Voiko häitä lähtee suunnittelemaan ennen kuin mies on kosinut?
Ollaan vähän puhuttu tulevaisuudesta ja on viitteitä siitä että voisi kosia tässä vuoden sisään ja että häät olisivat myös vuoden sisään. Olisi hassua lähteä suunnittelemaan häitä ennen kuin toinen on kosinut, mutta toisaalta olisi kivaa mennä naimisiin jo tänä vuonna ja jotta se olisi käytännössä mahdollista niin pitäisi sitä myös suunnittellä häitä valmiiksi. Ei niitä kuukaudessa tai kahdessa järjestetä.
Kommentit (100)
Söpöä. Hyvä olla varma omista tunteistaan. Toivottavasti ap miehesikin on samaa mieltä. Jos niin, onnea teille, toivottavasti loppuelämän kestävälle yhteiselle matkalle :)
Ihan hyvin voi, itsekin suunnittelin aika pitkälle jo ennen kosintaa. Ollaan edelleenkin naimisissa (reilu 8v nyt) eli ei tuonut edes huonoa onnea etukäteen ;)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen itsekin katsonut mm. hääpaikkoja sillä silmällä, vaikka minua ei olekaan kosittu. Olemme olleet yhdessä seitsemän vuotta ja tiedän että mieheni odottaa sopivaa hetkeä, mutta mikään kiire meillä ei ole ja mieheni on täydellisyyden tavoittelija. Kosinnan suhteen. Ei niinkään häiden. Olen itsekin miettinyt vieraslistaa ja budjettia, mutta eihän oikeasti mitään tarkkoja suunnitelmia kannata lyödä lukkoon ennen kuin päivä on päätetty. Koristelut jne. saattavat muuttua kun oma maku muuttuu, tulee uusia trendejä jne. Oikeastihan juhlat järjestää ”nopeastikin” jos haluaa. Ihan kaikkeen tihrustamiseen ei kannata varata aikaa. Aikaa tarvitaan enemmänkin siihen että saa vapaana olevan juhlapaikan ja kirkon ...
7 VUOTTA ja edelleen odottaa sopivaa hetkeä, hehheh. Korkeintaan odottelee että sattuisko löytymään vielä parempaa :D Kyllä on melkoiset suunnitelmat jos siihen mennyt jo 7 vuotta. Veikkaan ettei mies ajattele edes avioliittoa vaan on tyytyväinen nykytilanteeseen.
Pahin mitä oon kuullut, oli että jollain naisella oli ostettuna jo vauvanvaatteetkin valmiiksi, vaikka ei ollut vielä miestäkään. Kuitenkin jossain vaiheessa löytyi mies tinderistä ja vaatteetkin tuli nopeasti kaapista käyttöön :D
Eli kun uskoo unelmiin, ne voi myös toteuttaa!
Vierailija kirjoitti:
Tottakai naisen pitää suunnitella mieleisensä häät, mitä sen äijän mielipiteellä tai halulla on enää siinä vaiheessa mitään väliä. Pääasia on, että morsian on tyytyväinen.
Todennäköisesti mies on vain tyyväinen, se joka suunnittelee myös rahoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset eivät puhu avioliitosta ja mitä itse odottavat ja toivovat tulevaisuudelta. Naiset vaan odottavat ja odottavat että mahtaakohan se mies haluta naimisiin ja kosia koskaan. Ja asiasta ei tietenkään saisi puhua kun mies saattaa ahdistua ja lähteä. Mies sitä ja mies tätä, eletäänkö me edelleen jotain 1950-lukua.
Jos se mies ahdistuu asiasta niin ei taida sitten olla se oikea jos itse kaipaat sitä avioliittoa. Usein suomalaiset miehet ovat niin juntteja etteivät edes ajattele mitään kosimisia saati häitä. Ja nainen vaan odottelee vuosikausia jotain satumaista polvistumista. Voi herrajestas.
Suurimmalle osalle naisista se tärkein asia avioliitossa tuntuu olevan että saa leikkiä prinsessaa yhden päivän. Tuhlataan rahaa "hyviin bileisiin" joita kukaan ei viikon päästä enää muistele. Seuraavana kesänä joku järkkää samanlaiset bileet, samalla kaavalla.
Juuri näin. Naiset suunnittelee jo pikkutytöstä lähtien täydelliset häät valmiiksi. Sitten aletaan etsimään miestä, kuka kosisi, jotta voisi haaveensa toteuttaa.
Luullaan, että miehet miettii aktiivisesti vuosia sitä täydellistä hetkeä, koska ovat valmiita. Oikeasti miehet miettivät, että "panenpa kellon soimaan aamuksi, kun pitää lähteä töihin. Auto kai pitää tankata ennen töihin menoa. Saiskohan tänäiltana pillua. Tekisinkö leivän, kun roikun tässä koneella"
Naiset surusilmin odottavat vuosia, että koska se miehen täydellinen hetki on kyseessä.
Miksi ihmeessä aikuiset ihmiset ei keskustele avoimesti tulevaisuuden suunnitelmista ja siitä, meinaavatko elää yhdessä, ottaa asuntolainaa, tehdä lapsia, mennä naimisiin vai elää avoliitossa. Ei, nainen odottaa ja tulkitsee miehen eleitä ja ilmeitä, että joko nyt, joko nyt, on se täydellinen hetki, jotta pääsee toteuttamaan jo ne lapsena suunnitellut hääunelmat.
Voit itseksesi haaveilla ja fiilistellä hääpukuja ja muuta, vaikkei olisi miestäkään. Häiden suunnittelu (milloin, missä, ketä kutsutaan) tehdään yhdessä sen jälkeen, kun naimisiinmenosta on sovittu.
Ap, kerro miehelle että häiden suunnitteluun menee x aikaa. Jos haluat varata siihen vaikka 8kk niin kerro se hänelle.
Voit ihan hyvin kertoa kuinka olet valmis seuraavaan vaiheeseen. Häiden suunnitteluun menee noin 8 kuukautta ja sinua kiinnostaa syys/talvi/kesä tms häät. Ole avoin ja kerro mitä mietit.
Mä en ymmärrä miksi kosinnan pitäisikään olla sellainen "yllätys", jossa ei etukäteen puhuta molempien odotuksista ja ajatuksista niin kihlauksesta, häistä, kuin itse avioliitostakin.
Ja minä en YKSIN suunnittelisi häitä ollenkaan, ilman sitä kosintaa. Voishan sitä avoimesti tehdä miehen kanssa, jos haluaa tehdä asiat tuossa järjestyksessä... siis sanoisin sit varmaan että "minäpä nyt jo teen istumajärjestystä hääjuhlaan ja meen katsomaan mekkoa ens viikolla, haluatko että katsotaan yhdessä illalla menua?" Outoahan toi olisi, mutta jotenkin VIELÄ oudompaa mulle olisi tehdä noita asioita "salaa" mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset eivät puhu avioliitosta ja mitä itse odottavat ja toivovat tulevaisuudelta. Naiset vaan odottavat ja odottavat että mahtaakohan se mies haluta naimisiin ja kosia koskaan. Ja asiasta ei tietenkään saisi puhua kun mies saattaa ahdistua ja lähteä. Mies sitä ja mies tätä, eletäänkö me edelleen jotain 1950-lukua.
Jos se mies ahdistuu asiasta niin ei taida sitten olla se oikea jos itse kaipaat sitä avioliittoa. Usein suomalaiset miehet ovat niin juntteja etteivät edes ajattele mitään kosimisia saati häitä. Ja nainen vaan odottelee vuosikausia jotain satumaista polvistumista. Voi herrajestas.
Suurimmalle osalle naisista se tärkein asia avioliitossa tuntuu olevan että saa leikkiä prinsessaa yhden päivän. Tuhlataan rahaa "hyviin bileisiin" joita kukaan ei viikon päästä enää muistele. Seuraavana kesänä joku järkkää samanlaiset bileet, samalla kaavalla.
Juuri näin. Naiset suunnittelee jo pikkutytöstä lähtien täydelliset häät valmiiksi. Sitten aletaan etsimään miestä, kuka kosisi, jotta voisi haaveensa toteuttaa.
Luullaan, että miehet miettii aktiivisesti vuosia sitä täydellistä hetkeä, koska ovat valmiita. Oikeasti miehet miettivät, että "panenpa kellon soimaan aamuksi, kun pitää lähteä töihin. Auto kai pitää tankata ennen töihin menoa. Saiskohan tänäiltana pillua. Tekisinkö leivän, kun roikun tässä koneella"
Naiset surusilmin odottavat vuosia, että koska se miehen täydellinen hetki on kyseessä.
Miksi ihmeessä aikuiset ihmiset ei keskustele avoimesti tulevaisuuden suunnitelmista ja siitä, meinaavatko elää yhdessä, ottaa asuntolainaa, tehdä lapsia, mennä naimisiin vai elää avoliitossa. Ei, nainen odottaa ja tulkitsee miehen eleitä ja ilmeitä, että joko nyt, joko nyt, on se täydellinen hetki, jotta pääsee toteuttamaan jo ne lapsena suunnitellut hääunelmat.
Musta tuntuu ettei se ole kovin yleistä että pikkutytöstä asti häitä suunnitellaan. Tietynlainen stereotyyppinen prinsessanainen tekee niin, ja elokuvissa toki moni. Mutta tavallinen suomalainen nainen? No monella on varmaan joku ajatus, kuten "kotikirkossa naimisiin" tai "ei juhannushäitä" tai "rakastan isoja häämekkoja", mutta suurimmalla osalla ei tuon kummempia ajatuksia varmasti ole. Ja että siihen miehen rooliin vielä kelpaisi kuka vaan paikkaa täyttämään? En usko.
Miksi ihmiset ajattelevat että haluan häät vain sen takia että haluan olla päivän prinsessana, enkä sen takia että haluaisin juhlia nimenomaan miestäni?
voi hyvä luoja, että tämä naisten itsekkyys on kuvottavaa. minäminäminäminä-prinsessaleikit
Kuinka typerää ettei asioista voi puhua ja mies on lumihiutale joka särkyy jos kumppani edes mainitsee avioliiton ennen kuin Mies on ottanut ohjat käsiin ja kosinut. Sitten vaan tyhmänä odotellaan josko jotain.
Jos yhteistä tulevaisuutta suunnitellaan niin jo on kumma että pitää lukea merkkejä. Eikä voi sen vertaa keskustella että olen lapsesta asti haaveillut kesähäistä ja hääpaikka pitää varata ajoissa.
Voi olla että ap:tä kiinnostaa häät enemmän kuin mies, sen verran ihmeellistä kiirehtiä juhlia ajalle jolloin juhlimiselle tulee vielä olemaan esteitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset ajattelevat että haluan häät vain sen takia että haluan olla päivän prinsessana, enkä sen takia että haluaisin juhlia nimenomaan miestäni?
Kaikissa häissä mies on ainoastaan statisti, ellei kyse ole miesparin hääjuhlasta
Vierailija kirjoitti:
Kuinka typerää ettei asioista voi puhua ja mies on lumihiutale joka särkyy jos kumppani edes mainitsee avioliiton ennen kuin Mies on ottanut ohjat käsiin ja kosinut. Sitten vaan tyhmänä odotellaan josko jotain.
Jos yhteistä tulevaisuutta suunnitellaan niin jo on kumma että pitää lukea merkkejä. Eikä voi sen vertaa keskustella että olen lapsesta asti haaveillut kesähäistä ja hääpaikka pitää varata ajoissa.
Voi olla että ap:tä kiinnostaa häät enemmän kuin mies, sen verran ihmeellistä kiirehtiä juhlia ajalle jolloin juhlimiselle tulee vielä olemaan esteitä.
Nainen voi kosia vuonna 2021, mutta sehän ei teille uhriutujille kelpaa
Olen nainen ja a) minulla ei ollut mitään hinkua naimisiin ja b) en ikinä haaveillut häistä. Olivat ihan mieheni unelmia.
Jos se joskus kosii niin älä hyvä nainen iske samantien hääkansiota pöytään...
Vierailija kirjoitti:
Ap, kerro miehelle että häiden suunnitteluun menee x aikaa. Jos haluat varata siihen vaikka 8kk niin kerro se hänelle.
Voit ihan hyvin kertoa kuinka olet valmis seuraavaan vaiheeseen. Häiden suunnitteluun menee noin 8 kuukautta ja sinua kiinnostaa syys/talvi/kesä tms häät. Ole avoin ja kerro mitä mietit.
Mä en ymmärrä miksi kosinnan pitäisikään olla sellainen "yllätys", jossa ei etukäteen puhuta molempien odotuksista ja ajatuksista niin kihlauksesta, häistä, kuin itse avioliitostakin.Ja minä en YKSIN suunnittelisi häitä ollenkaan, ilman sitä kosintaa. Voishan sitä avoimesti tehdä miehen kanssa, jos haluaa tehdä asiat tuossa järjestyksessä... siis sanoisin sit varmaan että "minäpä nyt jo teen istumajärjestystä hääjuhlaan ja meen katsomaan mekkoa ens viikolla, haluatko että katsotaan yhdessä illalla menua?" Outoahan toi olisi, mutta jotenkin VIELÄ oudompaa mulle olisi tehdä noita asioita "salaa" mieheltä.
Ainakin saa heti kättelyssä sen surullisenkuuluisan metatyön tekijän roolin kun mies ihmettelee että näinkö nämä häät järjestyy, valmis kutsu päivämäärineen ilmestyy käteen kosintahetkellä. 😃 Voin kyllä kuvitella että Amerikassa varataan jo parhaat hääpaikat ennen miehen löytymistä koska tietynlaiset statusjuhlat järjestetään siitä huolimatta kenet saa viereen.
Voi että. Jos se ei kosi .mitä sit?