K-Supermarketissa huomattavasti kalliimpaa kuin Prismassa
Snellmanin meetwursti 3,09 ( Prismassa 2,59) euroa.
Snellmmanin lihapakkaus 3,69 ( Prismassa 2,98 euroa).
Voileipämeewursti 3,99 ( 2,79).
Taas vahvistui se etten käy. Ainoastaan tarjoukset voi hakea.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut jaksavat räknätä noiden muutamien kymmenten senttien eroista. Joo toki siitä voi vuositasolla tulla se muutama satanen, mutta silti. Toki jos on oikeasti pienituloinen ja joka sentillä on väliä, niin sitten.
Ja toki hintaan pitää laskea myös mahdolliset polttoainekulut, jos se halvempi kauppa on huomattavasti kauempana kuin tämä kalliimpi. Esim. meillä en aina ymmärrä miehen logiikkaa...meillä on lähikauppa (tyypillinen pikkukylän pikkukauppa, eli hinnat korkeammat) kahdeksan kilometrin päässä ja isompi marketti 25km:n päässä. Jos on vaikka viikon ostokset ostettavana, voi olla ihan selkeästi kannattavampaa lähteä kauemmas, mutta hän lähtee jopa tyyliin parin maitopurkin takia tekemään sen 50km reissun, "koska siellä lähikaupassa on niin kallista."
Toisin kuin oletat, niin erityisesti varakkaat ihmiset räknäävät menonsa tarkkaan niin, että tuloista jää aina säästöön.
Väitit hintaeroksi joitakin kymmeniä senttejä. Tämä on varmaan aika totta. Tyypillinen esimerkki voisi olla, että
tuote maksaa Prismassa 1,49 ja Citymarketissa 1,99.
Hintaero on siis joitakin kymmeniä senttejä eli 50. Mutta prosenttuaalinen ero on jo merkittävä. Cittarin hintaan nähden Prisma on 25% halvempi.
Jos talousmenot on esim 1000€/kk, on säästö vuositasolla 3000€,
Siinähän kertyy tyypillisen työuran (45 vuotta) aikana 135000€ säästö.
Kun tähän huomioidaan vielä sijoittamalla saatava hyöty (5% maltillinen tuotto-odotus / vuosi) kertyy 45 vuoden aikana noin 500 000€ potti, jolla on mukava sitten leventää leipää ja uusia vaikka tarvittaessa kodinkoneita yms kun tulot romahtavat muutoin alle puoleen, kun siirtyy eläkkeelle.
Ai muutama sentti? Katselin taas ja mikä ero: Atrian jauheliha Prismassa 3,35.
K- Supermarketissa 4, 89.
Ero on huomattava.
Monet muut tuotteet mitä katselin, olivat 40- 50 senttiä kalliimpia.
Ainoastaan yksi tuote oli täsmälleen saman hintainen.
Olen pöyristynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kävin ennen citymarketissa, mutta mielestäni Prisman valikoimat on parantuneet viime vuosina ja saan sieltä lähes kaiken. Kun vielä saisi kunnon kalatiskin Prismaan.
Kalatiskejä on ainakin täällä päin.
Joillekin tuntuu hinnat olevan elämää suurempi asia. Itse en koskaan edes ajattele mitä joku ruoka kaupassa maksaa kun ei ole tarvetta miettiä. Käyn Citymarketissa ja K-Supermarketissa ja silloin tällöin S-Marketissa joka on kauempana. Keskon kaupoissa palvelu on ystävällisempää.
Prismassa en ole käynyt vuosiin. Eikös se ole enemmän stressaantuneiden lapsiperheiden kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Melko mitätön ero eli kannattaa käydä siellä mikä on lähimpänä ja kuluu vähiten aikaa.
Itse muutan kuun vaihteessa kaupunginosaan jonka "ostarilla" on vierekkäin sekä K- että -S-market. Mukava kun pääsee vertailua tekemään, voi kyllä olla että S:llä mennään edelleen.
Mielelläni säästän satasia vuodessa, 10 vuodessa tuhansia.
Toi on vanha urbaanilegenda että K-kaupoissa saisi parempaa palvelua kuin S-kaupoissa tai Lidlissä. Nykyään Prismassakin toivotellaan hymyssä suin uudetvuodet ja muut päivänjatkot, samoin Lidlissä olen saanut vappuun tms liittyen toivotukset (en nyt enää muista mikä juhla silloin oli tulossa). En oikeasti rupea bulkista maksamaan ekstraa vain sen takia että se on jotenkin hienompaa ostaa K-kaupasta.
M27 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko mitätön ero eli kannattaa käydä siellä mikä on lähimpänä ja kuluu vähiten aikaa.
Itse muutan kuun vaihteessa kaupunginosaan jonka "ostarilla" on vierekkäin sekä K- että -S-market. Mukava kun pääsee vertailua tekemään, voi kyllä olla että S:llä mennään edelleen.
Ei sun tarvi lähteä kauppaan asti vertaamaan kun googlaat Foodie ja K-ruoka. Kaikki hinnat näkyy siellä. Tulet yllättymään jos luulit että K-kauppa on se jonne kannattaa suunnata.
Köyhät kyykkyyn, rikkaat käy K-kaupassa.
Yhdellä ostoskerralla on jo useiden eurojen heitto, riippuen siitä kuinka paljon ostaa.
Ei pimputusmusiikista kannata maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei K-ryhmän kaupoissa käydä hintojen, vaan laadun ja valikoiman perässä.
Mekin oltiin tosi pitkään Prisma-perhe, mutta kun miehen tulot nousivat reippaasti, ruokarahat ovat alkaneet mennä yhä enenevässä määrin Citymarkettiin. Prismassa toki pääsee halvemmalla, kun sieltä ei löydy mitään hyvää. Mutta kun on tottunut Citymarketin valikoimaan ja on siihen varaa, niin vaikea siitä on enää lähteä Prismaan pakittamaan.
Salli mun nauraa. Suomessa ei ole ainuttakaan laadukasta ruokakauppaa. Mene italiaan, siellä pikkukylänkin supermarketista saat lihat, juustot ja leikkeleet jne. palvelutiskiltä.
Suomessa ei ole ainuttakaan laadukasta ruokakauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekin oltiin tosi pitkään Prisma-perhe, mutta kun miehen tulot nousivat reippaasti, ruokarahat ovat alkaneet mennä yhä enenevässä määrin Citymarkettiin. Prismassa toki pääsee halvemmalla, kun sieltä ei löydy mitään hyvää. Mutta kun on tottunut Citymarketin valikoimaan ja on siihen varaa, niin vaikea siitä on enää lähteä Prismaan pakittamaan.
Salli mun nauraa. Suomessa ei ole ainuttakaan laadukasta ruokakauppaa. Mene italiaan, siellä pikkukylänkin supermarketista saat lihat, juustot ja leikkeleet jne. palvelutiskiltä.
Ja kolesteroli kiittää. Minulle laatu tarkoittaa ainakin LAAJAA tuotevalikoimaa, lähi- ja ekoruokaa ja runsasta määrää kasvisvaihtoehtoja. Mitä noista luulet löytyvän sieltä Italian pikkukylän kaupasta? No, ehkä kotikylän tomaatteja.
Naurattaa nämä cittari on laadukas kauppa. Jos sama kahvipaketti maksaa cittarissa 3.60 tai prismassa 2.90 niin tottakai haen sen prismasta.
Jos makkaran ja maidon hintoja pitää vertailla, on syytä käydä palkankorotusta pyytämässä.
Löysin jääkaapista tänään jo viime kesänä vanhentuneen hillon jonka olin ostanut Cittarista juuri tuon vanhenemisen aikoihin (säästän kaikki kuitit). Ottipa päähän nyt huomata se sieltä kun yleensä päiväyksiin on voinut luottaa varsinkin säilykkeissä että ovat hyviä vielä vuoden-pari kun on ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kolesteroli kiittää. Minulle laatu tarkoittaa ainakin LAAJAA tuotevalikoimaa, lähi- ja ekoruokaa ja runsasta määrää kasvisvaihtoehtoja. Mitä noista luulet löytyvän sieltä Italian pikkukylän kaupasta? No, ehkä kotikylän tomaatteja.
Hyppää pelle vaikka volttia. Välimeren ruokavalio on maailman terveellisin. Sieltä löytyy kaikkea, laitoin vaan esimerkkiä. Tuoreet vihannekset, lihat, kalat, juustot jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ressukka koskaan käynyt italiassa?
Yllättävän vahvoja tunteita tämä kaupan valinta aiheuttaa 😄