Mun tuet on 1400e/kk, ja viimeisin tarjottu työ oli Postin varhaisjakelu 1100e/kk nettopalkalla
Kommentit (578)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit et eläis yhteiskunnan varoilla
Eläähän somputkin hyvällä omallatunnolla.
Jos kerran haluat kuulua siihen joukkoon ja olla samanlaisia kuin he, niin mikäs siinä sitten auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin mansikkamaalla kesätöissä viitenä kesänä. Aloin 13 vuotiasna, työttömyyspäiviä 4kpl 35v työuralla, tiukkaa ollut 2 lapsen kanssa mutta nyt ovat hyvissä ammateissa, asuntonikin maksettu ja saatana sossusta on maksettu lapsilisät ei muuta. Minä olen helvetin ylpeä itsestäni ja lapsistani. Inhoan etuuksien avulla makailevia elämäntapatyöttömiä. Noita vielä pitäis ymmärtää helvetisti. Tämä maa on sairas.
Helpottiko?
Helpottaa heti kun elämäntapaloisijat lopettaa toisten rahoilla elämisen! Eihän loisija halua maksaa toisen loisijan elämää kuitenkaan, sossuun vinkumaan ja asuvat eri kämpissä että saavat täydet tuet. Härskiä veronmaksajuen vedätystähän se on.
Täytyy varmaan olla aika syrjäytynyt, jos kokee mieluisemmaksi toisten elätettävänä olemisen, kuin itsensä elättämisen ja kortensa kekoon kantamisen. Työt tarjoaa elämään rutiinin, työyhteisön ja mahdollisuuden edetä muihin tehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin mansikkamaalla kesätöissä viitenä kesänä. Aloin 13 vuotiasna, työttömyyspäiviä 4kpl 35v työuralla, tiukkaa ollut 2 lapsen kanssa mutta nyt ovat hyvissä ammateissa, asuntonikin maksettu ja saatana sossusta on maksettu lapsilisät ei muuta. Minä olen helvetin ylpeä itsestäni ja lapsistani. Inhoan etuuksien avulla makailevia elämäntapatyöttömiä. Noita vielä pitäis ymmärtää helvetisti. Tämä maa on sairas.
Helpottiko?
Tukien antaja tuista päättää ja on yksinään syyllinen. Harva vastustaa kiusausta rahanjaossa. Tuissa ei ole oikeastaan muuta pahaa kuin se, että tukia menee myös kaljaan/viinaan/tupakkaan. -Asumistuen takia vuokran suuruudella/pienuudella ei käytännössä voi kilpailla.
Tunnen muutaman nuoren miehen, jotka ajattelevat, että onneksi asuvat Suomessa, jossa saa ilmaista rahaa. Ihan kantasuomalaisia. Elävät hyvin vaatimattomasti, mutta eivät joko jaksa tai halua palkkatöihin, muuta kuin välillä käyvät kirjastossa tekemässä töitä tai jakavat mainoslehtiä, sekin on liian rankkaa. Ovat ihan fiksuja jne, mutta tuo asenne ihmetyttää. Mistä he luulevat rahan tulevan? Eikö heillä ole itsekunnioitusta? Toinen ei mene kouluun opiskelemaan, koska sitten satelisi koko ajan työtarjouksia, hän ei halua niitä :D Olisi päässyt opiskelemaan IT-alaa. Että tällaista. Varmaan vastaavia on jonkun verran.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy varmaan olla aika syrjäytynyt, jos kokee mieluisemmaksi toisten elätettävänä olemisen, kuin itsensä elättämisen ja kortensa kekoon kantamisen. Työt tarjoaa elämään rutiinin, työyhteisön ja mahdollisuuden edetä muihin tehtäviin.
Mihin pääsee varhaisjakelija etenemään??
Kyllä se oikeasti taitaa olla niin, että ne paskanakkien hoitajat pysyvät niiden paskanakkiensa äärellä
Toi sun kusetus on vaa yritys saada ne vähänkin fiksummat pysymään niissä paskanakeissaan
Ei olisi varaa tehdä töitä tuolla palkalla.
Millä elää sen aikaa ennenkuin se palkka nousee. Nälkä tulee. Ja todennäköisesti saat lopputilin kun otetaan työllistämistuella uusi taas töihin.
Sain tuon 1400€ brutto palkkaa valmistuttuani maisteriksi. Viidessä vuodessa palkka olikin sitten 6000€. Mitähän olisi käynyt, jos olisin heittäytynyt tukien varaan, kun ”ei tällä palkalla kannata töitä tehdä”?
Vierailija kirjoitti:
Sain tuon 1400€ brutto palkkaa valmistuttuani maisteriksi. Viidessä vuodessa palkka olikin sitten 6000€. Mitähän olisi käynyt, jos olisin heittäytynyt tukien varaan, kun ”ei tällä palkalla kannata töitä tehdä”?
Menitkö siis jakamaan hesaria maisterin papereilla, ja nyt olet 6000e tienaava varhaisjakelija?
Vai miten meinasit että on verrannollinen aapeen tilanteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen täydet työtunnit ja palkkaa kilahtaa tilille reilu 1400€. Työmatka 100km ja oma auto on oltava. Pärjään hädin tuskin, en pysty hankkimaan juuri mitään ylimääräistä, kaikki raha menee auton huollattamiseen kun aina on jotain pientä remppaa kun noin paljon tulee työajoa, siihen tietty omat pienet reissut päälle. Mielelläni makaisin kotona mutta sen sijaan kulutan aikani istumalla autossa ja makselemalla kotona makoilijoille tukirahaa. Ei naurata.
Sun kannattaa myydä auto.
Tuo nyt ei välttämättä ole fiksu idea.
Mun mieheni työ on sellainen että hänellä on n 60kg työkaluja autossa ja työalue 50km säteellä kotoa. Omaan työpaikkaani matkat vie julkisilla yli 2h suuntaansa, omalla autolla 55 min.
Emme todellakaan voisi olla ilman autoa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen yli 50v, kukaan ei palkkaa mua. Olen kuitenkin ollut ihan hyvissä hommissa. Yo:lla ja käräjäoikeudessa. Mut kun olen liian vanha! Menisin kyllä töihin, jos palkka ois järkevä, että jäis jotain käteen laskujen jälkeen.
En ole ihan samaa mieltä ikärasismista. Itse olen vaihtanut työpaikkaa 52v, 54v ja 58v aina parempaan. Toki mulla on hyvä verkosto 40v työnteolla hankittuna joten minut on pyydetty töihin, en ole hirveästi joutunut hakemaan viimevuosina. Mutta sellaista ei saa kuin olemalla aktiivinen ja helvetin hyvä työntekijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menitkö siis jakamaan hesaria maisterin papereilla, ja nyt olet 6000e tienaava varhaisjakelija?
Edetä voi muutenkin kuin Postin sisällä. Tuolla rahalla voi sinnitellä vaikka sen aikaa että opiskelee koodariksi työn ohella ja hups! jonain päivänä saakin sen 6000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Jep, Suomen sosiaaliturva on liian hyvä, kotona loisiminen on liian helppoa.
Jep. Olen ollkut työelämässä koko okäni, pitkälti yli 30 vuotta jo ja mulle jää käteen verojen jälkeen vähän päälle 1400 euroa. Siltikään en jäisi loisimaan ja nostelemaan tukiaisia. Yök ! Ja joo, jos joku ihmettelee niin keittiöalalla, 7 ,5 tuntia per pvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, Suomen sosiaaliturva on liian hyvä, kotona loisiminen on liian helppoa.
Jep. Olen ollkut työelämässä koko okäni, pitkälti yli 30 vuotta jo ja mulle jää käteen verojen jälkeen vähän päälle 1400 euroa. Siltikään en jäisi loisimaan ja nostelemaan tukiaisia. Yök ! Ja joo, jos joku ihmettelee niin keittiöalalla, 7 ,5 tuntia per pvä.
Anteeksi kirjoitusvirheet.
Täällä moni voisi asettaa itsensä samaan tilanteeseen, missä haukutaan loisijaksi, tukien nostajaksi. Väitän sen olevan pieni prosentti heistä, jotka ovat oikeasti työtä vieroksuvia. On hyvä huudella ja moittia toisia, jos on ns. hyväosainen työssä kävijä. On totta, että omat valinnat jossain vaiheessa elämää vaikuttavat tulevaan työ historiaan. Mutta jalostaako jatkuva haukkuminen, mollaaminen asioiden kehittämistä eteenpäin. Tässä meille kaikille ajattelemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin pääsee varhaisjakelija etenemään??
Kyllä se oikeasti taitaa olla niin, että ne paskanakkien hoitajat pysyvät niiden paskanakkiensa äärelläToi sun kusetus on vaa yritys saada ne vähänkin fiksummat pysymään niissä paskanakeissaan
Varhaisjakelija voi hakea muita töitä. Jos työnantajan pitää valita kahden muutoin samanlaisen hakijan väliltä joista toinen tekee varhaisjakelua ja toinen makaa kotona sohvalla pitkäaikaistyöttömänä, niin valinta kohdistuu siihen varhaisjakelijaan. Hän on osoittanut olevansa työhaluinen ja -kykyinen ja on näin pienempi riski työnantajalle kuin pitkäaikaistyötön.
Kirjoitin tänne jo aiemmin, mutta jatkanpa vielä. Tämä maa on täynnä epätasa-arvoa ja se, millaisia tukia kukin saa, on ihan arpapeliä.
Olin itse pitkään katkera siitä, etten saanut kuntoutustukea sairastamiseeni vaan jouduin käyttämään ansiosidonnaiseni työnhaun sijaan toipumiseeni. Tätä tunnetta vahvisti se, että kävin mt-toipujille tarkoitetuissa tuki- ja toimintaryhmissä ja eräässäkin ryhmässä (7 hlöä) olin ainoa, joka ei ollut työkyvyttömyyseläkkeellä.
Minua hämmensi kovasti, että kuusi näistä eläkeläisistä myönsi nostavansa täyttä työkyvyttömyyseläkettä ja tekevänsä eläkkeen korkean suojaosan turvin edelleen töitä. Eräs jopa myönsi, että ei olisi alkuun halunnut ottaa eläkettä vastaan koska tunsi itsensä edelleen toimintakykyiseksi, mutta itsepintainen lääkäri oli laittanut eläkepaperit läpi. Pian tämän jälkeen tuore täysin työkyvyttömäksi todettu eläkeläinen oli aloittanut opinnot yliopistossa ja rahoitti opintonsa opintotukia huomattavasti muhkeammalla eläkkeellä. Valmistuttuaan hän pääsi kirjastoon töihin, mutta on tehnyt nyt 15 vuotta ainoastaan sen verran töitä, että palkka ei vaikuta eläkkeeseen. Hän tunnusti suoraan, että terveydentilansa puitteissa hän olisi voinut tehdä paljon enemmän työtunteja, mutta pitää mieluummin itsellään enemmän vapaa-aikaa harrastuksia ja muita työn ulkopuolisia juttuja varten. Hänen häpeilemätön asenteensa oli se, että koska tämä työkyvyttömyysetuus on hänelle myönnetty, niin miksi hän ei sitä käyttäisi. Samalla linjalla tuntui olevan muutkin takaisin työelämään kuntoutuneet eläkeläiset.
Oma ehdotukseni olisi, että kaikki työkyvyttömyyseläkkeet muutetaan määräaikaisiksi ja tutkitaan vaikkapa parin vuoden välein, onko kuntoutumista tapahtunut. Silloin eläkkeet ja kuntoutustuet saattaisivat kohdentua paremmin niitä oikeasti tarvitseville eikä ne muuttuisi tervehtyneiden ihmisten elinikäisiksi harrastusrahastoiksi.
Tämä maa on pullollaan epäkohtia ja monentasoisia vapaamatkustajia. Jostain syystä pahin ruoskinta kohdistuu aina työttömiin ja heiltä odotetaan totaalista nuhteettomuutta, tottelevaisuutta ja ylevää moraalia, koska ne vielä pahemmat epäkohdat ovat kätevästi piilossa arvostelun ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edetä voi muutenkin kuin Postin sisällä. Tuolla rahalla voi sinnitellä vaikka sen aikaa että opiskelee koodariksi työn ohella ja hups! jonain päivänä saakin sen 6000€/kk.
Löytyhän se ratkaisu tähän alipalkkaukseen, eli ei kun kaikki kouluttautumaan koodariksi sekun on helppoa ja kätevää että kaikkihan siihen kykenee jopa sinä 60 vuotias kieliä osaamaton työtön metallimies sieltä kainuun korvesta.
Onneksi olen yli 50v, kukaan ei palkkaa mua. Olen kuitenkin ollut ihan hyvissä hommissa. Yo:lla ja käräjäoikeudessa. Mut kun olen liian vanha! Menisin kyllä töihin, jos palkka ois järkevä, että jäis jotain käteen laskujen jälkeen.