Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö kukaan yli 40v contouria tai varjostuksia?

Vierailija
04.01.2021 |

Eli nenää pienemmäksi tai poskia kapeammaksi? Vai onko enempi nuorten juttu?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on contour?

Kasvojen varjostamista ihon perussävyä tummemmalla sävyllä. Ideana saada kasvojen muotoa korjailtua.

Vierailija
22/38 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjostan aurinkopuuterilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuota kannattaa opetella? Varmaan aloittaa ensin puuterimaisista tuotteista. Mulla aika leveä nenä omasta mielestä. Ehkä tyypillinen suomalainen, kuitenkin suora.

Ap

Itse tykkään enemmän voidemaisista, mutta kyllä puuterimaisillakin onnistuu... Tutoriaaleja löytyy kyllä netistä, kannattaa kokeilla niistä erilaisia ja katsella lopputulosta eri valaistuksissa ja tarpeen mukaan säätää sitten voimakkuuksia tms. Harjoittelemalla vain lopulta oppii.

Vierailija
24/38 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varjostan aurinkopuuterilla.

Toimii tuokin, kunhan aurinkopuuteri on matta eikä liian lämminsävyinen. Osa niistä on liian kultaisia/oransseja että lopputulos näyttäisi luontaisilta varjoilta kasvoilla.

Vierailija
25/38 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuota kannattaa opetella? Varmaan aloittaa ensin puuterimaisista tuotteista. Mulla aika leveä nenä omasta mielestä. Ehkä tyypillinen suomalainen, kuitenkin suora.

Ap

Itse tykkään enemmän voidemaisista, mutta kyllä puuterimaisillakin onnistuu... Tutoriaaleja löytyy kyllä netistä, kannattaa kokeilla niistä erilaisia ja katsella lopputulosta eri valaistuksissa ja tarpeen mukaan säätää sitten voimakkuuksia tms. Harjoittelemalla vain lopulta oppii.

Onko suositella voidemaista tuotetta varjostuksiin? Merkkiä tms?

Ap

Vierailija
26/38 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Osta astetta tummempi meikkivoide varjostuksia varten. 

Vierailija
27/38 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä varjostan kaikkia exiä.

Joo, se pitää muuten tosi nuorekkaana, varsinkin näin yli 40-vuotiaana. Varsinkin, jos se exä on lenkkeilijä ja saa kieli vyön alla sitä varjostaa ja kompuroida jossain juurakkoisilla metsäpoluilla. Viimeistään nelikymppisenä kantsii varjostaminen aloittaa!

Vierailija
28/38 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48 v. ja teen usein kevyen contourin. Itse suosin voidemaisista Anastasia stick. Aurinkopuuteria käytän pääasiassa kesällä, joskus talvella leuan alle ja otsarajaan.

Vierailija
29/38 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelin, mitä on contour. Ja kun se selvisi, niin nauroin, kun ei ole mikään uusi juttu edes. Minä meikkasin sillä tavalla teininä 90-luvun puolivälissä... jossain nuortenlehdessä oli meikkiohje. Silloin tosin käytettiin omaa ihonväriä tummempaa meikkivoidetta siihen, ja häivyttäminen oli se juttu. Mitään viivoja piirrelty...

Vierailija
30/38 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, näitä kardashianeja on joka oksalla. Ja mun mielestä ei nuortenkaan kannattaisi sillä oikeasti less is more.

Vierailija
31/38 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt niin kauan kuin olen meikannut. Kevyet, oikean sävyeiset ja hyvin häivytetyt varjostukset. Vaatii toki kädentaitoja onnistuakseen.

N48

Vierailija
32/38 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Itse tykkään eniten Anastasia Beverly Hillsin tuotteista. Heillä on sekä puikkomainen varjostus jota tosi helppo käyttää, että erilaisia paletteja joissa eri tummuusasteita korostus- ja varjostussävyistä. Itselläni nyt sitä contour stickiä toiseksi vaaleimmassa sävyssä Shadow.

Vierailija
33/38 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Tykkään meikkaamisesta, mutta contour ei innosta, se ei oikein istu kauneusideologiaani. En usko sellaiseen että pitäisi väkisin pyrkiä jotain ideaalia kohti, korjata tai häivyttää jotain väitettyjä virheitä ja puutteita, vaan ennemmin korostaa sitä mitä on ja olla näin harmoniassa itsensä kanssa. En halua muokata kasvonpiirteitäni tai luustoani, näytän jo siltä miltä minun kuuluukin.

Bonuksena ei tarvitse murehtia miltä muotoilu ja varjostus näyttää mistäkin kulmasta ja valosta!

Vierailija
34/38 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kokeilin aurinkopuuterilla ja kun mies tuli hakemaan töistä kysyi heti, että mitä ihmeen oranssia sulla on poskissa. Kukaan ei töissä ollut kehdannut kommentoida, näytin varmaan ihanalta ja kapeakasvoiselta =)

Vierailija
35/38 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi käyttää yli 40-vuotiaanakin. Todellakin maltillisesti, ei suuria kontrasteja. Tai ehkä pikemminkin kannattaa löytää omille kasvoille sopiva tapa varjostaa ja korostaa. Eli kun katsot ohjeita, ei se sama tyyli välttämättä näytä hyvältä itselläsi.

Vierailija
36/38 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapeakasvoiselle ei suositeltavaa. Luiset piirteet muuttuu iän myötä luonnon contouriksi. Ei kaunista jos sitä vielä korostaa. Huh huh.

Vierailija
37/38 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapeakasvoiselle ei suositeltavaa. Luiset piirteet muuttuu iän myötä luonnon contouriksi. Ei kaunista jos sitä vielä korostaa. Huh huh.

Tyyliin Sarah Jessica Parker...

Vierailija
38/38 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siis laitan vain hieman tummempaa, (ei oranssin sävyistä) aurinkopuuteria poskiluun kohdalle ja hieman nenään ja aavistus leuan alaosaan Huom. siis nenän päälle (!), en sivuille. En kyllä usko, että kukaan mitenkään erityisemmin huomaa koska laitan vain vähän. En kyllä tosin tiedä, onko tuota kutsuttava varsinaisesti edes contouriksi. Joskus lisään tuohon perus pohjameikkiin myös highlightia, mutta yleensä vain jotain poskipunaa.

Jotenkin ihmettelen, miksi contourin kuvitellaan olevan uusi juttu? Jo 90-luvulla olen lehdistä lukenut kaikenlaisia korostus -ja varjostusohjeita. Toki contour on varmaan muuttunut radikaalimmaksi aikaisemmasta kulmaluun, leuankärjen ja poskipäiden korostuksesta. En itse ainakaan muista, että 90-luvulla olisi neuvottu esim. huulten contouria. Toki itse tein sitäkin 90-luvulla ilman mitään ohjeita.