Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikani meni tänään armeijaan

Äippä
04.01.2021 |

Poikani meni tänään armeijaan. Ajatella että siitä on tullu jo niin iso

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

” Asiaa! Meidän yrityksessä on työnhakijan CV:ssä etu, kun on varusmiespalvelu suoritettuna. Kertoo, että henkilö osaa hoitaa asiansa sovitusti, sietää tylsyyttä ja käskytystä sekä on pitkäjänteisyyttä. Särmiä poikia (ja tyttöjäkin nykyään) myös ulosanniltaan ja napanuora katkaistu. Eli fiksuja ihmisiä.

Rekryn täti”

Rekryn täti ei ole ihan tasalla tai av-mamman alter ego. Asevelvollisuuden suorittamisesta ei saa kysyä mitään eikä sitä saa huomioida. Jos tuo tulisi julki ja olisi totta, aikamoiseen ryöpyykseen joutuisi ko. lafka.

Sinä et edes tiedä, minkä yrityksen rekryssä työskentelen. Ja saahan armeija-asian tuoda itse esille, vaikkei siitä haastattelussa kysytä. Monella nuorella ei ole vielä tuossa iässä hirveän pitkää työkokemusta CV:ssään, joten armeija on yksi ihan mainittava asia siinä missä harrastuksetkin.

En nyt ymmärrä, miksi sinua vaivaa tämä asia niin kovin. Jäikö itselläsi armeija käymättä?

Se sama Rekryn täti

Mikäs on rekryn tätin sotilasarvo?

Vierailija
42/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika kotiutui vähän ennen joulua. Mua strssasi kun lähti, mutta tosi hyvin se meni. Oli kuitenkin positiivinen kokemus ja teki selvästikin pojalle hyvää ottaa pesäeroa kotoa ja kasvaa irti meistä. On ollut semmoinen kotona viihtyvä tapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä yöasuja monta niin ei haittaa jos sattuu unessa kastumaan.

Vierailija
44/56 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma poikani lähetti tänään jo viestiä, että pää hajoaa jo ensimmäisenä päivänä.

Miten helvetissä sillä voi pää hajota jo ensimmäisenä päivänä? Eihän siellä ensimmäisenä päivänä tehdä muuta kuin hengaillaan muiden tyyppien kanssa, sovitellaan vaatteita ja syödään jatkuvasti, eli kaikkea sitä mitä nykynuoret tekevät jatkuvasti muutenkin.

Mulla hajosi pää jo kutsuntatilaisuudessa. Eliittilukiosta valmistuvana oli melkoinen kolaus palata takaisin yläkouluun. No onneksi ei tarvinnut tuon päivän jälkeen armeijaa miettiä.

ohis

Vierailija
45/56 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin armeijasta sivariin alokaskauden jälkeen ja päätös oli kannaltani oikea. Ehdin oppia kaikki sotilaan perustaidot, jotka ovat yleishyödyllisiä asioita ja käytännössä minulla on tarvittavat taidot puolustamaan isänmaata. Nyt sivarissa tienaan paljon enemmän kuin intissä koska saan suuret ruokarahat päivässä. Saan myös työkokemusta kunnan laitoksessa josta minulla oli aiemmin puutetta.

Eli kannattaa miettiä josko se "maitojuna" voisi joskus olla hyväkin vaihtoehto, mä ainakin sain käytyä intin parhaat puolet ja sivarin parhaat puolet läpi ja kokonaisuudessaan asevelvollisuus on ollut antoisa sekä intiltä että sivarilta.

Vierailija
46/56 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani sai vapautuksen, erittäin paha ihosairaus ja olisi lähtenyt sivariin jos ei olisi saanut. Oikein hyvä niin. Voimia kuitenkin niille jotka armeijaan lähtivät.

Vierailija
47/56 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa! Meidän yrityksessä on työnhakijan CV:ssä etu, kun on varusmiespalvelu suoritettuna. Kertoo, että henkilö osaa hoitaa asiansa sovitusti, sietää tylsyyttä ja käskytystä sekä on pitkäjänteisyyttä. Särmiä poikia (ja tyttöjäkin nykyään) myös ulosanniltaan ja napanuora katkaistu. Eli fiksuja ihmisiä.

Rekryn täti

Kerrohan sellainen ihmetysasia, että miten tuolla Keski-Euroopassa omaavat nuo samat ominaisuudet ilman mitään militäärijuttuja?

Mihin viittaat tällä? Missä Keski-Euroopassa ja ketkä? Miten ilmenee?

Vierailija
48/56 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten helvetissä sillä voi pää hajota jo ensimmäisenä päivänä? Eihän siellä ensimmäisenä päivänä tehdä muuta kuin hengaillaan muiden tyyppien kanssa, sovitellaan vaatteita ja syödään jatkuvasti, eli kaikkea sitä mitä nykynuoret tekevät jatkuvasti muutenkin.

Mulla hajosi pää jo kutsuntatilaisuudessa. Eliittilukiosta valmistuvana oli melkoinen kolaus palata takaisin yläkouluun. No onneksi ei tarvinnut tuon päivän jälkeen armeijaa miettiä.

ohis

No olipa heikko pää. Hyvä että et mennyt pilaamaan muidenkin hyvää kokemusta. Koitko muuten itse tuon maitsemasi 'eliittilukion' jonain Prinstonin käymisen tasoisena asiana?

Vierailija
49/56 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

No olipa heikko pää. Hyvä että et mennyt pilaamaan muidenkin hyvää kokemusta. Koitko muuten itse tuon maitsemasi 'eliittilukion' jonain Prinstonin käymisen tasoisena asiana?

Jep kaikki voittivat tässä. Hommasta innostuneet saavat harjoitella keskenään ja itse pääsin rahoittamaan touhua. En ole käynyt "Prinstonia", joten paha verrata, mutta itse koin mielekkäänä opiskella kaikin puolin tasokkaassa ympäristössä.

Vierailija
50/56 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa! Meidän yrityksessä on työnhakijan CV:ssä etu, kun on varusmiespalvelu suoritettuna. Kertoo, että henkilö osaa hoitaa asiansa sovitusti, sietää tylsyyttä ja käskytystä sekä on pitkäjänteisyyttä. Särmiä poikia (ja tyttöjäkin nykyään) myös ulosanniltaan ja napanuora katkaistu. Eli fiksuja ihmisiä.

Rekryn täti

Meillä vaaditaan vähintään aliupseerikoulu. Ainakin todella vaikea päästä, jos ei ole käynyt AUK/RUK.

Vierailija
51/56 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekryn täti

Meillä vaaditaan vähintään aliupseerikoulu. Ainakin todella vaikea päästä, jos ei ole käynyt AUK/RUK.

Mikä ala? Niin vanhanaikainen näkökanta, että yritän olla suosittelematta sitä lapsilleni.

Vierailija
52/56 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekryn täti

Mikä ala? Niin vanhanaikainen näkökanta, että yritän olla suosittelematta sitä lapsilleni.

Nih! Äiti ei suosittele, joten joku muu on valittava.

Vierailija
53/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekryn täti

Kerrohan sellainen ihmetysasia, että miten tuolla Keski-Euroopassa omaavat nuo samat ominaisuudet ilman mitään militäärijuttuja?

Mihin viittaat tällä? Missä Keski-Euroopassa ja ketkä? Miten ilmenee?

Saksa, Ranska, UK. Tein tuonne todella paljon reissua yhdessä vaiheessa, kohdaten niin asentajia, inssejä, pomoja. Jämptiä ja luotettavaa, om-aloitteista sakkia (nojoo, ranskalaiset vähän sinne päin) ja kaikki tämä ilman mitään militäärikokemuksia. Muutama vanhemman polven saksalainen jotka oli mennyt varusmiespalvelukseen, suurin osa oli käynyt sivarin. Pari brittiä hankkinut insinööripaperinsa armeijan leivissä.

On se hassua kuinka ihan normaaleja hommansa hoitavia miehiä kasvaa tuolla etelämpänä ilman metsäpyssyleikkejä. Onkohan suomalaisissa nuorissa miehissä joku luuserigeeni jonka poistamiseen tarvitaan asepalvelus?

Vierailija
54/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekryn täti

Siitä huolimatta että kävin RUK:n, firm joka 2021 vaatii tuollaisia ei todellakaan ole ihan ensimmäisenä toiveduunipaikkanani.

Vierailija
55/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiinko pojalle patukkaa peräaukkoon? Kyllä ne siellä poraa juuh... Poikasi peräaukko juuhh.

Vierailija
56/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kasvaa pojasta mies. Arvostan.

m39