Saan kuukaudessa vuokran 900e ja 500e toimeentulotuen kelalta
+sähkölaskun ja muut noin 50e
Eli kuussa 1450e, vuodessa siis 17400e
10 vuotta kun menee näin, niin säästän siis 174 000 euroa kun minun ei itse tarvitse maksaa kulujani.
Lisäksi voin tarpeen vaatiessa heittää pimeää keikkaa, josta saa helposti tonnin päälle kuussa.
Joten mitä järkeä käydä töissä jos säästän kymmenen vuoden aikana näi 174 000 euroa?
Kommentit (36)
Järjestelmän ongelmahan on, että kun kerran toimeentulotuen pariin "pääsee", niin siellä kannattaa pysyä. Vaikka saisi 3000€/kk palkkaa, niin verojen ja työssäkäyntikulujen jälkeen käteen jää n. 500€/kk enemmän kuin toimeentulotuella - ja vielä paljon vähemmän jos olet yksinhuoltaja tms. Eli "tuntipalkaksi" tuolla 3000€/kk palkalla verrattuna toimeentulotuella chillailuun tulee noin 3€/tunti.
Onko sinulla siis tuo summa tililläsi 10 v päästä? Jos ei ole niin ethän sitten ole säästänyt mitään.
Että tämmönen trollaus tänään sairaalta paskalta...
Ihan oikeasti, mikä sun ongelma on? Oletko tosiaankin noin kateellinen työttömille ja jos niin miksi, olethan itsekin koulussa vielä, luultavasti yläasteella.
Kai te tajuatte arvon porukka että tämä tapaus on sairas pipipää joka jahtaa köyhiä ja tehtailee näitä pimeitä aloituksia melkein joka päivä.
Kumma ettei tämänlaisille laiteta bänniä.
Totta
Kyseessä on ihan matemaattinen fakta
Vierailija kirjoitti:
Kai te tajuatte arvon porukka että tämä tapaus on sairas pipipää joka jahtaa köyhiä ja tehtailee näitä pimeitä aloituksia melkein joka päivä.
Kumma ettei tämänlaisille laiteta bänniä.
Höpö höpö
Itse trollaat asiallista ketjua
Kyllä AP voikin pärjätä jos myy huumeita tai seksiä. Näin tekee todella moni nuori nykyään ainakin Tampereella ja Helsingissä ja sitten pärjääkin paremmin kuin koskaan työelämässä kun noilla saatavat ovat pimeitä tuloja ja siihen Kelan rahat ja asuminen päälle. Ainoa isompi riski on tulla tapetuksi,vammaututeksi, ryöstetyksi tai menettää mielenterveys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se ois.
Sitten kun haet töitä, niin joku kehtaa tarjota jotain naurettavaa palkkaa, jolla laskennallinen tuntihinta on niin pieni, ettei ole järkeä ottaa sellaisia "tarjouksia" vastaan.
Ylipäätään kummastuttaa se, että joku edes kehtaa tarjota Suomessa kokopäivätöistä alle 2400 € / kk palkkaa. Saati, että joku onneton ottaa sellaisen vastaan.
Kaikki eivät ole erakoituneita vuokra-asukkeja, joilla on oikeus asumistukeen ja toimeentulotukeen. Itse olen naimisissa, asun omistusasunnossa (josta vielä lainaakin) ja puoliso on töissä. Tämä tarkoitti minun kohdallani työttömyyden pitkittyessä, että ansiosidonnaisen jälkeen oli oikeasti edessä pelkkä työmarkkinatuki ja siinä kaikki. Riemusta kiljuen otin vastaan työn, josta sain alkuun 2000€/kk ja ajan kanssa, kun hommat alkoivat sujua, pääsin johonkin 2500€/kk tasolle. Tuo 2000€/kk oli sekin jo sellaiset 1700€ nettona (ellei enemmänkin) eli melkein 1000€ enemmän kuin 750€ työmarkkinatuki (josta minun ei juuri veroja olisi tarvinnut maksaa). Minulle 1000€ ei ole niin pieni raha, että sylkisin sen päälle. Itse tienatusta rahasta tulee myös kiva fiilis ja tuntee olevansa osa tätä yhteiskuntaa, eikä pelkkä taakka toisille.
Helppo se on täällä leuhkia omakotitalolla ja parisuhteella.
Kaikki eivät sitä kumppania voi saada, omakotitalosta puhumattakaan.
Onhan se helppoa asuu siel OMAkotitalossa kun oot saanu miehen maksamaan 65% kuluista
Vierailija kirjoitti:
Voisit saada naisen, jos kävisit töissä.
No sehän se vasta kalliiksi tulisikin
Mielenkiintoista "säästämistä". Kymmenen vuoden aikana käytät kyllä tuon summan rahaa, mutta sinulla itselläsi ei silti ole pennin hyrrää.
Vierailija kirjoitti:
Onko jokin tietty rahasumma joka miehen pitää tienata kuussa naisen saadakseen?
Ja naisethan ei oo maksullisia, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista "säästämistä". Kymmenen vuoden aikana käytät kyllä tuon summan rahaa, mutta sinulla itselläsi ei silti ole pennin hyrrää.
Kyllähän sen säästää, koska muuten pitäisi se itse maksaa, jos siis ei saisi tukia!
Vierailija kirjoitti:
Ööö... Entä jos ap ei ole lesbo? 🤦🏼♀️
Miten ap ne rahat säästää, jos ne menee kerran vuokraan ja elämiseen?
Valtion kannattaisi ilmeisesti panostaa ja palkata ihmisiä kitkemään harmaata taloutta. Maksaisi itsensä helposti takaisin.
Valitettavasti tuohon ei kuitenkaan varmaan ryhdytä, kun siinä on vaakalaudalla myös rikkaiden miljoonat.
Kaikki eivät ole erakoituneita vuokra-asukkeja, joilla on oikeus asumistukeen ja toimeentulotukeen. Itse olen naimisissa, asun omistusasunnossa (josta vielä lainaakin) ja puoliso on töissä. Tämä tarkoitti minun kohdallani työttömyyden pitkittyessä, että ansiosidonnaisen jälkeen oli oikeasti edessä pelkkä työmarkkinatuki ja siinä kaikki. Riemusta kiljuen otin vastaan työn, josta sain alkuun 2000€/kk ja ajan kanssa, kun hommat alkoivat sujua, pääsin johonkin 2500€/kk tasolle. Tuo 2000€/kk oli sekin jo sellaiset 1700€ nettona (ellei enemmänkin) eli melkein 1000€ enemmän kuin 750€ työmarkkinatuki (josta minun ei juuri veroja olisi tarvinnut maksaa). Minulle 1000€ ei ole niin pieni raha, että sylkisin sen päälle. Itse tienatusta rahasta tulee myös kiva fiilis ja tuntee olevansa osa tätä yhteiskuntaa, eikä pelkkä taakka toisille.