Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko sinä, että asuntosi sisustus suunnittellaan yllärinä?

Vierailija
05.01.2021 |

Minua ihmetyttää nämä ohjelmat, joissa pariskunta, perhe tai joskus sinkkuhenkilö tulee ihastelemaan kotiaan yllättyneenä. Englannin remppa tai muutto on erilainen, siinä ihmiset on koko ajan mukana. Minä ainakin voisin osallistua ohjelmaan - jos tosiaan saisi 50 % kustannuksista, ihan siksi - mutta kyllä mä haluaisin itse valita huonekalut ja värit. Osa on varmaan stailausta, mutta ei tapetit, maalit, kaakelit ja kiinteät kalusteet voi olla. Alussahan siinä jotain suunnitellaan ja välillä porukka käy vain katselemassa. Vai onko tää vaan käsikirjoitettuja ja todellisuus toista?

Ainakin ne isot yllätykset on käsikirjoitettuja. Ei kellekään voi tulla yllätyksenä ettei lämmitys toimi tai viemäriputkessa on reikä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä väitän, että vaikka katsojille väitetään kaiken olevan yllätystä, on varmasti taustalla kartoitettu toiveita enemmän kuin mitä annetaan ilmi. Muutenhan värimaailmat ja vaikkapa sisustuksen "runsaus" ja muukin sisustustyyli voisi helposti mennä täysin metsään. Tyyliin skandinaavista sisustusta haluavalle boheemi väriläiskä tai toisin päin.

Vierailija
2/27 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh joo,pitää olla 7huonetta kolmelle henkilölle,joka makuuhuoneessa oma vessa,avokeittiö josta käynti ulos ranskalaisista ovista ja kaik on valkeeta ja kiiltävää.

Silleen että sais esim lehdistä näyttää että tykkään tuommoisesta ja tuommoisesta,tuota en halua,toi ois kiva...

Ai niin ja sitä tyynyjen määrää,mitä enemmän,sen parempi. Kammoan tyynyjä,ei ole kuin nukkumistyynyt,ei muita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi kamalaa!

Vierailija
4/27 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppa vai muutto on ainakin tosi tylsä kun siinä alkuperäisversiossa käyttävät samaa käsikirjoitusta joka jaksossa. Todd löytää hienon uuden talon mutta se on joko liian kallis tai aivan liian kaukana halutulta alueelta tai molempia. Jillian tekee hienon suunnitelman mutta sitten tulee joku "ylläri" joka vie ison osan budjetista eikä saakaan kaikkea tehtyä. Tosin epäilen että saisi jos ostaisi edes jotain kaupasta valmiina eikä kaikki olisi aina mittatilaustyötä eli custom made niin kun esittelyssä sitten kokobajan hehkuttaa. Varmasti kelpaisi osallistujille jopa paremmin talo jossa kaikki rempattu vaikka onkin valmiskeittiö keittiöfirmalta, nekin tehdään jokaiseen taloon mittojen mukaan. Tai pärjäisivät ilman niitä kalliita built-in hyllyjä olkkarissa kun voisi ostaa halvemmat hyllyt muualta.

Vierailija
5/27 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en voisi osallistua remppa tai muuttoon, koska en tykkää avokeittiöistä enkä saarekkeista ja joka taloon tehdään ne :D Ainakin Kanada-versiossa.

Mulla on yks kaveri, joka opiskeli joksikin sisustussuunnittelijaksi ja olisi aikoinaan halunnut suunnitella opparina meidän juuri ostaman kämpän uusiksi. Oli kyllä pakko sanoa ei, koska tykkään sisustamisesta ja vihdoinkin pääsi sisustamaan OMAA kotia juuri niin kuin ITSE halusi. Pidän väreistä ja vanhoista huonekaluista ja yritän välttää kaikkia isoimpia trendejä, ettei kämppä ala heti näyttämään vanhanaikaiselta, kun trendi on ohi. Lisäksi minusta on mukava esim. maalata ja nähdä ja toteuttaa muutos itse, niin että näkee konkreettisesti käden jäljen.

Vierailija
6/27 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää en voisi osallistua remppa tai muuttoon, koska en tykkää avokeittiöistä enkä saarekkeista ja joka taloon tehdään ne :D Ainakin Kanada-versiossa.

Mulla on yks kaveri, joka opiskeli joksikin sisustussuunnittelijaksi ja olisi aikoinaan halunnut suunnitella opparina meidän juuri ostaman kämpän uusiksi. Oli kyllä pakko sanoa ei, koska tykkään sisustamisesta ja vihdoinkin pääsi sisustamaan OMAA kotia juuri niin kuin ITSE halusi. Pidän väreistä ja vanhoista huonekaluista ja yritän välttää kaikkia isoimpia trendejä, ettei kämppä ala heti näyttämään vanhanaikaiselta, kun trendi on ohi. Lisäksi minusta on mukava esim. maalata ja nähdä ja toteuttaa muutos itse, niin että näkee konkreettisesti käden jäljen.

Open concept! Open concept!

Vierailija
7/27 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Remppa vai muutto on ainakin tosi tylsä kun siinä alkuperäisversiossa käyttävät samaa käsikirjoitusta joka jaksossa. Todd löytää hienon uuden talon mutta se on joko liian kallis tai aivan liian kaukana halutulta alueelta tai molempia. Jillian tekee hienon suunnitelman mutta sitten tulee joku "ylläri" joka vie ison osan budjetista eikä saakaan kaikkea tehtyä. Tosin epäilen että saisi jos ostaisi edes jotain kaupasta valmiina eikä kaikki olisi aina mittatilaustyötä eli custom made niin kun esittelyssä sitten kokobajan hehkuttaa. Varmasti kelpaisi osallistujille jopa paremmin talo jossa kaikki rempattu vaikka onkin valmiskeittiö keittiöfirmalta, nekin tehdään jokaiseen taloon mittojen mukaan. Tai pärjäisivät ilman niitä kalliita built-in hyllyjä olkkarissa kun voisi ostaa halvemmat hyllyt muualta.

Joo en tajua näitä custom made käsienpesualtaita ja mittatilaustyönä tehtyjä kiinteitä hyllyjä! :D Varmasti saisi murto-osalla hinnasta ihan tarpeeksi hyvät kaupastakin. Minä en ainakaan voi sietää kiinteitä kalusteita missään muualla kuin keittiössä, että leka laulaisi heti jos ostaisin jonkun Jillianin suunnitteleman kämpän.

Ja tosiaan, noin minuutin tarkkuudella pystyy ennustamaan milloin rempattavasta asunnosta löytyy joku yllättävä vika, ja omistaja syyttää aina Jilliania siitä :D

Vierailija
8/27 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuu mieleen se, kun Teuvo Loman suunnitteli jossain tämmöisessä sokkona toteutettavassa sisustusohjelmassa jonkun nuoren tytön kämpän. Kiiltopintaiset punaiset keittiökaapit ja joku jättikokoinen animehahmo olkkarin seinään. Siinä jo taputtelivat toisiaan selkään, että nyt on hyvä, mutta kämpän asukki sanoi kaunistelematta, että tää on aivan kauhee ja ihan hirveä.

Vierailija
9/27 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuu mieleen se, kun Teuvo Loman suunnitteli jossain tämmöisessä sokkona toteutettavassa sisustusohjelmassa jonkun nuoren tytön kämpän. Kiiltopintaiset punaiset keittiökaapit ja joku jättikokoinen animehahmo olkkarin seinään. Siinä jo taputtelivat toisiaan selkään, että nyt on hyvä, mutta kämpän asukki sanoi kaunistelematta, että tää on aivan kauhee ja ihan hirveä.

Tässä samassa sarjassa joku perhe, jolla oli varmaankin ohjelman historian suurin budjetti isoon taloonsa, sai kivaksi ylläriksi kylppäriosastolle jotain kreikkalaisia patsaita ym. Asukkaat olivat aivan järkyttyneitä.

Vierailija
10/27 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, Jillianilta jää aina osa toiveista toteuttamatta, sitten taas niistä kaksosista se remppamies on aina kun olen sitä katsonut alittanut budjetin :D

Vierailija
11/27 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä samassa sarjassa joku perhe, jolla oli varmaankin ohjelman historian suurin budjetti isoon taloonsa, sai kivaksi ylläriksi kylppäriosastolle jotain kreikkalaisia patsaita ym. Asukkaat olivat aivan järkyttyneitä.

Apua, alkaa kuulostaa tosi mielenkiintoiselta, löytyisköhän youtubesta :D

Vierailija
12/27 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistökaksosten ohjelmassa viime viikolla harkittiin jonkin aikaa ihan tosissaan, että käytetäänkö 10 000 (tai jotain vastaavaa) siihen, että saadaan ruokasalin oviaukkoa korotettua 15 senttiä niin että olkkarin, keittiön ja ruokasalin flow pysyy kunnossa! :D

Vierailija
13/27 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppa vai muutto Australiassa tykkään lopputuloksista. Jos saisin sieltä suunnittelijat, käy.

Vierailija
14/27 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan saman! Oliko Inno?

Se sisustus oli kyllä ihan kauhea!

Nainen selvästi odotti hyvällä maulla toteutettua harmonista kotia. Näitä juuri joita näkee remppa ja muutto sarjoissa.

Klassisen sisustuksen voi tehdä ja miellyttää varmasti kaikkia klassisen sisustuksen ystäviä mutta joku todella erikoinen on iso riski. Siitä täytyisi keskustella etukäteen. Että toivooko jotsin erikoista, jotain erikoista teemaa esim.

Sen verran pitää kysyä toivooko asukas modernia skandinaavista vai pitääkö enemmän talonpoikastyylistä vai haluaako oman harrastuksen näkyvän sisustuksessa.

Vierailija
15/27 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä haluaisi yllätystä huvila ja huusi-ohjelman tyyliin.

Noissa ulkomaisissa sarjoissa ihmetyttää, että miten halpoja siellä ne huonekalut oikein on vai onko ne ladattu jostain näytön ajaksi. Suomessa vastaavat kaapistot ja kalusteet maksaisi koko remppabudjetin verran.

Vierailija
16/27 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣

Vierailija
17/27 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Mulla on tästä oma kohtaista kokemusta.

Isä oli kerran minun lomalla ollessani päättänyt ilahduttaa minut sisustamalla olohuoneeni uudestaan(hänellä on avaimet että pääsee hoitamaan huonekasvejani).

Oli ihan kamala järkytys palata kotiin kun olohuone ei enää ollut minulle tuttu olohuone.

Olen aina inhonnut muutosta ja ottanut uudet asiat todella raskaasti.

Vierailija
18/27 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä väitän, että vaikka katsojille väitetään kaiken olevan yllätystä, on varmasti taustalla kartoitettu toiveita enemmän kuin mitä annetaan ilmi. Muutenhan värimaailmat ja vaikkapa sisustuksen "runsaus" ja muukin sisustustyyli voisi helposti mennä täysin metsään. Tyyliin skandinaavista sisustusta haluavalle boheemi väriläiskä tai toisin päin.

Innossakohan joskus asunnonomistaja totesi, että "tämä on ihan kauhee" ja tekivät uuden rempan ohjelman kustannuksella. Voisin lähteä tuollaiseen, jos suunnittelijan kanssa olisi selvä yhteinen sävel millaista haluan. Selvä linja millaista haluan ja millaisella budjetilla toimimme. 

Vierailija
19/27 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ylipäätään haluaisi sisustusta, jossa kaikki on uutuuttaan kiiltelevää ja haettu jostain sisustusliikkeen hyllyltä. Jotenkin kylmä ajatus. Pidän siitä että kotoa löytyvillä tavaroilla on joku tarina tai merkitys. Totta kai multa löytyy myös Ikean tavaraa, mutta mun huonekaluista osan on tehnyt mun isä, jotkut on olleet mukana jo ensimmäisestä omasta kodista lähtien, seiniltä löytyy esimerkiksi tutun taiteilijan maalaus ja omia valokuvia. Ne vasta luo kodin tunnin.

Vierailija
20/27 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ihmetyttävä asia on olohuoneiden pienet istumatilat. Hehkutetaan, miten on niin hyvä entertain ja sitten siellä on joku kahden hengen sohva ja yksi nojatuoli. Tai monilapsiselle perheelle yksi pieni sohva. Eihän siellä mahdu olemaan.

Samoin Jillian tekee ruokailuryhmistä ahtaita. Tila saattaa olla isokin, mutta siihen laitetaan tarpeettoman pieni pöytä, jossa tuolit ovat aivan vieri vieressä. Mitä järkeä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi