Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko keskivertoa parempi autokuski?

Vierailija
04.01.2021 |

Toivon vastauksia ensisijaisesti ajokortin haltijoilta. Jos vastaatte totuudenmukaisesti, menevät tulokset 50/50. Saa kommentoida jos lystää.

Vaihtoehdot

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 35 kolaritonta vuotta takana. Olen varovainen ja ehkä hieman hidas kuski, mutta kolhuitta selvinnyt.

Vierailija
2/14 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että keskiverto ei ole sama kuin keskiarvo.

Keskiverto: https://fi.wikipedia.org/wiki/Geometrinen_keskiarvo

Keskiarvo: https://fi.wikipedia.org/wiki/Aritmeettinen_keskiarvo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan me olemme. Mutta vanhemmiten olen todellakin tullut varovaisemmaksi - ja hitaammaksi - kuljettajaksi. Enkä aja väsyneenä, mitä nuorempana usein tein.

Vierailija
4/14 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on liian laaja ja abstrakti, jotta voisi vastata joko-tai. Jollakulla voi olla hyvät autonkäsittelytaidot mutta paska asenne. Toisella taas päinvastoin. Ja muut kombinaatiot.

Vierailija
5/14 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

85 % kyselyissä vastanneet ilmoittaneet olevansa, saman verran myös tunnollisia vilkun käyttäjiä. Valehtelijöita...

Vierailija
6/14 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti on ollut 23 vuotta, mutta hyvin vähän olen autoa ajanut ja olen varovainen. Pimeällä inhoan ajamista. Täällä pohjoisen poroalueilla hirvittää ajaa pimeillä tieosuuksilla. Tekee mieli ajaa 60-70km vauhtia. Yritän pysyä n 80 vauhdissa. Järkyttävän paljon ohittelijoita. Ajetaan selvästi yli satasta, kun ohi vain mennään ja kadotaan näkyvistä.

Vierailija
7/14 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikäli mielestäni kyllä, että ajattelen jatkuvasti, miten toimin seuraavaksi.

Ja toisaalta kyllä naureskelen tumpeloille, jotka eivät näytä ajattelevan yhtään. Esimerkiksi eivät vilkuta siirtyessään erkanevalle kaistalle, mutta vilkuttavat sitten, kun erkaneva kaista alkaa erkaantua.

Vierailija
8/14 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehdä tästäkään sukupuolikysymystä, mutta teen sen silti :D Olen mies ja klassisesti kuvittelen (ja toivon) olevani keskivertoa parempi kuski. Kun autoa veivaa tuolla sen 25 000km vuodessa, niin se on keskiarvoa enemmän. Ja tämä on varmaan monen miehen kohdalla. Kun ajaa niin paljon enemmän kuin keskiverto naiskuski, niin TOIVOTTAVASTI sitä sitten on myös taitavampi ja parempi. Tilannehan on hyvä, mikäli juuri näin on. Toisinpäin se olisi jopa pelottavaa, että ei juuri koskaan ajavat pitäisivät itsejään Henri Toivosina.

Vierailija
9/14 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin, että en. Olen ajanut 25 vuotta ilman kolareita, mutta se johtuu siitä, että olen varovainen kuski, ja vältän pimeällä ja huonolla kelillä ajamista muualla kuin taajamassa. Ja koska olen välttänyt huonolla kelillä ajamista, minulla ei ole kokemusta niistä olosuhteista, enkä varmaan osaisi käsitellä autoa tosipaikan tullen. Kerran olen joutunut heittelehtimään lähteneen auton oikaisemaan taajamanopeudessa ja onnistuin vain siksi, että vastaan ei tullut ketään.

Vierailija
10/14 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kortti on ollut vain muutamaan otteeseen kuivumassa, joten uskoakseni osaan ajaa keskivertoa paremmin myös selvinpäin.

Vierailija
11/14 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti, eihän minulla ole edes voimassaolevaa korttia!

Oli minulla joskus kortti ja musta kiiltävä vanha V8 BMW jota pohjat kävivät pihassamme ihailemassa.

Paha vaan että kyseinen auto oli epäluotettava, enkä yhtään pitänyt siitä kesästä kun sillä piti lähteä joka aamu töihin. Ja eräänä sateisena päivänä, itapäiväruuhkassa, koko auto meni kesken ajon oikosulkuun. Ehdin juuri ohjata auton käsijarrulla sivuun ja kiittää onneani että en ollut valinnut kehätietä.

Siihen loppui minun ajelut, ei tullut noustua ratsun selkään traumattisen tapahtuman jälkeen. Hyvin harvoin koen edes auto tarvitsevani täällä pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
12/14 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin nuorena paljon ja olin varmaan aika hyvä. Nyt kuitenkin ajamisessa on lähes 20 vuoden tauko. Olen menossa ottamaan muutamia ajotunteja.

Vierailija
13/14 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän olevani auton hallinnassa teknisesti ihan varmasti keskivertoa parempi.

Eli osaan hallita luisuja, osaan oikea-aikaiset vastaohjaukset ym krumeluurit, ymmärrän ennakoida, osaan lukea keliä, tienpintaa jne.

Sitä en osaa sanoa, että olenko keskiarvoa parempi autokuski jos tarkastellaan kokonaisuutta autokuskina.

Vierailija
14/14 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on todella taitava rattimies, osaa vetää linttaa ja hallitsee auton täysin. Ajaa BMW 530d:llä.