden tunnin välein öisin ja päivälläkin tuntuu ettei mikään ruokamäärä riitä. Välillä tää imetys meinaa tosissaan käydä hermoille, kun on ihan jatkuvaa. Kun samalla kuitenkin pitäisi reilu kaksi vuotiasta neitiä olla auttamassa yhdessä jos toisessa asiassa.....No, olen yrittänyt tolkuttaa itselleni, että tää kestää hetken vain, mutta....Mut ans kattoo jos toi velli tois apuja ja sitten jo parin viikon päästä viimeistään otan perunat kehiin. Torstaina on 3kk neuvola niin kuuleepi lukemat.
Hyviä vointeja kaikille!
H-R
Elikkäs mun sähköposti on pn_82@luukku.com. Treen tapaamista ajatellen voin halukkaille antaa puhelinnumeroni sähköpostitse. Vaikka saapa sinne muutkin postia laittaa :D
Meillä Aksu oppi kääntymään viime viikolla molemmin päin. Hienosti menee vatsalleen ja siinä sitten tietysti hetken päästä hermostuu kun ei tajua kääntyä toisinpäin, vaikka osaa...
Velli aloitettiin iltaan myös viikonloppuna kun yöt meni levottomiksi. Kyllä siitä nyt ainakin vähän on apua ollut.
pikku-milli & Akseli melkein 4kk
Meillä alko tänään kerhot. Huomena tytöistä keskimmäinen menee jo omaan kerhoonsa ja esikoinen sitten kuun lopusta eskariin, niin saan kerhoilla vaan näiden kahden nuorimman kanssa :) Joonatan tykkäs laululeikeistä! Nauraa rätkätti ääneen kun taputettiin ja veivattiin käsillä vaikka mitä. Lopussa väsähti ja veteli sitten tirsoja loppuajan sohvalla.
Neuvolassakin käytiin tänään. Komiasti oli ukko kasvanu! Nyt mitat oli 60,5cm ja 6000g. Sammasta on kielessä ja siihen pitäis nyt sitten käydä Rela-tippoja hakemassa. Piikinkin sai, mutta ei viitsinyt edes protestiksi itkeä. Enskerta onkin lääkärineuvola ja siihen varattiin tupla-aika... Vähän tutkitaan tasapainoa ja äänijänteitä :p Kun liikkuvassa autossa ja liikkuvissa vaunuissa huutaa ihan paniikissa. Eikä rauhotu millään. Paikallaan olevat vaunut ei ole kauhistus, eikä turvakaukalo paikallaan ollessa. kävellessä viihtyy kyllä sylissä, kun näkee ympäristöä, mutta autossa ja vaunuissa ei näe mitään, tuntuu vaan liike. Toivottavasti kuitenkaan ei olis mitään.
Ja itkiessä sinertyy, eikä saa kunnolla vedettyä henkeä, yskii vaan.
Nyrkit majailee nykyään suurimman osan ajasta suussa ja sillon kun niitä ei imeskellä, niin tuijotetaan silmät kierossa :) Leluun tarttuu, jos sen työntää käteen, mutta lelukaaren leluista ei koita saada kiinni. Sideharsorätistä on tullut hyvä kaveri ja sitä imeskelee innoissaan.
yöt on nyt menny paremmin kuin hyvin. Nukahtaa klo: 23 ja herää seuraavan kerran aamulla 9:30. Ei syö yöllä ollenkaan. Toistaseks. Varmasti tulee vielä muuttumaan, nyt iloitaan tästä rytmistä... Päivällä unet on ollu aika huonoja. Yleensä torkut kestää 5-15min kerrallaan.
Meidänkin vauvelia voi käydä kurkkaamassa kastetuissa ;) Uusimaa, Vantaa ja sieltä Joonatan.
Mutta nyt ruuanlaittoon ja sitten kaupasta kerhoreppua ostamaan!
Nalluri ja Joonatan 3kk