Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tuli miehelle "ihan puskista"

Vierailija
06.01.2021 |

Olin vasta vuoden etukäteen puhunut siitä. Ja kertonut mitkä on ne ongelmakohdat, mm. että vastuun on vaan jakauduttava tasaisemmin tai mä en jaksa enää. Ehdottanut pariterapiaa josta se ehdottomasti kieltäytyi lähtemästä jne. Ja silti se pääs yllättämään täysin, yhtään ei osannut aavistaa kun meillähän meni niin hyvin. Ainoa ongelma meillä kuulemma oli että mä nalkutin liikaa, mutta jos mä vaan oisin lopettanut nalkutuksen ni ei ois ollut mitään ongelmia.

Kommentit (1475)

Vierailija
501/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten oman avioliiton käy kun tuntuu, että ollaan umpikujassa. Toivoisin, että voisin kertoa huolistani tai että mies lohduttaisi kun on murhetta, mutta kun alan kertoa, mies hermostuu että olen kiittämätön. (?) Kun sanon, että haluaisin hänen kuuntelevan, mies keskeyttää jo kesken lauseen ja sanoo että aina tätä sama, aina sä sanot että hän ei kuuntele. No niinpä!

Hän sanoo että haastan riitaa ja luulen olevani täydellinen ja hän on vikapää kaikkeen. En tajua, miten hän ottaa kaiken hyökkäyksenä. Enkä todellakaan nalkuta, viimeksi yritin puhua asiasta kaksi vuotta sitten! Luulen, että hän ei ole oppinut puhumaan asioista vaan joko riitelemään ja vaikenemaan. Minä taas en helpolla puhu vaan pohdin asioita itsekseni ja todellakin loukkaa, että sen kerran kun haluaisi avautua, sekin on liikaa. 

Olen luopunut toiveesta, että mieheni ymmärtäisi ja ehkä olen odottanut liikoja. Hyvä mies hän muuten on, mutta huono juttu on, että meillä ei ole enää mitään tunneyhteyttä eikä siksi enää läheisyyttäkään. Miten ihmeessä voisin tuntea läheisyyttä mieheen, joka suuttuu kun tarvitsen tukea ja lohtua. 

Ootteko käyneet pariterapiassa? Toi suuttuminen voi olla sitä että mies ei osaa ratkaista sun ongelmia ja sitten turhautuu siitä ja purkaa sen suhun. Jossain pariterapiassa mies saattais tajuta itse miksi se suuttuu ja mitä suuttumisen sijaan vois tehdä...Parisuhteessa pitäis olla yhdessä ja toinen toistaan tukien, mutta tollanen tilanne tekee taatusti uskomattoman yksinäiseksi. Mieshän viestii et sä et sais olla heikko.

Joo uskon, että juuri tuosta on kyse. Mieheni kokee, että hänen pitää ratkaista ongelmani, vaikka oikeasti hermostun siitä, että hän sanoo, että teet näin ja sanot noin. Eli taaskaan ei oikeasti kuuntele. Haluaisin vain uskoutua jostain asiasta joka mietityttää ja hän haluaa asian pois päiväjärjestyksestä.  Sitten kun en tee kuten hän on neuvonut, olen valittaja ja omapa on vikani. Oikeasti auttaisi ihan hirveästi kun joku joka vain kuuntelisi ajatuksiani. Muuta en kaipaa.

Hän ei tosiaan siedä heikkoutta, ei tykkää jos nukun päiväunia kun on ollut raskas päivä, enkä saisi näyttää alakuloiselta. Luulen että se on hänen kotoaan opittua että naisen kuuluu olla kuin joku helkatin kukkanen, kaunis katsella ja miellyttävä kuunnella, ilo miehen silmille ja korville. Pariterapia olisi varmasti paras idea. Ehkä uskallan ehdottaa.

Vierailija
502/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toi on jo ihan aiheellinen ero. Mutta miksi sä suret exän asioita? Eihän niiden enää pitäis sua liikuttaa.

Ihan tosi alanuolettajat. Miksi exän asiat pitäis liikuttaa eron jälkeen?

Alanuolettava on hyvä sana.

Alanuolettava AV-mamma.

Vaatii kyllä mieheltäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän siinä yhdessä TV-sarjassakin mies totesi: me oltais ihan onnellisia ellet sä olisi niin onneton.

Niin, mitä sille naiselle tapahtuu, kun siitä tulee niin onneton. Haluaako kukaan edes tietää. Kaikki ollut hyvin siihen asti.

Vierailija
504/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän siinä yhdessä TV-sarjassakin mies totesi: me oltais ihan onnellisia ellet sä olisi niin onneton.

Niin, mitä sille naiselle tapahtuu, kun siitä tulee niin onneton. Haluaako kukaan edes tietää. Kaikki ollut hyvin siihen asti.

Sitä ei (haluta) kuunnella. Kuuntele, ymmärrä, reagoi, ja kas, et kuule nalkutusta, sille ei ole tarvetta.

Vierailija
505/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin käy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toi on jo ihan aiheellinen ero. Mutta miksi sä suret exän asioita? Eihän niiden enää pitäis sua liikuttaa.

Ihan tosi alanuolettajat. Miksi exän asiat pitäis liikuttaa eron jälkeen?

Alanuolettava on hyvä sana.

Alanuolettava AV-mamma.

Vaatii kyllä mieheltäkin.

Mitä vaatii mieheltä?

Vierailija
506/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nalkuttamisesta... Montako vuotta vessan voi jättää pesemättä lapsiperheessä, jos mies ei sitä viitsi/muista/halua pestä kertaakaan, eikä asiasta saa hänelle huomauttaa, jottei nalkuta? Vai oletteko sitä mieltä, että miehen ei kuulu pestä vessaa koskaan 6 vuoden aikana? Minä teen pääosan muistakin kotitöistä, mies tekee vain, jos erikseen pyydän. Sitten hän väittää, että nalkutan. Minä tuon myös ylivoimaisesti isomman osan rahasta kotiin, jos se jotakuta kiinnostaa.

Mitä jos istuisitte alas, ja teette yhdessä työnjakoon pelisäännöt. Excelin, johon on kirjattu kotityöt, ja johon merkataan, kuka tekee tässä kuussa mitäkin. 

Kun miehen sarakkeet eivät täyty, niin vie excel hänen nenänsä eteen. Älä sano mitään, niin et nalkutakaan. 

Olen jo tehnyt. Ei auttanut.

Silloin mies ei vaan ollut soveltuva sinulle ja olet ehkä tehnyt oikean päätöksen. Ei tullut puskista vaan mies ainostaan pelaa ja koittaa hämmetää. On täytynyt olla tietoinen, että kaikki ei ole kunnossa, jos olet Excelinkin tehnyt.

Vierailija
507/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katri Manninen on youtube videossa käsitellyt nalkutusta. Kannattaa kaikkien tutustua siihen. Ei ole niin että yksi sukka lattialla saa ihmisen pois tolaltaan. Nalkutuksen perussyy on se, että nalkuttajalla on henkisesti paha olla. Tätä pahaa oloa nalkuttaja sitten purkaa toiseen ihmiseen kuvitellen että se on hänen syynsä kun itsellä on paha olla.

Oma henkinen pahoinvointi on jotain, joka korjataan muulla tavalla kun nalkuttamalla tai ylipäätään toisia kiusaamalla. On olemassa toimivia menetelmiä omien tunteiden hallintaan.

Pahan olon aiheuttaja on se loisena elävä mies, ja paha olo poistuu kun loisen heittää ulos.

Juuri näin, paha olo poistui! En mistään hinnasta ottaisi enää miestä hoidettavaksi. Uteliaisuuttani kysyin lapsilta, onkohan mies osannut itse käynnistää pesukoneen. Vastaus oli, että eivät tiedä, mutta mummo kyllä antoi isille puhdasta pyykkiä. :D

Vierailija
508/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä se käy.

Vierailija
509/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä voisin sanoa, että jos edes vihjaa erolla niin nainen vaihtoon samantien. Jos ei löydy muita aseita kun uhkailu niin haistakoot paskan. Ei sellaseen naiseen voi luottaa joka on lähdössä ovesta kun tulee vastoinkäymisiä.

Tässä ketjussa mainitut eron syyt puolison hyväksikäyttö, törkeä käytös, välinpitämättömyys ja ilkeys ovat kaikki erittäin hyviä syitä erota, eivät ”vastoinkäymisiä”. Erolla uhkailu on toki typerää, pitää kertoa selkeästi mitä sietää ja mitä ei ja toteuttaa päätöksensä.

Ok, no sitten aivan turha keskustella yhtään mitään koska syyt ovat nuo. Miehet ovat hirveitä joista pitää erota, asia selvä. Oliko muuta?

Vierailija
510/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nalkuttamisesta... Montako vuotta vessan voi jättää pesemättä lapsiperheessä, jos mies ei sitä viitsi/muista/halua pestä kertaakaan, eikä asiasta saa hänelle huomauttaa, jottei nalkuta? Vai oletteko sitä mieltä, että miehen ei kuulu pestä vessaa koskaan 6 vuoden aikana? Minä teen pääosan muistakin kotitöistä, mies tekee vain, jos erikseen pyydän. Sitten hän väittää, että nalkutan. Minä tuon myös ylivoimaisesti isomman osan rahasta kotiin, jos se jotakuta kiinnostaa.

Mitä jos istuisitte alas, ja teette yhdessä työnjakoon pelisäännöt. Excelin, johon on kirjattu kotityöt, ja johon merkataan, kuka tekee tässä kuussa mitäkin. 

Kun miehen sarakkeet eivät täyty, niin vie excel hänen nenänsä eteen. Älä sano mitään, niin et nalkutakaan. 

Olen jo tehnyt. Ei auttanut.

Silloin mies ei vaan ollut soveltuva sinulle ja olet ehkä tehnyt oikean päätöksen. Ei tullut puskista vaan mies ainostaan pelaa ja koittaa hämmetää. On täytynyt olla tietoinen, että kaikki ei ole kunnossa, jos olet Excelinkin tehnyt.

Vierailija
511/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tämä väsynyt miehiä mollaava ketju on täällä voimissaan. 

Vierailija
512/1475 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä palstalla taas naisten tyhmyys tiivistyy. Hankkikaa hyvät naiset elämä niin ei tarvitse olla katkeria meille miehille. Nimimerkillä hyvin menee mutta menkööt.

Naisilla on aina oma elämä. Niinhän näissäkin teksteissä näkyy. Sitä vastoin miehillä ei näytä olevan omaa elämä vaan he punkkaavat vaimonsa kodissa kieltäytyen kaikesta paitsi tekemisten välttelystä.

Vähän sama jos nainen menisi ihan mihin vain kotiin makaamaan sohvalle ja märisi ja jurmuttaisi että kumma kun toiset koko ajan nalkuttaa .....tana.

Vierailija
513/1475 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä palstalla taas naisten tyhmyys tiivistyy. Hankkikaa hyvät naiset elämä niin ei tarvitse olla katkeria meille miehille. Nimimerkillä hyvin menee mutta menkööt.

Kirjoittaako tänne ihan oikeasti joku mieskin....en usko että jaksavat tälläisiä juttuja edes lukea, saati vastailla. Joku provo.

Vierailija
514/1475 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynaiset eroavat ilman vakavia keskusteluja, eivätkä yhtään ota tavoitteekseen korjata suhdetta vaan siirtyvät liian kylmästi eteenpäin.

Jos naiset osaisivat keskustella eikä mököttää nurkassa mykkäkouluineen, suhteen voisi pelastaa,

mutta sen sijaan naiset antavat sen kärpäsen kasvaa härkäseksi ja kostaa sitten miehelle tempuillaan.

Eroavat koska se kuuluu modernin naisen elämään oleellisesti.

Vierailija
515/1475 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynaiset eroavat ilman vakavia keskusteluja, eivätkä yhtään ota tavoitteekseen korjata suhdetta vaan siirtyvät liian kylmästi eteenpäin.

Jos naiset osaisivat keskustella eikä mököttää nurkassa mykkäkouluineen, suhteen voisi pelastaa,

mutta sen sijaan naiset antavat sen kärpäsen kasvaa härkäseksi ja kostaa sitten miehelle tempuillaan.

Kannattaisi miestenkin tulla tänne nykypäivään ja ottaa vastuu perheestään eikä kaivella munia jossain menneisyydessä ja odottaa passausta.

Vierailija
516/1475 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aikoinaan työkaveri, joka tuumasi erostaan ”kun se ei osannut laittaa edes pyykkejä narulle oikein”.

Luulin tietenkin että heittää läppää, ei kai kukaan nyt tuollaisesta syystä eroa kolmen

lapsensa isästä. Mutta ei, kuulemma laittoi t-paidankin narulle niin, että helma levisi.

Siksipä ei mieheni saa niitä pyykkejä ripustaa kuivumaan, kun t-paita on helmasta ja kulmista venytetty  narulle, ei viitsi olkapäistä asetella kun menee niinkauan aikaa.

En mä nyt siksi siitä eroa ole hakemassa, mutta kaikki muukin normaali arkeen liittyvä homma on samanlaista.Ja aika yksisilmäistä, kun ei osaa yhtään ajatella mitä minkäkin 'väärin' teosta seuraa niihin muihin työvaiheisiin.

Astiapesukoneen täyttää niin, että eteen laittaa isommat ja korkeammat esineet, sitten sinne taakse onkin jo mahdotonta saada pujoteltua muuta.Siksi saakin mieluusti jättää tiskipöydälle  kaiken käsistään, koska joudun muutoin koko koneellisen uudelleen täyttämään.

Osaa tehdä hyvää ruokaa ja tekeekin silloin tällöin, kesällä useinkin koska olen puutarhassa.

Kaikki 'miestentyöt' hoituu loistavasti, rakennus, korjaus, sähkö-ja putki ym.

Joita toki itsekin osaan , maalaus, kittaus, hionta, huonekalujen entisöinti ym. sujuu

Olen maalannut talon ja piharakennukset  yksin. Siksi halusin yksin maalata, ettei tarvi korjailla.Mies ja pari kaveriaan teki telineet...3-kerroksinen talo.

Vierailija
517/1475 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistele sinä vaan samaa se kuudeskin kerta. Mutta ei se sitä muuta että sinut on jätetty hyvästä syystä.

Ei hyvää miestä kukaan kiertoon laita, ne on nämä passattavat pikkupojat kun saavat mennä. Loisia ei pidä hyysätä.

Vierailija
518/1475 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen ongelma on ihan yksinkertaisesti seuraava: se ei USKO, että tarkotan mitä sanon. Joudun jatkuvasti vakuuttelemaa hänelle, että minä ajatelen näin OIKEASTI..

Meilläkin on ollut nyt vuoden sisään paljon eropuheita minun aloitteestani. Olen vähän kyllästynyt "valittamaan" tai "ihmettelemään"samoja asioita vuosi toisensa perään. Olen saattanut ottaa aseekseni kahta kauheamman valituksen, jotta hän ymmärtäisi että ihan vihoviimeiset hetket muuttaa toimintaa alkavat olla nyt käsillä. Välillä hän on itsekin sitä mieltä, että hänen toiminnassaan olisi parannettavaa, mutta käytännön tekosiksi aatteet eivät vielä ole jalostuneet. Olen sanonut että tiktok...kello käy ja minä en enää jaksa miestä joka ei kuuntele eikä usko minua.

Meillä arjen vastuu on minulla, se on saanut aikaan sen, etten enää osaa katsoa miestäni ylöspäin, tai ihailevasti, tai mitenkään päin... Jupisen hänestä negatiivisia asoita, kuten saamaton laiska jne. Huokailen äänekkäästi miten ei taaskaan yllättänyt, että putket menivät tukkoon ennenkuin paskakaivon tyhjennys saatiin aikaiseksi tilata. Tästäkin oli kuukautta aikaisemmin sovittu, että hän tilaa..

Minunkin mieheni tulee olemaan yllättynyt siitä, että todella tein niinkuin sanon aikovani tehdä. Jos tämä ei parane niin lähden. Tämä ei tule paranemaan ja olen jo soitellut välittäjille asunnoista, silmät on olleet auki jo pitkään. Harmi kun mieheni ei suostu aukaisemaa omiaan. Ja todellakin tulee syyllistämään kylmäksi ämmäksi kun jätän hänet, kuinka joku voi hyljätä rakaan kumppanin vaikka olisi minkälainen riippakivi? Siinähän syyllistää, tiedän jo nyt että elämäni tulee olemaan helppoa kun ei tarvitse vahtia toisen tekemisiä, tarttee vahtii vaan omiaan :)

Meillä on samaa nyt menossa. 6v yhteistä asumista ja pikkuhiljaa tässä olen kyllästynyt siihen ettei mies saa mitään aikaan kotona. Samaan aikaan haluaa elää vanhemmanpuoleisessa ok-talossa, JA että talo olisi huoleton ja hoidettu hänelle valmiiksi JONKUN (eli ilmeisesti minun) toimesta. Sakokaivon tyhjennys,  rännien puhdistus, sadevesijärjestelmän huolto, jopa saunan kiukaan pesän tyhjennys on sellaisia asioita kaikkien muiden kymmenien asioiden kanssa, joita ei kertakaikkiaan voi mitenkään "muistaa". Katselen vielä tässä, mutta ylöspäin katsominen ja haluttavana miehenä pitäminen karisee näihin tekemättömiin ja minun niskalleni sysättyihin töihin. Ei voi mitään.

Vierailija
519/1475 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan naiset nalkuttaa ja valittaa joka asiasta. Mistä mies sen voisi erottaa, milloin on oikeaa asiaa ja milloin se vaan valittaa lämpimikseen.

Seurustelusuhde missä ääni vinkasee oktaaviin on selvä eron peruste. Jos alle vuoden tuntemisessa toinen osapuoli kokee nalkuttamista, ette ole sopivia toisilleen. Jompi kumpi pitää kiinni eikä tee kompromisseja.

Et voi sanoa oktaaviin. Et taida ihan tietää mitä oktaavi tarkoittaa. Suosittelen ottamaan selvää sanoista mitä haluaa käyttää, ettei vaikuta dilleltä.

Vierailija
520/1475 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen mieheni valitti minulle kuinka olen hänen vaatteensa viikannut kaappiin väärin, olisi pitänyt olla näin ja noin. No, lopulta jätin hänen vaatteensa telineelle ja viikkasin vain omat ja lapsen vaatteet pois. Monta päivää se kuivausteline oli siinä, minulle huudettiin ja kysyttiin missä on se ja se paita, ilman että edes katsottiin sitä telinettä. Lopulta meni hermo kun ei edes kehoituksesta viikannut itse niitä vaatteita sinne kaappiin, että kun vaatteet olivat kuivuneet, kumosin ne hänen puolelle sänkyä kasaan ja lopputulos ;miksi et ole voinut laittaa hänen vaatteita kaappiin..

Tämä oli vain yksi monista asioista joista miehen mielestä "skitsoan turhaan"

No mikset vaan voinut viikata niitä kunnolla? Edes sen vertaa tehdä toisen hyväksi! (Vrt. sukkien kerääminen lattialta)

Jos kumpikaan ei siedä toisen tapaa, niin voi sopia, että se, joka hoitaa pyykin viikkaa omalla tavallaan. Toinen sitten vuorollaan. 

Mä teen niin että pesen pyykin, laitan kuivumaan, ja kuivumasta jokainen perheenjäsen nostaa omat vaatteensa niin kuin itse näkee hyväksi. Mikäli vaatteet ei ole narulta pois kun seuraavan kerran pesen pyykkiä, niin vaatteet löytyy poisnostettuna keosta josta saa sitten viikkailla niin kuin huvittaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan