Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tuet on 1400e/kk, ja viimeisin tarjottu työ oli Postin varhaisjakelu 1100e/kk nettopalkalla

Vierailija
07.01.2021 |

Miksi siis menisin töihin?

Kommentit (583)

Vierailija
481/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kotisohvalle maksettavat tuet eivät tule pysymään nykytasolla enää kovin montaa vuotta. Seuraavan hallituksen on jo pakko aloittaa sopeutus.

Kuinka moni täällä ymmärtää, että sossutuet maksetaan velkarahalla. Se ei voi jatkua ikuisesti, koska jossakin vaiheessa Suomen velkasuhde ylittää kriittisen rajan ja uutta velkaa ei enää saada. Toisin kuin arhinmäkeläiset luulee, myös valtion on pakko maksaa velkansa takaisin. Tällä hetkellä Suomi on "pikavippikierteessä" eli ottaa aina uutta velkaa vanhojen velkojen maksuun. Kun uutta velkaa ei saada, on vanhat velat kuitenkin edelleen maksettava.

Vierailija
482/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy varmaan olla aika syrjäytynyt, jos kokee mieluisemmaksi toisten elätettävänä olemisen, kuin itsensä elättämisen ja kortensa kekoon kantamisen. Työt tarjoaa elämään rutiinin, työyhteisön ja mahdollisuuden edetä muihin tehtäviin.

Normaali-ihmisillä on rutiinit muutenkin, mihin ihmeeseen tarvitsee työyhteisöä ja ei, ei tarjoa mahdollisuutta edetä läheskään aina. Ei, ei ole automaattisesti syrjäytynyt.

Esitit nyt neljä asiaa joista kaksi oli tarpeetonta monelle työn tarjoamana ja kaksi muuta eivät todellakaan automaattisesti totta. Tämä ei tietenkään poista sitä että maa ei pyöri ilman työtä, mutta mainitsemasi asiat ovat säälittäviä kliseitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kotisohvalle maksettavat tuet eivät tule pysymään nykytasolla enää kovin montaa vuotta. Seuraavan hallituksen on jo pakko aloittaa sopeutus.

Kuinka moni täällä ymmärtää, että sossutuet maksetaan velkarahalla. Se ei voi jatkua ikuisesti, koska jossakin vaiheessa Suomen velkasuhde ylittää kriittisen rajan ja uutta velkaa ei enää saada. Toisin kuin arhinmäkeläiset luulee, myös valtion on pakko maksaa velkansa takaisin. Tällä hetkellä Suomi on "pikavippikierteessä" eli ottaa aina uutta velkaa vanhojen velkojen maksuun. Kun uutta velkaa ei saada, on vanhat velat kuitenkin edelleen maksettava.

No sitten ei jatku tuet, jotka maksetaan muuten tilille eikä sohvalle. Se on sen ajan murhe. Joku työmarkkinatuki ei kuitenkaan tule poistumaan.

Vierailija
484/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole mitään koulutusta ap, kun tuollaista hanttihommaa tarjotaan? Etkö osaa mitään muuta kuin liikkua ja lukea? Itsekin jaoin öisin sanomalehtiä opiskeluaikoina, ja siitä kyllä sai vauhtia opintoihin.

Tässä on juuri se kun pitäisi ottaa vastaa mitä tahansa työtä ja varsinkin jos oman alan hommaa ei löydy.

Eli 60 v kielitaidoton, punaista norttia pari askia vetävä metallimies lastentarhaan hoitajaksi, näinkö ajattelit.

Vierailija
485/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tuon 1400€ brutto palkkaa valmistuttuani maisteriksi. Viidessä vuodessa palkka olikin sitten 6000€. Mitähän olisi käynyt, jos olisin heittäytynyt tukien varaan, kun ”ei tällä palkalla kannata töitä tehdä”?

Tunnen noin sata maisteria joiden ura- ja palkkakehitys on hyvin toisenlainen. Ei auta työkokemuskaan.

Vierailija
486/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneppä kertomaan tuo vaikka tuonne Itikseen, niin sinut nauretaan ulos takaisin sinne Orpon syliin.

Vierailija
487/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen hyvätuloisten veroja pitää nostaa, jotta saadaan pikavipit maksettua, eikö totta.

Vierailija
488/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain tuon 1400€ brutto palkkaa valmistuttuani maisteriksi. Viidessä vuodessa palkka olikin sitten 6000€. Mitähän olisi käynyt, jos olisin heittäytynyt tukien varaan, kun ”ei tällä palkalla kannata töitä tehdä”?

Menitkö siis jakamaan hesaria maisterin papereilla, ja nyt olet 6000e tienaava varhaisjakelija?

Vai miten meinasit että on verrannollinen aapeen tilanteeseen?

Edetä voi muutenkin kuin Postin sisällä. Tuolla rahalla voi sinnitellä vaikka sen aikaa että opiskelee koodariksi työn ohella ja hups! jonain päivänä saakin sen 6000€/kk.

Hyväpalkkaiseksi koodariksi ei opiskella kokopäivätyön ohella, vaatii huomattavaa ajallista panostusta pitkältä ajalta ja koodaamista myös vapaa-aikana. Hups, simsalabim, 6 donaa.

Vierailija
489/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin se lastenvalvoja selitti. Uusittiin pari viikkoa sitten sopimus ja kysyin tuosta. Kela kun maksaa nuo elarit, niin kai ovat tarkempia. Tosin ne ihmetteli sitäkin, että ex sai sen edellisen nollasopimuksen, vaikka on töissä. Tienaa vähän enemmän kuin tuo mun päiväraha. Mutta kun tulot ja menot oli laitettu laskuriin, tulikin sellaiset luvut että sen nollasopimuksen sai. Ehkä tuossa on ajatus että nyt kun molemmat ollaan pienituloisia, kela maksaa. Mutta jos minäkin olen töissä, minä maksan. Mikä ei taas minua kohtaan ole kyllä reilua, kyllä isälläkin luulisi vastuu olevan. Tosin maksan nyt sitten kaiken näistä tuista, saan ehkä 200e enemmän kuin ex. Niistä sitten vaatteet, harrastusvälineet, lelut, kengät jne. Ei tuo 200 enemmän riitä.

Ja tuo 1400 on siis nettoa, laskettu reilu 3000 bruttotuloista, kun töissä olin. Ja ihan duunari olen ja omiin töihin luultavasti kyllä pääsen, vaikka nyt taukoa tuleekin työntekoon. Otan tän myös kuntoutuksen kannalta, työn takia on ollut monenlaista vaivaa, nyt on aikaa hoitaa niitä kuntoon. Kun ei tarvitse painaa 10-15h päiviä siellä töissä.

Kellä ne lapset on kirjoilla? Jos sulla niin ethän sinä itsellesi mitään elareita joudu maksamaan :D

No en niin? Minulla ne on kirjoilla. Mutta jos olisin töissä, en saisi elareita ollenkaan, jos ex on maksukyvytön ja kela niitä ei maksa. Koska katsoo että työssäkäyvänä voin itse maksaa ne kaikki kulut. Eksän ei sen sijaan tarvitse edelleenkään maksaa mitään. Toki näissäkin on varmaan jotkut tulorajat, eli jos menen töihin ja käteen jäisi se 1600, ehkä vielä maksettaisi. Mutta jos pääsen vanhaan duuniin ja katsotaan että ne tulot on yli 3000 brutto, tuskin maksetaan enää Kelasta näitä elareita. Jos jollain vastaava tilanne, niin kertokaa toki, mielelläni olisin väärässä tässä. Ja tuntuu ettei nuo lastenvalvojatkaan aina ihan perillä ole kaikesta. Koska ei tuo päälle 3000 bruttona nyt niin iso ole, siis mitä siitä käteen enää jää. Ja sillä pitäisi kaikki kulut maksaa yksin, paitsi ne ruuat mitä isän luona syödään.

Pahoittelut ilkeästä kommentista, mutta vaikea kuvitella tällaisten aivopierujen jälkeen palkaksesi 3500 euroa. Josta tulikin mieleeni, saitko elareita silloin, kun olit töissä? 

En saanut, kun en hakenut. Meillä kuitenkin lapset 50/50, joten ajattelin ettei niitä edes saisi. Eikä tarvitsisikaan, jos ne kulut menisi oikeasti puoliksi. Erosta ei älyttömän kauan ole ja vähän sen jälkeen loppui työt. Minua tässä on turha haukkua, jos ne sossut itse on minulle tuon kertoneet. Nehän siinä tyhmiä on, jos väärässä on. Parilta eri virkailijalta vaan tuon kuullut. Järjetöntä minustakin, että elatusvastuu olisi sitten yksin minun. Tosin niinhän se ydinperheessäkin menee, jos toinen opiskelee, ei se niitä lapsen kuluja voi maksaa. Meidän tapauksessa tosin eksällä on ihan yhtäläiset mahdollisuudet maksaa, mutta ei vaan maksa. Minulle nyt on ihan sama mistä se raha tulee, ainakin maksetaan ajallaan, kun kela sen hoitaa.

Ei Kelakaan maksa, jos ei ole toimitettu lastenvalvojan luona allekirjoitettua sopimusta, joten miksi nyt puhut potaskaa?

Vierailija
490/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy varmaan olla aika syrjäytynyt, jos kokee mieluisemmaksi toisten elätettävänä olemisen, kuin itsensä elättämisen ja kortensa kekoon kantamisen. Työt tarjoaa elämään rutiinin, työyhteisön ja mahdollisuuden edetä muihin tehtäviin.

Mihin pääsee varhaisjakelija etenemään??

Kyllä se oikeasti taitaa olla niin, että ne paskanakkien hoitajat pysyvät niiden paskanakkiensa äärellä

Toi sun kusetus on vaa yritys saada ne vähänkin fiksummat pysymään niissä paskanakeissaan

Varhaisjakelija voi hakea muita töitä. Jos työnantajan pitää valita kahden muutoin samanlaisen hakijan väliltä joista toinen tekee varhaisjakelua ja toinen makaa kotona sohvalla pitkäaikaistyöttömänä, niin valinta kohdistuu siihen varhaisjakelijaan. Hän on osoittanut olevansa työhaluinen ja -kykyinen ja on näin pienempi riski työnantajalle kuin pitkäaikaistyötön.

Haepa jotain akateemista asiantuntijapaikkaa sun lehdenjakajan kokemuksellasi, nauretaan ulos.

Vierailija
491/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin postinjakaja kun insinööri tai kansanedustaja. Postinjakajista on hyötyä.

Vierailija
492/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyöstä palkkaa noin 700€ kuussa verojen jälkeen. Päälle asumistuki ja soviteltu työmarkkinatuki.

Kyllä kelpaa, kun työkkärin hiillostaminen loppui kuin seinään töiden alkaessa.

Vierailija
493/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen muutaman nuoren miehen, jotka ajattelevat, että onneksi asuvat Suomessa, jossa saa ilmaista rahaa. Ihan kantasuomalaisia. Elävät hyvin vaatimattomasti, mutta eivät joko jaksa tai halua palkkatöihin, muuta kuin välillä käyvät kirjastossa tekemässä töitä tai jakavat mainoslehtiä, sekin on liian rankkaa. Ovat ihan fiksuja jne, mutta tuo asenne ihmetyttää. Mistä he luulevat rahan tulevan? Eikö heillä ole itsekunnioitusta? Toinen ei mene kouluun opiskelemaan, koska sitten satelisi koko ajan työtarjouksia, hän ei halua niitä :D Olisi päässyt opiskelemaan IT-alaa. Että tällaista. Varmaan vastaavia on jonkun verran.

En mää kans jaksa tajuta miksi jotkut vapaaehtoisesti jättäytyy tukien varaan. Kyllähän sillä hengissä pysyy mutta mitä ihmeen elämää tuollainen on kun et mitää pysty ostamaan tai esim. matkustelemaan. Itse muistan heti nuorena kun tuli ikää vaan tarpeeksi niin oli hirveä hinku päästä töihin ja tienaamaan. Heti kun 18 täytin niin sain jonkinlaisen auton ostettua. Kyllä mulle ainakin on tärkeetä että saa ostettua kivoja juttuja eikä tartte aina joka penniä laskea. Enkä ikinä ole pahemmin valikoinut hommia, olen tehnyt monenlaisia töitä, pääasia vain että rahaa tulee.

Vierailija
494/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet ovat koko ajan pienentyneet muutenkin! Lähes kukaan ei halua olla esimerkiksi työkyvytön ilman todellista syytä! Itse eläkkeellä EDSn vuoksi! En mielestäni ole ns. vapaa matkustaja. Eläke noin 700€ kuukaudessa. Olen laskenut, että työkykysenä jopa 10€ tunti tienaisin noin 400€ kuukaudessa enemmän. Totuus tietysti kohdallani on, että tämä ei sairauden takia ole mahdollista!

Vierailija
495/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mee alle 2500e netto töihin

Vierailija
496/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian hyvä sosiaaliturva. Työtarjouksen pitäisi automaattisesti lopettaa tuet. Töihin sieltä.

Ei, vaan jäätävän pieni palkka. Palkkojen pienuus se ongelma on. 1100e kuussa palkkaa! Sairasta!

1100e tuntuu vähältä, kun sama annetaan muutenkin. Jos maha kurnisi veneen alla, niin 1100e tuntuisi ruhtinaalliselta.

Kysymys on viime kädessä siitä, että mitä yhteiskuntana halutaan. Halutaanko ,että posti jaetaan vai maksetaanko ihmisille kotona makaamisesta. Mieluummin ottaisin postin jaettuna, kuin elätän jotain elämäntapajuoppoa. Palkka ei ole tahdon asia, vaan sitä voidaan maksaa sen mukaan paljonko työ tuottaa lisäarvoa.

Vierailija
497/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 76 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet ovat koko ajan pienentyneet muutenkin! Lähes kukaan ei halua olla esimerkiksi työkyvytön ilman todellista syytä! Itse eläkkeellä EDSn vuoksi! En mielestäni ole ns. vapaa matkustaja. Eläke noin 700€ kuukaudessa. Olen laskenut, että työkykysenä jopa 10€ tunti tienaisin noin 400€ kuukaudessa enemmän. Totuus tietysti kohdallani on, että tämä ei sairauden takia ole mahdollista!

Varmasti monen mielestä sairaiden avustaminen on ihan oikein, elämäntapatyöttömien hyysääminen ei. Itse olen työelämässä ja risoo miten apteekki ottaa valtiolle sen omavastuuosan heti vuoden alusta ja lääkekattoakin vähän nostettiin. Ei nää sohvalla makailevat loisijat tajua sitä, luulevat olevansa kaikkein hankalimmassa asemassa ja siksi pitää sossun maksaa sen tanskandogin safkat ja muut. Aika usein, anteeks vaan, näillä elämäntapatyöttömillä on rautaa naamassa ja tatskoja. Ei ne ole ilmaisia ja mulla ei olis varaa mutta näillä on. Se hämmästyttää.

Vierailija
498/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä hyväpalkkaisia töitä puusta putoa eteen. Kaikki ovat aloittaneet raskaammista pikkupalkka keikoista. Töihin siitä.

Vierailija
499/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postinjakaminen alkaa olla männävuosien puuhaa, ei sillä enää elä. Tuttu jakoi kymmenen vuotta sitten postia, jakopiirit kasvoivat koko ajan, kunnes työ osa-aikaistettiin. Ei kannattanut enää nousta aamuviideltä, matkata tunti töihin ja tehdä neljä tuntia töitä.

Joskus 1980-luvulla osa-aikainen sai suhteessa parempaa palkkaa, kuin mitä teki tuntimääriä. Se varmaan kompensoi mm. työmatkaan kuluvaa aikaa ja kustannuksia työmatkoista. Jos teki esimerkiksi 50 % työaikaa, sai kuitenkin ehkä 75 % täyspäiväisen palkasta. Tarkasti en tuota suhdetta muista, mutta tuonne päin. Se auttoi heti laskemaan kannattaako työ ottaa vastaan ja kannattihan se. Nykyisin osa-aikainen joutuu tukiviidakkoon ja myös odottamaan rahojaan todella kauan.

Vierailija
500/583 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian hyvä sosiaaliturva. Työtarjouksen pitäisi automaattisesti lopettaa tuet. Töihin sieltä.

Ei, vaan jäätävän pieni palkka. Palkkojen pienuus se ongelma on. 1100e kuussa palkkaa! Sairasta!

1100e tuntuu vähältä, kun sama annetaan muutenkin. Jos maha kurnisi veneen alla, niin 1100e tuntuisi ruhtinaalliselta.

Kysymys on viime kädessä siitä, että mitä yhteiskuntana halutaan. Halutaanko ,että posti jaetaan vai maksetaanko ihmisille kotona makaamisesta. Mieluummin ottaisin postin jaettuna, kuin elätän jotain elämäntapajuoppoa. Palkka ei ole tahdon asia, vaan sitä voidaan maksaa sen mukaan paljonko työ tuottaa lisäarvoa.

Kuule eiköhän tässä maassa ole rahareikiä muutenkin, Olkiluodot ja Länsimetrot ja pas kat Apotit. Jos varhaisjakeluun ei olisi hakijoita (onko näin?) niin jospa tarkasteltaisiin miksi. Postin jakelulle löytyy laista tietyt vaatimustasot ja valtio varmasti takaa minimipalvelun eli säästä meidät lisäarvoiltasi.

On täysin yhdentekevää haluaako ja hakeeko jokainen työtön tuota paikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän