Voiko häitä lähtee suunnittelemaan ennen kuin mies on kosinut?
Ollaan vähän puhuttu tulevaisuudesta ja on viitteitä siitä että voisi kosia tässä vuoden sisään ja että häät olisivat myös vuoden sisään. Olisi hassua lähteä suunnittelemaan häitä ennen kuin toinen on kosinut, mutta toisaalta olisi kivaa mennä naimisiin jo tänä vuonna ja jotta se olisi käytännössä mahdollista niin pitäisi sitä myös suunnittellä häitä valmiiksi. Ei niitä kuukaudessa tai kahdessa järjestetä.
Kommentit (100)
Tämä ei ole provo.
Mietin vain että minulla kestää kauan suunnitella ja jos mies ajattelee että me voidaan mennä puolen vuoden päästä kosinnasta naimisiin niin sitten häät tulee kyllä aika kiireellä tehtyä. Jos nyt tekisin pohjatyön niin ehdittäisiin kuudessa kuukaudessa sitten suunnitella häät yhdessä.
Pohjatöillä tarkoitan esim mekon ideointia, sormusta ja koristelua, joihin mies antaa minulle kyllä vapaat kädet.
-Ap-
Hautajaiset kannattaa suunnitella myös samoin tehdä perinnönjakosuunnitelma. Onpahan sitten jo valmiina kaikki.
Tottakai naisen pitää suunnitella mieleisensä häät, mitä sen äijän mielipiteellä tai halulla on enää siinä vaiheessa mitään väliä. Pääasia on, että morsian on tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole provo.
Mietin vain että minulla kestää kauan suunnitella ja jos mies ajattelee että me voidaan mennä puolen vuoden päästä kosinnasta naimisiin niin sitten häät tulee kyllä aika kiireellä tehtyä. Jos nyt tekisin pohjatyön niin ehdittäisiin kuudessa kuukaudessa sitten suunnitella häät yhdessä.
Pohjatöillä tarkoitan esim mekon ideointia, sormusta ja koristelua, joihin mies antaa minulle kyllä vapaat kädet.-Ap-
No mitä vielä vingut? Tee pohjatyö valmiiksi ja kun se aika koittaa näytät ukollesi ja teette sitten tarvittavat muutokset jos isoja häitä on pakko pitää. Häät on koko avioliiton pienin osa mutta siihen näköjään satsataan oikein kybällä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole provo.
Pohjatöillä tarkoitan esim mekon ideointia, sormusta ja koristelua, joihin mies antaa minulle kyllä vapaat kädet.-Ap-
No miksipä ei voisi? Mutta kannattaisiko sinun Ap nyt kuitenkin jollain keinoin vinkata miehellesi että sinä haluat suunnitella häitä ainakin vuoden tai että yleensä parhaat juhlapaikat varataan jo vuosia etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika, ei todellakaan! Eiköhän häät ole jotain, mitkä suunnitellaan yhdessä. Suunnittelukin voi viedä pitkään, jos toinen haluaa mahtipontiset prinssihäät isossa kirkossa ja kaksisataa vierasta. Morsian haluaa pienimuotoiset, vain kymmenisen vierasta, vaikka isolla laavulla. Nyt järki käyttöön :)
Mutta on asioita mitkä ovat vain minun päätettävissä, esim mekko ja kutsuvieraat omalta puolelta, toki miehellä on sanansa kutsuttavien määrästä sekä myöskin kutsuttavista jos hän ei haluaisi jotain minun ystävää tai sukulaista juhliin.
Toiset asiat ovat yhteisiä päätöksiä, mutta voin tehdä pohjatyötä siinä että mistä itse pidän, että jos mies kysyy niin osaan sitten vastata ja kyllä todellakin tahdon kuulla miehen toiveita ja ajatuksia.
Ja meillä on muuten tuo asetelma että minä tahdon pienemmät ja mies suuremma häät :D
Ollaan siis puhuttu ihan vähän ohi mennen mitä toinen toivoisi itselleen kun oli puhetta häistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole provo.
No mitä vielä vingut? Tee pohjatyö valmiiksi ja kun se aika koittaa näytät ukollesi ja teette sitten tarvittavat muutokset jos isoja häitä on pakko pitää. Häät on koko avioliiton pienin osa mutta siihen näköjään satsataan oikein kybällä.
Mikä olisi parempi aihe juhlaan?
Ja kyllä minä vähän mietin sitä kanssa etten vain sokaistuisi ja menisi asioiden edelle...
-ap-
No miksei voi. Kunhan suunnittelet itseksesi etkä puhu asiasta vielä miehelle tai kenellekään muullekaan. Eihän se muille kuulu jos laadit hääsuunnitelmia joita et jaa kenenkään kanssa ennenkuin naimisiinmenosta on sovittu. Sitten voit kertoa miehelle suunnitelmistasi ja kysyä häneltä mitä itse puolestaan haluaisi. Valmistaudu siihen että miehelläkin saattaa olla ideoita häihin, yllättävän monella miehellä on.
Tuostahan voisi tehdä elokuvan: yli-innokas morsiankandidaatti ja mitä siitä seuraa! Voi tulla häät, mutta kenen?
Kyllä olen itsekin katsonut mm. hääpaikkoja sillä silmällä, vaikka minua ei olekaan kosittu. Olemme olleet yhdessä seitsemän vuotta ja tiedän että mieheni odottaa sopivaa hetkeä, mutta mikään kiire meillä ei ole ja mieheni on täydellisyyden tavoittelija. Kosinnan suhteen. Ei niinkään häiden. Olen itsekin miettinyt vieraslistaa ja budjettia, mutta eihän oikeasti mitään tarkkoja suunnitelmia kannata lyödä lukkoon ennen kuin päivä on päätetty. Koristelut jne. saattavat muuttua kun oma maku muuttuu, tulee uusia trendejä jne. Oikeastihan juhlat järjestää ”nopeastikin” jos haluaa. Ihan kaikkeen tihrustamiseen ei kannata varata aikaa. Aikaa tarvitaan enemmänkin siihen että saa vapaana olevan juhlapaikan ja kirkon ...
Miksi ihmiset eivät puhu avioliitosta ja mitä itse odottavat ja toivovat tulevaisuudelta. Naiset vaan odottavat ja odottavat että mahtaakohan se mies haluta naimisiin ja kosia koskaan. Ja asiasta ei tietenkään saisi puhua kun mies saattaa ahdistua ja lähteä. Mies sitä ja mies tätä, eletäänkö me edelleen jotain 1950-lukua.
Jos se mies ahdistuu asiasta niin ei taida sitten olla se oikea jos itse kaipaat sitä avioliittoa. Usein suomalaiset miehet ovat niin juntteja etteivät edes ajattele mitään kosimisia saati häitä. Ja nainen vaan odottelee vuosikausia jotain satumaista polvistumista. Voi herrajestas.
Suurimmalle osalle naisista se tärkein asia avioliitossa tuntuu olevan että saa leikkiä prinsessaa yhden päivän. Tuhlataan rahaa "hyviin bileisiin" joita kukaan ei viikon päästä enää muistele. Seuraavana kesänä joku järkkää samanlaiset bileet, samalla kaavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole provo.
Ja kyllä minä vähän mietin sitä kanssa etten vain sokaistuisi ja menisi asioiden edelle...
-ap-
Kun ne juhlat eivät välttämättä ole muiden mielestä niin kivat, toki hääparista kyllä. Meitä on moneen lähtöön.
Suunnittelin kanssa häät Vegasissa. Enää puuttuu vaan morsian. Se on 27. seuraava Tinderissä vastaantuleva. Vähän jännittää, mutta se kai kuuluu asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole provo.
-ap-
Kun ne juhlat eivät välttämättä ole muiden mielestä niin kivat, toki hääparista kyllä. Meitä on moneen lähtöön.
Minä olen iloinnut kaikissa häissä hääparin puolesta, en minä muuten niihin häihin olisi mennytkään 0
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole provo.
-ap-
Minä olen iloinnut kaikissa häissä hääparin puolesta, en minä muuten niihin häihin olisi mennytkään 0
-ap-
Jep. Näinhän se yleensä menee, että morsian haluaa ne pienet laavuhäät.