Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tuet on 1400e/kk, ja viimeisin tarjottu työ oli Postin varhaisjakelu 1100e/kk nettopalkalla

Vierailija
07.01.2021 |

Miksi siis menisin töihin?

Kommentit (578)

Vierailija
161/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa saisi asumistukea ja sovitellun työttömyysetuuden. Facepaöm

Vierailija
162/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkykyinen henkilö, joka valitsee tuet työn sijasta, on yksiselitteisesti varas. Hän varastaa meidän kaikkien muiden lompakosta, koska tuet on tarkoitettu avuksi silloin, kun muuta ei ole, ei vapaasti valittavaksi vaihtoehdoksi, jos työt ei huvita.

T. Vajaatyökykyinen, pitkäaikaistyötön ja 60-kymppinen, joka on vihdoin saanut osa-aika työtä ja on siitä onnellinen.

Ei ole lain silmissä. Revi siitä

En yhtään ihmettele että olet vajaa, koska et tajua kuinka paljon työttömiä tässä maassa on. Jos työhön ei löydy tekijää voi tarjoaja katsoa peiliin. Korkeimpia tukia voi toki alentaa, mutta ei tuo säälittävä syyllistäminen tehoa jos joku ei halua tiettyä työtä tehdä.

Jännää miten niin moni simppeli jeesustelee sillä että ITSE on töissä ja kuinka työttömän pitäisi sitä tätä..sairasta hallitsemis-vibaa näissä viesteissä. Katsotaan miten moni näistä ylijumal-työssäkäyvistä menisi pesemään pönttöjä hammasharjalla tai kuuraamaan lattiaa kiinalaisen hikipajan palkalla kun itse jäisi työttömäksi. Veikkaan ettei kukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruudessa oli häpeällistä elää pitkään tukien varassa, töihin mentiin, eikä laskettu kumpi on kannattavampaa. Oli hienoa sanoa, että olen töissä. Toimeentulotukea haki vain todella köyhät. Mun mies jäi työttömäksi 25 vuoden työputken jälkeen kohtuupalkkaisesta työstä. Oli työttömänä reilut puoli vuotta, sai sitten työpaikan, käteen jää muutama satanen vähemmän kuin työttömyystukea jäi. Ei ole kiva, mutta toivoo, että vielä löytäisi paremmin palkatun työn. Lisäksi on oppinut tässä työssä jo monia asioita ja saanut mukavia työkavereita. On se parempi cv:ssä että on ollut töissä, kuin työttömänä pitkään.

Vierailija
164/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajana ja yrittäjänä voisin sanoa, että huonokin työ on parempi kuin olla vuosia kotona.

Työllistymisen kannalta on aina parempi, että on ihminen joka tekee työtä mieluimmin kuin istuu tukia odottamassa.

Itse miettisin mikä on tulevaisuuden näkymä, koska sen huonon työn vastaanottaja todennäköisemmin etenee jollekin muulle työpaikalle kuin tämä joka jää kotiin.

Jos nuoresta asti on tukien varassa ei ole kuin perintö tai lottovoitto millä nostaa elintasoa eikä kituutella kuukaudesta toiseen ja viimeistään eläkkeelle jäädessä tipahtaa kylmä luu kouraan, kun ei riitäkään rahat vuokraan ja lääkkeisiin, saati siihen ruokaan.

Työelämän aikana pitäisi pystyä kerryttämään varallisuutta eläkeiän turvaksi.

Itse, kuten moni kurssikaverini suoritin pitkän tutkinnon vain todetakseen että oman alan tai edes oman osaamistason töitä ei juuri ole, niillekään jotka ovat saaneet työkokemusta hankittua - koskee erityisesti naisia.

Kouluttauduin uuteen ammattiin, jota eläkeikään tekemällä tulen taatusti näkymään syöpä-, tulesvaiva-, sydäntauti- ja aivoinfarktitilastoissa sekä uhraan illat ja viikonloput työlle eikä mitään helpotusta ole luvassa. Etenemistä ei tapahdu, palkka nousee roposia.

Niin että lopettakaa nämä lässytykset joissa mikä tahansa työ on parempaa kuin joutenolo. Ei kiinnosta onko säästöjä sitten kun olet eläkkeelle jäädessäsi ihmisraunio. Keksikää parempia syitä kuin pois sohvalta loiset ja vastaavat. Ymmärrän kansantaloudellisen puolen, ja siihen auttavat rakenteelliset muutokset ja verotus.

Tästähän et voi oikein syyttää kuin itseäsi ettet ole ymmärtänyt mihin työllistyy opiskelemalla.

minun lähipiirissä 3 maisterista 2 on työttömänä ja 1 määräaikaisessa työssä

Vierailija
165/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoimia työpaikkojan n.40 tuhatta.

Työttömiä n. 200 tuhatta.

Kertokaapa minulle että miten sitä sinne töihin vain mennään?

Noistakin avoimista työpaikoista taitaa olla 10 tuhatta olla lääkäreille ja sairaanhoitajille.

Pitäiskö 60 vuotiaan ukon alkaa lukemaan lääkäriksi?

Nämä palstalla luuhaavat "työssä käyvät" eivät ole mitään penaalin terävimpiä kyniä :) 

Vierailija
166/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka on pieni, osin ymmärrän ettei motivoi. Toki tuolla ei voi 8h päiviäkään vaatia. Ja tuohon ainakin pks-alueella saa asmistuet tms päälle. Yksi syy ottaa vastaan kehnompikin työ on se että se edesauttaa kyllä sitten paremman työn löytymistä. Toki jos ei ole aikomustakaan siihen ....

Töissäkäyvä saa helpommin toista työtä mutta ongelma on siinä kun ottaa vastaan "roskatyötä" ja status muuttuu niin ei enää oteta kunnon töihin, karsiutuu heti automaattihaussa kun ammatin kohdalla lukee "väärä nimike".

Pari kertaa olen sivukorvalla kuullut myös näitä "tästä ja tästä firmasta" ei oteta tänne ketään, siellä on vaan "sellasta ja sellasta" porukkaa.

Vierailija
167/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan sairasta. Mun yksi tuttavapariskunta saa työttömyystuet kahdelle, sossutukea joku 1200e käyttöön kalliin vuokran maksun lisäksi. Lapset hoidossa ja aikuiset (toinen luuraa kotona ja toinen harrastuksissaan). Jos yksi menisi töihin, sen pitäisi tienata 4000e bruttona jotta saisi samat rahat.

Lapsiperheille noi tuet on kyll ihan mukavat. Kyllä kelpaa näiden muualta tulleiden suurperheiden..

Vierailija
168/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä sen bruttopalkan, niin voidaan arvoida realistisesti.

Jos bruttopalkka on 1200 euroa niin käteen jää 1100 euroa.

Vierailija
169/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka on pieni, osin ymmärrän ettei motivoi. Toki tuolla ei voi 8h päiviäkään vaatia. Ja tuohon ainakin pks-alueella saa asmistuet tms päälle. Yksi syy ottaa vastaan kehnompikin työ on se että se edesauttaa kyllä sitten paremman työn löytymistä. Toki jos ei ole aikomustakaan siihen ....

Töissäkäyvä saa helpommin toista työtä mutta ongelma on siinä kun ottaa vastaan "roskatyötä" ja status muuttuu niin ei enää oteta kunnon töihin, karsiutuu heti automaattihaussa kun ammatin kohdalla lukee "väärä nimike".

Pari kertaa olen sivukorvalla kuullut myös näitä "tästä ja tästä firmasta" ei oteta tänne ketään, siellä on vaan "sellasta ja sellasta" porukkaa.

Tämä on ikävä kyllä totta. Jää sille surkealle statukselle loppuiäksi

Vierailija
170/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap "menetä" mitään "omaa rahaansa" menemällä töihin. Hänen saamansa rahat ovat kaikki veronmaksajien maksamia, eli tukia, jotka on tarkoitettu tilapäiseen elämään niillä, kunnes saa töitä! Miten ihmeessä näistä kohta jo "palkkana" puhutaan????? "Kun mun tulot on sen ja sen verran" :O

Ei ole mitään valintoja "Kun mä saan tukia paremmin ja enemmän rahaa niistä", niin en mene töithin, kun sitten mun "tulot" laskee, vaan työ on se, millä ihmisen kuuluu itsensä elättää, olkoon tuet vaikka kuusinkertaiset palkkaan nähden. Palkka voi olla pienempi kuin tuet yhteensä, mutta oletko tosiaan sitä mieltä, että tässä on oikein alkaa kikkailla jotenkin, jottei vaan tarvitsisi mennä töihin??

Pienipalkkaisia ihmisiä ja pätkätyöläisiä on varmaan kohta suurin osa tässä maassa, ja koko järjestelmä kaatuu, jos tukien myötä annettais tilaisuus ja valinta jäädä "harrastamaan ja liikkumaan", kuten joku tätä lusmuilua nimitti.

Loisimista yhteiskunnan varoilla näköjään puolustellaan täällä oikein tosissaan!???

Tätä minäkin juuri mietin. Sairasta että suomessa tälläinen ilmapiiri että on ok jäädä kotiin koska ei huvita mennä töihin. Itse olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja saan todella vähän rahaa koska mies töissä, aijon mennä ensi syksynä töihin kun lapsi 1v8kk koska haluan alkaa elää normaalia elämää ilman jatkuvaa kituuttamista rahoilla. Olen ollut töissä 19v asti ja oma pää ei kestä kotona olemista vuositolkulla.

Minun mielestä tälläisissä tapauksissa parhain toimintatapa olisi että jos ei tarjottu työ kelpaa nii tukia pois. Ei ole työssäkäyvien tehtävä elättää näitä huvinvuoksi kotona olevia.

Minua jotenkin huvittaa, kun tätä keskustelua käydään mielipiteillä luokkaa:

- En minun pääni ainakaan kestä joutenoloa

- Olen tehnyt töitä jo 7-vuotiaasta asti

- Onhan se nyt parempi jotain tehdä, ihan sama mitä kunhan ei Sohvalla Makaamista

Voivat koskea sinua, eivät ole yleistettävissä. Ja mitä tulee tarjotusta työstä kieltäytymiseen on karenssi keksitty jo aikaa sitten. Oliko muuta?

Vierailija
171/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuollaisella palkalla herää joka yö kahden aikaan, lämmitelee autoa tai fillaroi yksin johonkin kaupungin laitamille?

Nyt lakkaatte valehtelemasta menkää töihin-huutajat! Se on niin kiva näpäytellä jostain suojatyöpaikan näppäimistön ääreltä jonka suurin murhe työssä on minkävärisrn ranteenlämmittimen tänään pukisi. Ärsyttävää itsensä ylentämistä!

Vierailija
172/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajana ja yrittäjänä voisin sanoa, että huonokin työ on parempi kuin olla vuosia kotona.

Työllistymisen kannalta on aina parempi, että on ihminen joka tekee työtä mieluimmin kuin istuu tukia odottamassa.

Itse miettisin mikä on tulevaisuuden näkymä, koska sen huonon työn vastaanottaja todennäköisemmin etenee jollekin muulle työpaikalle kuin tämä joka jää kotiin.

Jos nuoresta asti on tukien varassa ei ole kuin perintö tai lottovoitto millä nostaa elintasoa eikä kituutella kuukaudesta toiseen ja viimeistään eläkkeelle jäädessä tipahtaa kylmä luu kouraan, kun ei riitäkään rahat vuokraan ja lääkkeisiin, saati siihen ruokaan.

Työelämän aikana pitäisi pystyä kerryttämään varallisuutta eläkeiän turvaksi.

Itse, kuten moni kurssikaverini suoritin pitkän tutkinnon vain todetakseen että oman alan tai edes oman osaamistason töitä ei juuri ole, niillekään jotka ovat saaneet työkokemusta hankittua - koskee erityisesti naisia.

Kouluttauduin uuteen ammattiin, jota eläkeikään tekemällä tulen taatusti näkymään syöpä-, tulesvaiva-, sydäntauti- ja aivoinfarktitilastoissa sekä uhraan illat ja viikonloput työlle eikä mitään helpotusta ole luvassa. Etenemistä ei tapahdu, palkka nousee roposia.

Niin että lopettakaa nämä lässytykset joissa mikä tahansa työ on parempaa kuin joutenolo. Ei kiinnosta onko säästöjä sitten kun olet eläkkeelle jäädessäsi ihmisraunio. Keksikää parempia syitä kuin pois sohvalta loiset ja vastaavat. Ymmärrän kansantaloudellisen puolen, ja siihen auttavat rakenteelliset muutokset ja verotus.

Tästähän et voi oikein syyttää kuin itseäsi ettet ole ymmärtänyt mihin työllistyy opiskelemalla.

Ja tämä on työssäkäyvien älyn taso.

Vierailija
173/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska saisit tukea enemmän kuin nyt. Työntekijöillä asumistuessa on 300€n vähennys palkasta. Eli saavat sillä isommilla tuilla tukea.

Vierailija
174/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka saa tuollaiset tuet? Mulla ne on nippanappa 1 200€/kk. Asun kahden lapsen kanssa. Tuet ovat työmarkkinatuki, lapsilisä ja elarit. En ole oikeutettu asumistukeen.

Nuo tuet kun tulevat kolmessa erässä pitkin kuuta, niin tiukkaa välissä on. Todellakin haluan töihin, jolloin iso summa tulee kerran kuussa eikä kolmessa pikku erässä.

Vierailija
175/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, Suomen sosiaaliturva on liian hyvä, kotona loisiminen on liian helppoa.

Kyllä se niin vaan on, että palkat ne p*skat on. Kyllä palkalla pitäisi tulla toimeen niin, ettei tarvis ees asumistukia nostella. Lisäks vuokrat on ihan sairaan korkeita nykyään ja kokoajan vaan nousee, mutta palkat ei nouse. Lisäksi, palkka ei nouse samassa suhteessa, kun mitä on elätettäviä. Jos on esimerkiksi lapsia, niin et saa moninkertaista palkkaa. Mutta Kela maksaa jokaisesta lapsesta enemmän tukia. Ite olin viimeksi töissä 11e/h tuntipalkalla. En voittanut siinä yhtään rahallisesti eikä tuntunut et kruununi olisi kiiltävämpi. Sen sijaan olin kamalan hermona kokoajan ja väsynyt enkä jaksanut edes lasta.

Palkat ovat hyviä, mutta täällä lypsetään liikaa,  esim. asumisesta ja autoilusta.

Vierailija
176/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkykyinen henkilö, joka valitsee tuet työn sijasta, on yksiselitteisesti varas. Hän varastaa meidän kaikkien muiden lompakosta, koska tuet on tarkoitettu avuksi silloin, kun muuta ei ole, ei vapaasti valittavaksi vaihtoehdoksi, jos työt ei huvita.

T. Vajaatyökykyinen, pitkäaikaistyötön ja 60-kymppinen, joka on vihdoin saanut osa-aika työtä ja on siitä onnellinen.

Tähän liittyy sellaisia asioita kuin esim kuinka kaukaa pitää ottaa töitä tai miten hankalan julkisen matkan takaa eli kai se kohtuuden raja pitää jossain kulkea. 

Voidaanko vaatia paikkakunnan vaíhtamista jos vaimo on töissä eri kaupungissa.

Sitten kun työajat ja vuorot menneet hyvinkin hankalaksi eli pitääkö vaikka perheelliseltä vaatia että tekee sekä aamuvuoroa, iltavuoroa että yövuoroa ja eräässä paikassa näitä kaikkia 3 tehtiin jopa samalla viikolla.

Pitääkö 62 vuotiaan lähteä korona-kouluun avustajaksi.

Listaa voi jatkaa mutta pointit tulivat varmaankin esiin

Vierailija
177/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nuoruudessa oli häpeällistä elää pitkään tukien varassa, töihin mentiin, eikä laskettu kumpi on kannattavampaa. Oli hienoa sanoa, että olen töissä. Toimeentulotukea haki vain todella köyhät. Mun mies jäi työttömäksi 25 vuoden työputken jälkeen kohtuupalkkaisesta työstä. Oli työttömänä reilut puoli vuotta, sai sitten työpaikan, käteen jää muutama satanen vähemmän kuin työttömyystukea jäi. Ei ole kiva, mutta toivoo, että vielä löytäisi paremmin palkatun työn. Lisäksi on oppinut tässä työssä jo monia asioita ja saanut mukavia työkavereita. On se parempi cv:ssä että on ollut töissä, kuin työttömänä pitkään.

Sinun nuoruudessa maksettiin vielä kunnon palkkaa ja työmääräkin oli kohtuullinen verrattuna nykypäivään.

Vierailija
178/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap "menetä" mitään "omaa rahaansa" menemällä töihin. Hänen saamansa rahat ovat kaikki veronmaksajien maksamia, eli tukia, jotka on tarkoitettu tilapäiseen elämään niillä, kunnes saa töitä! Miten ihmeessä näistä kohta jo "palkkana" puhutaan????? "Kun mun tulot on sen ja sen verran" :O

Ei ole mitään valintoja "Kun mä saan tukia paremmin ja enemmän rahaa niistä", niin en mene töithin, kun sitten mun "tulot" laskee, vaan työ on se, millä ihmisen kuuluu itsensä elättää, olkoon tuet vaikka kuusinkertaiset palkkaan nähden. Palkka voi olla pienempi kuin tuet yhteensä, mutta oletko tosiaan sitä mieltä, että tässä on oikein alkaa kikkailla jotenkin, jottei vaan tarvitsisi mennä töihin??

Pienipalkkaisia ihmisiä ja pätkätyöläisiä on varmaan kohta suurin osa tässä maassa, ja koko järjestelmä kaatuu, jos tukien myötä annettais tilaisuus ja valinta jäädä "harrastamaan ja liikkumaan", kuten joku tätä lusmuilua nimitti.

Loisimista yhteiskunnan varoilla näköjään puolustellaan täällä oikein tosissaan!???

Tätä minäkin juuri mietin. Sairasta että suomessa tälläinen ilmapiiri että on ok jäädä kotiin koska ei huvita mennä töihin. Itse olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja saan todella vähän rahaa koska mies töissä, aijon mennä ensi syksynä töihin kun lapsi 1v8kk koska haluan alkaa elää normaalia elämää ilman jatkuvaa kituuttamista rahoilla. Olen ollut töissä 19v asti ja oma pää ei kestä kotona olemista vuositolkulla.

Minun mielestä tälläisissä tapauksissa parhain toimintatapa olisi että jos ei tarjottu työ kelpaa nii tukia pois. Ei ole työssäkäyvien tehtävä elättää näitä huvinvuoksi kotona olevia.

Minua jotenkin huvittaa, kun tätä keskustelua käydään mielipiteillä luokkaa:

- En minun pääni ainakaan kestä joutenoloa

- Olen tehnyt töitä jo 7-vuotiaasta asti

- Onhan se nyt parempi jotain tehdä, ihan sama mitä kunhan ei Sohvalla Makaamista

Voivat koskea sinua, eivät ole yleistettävissä. Ja mitä tulee tarjotusta työstä kieltäytymiseen on karenssi keksitty jo aikaa sitten. Oliko muuta?

Olen tehnyt 16 vuotiaasta töitä ja nyt vanhana ei kiinnosta enää. No ei sen puoleen kukaan ei edes tarjoa aamuposti jakoa, vaikka siitä on 80-luvulta kokemusta. No toisaalta, en pystyisi pyörääkään enää polkemaan, eikä ole omaa autoa.

Ihmiset ei tajua, että kaikki ovat erilaisessa tilanteessa kuin itse. Alkaen jo olosuhteista. En ikinä pääsisi 18 vuotiasta tyttöäni jakamaan aamupostia Helsingissä, vaikka itse tein sitä 80-luvulla pienessä kaupungissa. Ja nyt itse en pystyisi tuota työtä tekemään, vaikka vaihtoehtona olisi nälkä.

Vierailija
179/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan sairasta. Mun yksi tuttavapariskunta saa työttömyystuet kahdelle, sossutukea joku 1200e käyttöön kalliin vuokran maksun lisäksi. Lapset hoidossa ja aikuiset (toinen luuraa kotona ja toinen harrastuksissaan). Jos yksi menisi töihin, sen pitäisi tienata 4000e bruttona jotta saisi samat rahat.

juuri tämä on USKOMATONTA että kaikkien kulujen päälle pitää vielä saada rahaa, mun osa-aika palkka ei riitä edes vuokraan enkä nosta tukia

heilläkin varmaan joku ihan kohtuuton vuokra ja pitäisi laittaa pienempään asuntoon ja halvemmalle alueella jne

Vierailija
180/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet tuota 6kk samalla hakien muuta työtä, josta maksetaan paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan