Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko sinä, että asuntosi sisustus suunnittellaan yllärinä?

Vierailija
05.01.2021 |

Minua ihmetyttää nämä ohjelmat, joissa pariskunta, perhe tai joskus sinkkuhenkilö tulee ihastelemaan kotiaan yllättyneenä. Englannin remppa tai muutto on erilainen, siinä ihmiset on koko ajan mukana. Minä ainakin voisin osallistua ohjelmaan - jos tosiaan saisi 50 % kustannuksista, ihan siksi - mutta kyllä mä haluaisin itse valita huonekalut ja värit. Osa on varmaan stailausta, mutta ei tapetit, maalit, kaakelit ja kiinteät kalusteet voi olla. Alussahan siinä jotain suunnitellaan ja välillä porukka käy vain katselemassa. Vai onko tää vaan käsikirjoitettuja ja todellisuus toista?

Ainakin ne isot yllätykset on käsikirjoitettuja. Ei kellekään voi tulla yllätyksenä ettei lämmitys toimi tai viemäriputkessa on reikä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuisi ohjelmasta. Asuntokaupat sokkona tyyliseen voisin lähteä, koska oma mielikuvitus ei riittäisi niihin muutoksiin ja sisustussuunnittelijan jälki oli monesti hyvä ja kunnioitti asukkaan toiveita. Enemmän siinä on riskinä se, että itse asunnon pohja ei miellytä. 

Vierailija
22/27 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ylipäätään haluaisi sisustusta, jossa kaikki on uutuuttaan kiiltelevää ja haettu jostain sisustusliikkeen hyllyltä. Jotenkin kylmä ajatus. Pidän siitä että kotoa löytyvillä tavaroilla on joku tarina tai merkitys. Totta kai multa löytyy myös Ikean tavaraa, mutta mun huonekaluista osan on tehnyt mun isä, jotkut on olleet mukana jo ensimmäisestä omasta kodista lähtien, seiniltä löytyy esimerkiksi tutun taiteilijan maalaus ja omia valokuvia. Ne vasta luo kodin tunnin.

Tykkään, että Joanna Gaines hyödyntää aina remonttikohteissa jotain ystäväänsä ja pyytää tätä tekemään kohteeseen jonkin yksityiskohdan oli se sitten taulu, pöytä tms. Muutenkin hän käyttää hyväksi kirppareita ja antiikkiliikkeitä. 

Näissä sisustusohjelmissa voisi enemmänkin hyödyntää asukkaiden omia huonekaluja ja sisustusesineitä. Eivät ne aina niin kamalia ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ihmetyttävä asia on olohuoneiden pienet istumatilat. Hehkutetaan, miten on niin hyvä entertain ja sitten siellä on joku kahden hengen sohva ja yksi nojatuoli. Tai monilapsiselle perheelle yksi pieni sohva. Eihän siellä mahdu olemaan.

Samoin Jillian tekee ruokailuryhmistä ahtaita. Tila saattaa olla isokin, mutta siihen laitetaan tarpeettoman pieni pöytä, jossa tuolit ovat aivan vieri vieressä. Mitä järkeä?

Järki on siinä että ne näyttää kivalta, sehän on ainoa mitä noissa ohjelmissa haetaan. Ei TV-katsojaa kiinnosta käytännöllisyys.

Vierailija
24/27 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuu mieleen se, kun Teuvo Loman suunnitteli jossain tämmöisessä sokkona toteutettavassa sisustusohjelmassa jonkun nuoren tytön kämpän. Kiiltopintaiset punaiset keittiökaapit ja joku jättikokoinen animehahmo olkkarin seinään. Siinä jo taputtelivat toisiaan selkään, että nyt on hyvä, mutta kämpän asukki sanoi kaunistelematta, että tää on aivan kauhee ja ihan hirveä.

Muistan saman! Oliko Inno?

Se sisustus oli kyllä ihan kauhea!

Nainen selvästi odotti hyvällä maulla toteutettua harmonista kotia. Näitä juuri joita näkee remppa ja muutto sarjoissa.

Klassisen sisustuksen voi tehdä ja miellyttää varmasti kaikkia klassisen sisustuksen ystäviä mutta joku todella erikoinen on iso riski. Siitä täytyisi keskustella etukäteen. Että toivooko jotsin erikoista, jotain erikoista teemaa esim.

Sen verran pitää kysyä toivooko asukas modernia skandinaavista vai pitääkö enemmän talonpoikastyylistä vai haluaako oman harrastuksen näkyvän sisustuksessa.

ainakin se tytön ystävä kertoi miten asukas tykkää animesta

Vierailija
25/27 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi sisustusylläriä. Olen niin tarkka kaikesta.

Vierailija
26/27 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se telkkarissa nähdyn sisustusohjelman neuvottelu asiakkaan kanssa ole ainoa joka käydään.

Niin vähillä tiedoilla ei kukaan ryhdy sisustamaan toisen kotia, saati remppaamaan.

Telkkariin vaan tiivistetään suuntaviivat, joilla mennään.

Vierailija
27/27 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kyllä on pahin painajaiseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi