Ero tuli miehelle "ihan puskista"
Olin vasta vuoden etukäteen puhunut siitä. Ja kertonut mitkä on ne ongelmakohdat, mm. että vastuun on vaan jakauduttava tasaisemmin tai mä en jaksa enää. Ehdottanut pariterapiaa josta se ehdottomasti kieltäytyi lähtemästä jne. Ja silti se pääs yllättämään täysin, yhtään ei osannut aavistaa kun meillähän meni niin hyvin. Ainoa ongelma meillä kuulemma oli että mä nalkutin liikaa, mutta jos mä vaan oisin lopettanut nalkutuksen ni ei ois ollut mitään ongelmia.
Kommentit (1475)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä toivoisin tasa-arvoista työnjakoa, mutta en saa vaimoani kirveelläkään korjaamaan autoa, kolaamaan lumia, hoitamaan pihametsää, remontoimaan taloa tai poistamaan tuholaiseläimiä.
Mikä neuvoksi? Pitääkö tuo heivata pois?
Tasa-arvoisuuden ei tarvitse tarkoittaa sitä, että molemmat tekee tismalleen samat työt. Vaan sitä, että ajankäytössä ja kuormituksessa mitattuna molemmilla on suunnilleen yhtä paljon vastuuta. Ihan hyvin voi jakaa töitä sen mukaisesti, kumpaa jokin asia enemmän kiinnostaa tai sujuu taitavammin. Meillä on mieheni kanssa tasa-arvoisesti jaettu hommat. Jako on sillä lailla perinteinen, että mieheni hoitaa perinteiset "miesten työt" kuten kodin remppaamisen ja autoon liittyvät asiat. MUTTA koska noissa "miesten töissä" on huomattavasti vähemmän ja harvemmin
hommaa kuin jokapäiväisissä kodinhoitotehtävissä, niin mies tekee lisäksi esim. tiskejä ja imurointia. Minä vastaan meillä täysin ruokaostoksista ja ruoanlaitosta, koska se taas sujuu minulta paremmin. Vastaan myös enemmän lasten läksyhommista ja muista kouluun liittyvistä asioista, koska mies on enemmän käytännön tekijä ja minä taas opiskelusta/kirjallisista tehtävistä tykkäävä. Tasa-arvon huomaamme siinä, että meistä molemmista tuntuu, että teemme yhteisen perheemme ja kotimme eteen tasavertaisesti. Ja lisäksi meille kummalekin jää suunnilleen saman verran vapaa-aikaa.Eli se tasa-arvo työn MÄÄRÄSSÄ on se, mikä merkitsee. Ja tämä tasa-arvo ei toteudu, jos noudatetaan perinteistä "naisten työt" ja "miesten työt" -jakoa, sillä naisten työt ovat joka päivä toistuvia, kun taas miesten työt satunnaisia/kausittaisia.
Ja tietysti järki päässä erilaisissa elämäntilanteissa. Jos me päätämme, että halutaan remontoida meidän kotona yläkerta kokonaan, ja mies sitten painaa sitä remonttia kaiken vapaa-aikansa, niin silloin minun on ok ottaa vastuu muista kotihommista siksi aikaa. Jälleen, tasa-arvo työn määrässä ratkaisee.
Tuossapa se harha onkin.
Naiset rakastavat uhriutumista. Miehet tekevät enemmän töitä, mutta naiset eivät laske miehen tekemiä hommia, vaan huomioivat ainostaan sellaiset tehtävät joita he itse hoitaisivat. Muu on miehen omaa puuhastelua, jopa harrastamista.
Tasa-arvoa on vain se mitä mies ottaa naiselta. Nainen ei ota mitään tehtäviä mieheltä, koskaan.
Kyllä mä ainakin olen tässä hoitanu klapikoneen vuokraamista sun muuta, mitkä mies ihan itse ilmoitti hoitavansa, kun kerran mitään ei tapahdu. Puut on pakko saada kuivumaan ja pian, jos ensi talvena haluaa lämmittää. Mies viettää aikansa mieluummin pesten ja vahaten autoaan, ja kiillottaen mönkijäänsä. Ilmeisesti ne ovat kiireisempiä ja tärkeämpiä hommia kuin sähkölämmitteisen talon seuraavan talven puiden tekeminen.
niin varmasti.
Kerro omin sanoin: miksi olet tuollaisen mönkijäänsä pesevän miehen kanssa :)
Koska se on pääsääntöisesti tosi hyvä mies. Virheetön ei tarvitse olla. Tuo mun kommenttini oli vain vastakommentti siihen, ettei nainen ota tehtäviä mieheltä, koskaan.
Pääasiassa me tehdään asiat yhdessä, lumitöistä ja renkaidenvaihdosta aina sinne astianpesukoneen täyttämiseen ja tyhjentämiseen, kaupassa käyntiin ym. Mutta tuollaisia konevuokrauksia sun muita on vähän tyhmä lähteä yhdessä hoitamaan, ei ole järkeä kahden soitella samasta asiasta. Joten jos sellaisen lupautuu hoitamaan, on se syytä hoitaa.
Ei tarvitse olla virheetön, mutta ihana haukkua sitä netissä.
Siitä näkee sen arvostuksen.
Miten reagoisitte jos selviäisi että mies on haukkunut teitä vuosien ajan ulílaudalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen geenit on sellaisessa järjestyksessä, että jos mies ottaa lapsen roolin suhteessa, eli alkaa pitää naista äitinä ja itseään avuttomana, vastuuttomana lapsena, niin naisen aito seksuaalinen kiinnostus mieheen loppuu aika väistämättä.
Ei kukaan normaali nainen halua lapsen vastuutasolla olevan tyypin kanssa oikeasti naida. Eli mies, jos haluat naiselta muutakin kuin kodinhoitoa, jos haluat että nainen käy sinuun kuumana, niin ota imuri käteen, suunnittele ne lasten juhlat ja näytä, että olet aikuinen mies muutenkin kuin fyysisesti.
Näin se on, mutta imurointi ja kodinhoito ei todellakaan alakertaa kostuta.
Miehen pitää edelleen olla mies. Tämä oppi vaan on jäänyt monelta nuoremmalta mieheltä väliin.
Naiset eivät tiedä mitä miehiltä haluavat. He sanovat haluavansa naisen, joka hoitaa lapsia ja kotia, mutta käytännössä näin ei ole.
Ei kyllä. Heteronaiset haluavat miehen, joka hoitaa lapsia ja kotia tasaveroisena aikuisena. Sellaisen löysin itsekin, ja perhe-elämä kukoistaa. Älkää tytöt tyytykö vähempään.
Sanat ja teot eivät aivan kohtaa...
toki, yksi mies hauskanpitoon, toinen hoitamaan sen lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen geenit on sellaisessa järjestyksessä, että jos mies ottaa lapsen roolin suhteessa, eli alkaa pitää naista äitinä ja itseään avuttomana, vastuuttomana lapsena, niin naisen aito seksuaalinen kiinnostus mieheen loppuu aika väistämättä.
Ei kukaan normaali nainen halua lapsen vastuutasolla olevan tyypin kanssa oikeasti naida. Eli mies, jos haluat naiselta muutakin kuin kodinhoitoa, jos haluat että nainen käy sinuun kuumana, niin ota imuri käteen, suunnittele ne lasten juhlat ja näytä, että olet aikuinen mies muutenkin kuin fyysisesti.
Eikä kukaan normaali mies halua naista joka ei huolehdi itsestään ja ole naisellinen.
Eli nainen: jos haluat mieheltäsi muutakin kuin lapasen joka olla möllöttää olkkarissa, pidä huoli ettei painosi nouse, pukeudu kauniisti, ja näytä että olet aikuinen nainen etkä kaskelotti.
Ei se nainenkaan jaksa loputtomasti olla kaunis ja timmi, kun siellä sohvalla möllöttää kaskelotiksi muuttunut palleroinen ja pulleroinen mieslapsi, vaikka hän meni naimisiin timmin miehen kanssa. Miehet ovat Suomessa ylipainoisempia kuin naiset.
Hyvä tyttö! Olet oppinut vihdoin oikean termin eli ylipainoisempia.
Nyt muistetaan että naiset ovat lihavempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko imurointi teillä jokin esileikki. Voi reppanoita!
Mites teillä? Mies menee sänkyyn ja odottaa, että vaimo saa kotityöt tehtyä. Jos menee pitkään, mies rupeaa huutelemaan, että pistä vauhtia, kun panettaa. Naiselle se paneminen on yksi kotityö muiden joukossa, ihan yhtä miellyttävää.
Hyvä tietää ettei naisia miellytä seksi.
Miksi naiset edes valitsevat olla miesten kanssa?
Heteronaisia miellyttää seksi miesten kanssa. Sääli, että niin moni mies on nykyään muuttunut kaskelotiksi.
Heteronaista siis miellyttää kotityöt?
Naiselle se paneminen on yksi kotityö muiden joukossa, ihan yhtä miellyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille erEeroo ei tullut ihan puskista. Mutta mies sanoi siinä loppuselvittelyssä, että hän luuli, ettei millään muulla ole väliä (kaikki riidat ja käytännön epäkohdat, joista olin sanonut), kunhan on rakkautta. Johon minä taas totesin, että rakkaus hiipuu, kun asiat ovat jatkuvasti toisin, kuin haluaisit.
Minusta tuntuu , että miehet kestää ongelmia pidempään, eikä suinpäin ole eroamassa, pienten ongelmien takia. Tuntuu naisilla olevan vallitsevana ajatuksena minä minä ja minulle kaikki heti ajatus. Jos esim. lapsia, koiria jne ...Arjen pyöritys on raskasta ja niin se menee, että naisella suurin vastuu lapsista ja kodista . Aina se on ollut luonnostaan näin.
Miehellä yleensä taloudellinen vastuu. Jos nainen töissä, ristiriitoja tulee varmasti .
Mies kyllä tekee asioita, mutta useimmiten naisen mielestä väärin ja vääriä asioita väärään aikaan. Esim. Kerho vaatteet väärän väriset, imuroitu väärin, tiskikone täytetty väärin, lapset syötetty vasta kun niillä nälkä ja pitsalla. Teet mitä vain vähän eritavalla, kuin tämä pikku natsimutsi, niin nalkutuksen määrä on loputonta. Ei huvita kyllä tehdä enää mitään, kun mikään ei riitä, tehkööt itse, jos kerran osaa niin hyvin.Eli seuraava yllätyseron kokija ilmoittautui. Nainen on kantanut päävastuun kodista ja lapsista, kyllä, sellaisissa yhteiskunnissa joissa nainen on saanut olla kotona. Silloin miehen työ on tuoda leipää pöytään ja naisen työ on hoitaa koti. Näin on kuitenkin Suomessa vain aniharvoin tilanne. Yleensä se nainenkin käy kokopäivätyössä, jolloin kotivastuiden kaatamisessa pelkästään naisen niskaan ei ole mitään luonnollista, reilua tai normaalia.
Niinpä. Käänteisesti jos mies haluaa että nainen hoitaa kodin ja lapset yksin niin miehen on sitten oltava valmis elättämään nainen ja lapset yksin omalla työllään.
Harvoin mies odottaa naisen hoitavan yksin kotia ja lapsia. Nainen ei vain välitä paskaakaan miehen siivouksesta ja tekee sen raivopäisenä uudelleen kun haluaa uhriutua.
Tässä teille vähän faktoja:
Tilastokeskuksen mukaan naisten ja miesten koti- ja ansiotöihin käyttämä kokonaistyöaika oli molemmilla sukupuolilla likimain yhtä suuri. Miesten ansiotöihin käyttämä aika on vähentynyt ja kotitöihin käyttämä aika lisääntynyt. Miehillä etenkin lastenhoitoon käytetty aika on lisääntynyt. Naisten käyttämä aika niin ansio- kuin kotitöihinkin on vähentynyt. Etenkin ruoanlaittoon, ostoksiin ja asiointiin naiset käyttävät aiempaa vähemmän aikaa.
Naisilla sekä ansio- että kotitöihin käytetty aika on vähentynyt. Keskimäärin päivittäinen kokonaistyöaika koko 10 vuotta täyttäneessä väestössä oli sekä naisilla että miehillä noin 5 tuntia ja 20 minuuttia. Toimintoihin osallistuneilla miehillä kokonaistyö aika (10 t. 54 min.) oli 7 minuuttia pidempi kuin naisilla (10 t. 47 min.).
Selvin muutos miesten kotitöihin käyttämässä ajassa on tapahtunut lastenhoidossa. Miesten lastenhoitoon käyttämä aika on selvästi pitempi 2020-luvulla kuin aiempina vuosikymmeninä.
Ja edelleen vähemmän kuin naisella.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009175712.html?share=ae02a16e10d17082…
Niin, nainen tosiaan synnyttää ja muodostaa automaattisesti läheisemmän siteen lapseen.
Mies ei edes tiedä onko se hänen.
Kyllä meillä ainakin isä tiesi, että hänen lapsiaan ollaan. Molemmat ollaan ihan isän näköisiä, äidin ulkoisia piirteitä ei juurikaan löydy. Ei siihen mitään dna-testejä tarvittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä minä ja minä. Entäs jos palvelis puolisoaan ja korostais ne hyvät puolet ?
Puolisoa kotitalouskoneena hyväksikäyttävä minäminämies projisoi itsekkyytensä siihen häntä palvelevaan puolisoon. Kuinka alas ihmisenä voi vajota puolisonsa hyväksikäytössä?
Siitähän mies maksaa.
Mitäs muuta nainen tarjoaa vastineeksi saamalleen taloudelliselle hyödylle?
Rakkautta ja kunnioitusta? Tätä palstaa kun lukee niin tietää tuon valheeksi.
Mies maksaa mistä? Tuntemani miehet säästävät asumalla naisen kanssa, onko siis negatiivinen maksaminen eli säästäminen sinulle myösmaksamista?
Eivät säästä. Naisen vuoksi kulut ovat suuremmat kuin yksin, ja nainen vain hyötyy asiasta.
Avaisitko tätä? Oletko kenties sufar daddy, vai miten on mahdollista Suomen oloissa? Toki, jos lasket yhteiset lapset naisen aiheuttamaksi kuluksi kieltäen oman osuutesi omiin lapsiisi, niin sitten ehkä. Mutta eihän sinua kukaan paljaalla pakottanut panemaan...
Mies tekee enemmän töitä (kokonaistyöaika). Tämän lisäksi mies maksaa "yhteisistä menoista" enemmän koska ne jaetaan tulojen mukaan. 51% parisuhteista on sellaisia joissa mies tienaa merkittävästi naista enemmän. Tämä siis jo ennen lapsia, Ero kasvaa tietysti kun lapset tulevat mukaan kuvioihin.
Mies siis käyttää rahansa ja aikansa naisen hyväksi, ja saa takaisin toisen tekemät lapset.
Nyt on kyllä tosi harhaista settiä, mitkä toisen tekemät lapset? Tarkoitatko sitä, että nainen kärsii yhteisistä lapsista raskauden ja synnytyksen vaivat (eli tekee lapset) sekä tulonmenetykset yksin ja se on miehelle jostain syystä hirveä taakka?
Lapsen ovat todella harvoin sen miehen, jonka kanssa nainen on avioliitossa.
Onko termi käenpoikaset tuttu?
Niin sinunkin lapsia hoitaa ja maksaa joku toinen mies, senkin käki.
En sekaantuisi naiseen joka on valmis pettämään miestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille erEeroo ei tullut ihan puskista. Mutta mies sanoi siinä loppuselvittelyssä, että hän luuli, ettei millään muulla ole väliä (kaikki riidat ja käytännön epäkohdat, joista olin sanonut), kunhan on rakkautta. Johon minä taas totesin, että rakkaus hiipuu, kun asiat ovat jatkuvasti toisin, kuin haluaisit.
Minusta tuntuu , että miehet kestää ongelmia pidempään, eikä suinpäin ole eroamassa, pienten ongelmien takia. Tuntuu naisilla olevan vallitsevana ajatuksena minä minä ja minulle kaikki heti ajatus. Jos esim. lapsia, koiria jne ...Arjen pyöritys on raskasta ja niin se menee, että naisella suurin vastuu lapsista ja kodista . Aina se on ollut luonnostaan näin.
Miehellä yleensä taloudellinen vastuu. Jos nainen töissä, ristiriitoja tulee varmasti .
Mies kyllä tekee asioita, mutta useimmiten naisen mielestä väärin ja vääriä asioita väärään aikaan. Esim. Kerho vaatteet väärän väriset, imuroitu väärin, tiskikone täytetty väärin, lapset syötetty vasta kun niillä nälkä ja pitsalla. Teet mitä vain vähän eritavalla, kuin tämä pikku natsimutsi, niin nalkutuksen määrä on loputonta. Ei huvita kyllä tehdä enää mitään, kun mikään ei riitä, tehkööt itse, jos kerran osaa niin hyvin.Eli seuraava yllätyseron kokija ilmoittautui. Nainen on kantanut päävastuun kodista ja lapsista, kyllä, sellaisissa yhteiskunnissa joissa nainen on saanut olla kotona. Silloin miehen työ on tuoda leipää pöytään ja naisen työ on hoitaa koti. Näin on kuitenkin Suomessa vain aniharvoin tilanne. Yleensä se nainenkin käy kokopäivätyössä, jolloin kotivastuiden kaatamisessa pelkästään naisen niskaan ei ole mitään luonnollista, reilua tai normaalia.
Niinpä. Käänteisesti jos mies haluaa että nainen hoitaa kodin ja lapset yksin niin miehen on sitten oltava valmis elättämään nainen ja lapset yksin omalla työllään.
Harvoin mies odottaa naisen hoitavan yksin kotia ja lapsia. Nainen ei vain välitä paskaakaan miehen siivouksesta ja tekee sen raivopäisenä uudelleen kun haluaa uhriutua.
Tässä teille vähän faktoja:
Tilastokeskuksen mukaan naisten ja miesten koti- ja ansiotöihin käyttämä kokonaistyöaika oli molemmilla sukupuolilla likimain yhtä suuri. Miesten ansiotöihin käyttämä aika on vähentynyt ja kotitöihin käyttämä aika lisääntynyt. Miehillä etenkin lastenhoitoon käytetty aika on lisääntynyt. Naisten käyttämä aika niin ansio- kuin kotitöihinkin on vähentynyt. Etenkin ruoanlaittoon, ostoksiin ja asiointiin naiset käyttävät aiempaa vähemmän aikaa.
Naisilla sekä ansio- että kotitöihin käytetty aika on vähentynyt. Keskimäärin päivittäinen kokonaistyöaika koko 10 vuotta täyttäneessä väestössä oli sekä naisilla että miehillä noin 5 tuntia ja 20 minuuttia. Toimintoihin osallistuneilla miehillä kokonaistyö aika (10 t. 54 min.) oli 7 minuuttia pidempi kuin naisilla (10 t. 47 min.).
Selvin muutos miesten kotitöihin käyttämässä ajassa on tapahtunut lastenhoidossa. Miesten lastenhoitoon käyttämä aika on selvästi pitempi 2020-luvulla kuin aiempina vuosikymmeninä.
Ja edelleen vähemmän kuin naisella.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009175712.html?share=ae02a16e10d17082…
Niin, nainen tosiaan synnyttää ja muodostaa automaattisesti läheisemmän siteen lapseen.
Mies ei edes tiedä onko se hänen.
Kyllä meillä ainakin isä tiesi, että hänen lapsiaan ollaan. Molemmat ollaan ihan isän näköisiä, äidin ulkoisia piirteitä ei juurikaan löydy. Ei siihen mitään dna-testejä tarvittu.
Tai miehen isän / veljen / serkun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kukaan normaali mies halua naista joka ei huolehdi itsestään ja ole naisellinen.
Eli nainen: jos haluat mieheltäsi muutakin kuin lapasen joka olla möllöttää olkkarissa, pidä huoli ettei painosi nouse, pukeudu kauniisti, ja näytä että olet aikuinen nainen etkä kaskelotti.
Ei se nainenkaan jaksa loputtomasti olla kaunis ja timmi, kun siellä sohvalla möllöttää kaskelotiksi muuttunut palleroinen ja pulleroinen mieslapsi, vaikka hän meni naimisiin timmin miehen kanssa. Miehet ovat Suomessa ylipainoisempia kuin naiset.
Vain 0,00076%. Miehet on 97,5432% ylipainoisempia. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä minä ja minä. Entäs jos palvelis puolisoaan ja korostais ne hyvät puolet ?
Puolisoa kotitalouskoneena hyväksikäyttävä minäminämies projisoi itsekkyytensä siihen häntä palvelevaan puolisoon. Kuinka alas ihmisenä voi vajota puolisonsa hyväksikäytössä?
Siitähän mies maksaa.
Mies maksaa mistä? Tuntemani miehet säästävät asumalla naisen kanssa, onko siis negatiivinen maksaminen eli säästäminen sinulle myösmaksamista?
Eivät säästä. Naisen vuoksi kulut ovat suuremmat kuin yksin, ja nainen vain hyötyy asiasta.
Avaisitko tätä? Oletko kenties sufar daddy, vai miten on mahdollista Suomen oloissa? Toki, jos lasket yhteiset lapset naisen aiheuttamaksi kuluksi kieltäen oman osuutesi omiin lapsiisi, niin sitten ehkä. Mutta eihän sinua kukaan paljaalla pakottanut panemaan...
Mies tekee enemmän töitä (kokonaistyöaika). Tämän lisäksi mies maksaa "yhteisistä menoista" enemmän koska ne jaetaan tulojen mukaan. 51% parisuhteista on sellaisia joissa mies tienaa merkittävästi naista enemmän. Tämä siis jo ennen lapsia, Ero kasvaa tietysti kun lapset tulevat mukaan kuvioihin.
Mies siis käyttää rahansa ja aikansa naisen hyväksi, ja saa takaisin toisen tekemät lapset.
Nyt on kyllä tosi harhaista settiä, mitkä toisen tekemät lapset? Tarkoitatko sitä, että nainen kärsii yhteisistä lapsista raskauden ja synnytyksen vaivat (eli tekee lapset) sekä tulonmenetykset yksin ja se on miehelle jostain syystä hirveä taakka?
Et sinä kyllä taida sekaantua minkäänlaisiin naisiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain 0,00076%. Miehet on 97,5432% ylipainoisempia. :)
Sovitaan nin kultaseni.
Susta niin näkee ettei lapset ole siltä jolta suku kuvittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle, naiselle, ero tuli puskista..
Kyllä mies oli puhunut, että voi huonosti, mutta ne asiat joiden vuoksi perheessä voitiin huonosti, myös minä, eivät olleet riippuvaisia minusta tai teoistani vaan ulkoisista seikoista ja ihan yhtä loppu minä olin ja minä suurimman osan niistä asioista kannoin, lisäksi perheen arjen ja lasten asiat.
Vieläkin ajattelen, että ex jätti minut tilanteessa, jossa kaikkein eniten olisin tukea tarvinnut.
Ja tietenkin hän oli ensin etsinyt uuden naisen tukemaan itseään.Onko mieleesi välähtänyt että juurikin siksi taakkasi oli suuri koska mies oli etsinyt itselleen uuden naisen eikä enää osallistunut taakkaan jonka piti olla yhteinen?
Mies ei tehnyt omaa osuuttaan ja syytät edelleen itseäsi kun voimasi väsyivät?
Olisiko jo aika antaa armollisuutta sinulle itsellesi joka hylättiin?
Et tiedä asiasta mitään mutta väität että asia on automaattisesti miehen syytä.
Eikä palstalla ole miesvihaa :)
Mitä itse sanoisit naisesta, joka kiukuttelisi kotona, vaikka tekisi siellä vähemmän, hankkisi sivusuhteen ja jättäisi sinut ja lapset? Olisiko sinulla ymmärrystä naiselle?
Miksi se mies hankki sen sivusuhteen? Parisuhteeseen tarvitaan kaksi. Oletko miettinyt omaa osuuttasi ongelmiin?
Olen paljonkin, mutta sen sivusuhteen hankinnasta en todella ota vastuuta, kolme parisuhteessa ei ainakaan sitä paranna.
Mies saattaa olla toista mieltä.
Löysitkö omasta tekemisestäsi mitään moitittavaa?
Pitääpä muistaa, että jos hankin sivusuhteen, se on mieheni syy. Kiinnijäädessäni pakotan mieheni vielä mikroskoopin avulla etsimään syyt toimintaani omasta käytöksestään ja teoistaan.
Miksi kukaan hankkisi sivusuhteen jos oman puolison kanssa ei ole ongelmia? En oikein ymmärrä ajatusta.
Eli omassa tekemisessä ei ollut mitään huomautettavaa. Okei. Omituinen mies sulla kun tarvitsee sivusuhteen vaikka puoliso on täydellinen. Tossa tapauksessa mies on jo hullu.
Kukaan ei ole tietenkään täydellinen, joten eiköhän pettäjä jonkun syyn puolisostaan löydä. Kaikenlaisia huijauksia ja petoksia on nimenomaan helpompi tehdä mukavalle, empaattiselle ja muut huomioon ottavalle sekä sinuun luottavalle ihmiselle.
Tämä kommentti tiivistää aika paljon. Naisessa ei ole parisuhteessa mitään vikaa. Vika on miehessä. Jättäkää jo ne siat!
Taidan tässä joutessani taas nostaa tätä sinun ikiomaa miesvihaasi näkyviin. Aivan omalta näppikseltäsi on tässäkin ketjussa tullut jokaikinen sika (ainakin tämän päivän osalta, noita aiempia sivuja en ole lukenut). Että jos nimittelystä lähdetään nillittämään, niin kurkkaapa sinne peiliin ihan ekana, kun seuraavan kerran tulee mieleen syyttää naisia tämän eläimellisen sanan käytöstä. :)
Ps. En yhtään hämmästyisi, vaikka valtaosa tuon tänne aiemmin linkatun tutkimuksen korpuksesta olisi tämän miesvihamiehen tuotantoa. 😅
Kultapieni, ainoa viestini tuossa langassa oli "eikä palstalla ole miesvihaa"
Sähän tajuat että aivan kuten teitä miehiä vihaavia naisia on keskustelussa useita, niin on miehiäkin jotka teille voivat vastata.
Ja "jäta se sika" on ollut palstan kantavia teemoja jo pitkään, vanha vitsi kuten puolustelette asiaa.
Hävettääkö että se on joskus naurattanut? Harmittaako kun käytän sitä samaa teistä? Ei se olekaan enää kivaa kun haukkuu toisen sukupuolen edustajia eläin-termeillä? Tai olisihan se, mutta kun sitä tehdään teille niin se ei ole reilua?
Ihan yhtä kauan on puhuttu niin lehmistä kuin sioista. Ei tarvitse suotta keksiä pyörää uudelleen.
Miksi nimittelisin vieraita ihmisiä?
Hyväksyn väitteenne että miehet ovat sikoja. Loogisesti se tekee teistä myös sikoja, eli porsivia emakoita.
Emakko voin olla, mutta en kyllä ole porsinut yhden yhtäkään pientä possua tähän maailmaan. Että ihan turha yleistää että me kaikki ollaan PORSIVIA emakoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko imurointi teillä jokin esileikki. Voi reppanoita!
Mites teillä? Mies menee sänkyyn ja odottaa, että vaimo saa kotityöt tehtyä. Jos menee pitkään, mies rupeaa huutelemaan, että pistä vauhtia, kun panettaa. Naiselle se paneminen on yksi kotityö muiden joukossa, ihan yhtä miellyttävää.
Hyvä tietää ettei naisia miellytä seksi.
Miksi naiset edes valitsevat olla miesten kanssa?
Heteronaisia miellyttää seksi miesten kanssa. Sääli, että niin moni mies on nykyään muuttunut kaskelotiksi.
Heteronaista siis miellyttää kotityöt?
Naiselle se paneminen on yksi kotityö muiden joukossa, ihan yhtä miellyttävää.
Vain kaskelotin kanssa tuntunee työltä. Mies tekee osansa kotitöistä ja sitten rakastellaan. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miehille se tulee aina yllätyksenä, paitsi silloin, kun mies hakee eroa, ja silloin tilanne on se, että niillä on toinen.
Tää on niin totta! Suht monta eronnutta paria nähneenä. Nainen yleensä eroaa ensin ja vasta sitten aloittaa ns. Uuden elämän. Miehistä joka ainoalla ollut jo uusi nainen katsottuna
Sanotko että naiset huolivat paskan miehen joka on varattuna?
Miten mies "katsoo" itselleen uuden naisen aivan noin vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitähän mies maksaa.
Kun uskot kaikkien naisten pettävän, siitä seuraa että olet naiseton. Tuo *naimisissa oleva* ulisija lienee sitten sivupersoonasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet luulee, että naiset huomauttaa asioista huvikseen ja siis nalkuttaa. Ei oteta tosissaan, kun nalkutus nyt vain kuuluu asiaan.
Ehkä naisten ei pitäisi nalkuttaa, vaan toimia. Jättää miehen asiat hoitamatta esim pyykkihuolto ja ruoanlaitto.
Kunnon herätyksen voi antaa sillä, että joku päivä vain ottaa ja lähtee ovesta ja menee vaikka hotelliin lepäämään kertomatta paikkaa miehelle. Takaisin tullessa sitten varmasti mies kuuntelee ja ymmärtää. Jos ei kuuntele niin hällä ei oikeasti kiinnosta.
Tää ei kyllä näiden kanssa toimi.
Kun mä jätin (ihan etukäteen kertoen) miehen yhdeksi yönseuduksi hoitamaan omia lapsiaan, hän soitti vanhemmilleni, omille vanhemmilleen, poliisille ja sosiaalityöntekijöille.Ero hoiti sitten työnjaon.
Ja joku uskoo näitä tarinoita...
eikä palstalla ole miesvihaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitähän mies maksaa.
Kun uskot kaikkien naisten pettävän, siitä seuraa että olet naiseton. Tuo *naimisissa oleva* ulisija lienee sitten sivupersoonasi.
Olen lapseton, en naiseton. Vaimoni on maho.
Mä olen lähdössä tästä avioliitosta syyskuussa, mulla on vuokrakämppä katsottuna ja rahaa sen verran säästössä että päästään lapsen kanssa uuden elämän alkuun.
Veikkaan että tulee miehelle ihan yllärinä, vaikka olen sanonut jo kuukausia sitten (ja muistutan asiasta joka kuun lopussa) että jos asioihin ei heinäkuun loppuun mennessä ole tullut konkreettista muutosta tämä avioliitto on ohi.
Olen jo kauan (vuosi) yrittänyt puhua miehen kanssa asioista joiden täytyy muuttua että tämä suhde saataisiin pelastettua. Ehdottanut pariterapiaa, yhteistä sopimista siitä miten arkea pyöritetään ja miten ja mihin rahaa käytetään ja siitä että haluan ja kaipaan seksiä, enkä halua elää loppuelämäni riippakivikämppiksen kanssa. Mieluummin yksinhuoltajana kuin parisuhteessa josta en saa mitään mitä parisuhteelta haluan.
Mies ei kuuntele, joudun toistamaan joka asian moneen kertaan ja silti se ei mene perille. Hän ei tee sovittuja asioita ja tuhlaa rahaa kuin se olisi menossa pois muodista. Olen viimeiset pari vuotta valehdellut miehelle tuloistani, en kertonut palkankorotuksista tai bonuksista koska hän on rahan kanssa niin holtiton.
Tuttavapiirini jokainen ero tuntuu tulleen miehille aina yllärinä ja siinä vaiheessa kun nainen lähtee käytös muuttuu ja ne vuosikausia pyydetyt asiat alkavat tapahtua. Silloin on vaan liian myöhäistä koska nainen on päätöksensä tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on, mutta imurointi ja kodinhoito ei todellakaan alakertaa kostuta.
Miehen pitää edelleen olla mies. Tämä oppi vaan on jäänyt monelta nuoremmalta mieheltä väliin.
Naiset eivät tiedä mitä miehiltä haluavat. He sanovat haluavansa naisen, joka hoitaa lapsia ja kotia, mutta käytännössä näin ei ole.
Ei kyllä. Heteronaiset haluavat miehen, joka hoitaa lapsia ja kotia tasaveroisena aikuisena. Sellaisen löysin itsekin, ja perhe-elämä kukoistaa. Älkää tytöt tyytykö vähempään.
Ja siitä muuten tunnistaa, että ei keskustele aikuisen kypsän miehen kanssa, kun hänen jokainen viestinsä sisältää sanan 'miesviha'. Viittaan siis tämän ketjun miespuolisiin kommentoijiin, jotka eivät kai osaa argumentoida mitään muuta. 😄
Mutta mistä tunnistaa ei kypsän aikuisen naisen?
Hymiöistä, niistä hymiöistä...
En usko, että tuo yksi vinonaurukiekuja on nainen. Näyttää enemmän uliksen kasvatilta.
Niin, et halua uskoa että naisissakin on todella paskoja ihmisiä, ja tämä palsta on kerännyt ne kaikki kasaan.
Miehistä kyllä uskot sellaisen ihan silmiä räpäyttämättä.
Arvaas mistä se johtuu? Tarvitseeko kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden eksän kanssa aikoinaan vähän suutahdin, kun hän valitti, että valitin koko ajan. Lopetin sitten aloitteellisen puhumisen ja koskemisen kokonaan. Vastasin kyllä, jos hän puhui jne. ja ajattelin, että missä kohtaa hän huomaa, että käyttäydyn passiivisagressiiviseksi; ei ilmeisesti huomannut.
Syksyllä lähdin opiskelupaikkakunnalle ja oikein fyysisesti tunsin oloni kevenevän. Ja ajattelin, että eksä varmaankin koki samoin. Soitin hänelle, että taitaa olla paras panna pillit pussiin. Ensin hän oli samoilla linjoilla.
No jonkin ajan päästä soitteli, ajatteli, että olen tullut järkiini, että varmaan jatketaan kun "meillähän meni niin hyvin, kun en enää valittanut". Se sinetöi eropäätöksen lopullisesti.
Mutta tarina ei kerro sitä, että valititko sinä?
Jos mies tekee noin, niin se on sitä lapsellista mököttämistä. Sulla se taisi olla jotain paljon aikuisempaa ja jalompaa toimintaa.
Eiku naiset ei mökötä, tästä väännettiin jo.
Puhutko nyt taas omasta miehestäsi? Kysyb koska täällä taas on väitetty ettei täällä yleistetä vaan puhutaan ainoastaan omasta puolisosta.