Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tuet on 1400e/kk, ja viimeisin tarjottu työ oli Postin varhaisjakelu 1100e/kk nettopalkalla

Vierailija
07.01.2021 |

Miksi siis menisin töihin?

Kommentit (578)

Vierailija
121/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei osaa yhtään ajatella huomista pidemmälle. Kivaa ilmaista rahaa, mutta siinähän sitten elelet pienellä eläkkeellä ja mitättömillä säästöillä vanhana.

Laskepa paljonko eläkettä ja säästöjä kertyy tuosta varhaisjakelupaikasta ja ole hiljaa

Laskeppa, pääseekö ap koskaan paremmille palkoille kotona makoilemalla vai aloittamalla "huonommasta" palkasta ja etenemällä elämässä?

Ihme elämänkatsomus, että elämässä pitää jumittaa samassa kohtaa kohtaa koko iän. Ensin ollaan jumittamassa työttömänä ja sitten ollaan jumittamassa varhaisjakelussa loppuelämä. Ei tuu ollenkaan mieleen, että kun saa jalan oven väliin, aukeaa uusia mahdollisuuksia?

No mietippä mikä aarrearkun kansi varhaisjakelussa ollessa aukeaa? Niinpä.

Vierailija
122/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muakaan aikoinaan huvittanut mennä siivoomaan myymälöitä, tein kai työt hyvin, tarjottiin myyjän paikkaa, otin sen. Tarjosivat koulutusta, otin sen. Ylenin osastovastaavaksi. Lisää koulutusta, pääsin aluepäälliköksi.

Nyt olen hyvätuloinen eläkeläinen.

Nykyaikanahan tuo ei tietysti enää onnistuisi.

Mä en ole ihan samaa mieltä tuosta ylenemisestä. Mä olin siivoojana ja siivosin tosi hyvin ja sain paljon kiitosta siitä. Kukaan ei ehdottanut mitään nousua minnekään, koska hyvä ja tunnollinen siivooja oli heille paljon tärjeämpi kuin minun urakehitykseni. Uutta hyvää siivoojaa olisi ollut paljon vaikeampi löytää kuin täyttää ihan hyvillä työntekijöillä ne mun mahd. ylenemispaikat.

Meidän työpaikalla siivooja opiskeli töiden ohella eteenpäin, sai lisää vastuita, nyt on  ammattikorkeakoulututkinto ja yli 4000 bruttopalkka. 

Toki tällaista tapahtuu, kutta esim. tunnollinen lehdenjakaja aamuyöllä on niin kiinnipidettävä hyvä työntekijä, että tunnollisuudensa johdosta tuskin noin vain pääsee postin päivähommiin.

Postikin on iso laitos missä on  vaikka minkälaisia ammatteja. Ei tuo siivoojakaan ole enää ollenkaan samalla alalla mutta samassa työpaikassa kyllä. Se on vähän itsestä kiinni, ei kukaan tule sieltä nostamaan ellei jotain tee itsekin sen hyväksi.

Iso laitos on tuo posti ja monetko yt oli viimekin vuonna? Vuokrafirman kautta voit jotain jakohimmia tuolta saada pari tuntia päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen täydet työtunnit ja palkkaa kilahtaa tilille reilu 1400€. Työmatka 100km ja oma auto on oltava. Pärjään hädin tuskin, en pysty hankkimaan juuri mitään ylimääräistä, kaikki raha menee auton huollattamiseen kun aina on jotain pientä remppaa kun noin paljon tulee työajoa, siihen tietty omat pienet reissut päälle. Mielelläni makaisin kotona mutta sen sijaan kulutan aikani istumalla autossa ja makselemalla kotona makoilijoille tukirahaa. Ei naurata.

Hurja tilanne. Olisiko sinun mahdollista muuttaa lähemmäs työpaikkaa tai yrittää neuvotella työpaikan kanssa jostain kompensaatiosta oman auton käyttöön?

Tämä se on mukavaa ja helppoa tämä muuttaminen. Muuta lähemmäs työpaikkaa, niin kaikki ongelmat poistuu sillä.

Niin, kun joskus sitä vaan joutuu "muuttamaan työn perässä", kuten sanonta kuuluu. Muinoin muutettiin jopa Ruotsiin ja töihin tehtaisiin. Laudat kotimökin ikkunoihin ja menoksi. Kaikille kun ei ole sitä kevyttä ja kivaa sisätyötä siellä omassa olohuoneessa, vaan joutuu hieman tekemään pikku myönnytyksiä. Kun kaikki ei voi olla lääkäreitä ja pitää praktiikkaa omassa kartanossa.

Ja jos ei "ongelma poistu kokonaan muuttamalla lähemmäs työpaikkaa", niin jää ainakin enemmän käteen. Onko sisua? Yritystä? Vai nostaako vain sitä itselle kuulumatonta rahaa tekemättä mitään?

Hei taata, ymmärrät varmaan että ajat ovat HIEMAN muuttuneet niistä ruotsin tehtaiden ajoista lol. Ja nykyään sitä kämppääkään ei saa vain "ottamalla"

Tunteakseen Suomen historiaa ei tarvitse olla "taata". Ja kyse ei ole vanhojen aikojen metodeista, vaan ASENTEISTA. Jos olisit yrittänyt muuttaa tilannetta, olisit jo varmaan sen esiin tuonutkin. Kertonut, että "yrityksistäni huolimatta en saanut asuntoa" jne. Ivallinen asenteesi kertookin kaiken perusoleellisen.

Mutta "jotkut ne tilaavat mieluummin pitsan kotiin, kuin jaksavat lähteä kävellen kauppaan".

Vierailija
124/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postikin maksattaa osan palkasta yhteiskunnalla. Pomot saa miljoonansa. Eikö tähän kukaan puutu.

Vierailija
125/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä on maininnut työterveyden. Kuinka laaja työterveys Postin varhaisjakelijoille kuuluu? Useinhan tuollaisissa hanttihommissa työterveys on pelkkä minimi, johon esim. yleislääkäripalvelut ei kuulu. Sellaisissa paikoissa olevat joutuu siis jonottamaan terveyskeskukseen siinä missä työttömätkin, ellei kyse ole työtapaturman tms. hoidosta.

Onko Posti poikkeus, joka tarjoaa duunareilleen kattavammat työterveyspalvelut?

Ainakin 2010 oli vielä varsin kattavat, erikoislääkäreillä tuli käytyä.

Vierailija
126/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muakaan aikoinaan huvittanut mennä siivoomaan myymälöitä, tein kai työt hyvin, tarjottiin myyjän paikkaa, otin sen. Tarjosivat koulutusta, otin sen. Ylenin osastovastaavaksi. Lisää koulutusta, pääsin aluepäälliköksi.

Mä en ole ihan samaa mieltä tuosta ylenemisestä. Mä olin siivoojana ja siivosin tosi hyvin ja sain paljon kiitosta siitä. Kukaan ei ehdottanut mitään nousua minnekään, koska hyvä ja tunnollinen siivooja oli heille paljon tärjeämpi kuin minun urakehitykseni. Uutta hyvää siivoojaa olisi ollut paljon vaikeampi löytää kuin täyttää ihan hyvillä työntekijöillä ne mun mahd. ylenemispaikat.

Meidän työpaikalla siivooja opiskeli töiden ohella eteenpäin, sai lisää vastuita, nyt on  ammattikorkeakoulututkinto ja yli 4000 bruttopalkka. 

hyvä hänelle mutta poikkeus vahvistaa säännön, tuskin montaa tällaista tuhkimotarinaa enää löytyy

Vierailija
127/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyön ohessa saa edelleen työttömyyskorvausta. Toki pienempää kuin työttömänä, mutta saa kuitenkin. Ensimmäiset 300 euroa ei vielä pienennä korvausta,, siitä eteenpäin pienentää noin puolella. Joten nyt laskurilla (googleta) laskemaan se oma tilanne ja huomaat, että se talous tosiasiassa kohenee eikä suinkaan kurjistu työn vastaan ottamalla.

Vierailija
128/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap "menetä" mitään "omaa rahaansa" menemällä töihin. Hänen saamansa rahat ovat kaikki veronmaksajien maksamia, eli tukia, jotka on tarkoitettu tilapäiseen elämään niillä, kunnes saa töitä! Miten ihmeessä näistä kohta jo "palkkana" puhutaan????? "Kun mun tulot on sen ja sen verran" :O

Ei ole mitään valintoja "Kun mä saan tukia paremmin ja enemmän rahaa niistä", niin en mene töithin, kun sitten mun "tulot" laskee, vaan työ on se, millä ihmisen kuuluu itsensä elättää, olkoon tuet vaikka kuusinkertaiset palkkaan nähden. Palkka voi olla pienempi kuin tuet yhteensä, mutta oletko tosiaan sitä mieltä, että tässä on oikein alkaa kikkailla jotenkin, jottei vaan tarvitsisi mennä töihin??

Pienipalkkaisia ihmisiä ja pätkätyöläisiä on varmaan kohta suurin osa tässä maassa, ja koko järjestelmä kaatuu, jos tukien myötä annettais tilaisuus ja valinta jäädä "harrastamaan ja liikkumaan", kuten joku tätä lusmuilua nimitti.

Loisimista yhteiskunnan varoilla näköjään puolustellaan täällä oikein tosissaan!???[/quote]

Tätä minäkin juuri mietin. Sairasta että suomessa tälläinen ilmapiiri että on ok jäädä kotiin koska ei huvita mennä töihin. Itse olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja saan todella vähän rahaa koska mies töissä, aijon mennä ensi syksynä töihin kun lapsi 1v8kk koska haluan alkaa elää normaalia elämää ilman jatkuvaa kituuttamista rahoilla. Olen ollut töissä 19v asti ja oma pää ei kestä kotona olemista vuositolkulla.

Minun mielestä tälläisissä tapauksissa parhain toimintatapa olisi että jos ei tarjottu työ kelpaa nii tukia pois. Ei ole työssäkäyvien tehtävä elättää näitä huvinvuoksi kotona olevia.

Vierailija
129/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalin ja itsekunnioituksen vuoksi?

Eilen katselin juuri lähes 80v pariskuntaa joka tässä meidän okt/rivari alueella jakelee noita ilmaisjakelulehtiä ja mainoksia. Tulee reippailtua, lähdettyä kotoa ulos ja saa ehkä muutaman euron pienen eläkkeen lisäksi (koska tuskin saavat mitään tukia). Heitä kunnioitan syvästi. 

Vierailija
130/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä palkkasuosta ei noin vaan nousta, putosin pätkätöihin suht vanhana ja se romutti täysin työmarkkinakelpoisuuteni.

Pienimmät palkat ovat suhteessa laskeneet hyvin rajusti. Syy lienee siinä, että uudelle työntekijälle maksetaan huonoa palkkaa ha palkankorotukset ovat joitakin senttejä, hinnat taas kallistuvat huomattavasti ripeämmin.

Näin on.

Vierailija
131/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

postilla "kuulemma " näitä alihankkijoita jotka teettävät autolla suoritettavaa jakelua urakkana eli suomeksi sanottuna pakottavat/kannustavat ajamaan ylinopeutta ja pysäköimään virheellisesti

Vierailija
132/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikatyön ohessa saa edelleen työttömyyskorvausta. Toki pienempää kuin työttömänä, mutta saa kuitenkin. Ensimmäiset 300 euroa ei vielä pienennä korvausta,, siitä eteenpäin pienentää noin puolella. Joten nyt laskurilla (googleta) laskemaan se oma tilanne ja huomaat, että se talous tosiasiassa kohenee eikä suinkaan kurjistu työn vastaan ottamalla.

Ehkä jos työmatka on kävelymatkan päässä, eikä täten mene kuluja työmatkaan.

Vierailija
133/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvä hänelle mutta poikkeus vahvistaa säännön, tuskin montaa tällaista tuhkimotarinaa enää löytyy

Tuohan on ihan normaalia. Mun tyttäreni opiskeli korkeakoulututkinnon ja samalla teki 1-2 hanttihommaa saadakseen työkokemusta ja rahaa ettei tarvinnut edes opintolainaa. Opintotuenkin maksoi takaisin koska palkka oli suurempi. 

Vierailija
134/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4h työpäivä ja vuoden olen kuunnellut selityksiä siitä miksi en saa soviteltua päivärahaa vaikka työttömänä "palkka" oli suurempi kuin nyt (brutto siis vähän alle tonnin ja käteen noin 750e/kk, ei tukia)

Vierailija
135/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei osaa yhtään ajatella huomista pidemmälle. Kivaa ilmaista rahaa, mutta siinähän sitten elelet pienellä eläkkeellä ja mitättömillä säästöillä vanhana.

Pakko nyt sanoa mutta 1100€:n palkasta ei kerry kummostakaan eläkettä, eikä siitä pysty edes säästämään.

Valoja päälle nyt siellä hei!

Oikein valoja päälle ;D Siis töihin ei pidä ja on turhaa  mennä, koska eläkettä ei kerry? Voi loi sia tyytyväisenä, kun palkka kuitenkin tulee olemaan pieni? Tukia vaan niin kauan kuin mahdollista, ja sitten tuleva eläkekin röyhkeästi vaan ilman mitään työpanosta, ja muiden maksamana? Antaa muiden tehdä työt ja maksella verot, joilla voi itse elellä tyytyväisenä ja vielä nokkelana? Sanoo vain muille, etten mä mitään tee hei, ja nyt valoja päälle! :D Vau, eipä ihme, että työttömiä on näin paljon.  eri

No kuule just näin. Pitäisiköhän sinunkin yrittää vaikuttaa asioihin niin, että työstä maksettaisiin parempi palkka kuin työttömyydestä, vaikka äänestämällä? Sen sijaan että hurskastelet täällä turbolampaana.

Kiitos vinkistä, olen aina äänestänyt. Jätän mielelläni sinut hurskastelemaan ja oikeuttamaan loisimisesi, kun taitaa olla jopa parempikin, ettet ole työelämässä mukana. Toivottavasti kaikki eivät ajattele samoin, voi nimittäin loppua sun vapaamatkustelu lyhyeen.

Vierailija
136/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hulppean eläkkeen ajattelit, että 1100 euron palkalla saa?

Vierailija
137/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ljlkljl kirjoitti:

Kylläpä motivoi ikänsä töitä tehnyttä, kouluttautunutta naisihmistä. Sen verran pieni ero on palkassani ja luuserille makoilusta maksetuissa tuissa. Yhteiskunnassa on paljon pielessä, kun tukia saa noin paljon ja helposti. 

Tervemenoa kokeilemaan työttömän tukia!

Tahtomattaan työtön aktiivinen työnhakija on eriasia kuin sossupummi. Tämä kannattaa kaikkien muistaa! 

Samoin pienituloinen työläinen joka sinnittelee paremman elämän toivossa saamatta mitään tukia.

Vierailija
138/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on pieni, osin ymmärrän ettei motivoi. Toki tuolla ei voi 8h päiviäkään vaatia. Ja tuohon ainakin pks-alueella saa asmistuet tms päälle. Yksi syy ottaa vastaan kehnompikin työ on se että se edesauttaa kyllä sitten paremman työn löytymistä. Toki jos ei ole aikomustakaan siihen ....

Vierailija
139/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajana ja yrittäjänä voisin sanoa, että huonokin työ on parempi kuin olla vuosia kotona.

Työllistymisen kannalta on aina parempi, että on ihminen joka tekee työtä mieluimmin kuin istuu tukia odottamassa.

Itse miettisin mikä on tulevaisuuden näkymä, koska sen huonon työn vastaanottaja todennäköisemmin etenee jollekin muulle työpaikalle kuin tämä joka jää kotiin.

Jos nuoresta asti on tukien varassa ei ole kuin perintö tai lottovoitto millä nostaa elintasoa eikä kituutella kuukaudesta toiseen ja viimeistään eläkkeelle jäädessä tipahtaa kylmä luu kouraan, kun ei riitäkään rahat vuokraan ja lääkkeisiin, saati siihen ruokaan.

Työelämän aikana pitäisi pystyä kerryttämään varallisuutta eläkeiän turvaksi.

Itse, kuten moni kurssikaverini suoritin pitkän tutkinnon vain todetakseen että oman alan tai edes oman osaamistason töitä ei juuri ole, niillekään jotka ovat saaneet työkokemusta hankittua - koskee erityisesti naisia.

Kouluttauduin uuteen ammattiin, jota eläkeikään tekemällä tulen taatusti näkymään syöpä-, tulesvaiva-, sydäntauti- ja aivoinfarktitilastoissa sekä uhraan illat ja viikonloput työlle eikä mitään helpotusta ole luvassa. Etenemistä ei tapahdu, palkka nousee roposia.

Niin että lopettakaa nämä lässytykset joissa mikä tahansa työ on parempaa kuin joutenolo. Ei kiinnosta onko säästöjä sitten kun olet eläkkeelle jäädessäsi ihmisraunio. Keksikää parempia syitä kuin pois sohvalta loiset ja vastaavat. Ymmärrän kansantaloudellisen puolen, ja siihen auttavat rakenteelliset muutokset ja verotus.

Tästähän et voi oikein syyttää kuin itseäsi ettet ole ymmärtänyt mihin työllistyy opiskelemalla.

Vierailija
140/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ljlkljl kirjoitti:

Kylläpä motivoi ikänsä töitä tehnyttä, kouluttautunutta naisihmistä. Sen verran pieni ero on palkassani ja luuserille makoilusta maksetuissa tuissa. Yhteiskunnassa on paljon pielessä, kun tukia saa noin paljon ja helposti. 

Palkoissa ei ole mitään vikaa Suomessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän