Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulun loppuminen masentaa

Vierailija
06.01.2021 |

Loppiainen on aina ollut raskas päivä. Koristelen kodin jouluiseksi jo aikaisin ja nautin tunnelmasta. Joulukuusen ja muiden koristeiden karsimisen jälkeen koti näyttää todella autiolta ja tyhjältä. Mikään ei oikein tunnu miltään. Tykkään myös pimeimmästä ajasta ja jatkuvasta hämärästä. Masennuksella saattaa olla osuutta asiaan. En nauti valon lisääntymisestä. Kesästä kyllä pidän, mutta kevään lähestyminen jotenkin ahdistaa. Olen jatkanut joululeffojen katsomista ja kynttilöiden polttelua tänne asti, mutta nyt on kai lopetettava.

Onko minulla kohtalotovereita? Miten olette selvinneet joulun loppumisesta, olisiko jotain vinkkejä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuutinpäivänä tuntuu itselleni luontevalta purkaa kuusi. Tänä vuonna on vielä tulossa kovat pakkaset ja aurinkoakin luvattu. Silloin joulukoristeet alkavat tuntua hassulta kun aurinko paistaa ikkunoista. Koettu on :)

Vierailija
22/26 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania jouluhulluja täällä :) minä laitan kuusen jo marraskuussa, niin kyllästyn sitten jo kuusen joulun jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pidä ihmeessä joulusta vielä kiinni 😊 Perheesi pitäisi se ymmärtää. Ja valojen jättäminen on tosi hyvä vinkki ja kuusen kanssa ei ole mitään kiirettä. En tiedä millainen kuusi sulla on, mutta muovikuusessa on se upea puoli, että voi laittaa vaikka jo marraskuussa ja antaa olla juuri niin pitkään, kuin haluaa 😊 Mun joulusta luopumista on helpottanut, kun olen muuttanut kodin valaistusta ja on kausivaloiksi kutsumiani jouluvaloja ja muita pieniä valonlähteitä. Perus kattovalo on tosi ankea.

Vierailija
24/26 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Minullekin loppiainen on raskas päivä. Huomenna loppuu joululoma ja samaan syssyyn vielä joulun purkaminen. Keksi jotain kuvaa tekemistä itsellesi sen jälkeen kun olet joulun laittanut pois. Siivoa myös koti oikein siistiksi. Jätä kausivalot, niin kuusen puuttumista ei edes huomaa. Ja jatka kynttilöiden polttamista, niin minäkin teen. Meillä mies haluaisi että joulukuusi vietäisiin heti tapaninpäivän jälkeen pois, mutta itse en ole suostunut.

Vierailija
25/26 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tänään katetaan vielä pöytä kauniisti ja syödään paremmin. Ei tosin enää jouluruokaa, mutta tunnelma on vielä kuusineen. Viikonloppuna ajattelin purkaa kuusen. Surettaa kyllä, mutta kevät tuo voimaa.

Vierailija
26/26 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä pitää vielä joulukoristeita, jos saat niistä iloa. :) Mä laitan muovikuusen tänään pois, mutta jouluvalot aion pitää niin pitkään kuin tätä pimeää aikaa riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä