Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen miettinyt paljon asioita ja todennut että olen riippuvainen miehestä ja hän minusta

Vierailija
15.07.2026 |

Siis suhteessa ei oikeasti ole mitään järkeä, tajuan sen erittäin hyvin. Mies on normiarjessa hyvä ja auttavainen mies, mutta jos tulee riitaa niin käyttää törkeää henkistä väkivaltaa. Haukkuu ja sanoo asioita, joita kuulemma ei oikeasti tarkoita. Terapiallakaan ei tätä ole saanut pois. 

Minä olen tajunnut että en ansaitse tuollaista haukkumista ja alistamista, mutta en saa lopetettua suhdetta. Eilen viimeksi tuijotin miestä joka katsoi kuin halpaa makkaraa ja selvästi halveksi minua, ja mietin ettei tässä ole mitään järkeä.

Ja sitten kun tulee seuraava päivä, mietin että täytyy yrittää välttää riitoja, niin silloin kaikki on paremmin.

Ajattelen että mieskin olisi onnellisempi jonkun toisen kanssa. Hakee huomiota nuoremmilta naisilta ym, joka taas painaa omaa itseluottamustani alaspäin. Ja jos kerran olen niin pska, mitä minun huutaa olevan, miksei lähde. Mutta kuulemma rakastaa. 

Meille on jäänyt vanhoja kriisejä pyörimään, eikä niistä päästä eroon. Molempia ne ottaa päähän ajoittain tosi paljon. Mutta sitten kun ne ei ole pinnalla ja on ns normiarkea, niin meneekin tosi hyvin. Jos tämä jotain on, niin vuoristorataa. 

Olen aina ajatellut ettei olla mitään riippuvaisia, mutta eihän tämä muutakaan voi olla. Että tajuan ettei suhteessa ole mitään järkeä, ja sitten kuitenkin ne hyvät hetket voittaa.

Onko ketään joka on tai on ollut samassa tilanteessa? Miten asiat ratkesi, vai junnaako yhä paikallaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väkivallan uhri. Muista ettei väkivalta ole sinun syytäsi. Älä jää odottamaan että tilanne paranisi. Palasta itsesi, puoliso vastaa itse itsestään. Katsoisin aluksi netistä esim mielenterveystalo ohjeita tai soittaisin väkivallan uhrien neuvontapuhelimeen. Kaikkea hyvää elämääsi jatkossa. 

Vierailija
2/4 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii-i. Sairaita olette molemmat. Kukaan ei puolestasi aikuistu, lopeta roikkumista ja eroa. Sinun täytyy itse ottaa vastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei noin paha tilanne, mutta ajoittain menee sellaiseksi ettö myös koen miehen taholta halveksuntaa ja epäkunnioitusta. Nielin sitä pitkään koska pelkäsin olla ilman häntä ja koska olin tottunut lapsuudessa samaan, mutta vanhemmiten aloin sanomaan vastaan kun tajusin ettei minua saa kohdella niin ja että olen vapaa lähtemään jos se jatkuu. Sanoin tämän myös ääneen. Miehen käytös alkoi korjaantumaan ja on ollut nyt parempaa. Välillä jos meinaa taas alkaa niin tuon heti ilmi että nyt huomio, tuota en enää katsele, ja siihen on heti loppunut. Jos joku päivä ei tehoa niin sitten vain lähden, ja hän tietää sen.

Vierailija
4/4 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nomaaleissakin suhteissa on riitoja ja mielipide-eroja. Se, mitä kukin on valmis sietämään on eri asia. Kaikkea ei tarvitse sietää. Jos tuntuu että suhde ei toimi, on aika erota.

Usein pitkässä suhteessa kehittyy riippuvuus toisesta. Moni sekoittaa sen rakkauteen ja välittämiseen. Aika harva suhde on sellainen että siinä ei ole lainkaan hyviä hetkiä. Huonoissakin suhteissa on hyviä hetkiä. Pitää miettiä kokonaisuutta, onko suhde toimiva juuri teillä ja mitä voisi tehdä paremmin ja ovatko molemmat valmiita muutokseen että suhde paranisi. Jos toinen ei ole valmis, on aika erota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan